آیا دستگاه ای ام اس، به بهبود سیستم گردش خون کمک می‌کند؟ آیا می‌دانید اکسیژن رسانی به عضلات تا چه حدی در فعالیت‌های ورزشی اهمیت دارد؟ بله این دستگاه به بهبود سیستم خون‌رسانی کمک‌های شایانی خواهد کرد. اکسیژن بیشتر برای عضلات یعنی شادابی بیشتر بافت ماهیچه. ما در این مقاله به بررسی اثر دستگاه ای ام اس بر سیستم گردش خون در بدن خواهیم پرداخت.

 

ورزش عبارت است از هرگونه فعالیت هوازی، عضلانی، فکری و یا فکری-عضلانی-تنفسی که منجر به کالری سوزی و سلامت بافت‌های بدن می‌شود. حال زمانی که ورزش می‌کنید تمام سیستم عضلانی بدن فعال شده، توسط سیستم خون‌رسانی تغذیه می‌شود تا شرایط بدن به حالت ایده آل خود برسد. جالب است بدانید چنانچه فعالیت بدن، بصورت یکدست و همزمان باشد، یعنی تمام سیستم‌های بدن به صورت هم زمان و متناسب با هم کار کنند، بدن همواره سالم و سلامت می‌ماند و تناسب اندام و بافت‌ها حاصل می‌شود.

ورزش کردن در سرتاسر جهان یک دیدگاه حرفه‌ای را به خود جلب کرده است. حال برای کمک به رشد این صنعت، روز به روز میزان تجهیزات و دستگاه‌های ورزشی رو به افزایش است. برای مثال برای ساختن عضلات ورزیده‌تر، دستگاه‌های مخصوص بدنسازی هستند که تمام فشار خود را بر روی یک عضله اعمال می‌کنند تا ورزشکار کنترل تمام شرایط تمرین خود را در دست بگیرد.

 

با توجه به حرفه‌ای شدن ورزش در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، باید مسیر این فعالیت نیز حرفه‌ای شود که نهایتا با توجه به بالا رفتم علم تمرین، تکنولوژی ورزش، می‌توان مسیر رشد این صنعت را روز افزون دانست.

برای مثال در گذشته، فوتبالیست‌ها اغلب تمرین‌های خود را بر اساس آماده‌گی سیستم تنفسی تنظیم می‌کردند و تمرینات آمادگی عضلانی، جایگاه کمی در تمرینات ورزشی داشت. اکنون در کنار تمرینات هوازی، تمرینات هماهنگ کننده سیستم عصب-عضله رشد کرده و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. از انواع این تجهیزات می‌توان به دستگاه ای ام اس اشاره کرد.

 

دستگاهی که بر اساس برانگیختگی الکتریکی عضلات، کار کرده و راندمان ورزشی را بالا می‌برد. حال باید دید این دستگاه قادر است نیازهای ورزشی ورزشکاران را برطرف کند؟ آیا این دستگاه می‌تواند باعث لاغری بشود؟

بله این دستگاه می‌تواند باعث لاغری شود و فعالیت ورزشی را در  مدت زمان کمتری به حداکثر بازده برساند. یکی از ویژگی‌های این دستگاه این است که قادر است کل عضلات بدن را به صورت همزمان درگیر کند و نهایتا ورزشکار قادر است در مدت زمان 20 دقیقه، مقدار 700 کالری تا  1500کالری بسوزاند.

برای آن دسته از ورزشکاران و ورزش‌دوستانی که به دلیل شرایط سخت کاری و زمان کم، قید ورزش را زده‌اند، مژده می‌دهیم که این دستگاه همان چیزیست که می‌تواند به آنها کمک کند. از ویژگی‌های خاص این دستگاه اثر همزمان بر تمام بدن و به کار انداختن سیستم گردش خون در نقاط مختلف بدن به طور همزمان است.

 

سیستم گردش خون، سیستمی است که قادر است مواد قندی، املاح، پروتئین، ترکیبات و گازهای مورد نیاز بدن مثل اکسیژن را به سلول‌ها و بافت‌های بدن برساند و ضایعات سلولی را از سلول خارج کند.

این سیستم شامل قلب و مجموعه عروقی می‌شود که قادر هستند خون را به سلول‌های بدن برساند. گردش خون شامل دو بخش است. بخش اول انتقال خون به شش‌ها جهت دریافت اکسیژن،گ را بر عهده دارد. و بخش دوم عهده دار انتقال خون به قسمت‌های مختلف بدن جهت تامین نیاز‌های سلول‌هاست.

 

همان طور که گفته شد، قلب موتور اصلی انتقال خون در بدن است. حال اگر عضلات قلب شما قوی باشد، شما قادرید سیستم خون‌رسانی خود را تقویت کنید. ورزش و فعالیت‌های تربیت بدنی مثل متد تمرینی ای ام اس، قادر هستند عضله‌های قلب را قوی کنند.

امروزه یکی از راه‌های درمان مشکلات قلبی، ورزش است. در این بین عروق خونی گشاد شده و فرآیند خون‌رسانی با سرعت بیشتری انجام می‌شود. حال تصور کنید فرآیند خون‌رسانی به بدن به صورت همزمان در تمام بدن صورت گیرد. ای ام اس می‌تواند این پروسه را بشدت افزایش دهد.

طی فعالیت ورزشی با ای ام اس، فعالیت تنفسی یا هوازی به شدت بالارفته و میزان هموگلوبین خون افزایش می‌یابد. در نتیجه این هموگلوبین‌ها قادر هستنز مقدار بیشتری اکسیژن به سلول‌ها انتقال دهند.

کالری سوزی در متد تمرینی ای ام اس، به شدت انجام می‌شود و از طرفی چربی سوزی نیز رخ می‌دهد. نتیجه این پدیده، کاهش تری‌گلیسرید خون است که میزان متعادل آن در بدن با ورزش ظاهر می‌شود.

به جای خوردن دارو که خود عوارض زیادی دارد، باید ورزش کرد. اگر دچار کمی وقت هستید، می‌توانید با دستگاه ای ام اس با هر 20 دقیقه تمرین، اندازه سه جلسه، فعالیت شدید هوازی- عضله ای داشته باشید.

مقدار بالای کلسترول خون با افزایش فعالیت ورزشی نیز کاهش پیدا می‌کند که این کاهش، اگر همراه با رژیم غذایی باشد، نتیجه‌ مطلوب‌تری خواهد داشت.

با ای ام اس عضله‌های قلب تقویت شده، در نتیجه می‌توانند خون را با قدرت بیشتری در رگ‌ها پمپاژ کرده و در نتیجه میزان ضربان در دقیقه را کاهش دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های ای ام اس و ورزش، این است که با انقباض عضله‌های پا، خون بیشتری به قلب برگشت می‌کند، و از ایجاد واریس در پاها جلوگیری می‌کند.

اکسیژن گیری بیشتر با ای ام اس

کسانی که با دستگاه ای ام اس تمرین می‌کنند، درصد بیشتری از سیستم تنفسی خود را به کار می‌گیرند و افزایش حجم تنفسی در طول شب و روز منجر به بالارفتن مقدار اکسیژن خون شده و اندام‌ها زودتر ریکاوری می‌شوند. با بالا رفتم حجم اکسیژن، ورزشکار زود خسته نمی‌شود و با کارایی بیشتری در طول شبانه روز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. با ورزش کردن میزان اکسیژن گیری در هر بار تنفس، زیاد می‌شود.

دستگاه ای ام اس می‌تواند به عنوان یک روش تمرینی جدید، در کاهش وزن، کالری سوزی، تقویت سیستم خون‌رسانی و قلبی عروقی عمل کند. از طرفی با تمرینات ای ام اس، این دستگاه قادر است، فشار تمرینی ویژه‌ای به بدن ورزشکار وارد کند تا سه برابر حالت معمول، راندمان ورزشی داشته باشد.

 

استفاده از دستگاه ای ام اس به عنوان یک متد تمرینی ویژه، جایگاه خاص خود را در بین ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور پیدا کرده است. حال که این دستگاه می‌تواند به عنوان یک متد تمرینی، راندمان بالایی از تمرینات را برای ورزشکار به عمل بیاورد، پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت سیستم گردش خون در بدن‌تان، استفاده از این دستگاه را در برنامه تمرینی خود جا بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟