تحریک الکتریکی عضلات

بسیاری از افرادی که از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات استفاده می‌کنند ممکن است این سوال این سوال به ذهن انها خطور کرده باشد که آیا تحریکات الکتریکی عضلات باعث افزایش قدرت می‌شوند یا خیر؟ این سوال از بی‌شمار پرسش‌هایی است که بسیاری از افراد عموما از خود می‌پرسند ولی متاسفانه علاوه بر جستجو‌های فراوان پاسخی قانع کننده برای آن پیدا نمی‌کنند، اگر شما هم نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که این سوال برای شما مطرح شده است که آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث افزایش قدرت می‌شود حتما این با صرف زمان حدود 9 دقیقه این مقاله را مطالعه نمایید تا اطلاعات جامع و کامل در این زمینه کسب کنید تا با دانش کافی اقدام به خرید دستگاه تحریک الکتریکی عضلات و یا استفاده از آن در استودیو EMS لانسگو داشته باشید.

ما در این مقاله ابتدا به بررسی و تعریف دستگاه تحریک الکتریکی عضلات خواهیم پرداخت و سپس چندین مورد از سوالات مطرح شده توسط افراد علاقه‌مند در سرتاسر جهان که شاید سوالات درگیر کننده ذهن شما باشند را پاسخ می‌دهیم تا در آخر این مقاله بدانید که آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث افزایش قدرت می‌شود یا خیر. بنابراین خواندن این مطلب به صورت کامل توصیه می شود، البته از لینک‌های درج شده در متن محتوا برای کسب اطلاعت جامع‌تر در مورد لاغری و تحریک الکتریکی عضلات می‌توانید استفاده کنید.

چکیده: با توجه به این موضوع که EMS یک روش نوین برای لاغری و تناسب اندام است و به واسطه عدم پاسخی مفید و کارا به علاقمندان این روش سوالات متداولی پرسیده می‌شود که یکی از این موارد سوال پرتکرار آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث افزایش قدرت می‌شود است، ما در لانسگو با ارائه پاسخ به سوالات این حوزه سعی در رفع ابهامات ذهنی شما خواهیم داشت، پس در این مقاله همراه ما باشید.

تحریک الکتریکی عضلات

دستگاه تحریک الکتریکی عضلات چیست؟

با توجه به تعاریف متنوع در مورد تحریک الکتریکی عضلات و احساس این موضوع که ممکن است این تعاریف متنوع و فراوان سبب ایجاد سردرگمی برای شما شود، در ابتدا لازم است تا به ارائه تعریفی مفید و مختصر در مورد موضوع تحریک الکتریکی عضلات بپردازیم و سپس به سوال اصلی این مقاله با موضوع آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث افزایش قدرت می‌شود یا نه پاسخی کارا دهیم.برای پاسخگویی به این سوال باید بدانید که EMS دستگاهی است که به واسطه وصل کردن چند الکترود (لنت) و انتقال جریان الکتریکی به بدن مغز تحت تاثیر قرار گرفته و منجرب به ارسال پیام‌هایی به بدن از جمله عضلات شده، این پیام ها به عضلات دستور می‌دهند که خود را منقبض کنند این انقباض همان تاثیر ورزش های سنگین را بر روی بدن و عضلات بدن می‌‌گذارد.

انقباض‌های پی در پی که در عضلات رخ می‌دهد باعث می‌شود تا اندام های بدن عضلانی تر و قوی تر شده و در نتیجه یکی از بهترین روشها برای رشد عضلات استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات می باشد. استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات علاوه بر تاثیر مفید بر روی عضلات دارای مزیت‌های بسیار زیادی دیگری هم می‌باشند که در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

چکیده: EMS یکی از روش‌های نوین عضله‌سازی است که می‌تواند تاثیر به سزایی در لاغری و تناسب اندام داشته باشد، اگر بخواهیم برای این روش ورزشی یک اسم پارسی انتخاب کنیم، می‌توانیم آن را تحریک الکتریکی عضلات خطالب کنیم، تحریک الکتریکی عضلات به گونه‌ای است که با اتصال لنت‌های حامل جریانات الکتریکی و اتصال آن‌ها به بدن مغز تحت تاثیراتی قرار گرفته که باعث انتقال پیام عصبی به عضلات خواهد شد، تاثیر این عضلات به گونه‌ای است که باعث انقباض و انبساط  ماهیچه‌ها همانند حرکات باشگاه خواهد بود.

چند سوال پرتکرار از تاثیرات تحریک الکتریکی عضلات

 

مزایای تحریک الکتریکی عضلات چیست؟

آیا تحریک الکتریکی عضلات می‌تواند در کالری سوزی موثر باشد؟

شاید در مورد این سوال و پاسخ‌های آن نظرات مختلفی مطرح باشد ولی آنچه که واضح و مبراست کالری سوزی 500 الی 1200 در 20 دقیقه خواهد بود.

آیا EMS می‌تواند به عضلات آسیب برساند؟

یکی از پزشکان متخصص در حوزه علم فیزیوتراپی بیان می‌کند در صورت استفاده نادرست ، EMS می تواند باعث آسیب به ماهیچه‌ها شود. وقتی این اتفاق رخ دهد، ذرات کوچک عضلانی به جریان خون رها می‌شوند و می‌توانند به کلیه آسیب برساند، پس نتیجه می‌گیریم که اگر در حین ورزش با دستگاه EMS یک مربی و راهنمای مناسب و کار بلد در کنار ما نباشد، می‌تواند برای سلامت شما مضر باشد، ما در تیم لانسگو با استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات برند لاسنگو که ساخت کشور آلمان است و استفاده از مربیان با تجربه این اطمینان را به شما خواهیم داد که با اعتماد به این برند جز سرآمد نتیجه مثبت برای شما نتیجه دیگری نخواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله معرفی کامل برند لانسگو مراجعه نموده تا از گواهی‌های کسب شده توسط این برند بازدید نمایید.

 

تحریک الکتریکی عضلات

آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث قدرت می‌شود؟

حال که با دستگاه‌ تحریک الکتریکی عضلات آشنا شدیم بهتر است به پاسخ این سوال بپردازیم که آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث قدرت می شود؟ پاسخ این سوال مثبت است به صورت کلی دستگاه تحریک الکتریکی از آنجایی که از روش انقباض پی در پی به وسیله جریان الکتریکی که از طریق الکترودها وارد بدن می‌کند استفاده می‌کند باعث می شود که عضلات هر بار تجربه انقباض های شدیدی را داشته باشند در کنار این انقباضات و انبساط‌‌ها جریان خون دو بدن افزایش خواهد یافت، همان‌طور که می‌دانید افزایش جریان خون سبب افزایش میزان جذب اکسیژن خواهد شد

افزایش توانایی جذب اکسیژن به گونه‌ای خواهد بود که سبب ایجاد قدرت و توان عضلات خواهد شد، بنابراین افزایش جذب اکسیزن در کنار انقباض‌های پی در پی و شدید باعث قدرتمند‌تر شدن عضلات می‌شود، بنابراین به صورت کلی پاسخ این سوال که آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث قدرت می‌شود؟ مثبت است اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات به تنهایی کافی نمی‌باشد .

برای این که تاثیر این دستگاه را چند برابر کنید بهتر است که در حین ورزش کردن از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات استفاده کنید.به این ترتیب شما می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی علاوه بر این که حجم عضلات خود را افزایش می‌دهید باعث شوید که قدرت عضلات شما نیز چند برابر شود که این برای ورزشکاران قدرتی بسیار مفید می‌باشد.

چکیده: با توجه به تاثیراتی همچون افزایش میزان گردش خون و انقباض متعدد که بر روی ماهیچه‌ها پیاده سازی می‌شوند و تاثیر هر کدام از این موارد بر روی تقویت عضلات سبب می‌شوند که عضلات قدرتمند‌تر شوند، برای مثال شما با مراجعه به باشگاه و وزنه زدن با انجام حرکات پشت سر هم اکسیژن به بافت عضلات شما تزریق خواهد شد، پس پاسخ سوال آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث قدرت می‌شود؟مثبت خواهد بود، زیرا EMS شبیه ساز باشگاه خواهد بود پس اگر شما با مراجعه به باشگاه قدرت عضلاتان افزایش خواهد یافت پس با EMS هم این اتفاق رقم خواهد خورد.

 

آیا استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات دارای مزایای دیگری هم می‌باشد؟

یکی دیگر از سوال هایی که بسیار مورد پرسش قرار می گیرد این است که آیا استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات به جز تقویت عضلات و حجم دهی به آنها وضعیت های دیگری را هم دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که بعلت استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات دارای مزیت‌های بسیار زیادی می‌باشد، یکی از مهمترین این مزیت ها این است که استفاده از این دستگاه ها باعث می‌شود که سلولیت (سلول‌های مرده) در بدن شما از بین رفته و روند ترمیم سلولی در بدن شما به میزان بسیار زیادی بهبود پیدا کند. یکی دیگر از مهمترین مزایای که استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات برای شما در بر خواهد داشت، همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این است که با استفاده کردن از آن می‌توانید میزان گردش خون را در بدن خود افزایش دهید که این افزایش گردش خون در بدن فواید بسیار زیادی برای شما دارد.

البته نباید از تاثیران مثبت روحی و جسمی این برند غافل شوید، از همین روی به شما پیشنهاد می‌کنیم که با مطالعه مقاله تاثیر مثبت جسمی و روحی دستگاه EMS اطلاعات بسیار مفید در این حوزه نیز کسب کنید.

چکیده: علاوه بر افزایش قدرت و کالری سوزی، ترمیم سلولی و اکسیژن رسانی مضاعف بر بدن می‌تواند از سرآمد‌های مثبت در این روش ورزشی باشد.

تحریک الکتریکی عضلات

آیا استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات عوارضی هم دارد؟

سوالات بسیار مهم دیگری که پرسیده می شود این است که آیا استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات دارای عوارضی هم می‌باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده از دستگاه الکتریکی عضلات در موارد معدودی هیچگونه عوارضی را برای شما ندارد در واقع نداشتن هیچ عوارضی یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌های این روش می باشد ولی از مجامع پزشکی دنیا مورد تایید قرار گرفته است و در صورتی که به سایت های پزشکی مراجعه کنید مشاهده می‌کنید که بسیاری از پزشکان خبره در دنیا این روش را مورد تایید قرار داده و همواره آن را توصیه می کنند. همانطور که گفته شد به جز برخی موارد محدود این روش هیچ گونه عوارضی را ندارد حال بررسی می‌کنیم که این موارد معدود چه هستند؟

از آنجایی که این دستگاه از جریان الکتریسیته برای انقباض عضلات بدن استفاده می‌کند به همین جهت جریان الکتریسیته باعث می‌شود که گاهی اوقات رد‌هایی موقت بر روی پوست شما جا بماند که این مورد جای هیچگونه نگرانی ندارد چرا که معمولاً در مدت زمان بسیار کوتاهی از روی پوست شما محو خواهد شد، البته نباید از اثر تمرین زدگی در جلسات ابتدایی تمرینات EMS غافل شد که در مقاله بیان مزایا و معایب EMS (تحریک الکتریکی عضلات) توضیحات کلی در آن زمینه ارائه شده است.

چکیده: در واقع اگر از این روش درست استفاده شود، به غیر از ایجاد رد کوچک لنت‌ها بر بدن و تمرین زدگی در جلسات اول، آسیب و عوارض دیگر شما را تهدید نخواهد کرد. البته اگر از برند لانسگو استفاده شود. پیشنهاد می‌شود اگر تردیدی نسبت به برتری برند آلمانی لانسگو در این حوزه دارید، با مطالعه مقاله مقایسه مزیت‌های دستگاه EMS لانسگو نسبت به برند‌های دیگر تردید خود را از بین ببرید.

جمع بندی

به صورت کلی می‌توان گفت که یکی از بهترین روش ها برای افزایش قدرت و همینطور عضله سازی در اندامهای بدن استفاده از دستگاه تحریک الکتریکی عضلات می‌باشد چراکه استفاده از این دستگاه هیچ گونه عوارضی را برای بدن شما ندارد (البته به غیر از تمرین زدگی و جای گذاری رد) و از طرفی مزیت‌های بسیار زیادی برای بدن شما خواهد داشت، که از جمله این مزیت‌ها می‌توانیم به عضله سازی، لاغری  و همین‌طور درمان‌های پزشکی آن اشاره کرد.  استفاده از این دستگاه  علاوه بر پزشکی تاثیر بسیار زیادی بر روی ورزشکاران نیز دارد،  به‌طوری که ورزشکاران آسیب دیده می‌توانند این دستگاه برای کاهش مدت زمان آسیب دیدگی خود  استفاده کنند تا سریع‌تر به شرایط انجام ورزش حرفه‌ای بپردازند.

چکیده کلی: در کل روش EMS لانسگو نسبت به دیگر روش‌های ورزشی اثر بخشی بهتری را دارد و می‌تواند در امر لاغری شما را به شدت یاری کند، همانطور که در مقاله جامع لاغری برند لانسگو به آن پرداختیم، دستگاه EMS لانسگو پیشنهاد طلایی برای لاغری قلمداد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟