آیا دستگاه های Ems باعث عضله سازی می شوند؟ اگر در زمینه دستگاه های Ems اطلاعاتی داشته باشید حتما این سوال به ذهن شما رسیده است و مدت ها ذهن شما را درگیر خود کرده است و دوست داشته اید که مطلبی کاملا علمی درباره آن مطالعه کنید.

اگر دوست دارید که مطلبی کاملا علمی درباره پاسخ به این سوال که آیا دستگاه های Ems باعث عضله سازی می شوند مطالعه کنید بهتر این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید تا اطلاعات جامع و کافی در این باره بدست بیاورید. در این مطلب ما نکاتی بسیار مهم در این زمینه که آیا دستگاه های Ems باعث عضله سازی می شوند به شما ارائه خواهیم داد و همین طور بیان خواهیم کرد که این دستگاه ها به چه صورتی باعث عضله سازی شما می شوند. بنابراین برای این که پاسخ این سوال را بیابید بهتر است تا آخر این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه های Ems چیستند؟

قبل از این که بخواهیم به این سوال که آیا دستگاه های Emsباعث عضله سازی می شوند؟ پاسخ دهیم بهتر است ابتدا درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا این دستگاه ها چه هستند؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که در سال ۱۹۷۶ یک محقق روسی در طی تحقیقاتی طولانی به این نتیجه رسید که تحریک الکتریکی عضلات می تواند باعث رشد آن ها شود از همان زمان تحقیق های بسیار زیادی در این زمینه صورت گرفت که نتیجه ابن تحقیقات به وجود آمدن دستگاه هایی بود که با وصل شدن به بدن در‌ هنگام ورزش کردن باعث تحریک الکتریکی عضلات می شود که نتیجه این عمل این است که عضلات شما بیشتر رشد می کنند. یکی از بهترین انواع این دستگاه دستگاه های Ems هستند که امروزه طرفداران بسیار زیادی را در سر تا سر دنیا دارند و بسیاری از افراد مشهور و بازیگران نیز از این دستگاه ها برای ورزش کردن استفاده می کنند.

دستگاه های Ems به چه شکل کار می کنند؟

برای این که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا دستگاه های Ems باعث عضله سازی می شود باید ابتدا نحوه کارکرد این دستگاه ها را بررسی کنیم. کارکرد دستگاه های Ems به این شکل می باشد که شما با پوشیدن لباس هایی مخصوص شروع به ورزش کردن می کنید در حین ورزش کرد از طریق الکترودهایی که درون این لباس ها قرار داده شده است جریان الکتریکی وارد بدن شما می شود و این جریان الکتریکی همانند مغز شما دستوراتی را به تمامی عضلات بدن ارسال میکند که بعد از تمامی اعضای بدن منقبض می شوند، این انقباض های متوالی باعث می شود که عضله های شما فرم مخصوص را بگیرند و به این ترتیب عضلات شما رشد کنند.

در واقع پایه کارکرد دستگاه های Ems بر روی انقباض های متوالی شکل گرفته است که همان کاری را میکند که شما در حین ورزش معمولی انجام می دهید ولی فشار در این روش بیشتر است و در نتیجه مدت زمان ورزش کردن شما نیز به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند و همین طور کیفیت ورزش کردن شما نیز افزایش پیدا می کند.

آیا دستگاه های Ems باعث عضله سازی می شوند؟

حال که تمامی موارد مورد نیاز برای پاسخ به این سوال که آیا دستگاه های Ems باعث عضله سازی می شوند را پاسخ دادیم بهتر است پاسخ این سوال را نیز بدهیم که میزان تاثیر دستگاه EMS بر روی عضله سازی به چه میزان می باشد؟ به صورت کلی نمی توان گفت که تحریک الکتریکی عضله ها می تواند باعث عضله سازی شود چرا که تاثیر این کار بر روی عضله های شما بسیار کم می باشد و آن قدری نیست که بتوان آن را به عنوان یک معجزه تلقی کرد اما استفاده از دستگاه های Ems دارای چه ویژگی هایی است که باعث شده است که دستگاه های Ems باعث عضله سازی شوند؟ برای پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از دستگاه های Ems در هنگام ورزش کردن است که باعث رشد عضلات شما می شود.

در واقع زمانی که شما لباس های مخصوص دستگاه های ems را می پوشید این لباس ها ابتدا باعث تحریک الکتریکی عضلات شما می شوند و بعد از آن است که شما با ورزش کردن باعث می شوید تا تاثیر این تحریکات الکتریکی افزایش پیدا کند و باعث رشد عضلات شما شود. بنابراین به صورت کلی می توان در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه های Ems باعث عضله سازی می شوند؟ پاسخ مثبت داد و همین طور به این پاسخ اضافه کرد که این دستگاه ها از آن جایی که در حین ورزش کردن فشار بر روی تمامی عضلات شما را افزایش می دهند و باعث انقباض هر چه بیشتر عضلات شما می شوند میتوانند به راحتی زمان عضله سازی و رشد عضلات شما را افزایش دهند و باعث شوند که خیلی زود به فرم دلخواه خود برسید.

نتیجه گیری

خب تا این جا به این نتیجه رسیدیم که پاسخ این سوال که آیا دستگاه های Ems باعث عضله سازی می شوند؟ پاسخی مثبت می باشد، اما آیا این تنها مزیت استفاده از دستگاه های Ems می باشد؟ در واقع این مورد را می توان اصلی ترین مزیت استفاده از دستگاه های Ems دانست ولی تنها استفاده از آن نیست. این دستگاه ها دارای مزیت های بسیار زیادی دیگری نیز هستند که یکی از معروف ترین آن ها ترمیم سلولی و جلوگیری از سلولیت می باشد، در واقع زمانی که جریان الکتریکی وارد بدن شما می شود و شما شروع به فعالیت بدنی می کنید این کار باعث می شود تا از سلولیت در بدن شما جلوگیری شود و روند بهبود ترمیم سلولی شما نیز به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از مزیت های بسیار بزرگی که استفاده از این دستگاه ها دارا می باشد این است که ورزشکارانی که دچار آسیب دیدگی های شدید شده اند که دیگر نمی توانند تا مدتی ورزش حرفه ای را دنبال کنند می توانند با ورزش کردن با استفاده از دستگاه های Ems از افت بدنی خود جلوگیری کنند و روند بهبود عضو آسیب دیده خود را نیز به میزان بسیار زیادی کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟