این موضوع که هر فردی برای پرداخت هزینه برای خرید یا استفاده از هرگونه خدمات باید از کارایی آن اطلاعات لازم را کسب و از کارآمدی آن مطمئن شود یک امر بسیار طبیعی است، پس ما کاملا به افرادی که به دنبال پاسخ به سوال کلی آیا دستگاه‌های EMS کارآمد هستند حق می‌دهیم؛ و سعی می‌کنیم تا کامل‌ترین اطلاعات ممکن را در اختیار آن‌ها قرار دهیم، برای پاسخ به این سوال باید از چند منظر به موضوع بنگریم تا کامل‌ترین اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم، به این ترتیب سوالات به شرح زیر خواهد بود.

اگر شما نیز علاقه دارید که از این دستگاه‌ها استفاده کنید ولی دوست دارید قبل از استفاده از آن‌ها اطلاعاتی درباره کارآمد بودن آن‌ها بدست بیاورید بهتر است این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید تا اطلاعات کافی در این رابطه بدست بیاورید. در این مطلب ما ابتدا به بررسی مزیت‌های دستگاه‌های Ems می‌پردازیم بعد از آن نوبت به روش‌های جایگزین می‌رسد و در مرحله بعدی عوارض این دستگاه‌ها را بررسی می‌کنیم و در آخر نتیجه می‌گیریم که آیا دستگاه های Ems کارآمد هستند یا خیر؟

 

دستگاه EMS چیست؟

یک روش بسیار نوین و ابداع شده در آلمان که باعث می‌شود تا تمامی عضلات بدن شما در هنگام ورزش کردن بصورت همزمان درگیر ورزش کردن شوند و به این ترتیب می‌توانید به صورت روزانه با مقدار بسیار کمی ورزش تمام ماهیچه‌ها و عضلات خود را به صورت هدفمند تحریک کنید.

اگر به دور از تبلیغات بخواهیم به صورت عادی روزانه بیست دقیقه ورزش کنیم شاید تنها مورد مثبت که عاید شما می‌شود صرفا در اندکی سلامت جسمی خلاصه شود و دیگر هیچ سلامتی برای شما نخواهد داشت ولی در صورتی که شما از روش ورزش ems یا تحریک الکتریکی عضلات استفاده کنید، می‌توانید در کنار ورزش‌هایی که مربی برای شما در نظر می‌گیرد، به عدد باور نکردنی 1200 تا 700 کالری سوزی در بیست دقیقه برسید.

برای این که بتوانید از این دستگاه استفاده کنید، ابتدا باید لباس مخصوص این ورزش را بر تن کنید و تا جریانات الکتریکی به واسطه آن لباس به بدن شما متصل شوند، ارسال امواج از سیم‌های موجود در این لباس به بدن شما متصل خواهد شد، این الکترودها بر روی بزرگترین قسمت های عضلانی بدن شما قرار می گیرند تا آسیبی به شما وارد نشود و بعد از آن با وارد شدن ضربه های الکتریکی ماهیچه های بدن شما به صورت کاملا منقبض شده در می‌آیند و این انقباض کم کم باعث می‌شود تا عضلات بدن شما شکل بگیرند، این فشار‌ها در دید متخصصین بسیار شباهت فراوان به حرکات ورزشی که در باشگاه انجام می‌شود دارد.

چکیده: روش ems یا تحریک الکتریکی عضلات به گونه‌ای خواهد بود که با اتصال جریانات الکتریکی کنترل شده به بدن شما به واسطه لباس مخصوصی که بر تن خواهید نمود، می‌تواند تاثیرات چشم‌گیر و مثبت بر روند کاهش وزن و تناسب اندام شما بگذارد، البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این روش صرفا در کاهش وزن خلاصه نمی‌شود و سبب خواهد شد تا همانند یک باشگاه بدنسازی اضافه وزن و عضله سازی را برای افراد لاغر به ارمغان داشته باشد، برای کسب اطلاعت بیشتر از موضوع مهم و تخصصی دستگاه EMS چیست می‌توانید به مقاله این موضوع مراجعه نمایید.

 

دختری در حال استفاده از ems

مزایای دستگاه های Ems

همانطور که گفته شد برای این که بتوانیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا دستگاه های Ems کارآمد هستند یا خیر؛ باید در ابتدا مزیت‌های استفاده از دستگاه‌های Ems را بیان کنیم، یکی از مزیت‌های بسیار بزرگ دستگاه‌های Ems که باعث می‌شود به این پرسش که آیا دستگاه‌های Ems کارآمد هستند پاسخ مثبت بدهیم این است که این دستگاه‌ها در مدت زمان بسیار کوتاهی تاثیری بسیار زیادی بر روی عضلات شما می‌گذارند، در واقع این دستگاه‌ها به دلیل این که از جریان الکتریکی در حین ورزش کردن شما استفاده می‌کنند باعث می‌شوند که عضلات شما خیلی سریع‌تر منقبض شوند و در نتیجه باعث شکل گیری عضلات شما در ‌مدت زمان کوتاه‌تری می‌شوند.

در واقع استفاده از دستگاه های Ems به این شکل می‌باشد که شما در حین ورزش کردن لباس هایی را می پوشید که درون آن‌ها الکترودهایی قرار دارد، این الکترودها در هنگام ورزش کردن جریان برق را به بدن شما منتقل می کنند. کاهش زمان ورزش کردن و نتیجه گیری سریع این روش باعث شده است که بسیاری از بازیگران نیز از دستگاه های Ems برای عضلانی کردن بدن خود استفاده کنند به همین علت است که در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه های Ems کارآمد هستند پاسخ می دهیم که بله این دستگاه ها بسیار کارآمد هستند.

چکیده: کارآمدی دستگاه‌های EMS صرفا در موضوع لاغری خلاصه نمی‌شوند، هرچند که کارآمدی این روش ورزشی با تنهایی باعث شده تا بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان در جهان از این روش به عنوان مناسبترین روش برای لاغری و تناسب اندام استفاده کنند تا این امکان را داشته باشند در سریع‌ترین زمان ممکن به وزن و فرم ایده‌آل خود برسند.

چکیده:البته همانطور که گفتیم کارآمدی این روش صرفا در لاغری و تناسب اندام خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید با مطالعه مقاله تاثیرات مفید و اثر بخش در سلامت روح و روان از دیگر کارآمدی‌های بیشمار این ورزش مطلع شوید.

چاقی و تناسب اندام

اگر چاقی را یک بیماری نام گذاری کنید، این نام انتخاب ظالمانه‌ای قلمداد نمی‌شود. دلیل این نامگذاری این گونه‌ خواهد بود که

شاخص حجم بدن (Body Mass Index = BMI) یکی از روش‌های شاخص در محاسبه میزان چاقی و اضافه وزن می‌باشد که از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود.

لازم به ذکر است می‌توانید عدد به دست آمده را با توجه به اعداد زیر قیاس نموده تا از میزان اضافه وزن خود با خبر شوید.

نکته: برای بررسی موارد بیشتر و آشنایی با روش‌های دیگر تعیین اضافه وزن و چاقی می‌توانید با مطالعه مقاله جامع ترین روش‌های لاغری شکم و پهلو از اطلاعات ارزشمندی در این مورد حوزه ستفاده نمایید

 

چگونه لاغر شویم

 

دلیل اصلی چاقی و اضافه وزن، عدم تعادل انرژی بین کالری دریافتی و کالری مصرفی است. علت های اصلی این عدم تعادل در جهان:

 

چکیده: چاقی یک بیماری شایع است که دلیل اصلی آن می‌تواند :

 

تاثیر EMS بر لاغری

اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد این روش سخن بگوییم باید همانند مطالبی که در بالا ارائه شد به این نکته اشاره کنیم که این روش لاغری می‌تواند، شما را بسیار سریع‌تر به وزن دلخواهتان برساند در واقع این روش با توجه به مهندسی‌هایی که بر روی آن انجام شده شبیه‌ترین روش شبیه‌سازی حرکات ورزشی در باشگاه می‌باشد.

حال تصور کنید که بدون هیچ عوارضی بتوانید تاثیر چند ماه باشگاه رفتن را در یک ماه داشته باشید، همین دلیل برای افرادی که از کمبود زمان رنج می‌برند بهترین دلیل ممکن برای اعتماد به EMS است، البته نباید از این موضوع غافل شد که روش EMS کوچکترین عوارضی را برای مصرف کننده به همراه نخواهد داشت، برای اثبات این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به مقاله آشنایی کامل با برند لانسگو و مشاهده گواهی‌نامه‌هایی همچون ISO اطلاعات کافی در این حوزه کسب کنید.

چکیده: روش تحریک الکتریکی عضلات از روش‌های بسیار مناسب برای رسیدن به وزن ایده‌آل می‌باشد که با توجه به گواهی نامه‌های کسب شده در این حوزه می‌توانید به بدون عوارض بودن این نوع از ورزش پی ببرید، این روش ورزشی دارای شرایطی است که می‌تواند در بیست دقیقه سبب کالری سوزی به میزان 1200 در 20 دقیقه شود. البته این متد ورزشی نیز می‌تواند در افزایش وزن هم تاثیراتی داشته باشد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

دختری در حال انجام حرکات کششی ا ems

همه چیز در مورد سلامتی و زیبایی با EMS

شاید اگر بخواهیم موضوع تاثیر EMS بر سلامت را برای شما به زبان ساده بیان کنیم باید بگوییم که EMS تقریبا بر گرفته از روش درمانی با جریانات الکتریکی است، یعنی همان فیزیوتراپی پس تا حدودی با این روش و احتمال تاثیرات مثبت این روش می‌تواند برای شما ملموس باشد. EMS با تحریک نواحی خاص موجب بهبود سلامتی می‌گردد و بر خلاف ورزش‌های بدنسازی با وزنه، تمرینات تحریک الکتریکی عضلات  فشار زیادی روی مفاصل شما ایجاد نمی‌کند. حتی در صورت وجود آسیب بدنی قبلی، این روش ورزشی می‌تواند یک روش برای بهبود آسیب‌های زمینه‌ای باشد.

نکته: EMS روش ورزشی است که می‌تواند باعث آزادسازی اندروفین در بدن شما شود، این هورمون که به عنوان هورمون شادی می‌باشد، می‌تواند کاهش میزان اضطراب را برای شما به ارمغان آورد. از وظایف این هورمون می‌توانیم کاهش انرژی‌های منفی و افسردگی را مثال بزنیم که معمولا در کمتر روش ورزش فردی یافت می‌شود.

اما مزایا EMS صرفا در تاثیرات مثبت بر جسم و درد‌های عضلانی خلاصه نمی‌شود، از تاثیرات خارق العاده این روش می‌توانیم به افزایش میزان گردش خون اشاره کنیم که خود سبب افزایش میزان تغذیه تمام بافت‌های بدن از جمله پوست اشاره کنیم که با رساندن اکسیژن به بافت پوست سبب جوانی و درخشندگی آن خواهد شد.

چکیده: اگر بخواهیم برای شما به صورت ملموس مثال بزنیم باید بگوییم که فیزیوتراپی از مواردی است که با جریانات الکتریکی سر و کار دارد، هر چند که این شکل EMS عملکرد بسیار پیشرفته‌تر نسبت به فیزیوتراپی دارد، پس به همین ترتیب EMS می‌تواند روش مساعدی در بهبود عملکرد مفاصل و عضلات داشته باشد و نباید از آن غافل شد. البته EMS می‌تواند تاثیرات فوق العاده‌ای بر روی روشنایی و جواب سازی پوست به واسطه افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی داشته باشد. پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات کامل‌تر حتما به مقاله کاربردی همه چیز در مورد سلامتی و زیبایی با EMS مراجعه نمایید.

ترمیم سلولی و مناسب برای ورزشکاران حرفه‌ای

یکی از بزرگترین مزیت‌های استفاده از دستگاه‌های EMS که باعث می‌شود تا به این سوال که آیا دستگاه‌های EMS کارآمد هستند پاسخ مثبت دهیم این است که استفاده از دستگاه های EMS باعث می‌شود تا سلولیت در بدن شما از بین برود و ترمیم سلول‌های شما با سرعتی بسیار بیشتر از سرعت عادی صورت گیرد که همین مزیت باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به سراغ استفاده از دستگاه‌های EMS می‌روند.

اگر این سوال که آیا دستگاه های EMS کارآمد هستند را از ورزشکاران حرفه‌ای بپرسید بدون شک پاسخ مثبتی را دریافت خواهید کرد، چرا که ورزشکاران می‌توانند با استفاده کردن از دستگاه‌های EMS به راحتی خیلی سریع عضله‌های خود را بسازند، علاوه بر این مزیت ورزشکارانی که آسیب دیده هستند بدون این که به عضو آسیب دیده از بدنشان فشار بیاورند می‌توانند خیلی راحت ورزش کنند و آمادگی خود را حفظ کنند تا بعد از بهبود عضو آسیب دیده خیلی سریع به میادین ورزش حرفه‌ای بازگردند.

دستگاه EMS

افزایش وزن با EMS قابل دسترس است؟

یکی از مواردی که EMS یا همان تحریک الکترونیکی عضلات می‌تواند در افراد اثر بخش باشد، افزایش وزن است؛ ولی با تغذیه مناسب و زمان استراحت و ریکاوری کافی توجه داشته باشیم که عضلات در حین ورزش ساخته نمی‌شوند، بلکه پس از آن ساخته می‌شوند. پس مرحله استراحت پس از تمرینات، بسیار حیاتی است.

با اثر بخشی EMS کل بدن به صورت هم زمان شرایط را برای رسیدن به فرم بدنی ایده آل فراهم می‌کند. EMS به عنوان یک متد برای افزایش فیبر عضلانی و عملکرد آن بصورت انقباض تند عضلات است. همه اینها در حالی انجام می‌شود که یکپارچگی مفاصل و بافت‌های فیبری حفظ شود.

چکیده: استفاده از این روش و عضله سازی حاصله از آن می‌تواند برای افراد لاغر این امکان را بدهد که با صرف زمان کمتر به افزایش وزن و فرم بدنی تراشیده برسند.

 

اهمیت رژیم غذایی در متد EMS

همان طور که در بلاگ LONCEGO بار‌ها اشاره کردیم که با توجه به نوع چاقی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، تاثیر تغذیه می‌تواند از ده تا بیست درصد متفاوت باشد، یعنی بیست درصد اهمیت تغذیه و هشتاد درصد اهمیت ورزش، ولی یک نکته مهم که باید آن را به خاطر بسپارید، این موضوع خواهد بود که گاهی حتی یک درصد هم می‌تواند در جهت دهی مسیر شما مثمر ثمر باشد.

با توجه به اهمیت گلیکوژن و کربوهیدارت‌ها باید به این موضوع توجه کنید که مصرف این موارد غذایی می‌تواند در اثر بخشی روند کاهش یا افزایش وزن شما در این روش بسیار اثر گذار باشد، برای مثال اگر قبل از باشگاه یا ورزش آب میل نکنید با مشکل کم آبی در بدن مواجه خواهید شد که این موضوع بسیار مهم و گاها می‌تواند تاثیر اثر بخش در نحوه کاهش وزن شما داشته باشد؛ البته نباید از ارائه بیشنهاد مصرف لوبیا و تخم‌مرغ بعد یا قبل از باشگاه دریغ کنیم، زیرا کربوهیدرات و کلی‌تر آن یعنی گلیکوژن نقش بنزین را در بدن شما پیاده خواهند کرد.

چکیده: تغذیه در متد EMS و هر متد دیگر می‌تواند استراتژی اثر گذار در رسیدن به وزن شما باشد برای مثال مصرف آب و مواد پروتئینی در قبل و بعد از ورزش بسیار مهم خواهد بود، پس پیشنهاد می‌کنیم تا با مطالعه مقاله اهمیت رژیم غذایی و ترکیبات آن در متد EMS اطلاعاتی ارزنده در این حوژه کسب کنید.

لاغر شدن با ems

مقایسه با روش های دیگر

قبلا گفتیم که یکی از مهم ترین مسائل برای پاسخگویی به این سوال که آیا دستگاه های Ems کارآمد هستند این است که این روش را با روش‌های دیگری که برای ساختن عضلات وجود دارد مقایسه کنیم، خب همان طور که می‌دانید در بدنسازی های معمولی شما زمان بسیار زیادی را نیاز دارید که بتوانید عضلات خود را همانطور که دوست دارید بسازید ولی مزیت بسیار بزرگی که دستگاه‌های Ems دارند این است که خیلی سریع می‌توانند شما را به فرم بدنی دلخواه شما برسانند.

در بدنسازی های معمولی معمولا شما مجبور هستید که وزنه‌های بالا را برای ساختن عضله‌های خود استفاده کنید که استفاده از این وزنه‌ها می‌تواند مفاصل شما را دچار مشکلات بسیار بزرگی کند که شاید مجبور شوید برای همیشه ورزش حرفه ای را کنار بگذارید ولی با استفاده کردن از دستگاه های Ems خیلی راحت و بدون وارد شدن صدمه ای به مفاصل خود می توانید ورزش کنید و عضله های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بسازید.

چکیده: به صورت کلی به غیر از چند ورزش خاص که برای لاغری مناسب نیستند الباقی روش‌ها می‌توانند در حدود دو ساعت نهایتا تا 1000 کالری از شما بگیرند ولی در روش تحریک الکتریکی عضلات شما می‌توانید با بیست دقیقه تمرین میزان 1200 کالری مصرف کنید که این میزان کالری سوزی فوق العاده است.

لاغری یک بانو با ای ام اس

عوارض دستگاه‌های Ems

مورد بعدی که برای پاسخگویی به این سوال که آیا دستگاه های Ems کارآمد هستند؟ بررسی عوارض استفاده کردن از این دستگاه‌ها می‌باشد، شاید برایتان جالب باشد که بدانید با این که دستگاه های Ems با استفاده از الکتریسیته کار می‌کنند ولی هیچ گونه عوارض جدی را برای شما در بر ندارند و تا الان گزارشی مبنی بر عوارض خطرناک این دستگاه‌ها دریافت نشده است، تنها گزارشاتی که در این زمینه دریافت شده است گزارشاتی مبنی بر علائمی کبود مانند بر روی پوست می‌باشد که آن هم بعد از چند روز محو شده است و دلیل این کبودی ها نیز جریان الکتریسیته ای است که در هنگام ورزش کردن از سطح پوست بدن شما عبور داده می‌شود ولی باید بدانید این کبودی‌ها خیلی سریع خوب می‌شوند و جای هیچ گونه نگرانی ندارند.

نکته: در مواقعی بسیار نادر گزارشاتی مبنی بر سردرد نیز دریافت شده است که توصیه می شود در صورتی که بعد از استفاده از این دستگاه ها دچار سردرد های خفیف شدید سریعا ورزش کردن را متوقف کرده و به پزشک ورزشی خود مراجعه کنید.

نتیجه گیری

به صورت کلی می توان گفت در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه های Ems کارآمد هستند گفت که این دستگاه ها دستگاه هایی کارآمد هستند چرا که دارای مزیت‌های بسیار زیادی می‌باشند و علاوه بر این معایب بسیار کمی را نیز دارا می‌باشند و نسبت به روش‌های دیگر مفیدتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟