افراد بسیاری در جهان از مشکل لاغری بیش از حد و ناتوانی و ضعف عضلات بدن رنج می‌برند. کمبود وزن می‌تواند به اندازه اضافه وزن سلامت انسان را در معرض خطر قرار دهد.


افزون بر این، افراد بسیاری نیز که با کمبود وزن مواجه نیستند دچار کمبود توده عضلانی هستند و قصد دارند تا به حجم عضلانی خود اضافه کنند.

به طور دقیق کمبود وزن چه خطراتی می‌تواند برای بدن داشته باشد؟ آیا کبود وزن به اندازه چاقی موجب اختلال روند زندگی روزمره می‌شود؟ چه راهکارهایی برای نجات یافتن از کمبود وزن و عضله وجود دارد؟

 

افزایش وزن با دستگاه ای‌ام اس

افزایش وزن و حجم عضلات بسیار پیچیده‌تر و دشوارتر از کاهش وزن است. ما در این مطلب به شما اصول و راهکار اصلی این مهم را معرفی می‌کنیم تا شاهد اثرات معجزه گر آن باشید.

افزایش وزن با دستگاه ای‌ام اس

کمبود وزن به چه معناست؟

کمبود وزن با شاخص توده بدنی زیر 18.5 تعریف می‌شود. این کمترین میزان ارزیابی شده مورد نیاز برای حفظ سلامت مطلوب انسان است.
در مقابل، شاخص توده بدنی بیش از 25 به عنوان اضافه وزن و بیش از 30 به عنوان چاقی در نظر گرفته می‌شود.

 

کم ماهیچگی چیست؟

به واسطه کم ماهیچگی فرد انحطاط عضلانی را تجربه می‌کند. این شرایط توانایی افراد در انجام فعالیت‌های روزانه را محدود می‌کند.

کم ماهیچگی امید به زندگی را در افراد مبتلا نسبت به افرادی که از نیروی عضلانی عادی برخوردار هستند، کاهش می‌دهد.

 

نشانه‌های کم ماهیچگی

نشانه‌های کم ماهیچگی در نتیجه از بین رفتن قدرت عضلانی شکل می‌گیرند. نشانه‌های اولیه شامل احساس ضعف جسمانی و دشواری در بلند کردن اجسامی که تا پیش از این به راحتی صورت می‌گرفت، می‌شوند.

آزمایش قدرت پنجه دست برای کمک به تشخیص کم ماهیچگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاهش قدرت ممکن است خود را به روش‌های دیگر از جمله پیاده‌روی آرام‌تر، خستگی سریع و آسان و علاقه کمتر به فعال بودن نشان دهد. کاهش وزن بدون دلیلی مشخص نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های کم ماهیچگی باشد.

عوارض کمبود وزن و تحلیل عضلات بدن

کمبود وزن، همچنین تحلیل عضلات می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان را مختل کند. خطر عفونت‌ها را افزایش دهد. به پوکی استخوان و شکستگی منجر شود و مشکلات باروری همچنین زوال عقل را موجب شود.
افزون بر این، افرادی که کمبود وزن دارند احتمال بیشتری دارد به تحلیل عضلانی مبتلا شوند که خود تخریب مفاصل و آرتروزهای مزمن را در پی دارد.


محققان بر این عقیده هستند که لاغرها آثار التهاب مربوط به آرتروز شدید را در نقاط دیگری از بدن خود تجربه می‌کنند، و این می‌تواند موجب تاثیری مرگبار روی قلب باشد.
 

تأثیر ورزش بر معکوس نمودن روند کاهش وزن و کم ماهیچگی

قوی‌ترین روش برای مبارزه با کمبود وزن و کم ماهیچگی حفظ فعالیت عضلات است. تمرینات ورزشی می‌تواند از انحطاط عضلات پیشگیری کرده و این روند را معکوس کند. چند جلسه ورزش در هفته ممکن است برای بهره‌مندی از این فواید نیاز باشد.

یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌تواند کم ماهیچگی و کمبود وزن را معکوس کند. در حقیقت باعث طول عمر و کیفیت زندگی می‌شود.

متد ای‌ام اس چگونه عمل می‌کند؟

در تمرینات ورزشی‌ای ام اس بیش از همه سیستم تمرین کل بدن جایگزین تمرینات دیگر شده است. برای این منظور از سیستمی استفاده می‌شود که در آن ده جفت الکترودهای مسطح به صورت کاملاً هوشمندانه در یک جلیقه، کمربند، بازو بند و پا بند تعبیه شده است. این متد امکان انقباض تمامی گروه‌های عضلانی بدن را ایجاد می‌کند.

تمرین ای‌ام اس بر پایه اصول نرمال و طبیعی بدن است. انقباض در عضلات با آگاهی صورت گرفته و حرکات هدف دار انجام می‌گیرند. شما با استفاده از متد ای‌ام اس می‌توانید تمامی عضلات خود را بدون استفاده از وزنه  فعال کنید.

این امر منجر به نتایج قابل توجهی در افزایش حجم عضله‌های بدن بدون حمل وزنه‌های سنگین می‌شود. در نتیجه مفاصل شما هیچگونه فشاری را متحمل نشده و از آسیب‌های روش‌های رایج بدنسازی حفظ می‌گردند.

ِEMS دستگاه تمرینات عمومی یا تخصصی؟

فواید متد ای‌ام اس

متد ای‌ام اس برای بازتوانی پس از آسیب، افزایش آمادگی جسمانی و بهبود حجم عضلات مؤثر است. همچنین اثرات مثبتی در درمان کمر درد دارد، زانو درد و گردن درد دارد.

امروزه تمرین  ای‌ام اس در تناسب اندام اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در متد ای‌ام اس به علت اثرات افزایش عضله سازی، نتایج عالی می‌تواند در توسعه و حفظ ساختمان عضلانی به دست آید. برخی از نتایج چشمگیر متد ای‌ام اس:

تمرینات ورزشی با متد ای‌ام اس چه تاثیراتی دارند؟

از قوی کردن عضلات کمر، شکم و کف لگن که به سختی قابل تغییرهستند، تا قدرت بدنی، فرم گیری شکل بدن و رشد عضلات را به دنبال دارد. در این بین بهبود قوای استقامت نیز ثابت شده است. به خصوص در افرادی که قبلاً تمرینات ورزشی کمی انجام داده‌اند.

این متد جهت بهبود سرعت و استقامت ورزشکاران مؤثر است. جبران عدم تعادل عضلانی و افزایش توده بدنی از دیگر تاثیرات آن است.

اهمیت تغذیه مناسب برای افزایش وزن و عضله حین تمرینات ای‌ام اس

خوردن غذاهای مناسب پس از تمرین ای‌ام اس بسیار مهم است. به‌خصوص هنگام تلاش برای عضله سازی. یک وعده کوچک حاوی پروتئین و کربوهیدرات را ۳۰-۶۰ دقیقه قبل تمرین مصرف نمائید. کربوهیدرات به شما انرژی پایدار و بلند مدت در طول تمرین را می‌دهد و پروتئین دریافتی نیز در کمک به جایگزینی پروتئین تجزیه شده در طول تمرین به کار میاید.

ریکاوری بین تمرینات ای‌ام اس مخصوصاً برای افزایش وزن و عضله بسیار مهم است. افراد با اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی می‌توانند به سرعت پروتئین‌سازی بهبود بخشند. تولید پروتئین باعث تقویت عضلات می‌شود.

آیا می‌توان با تمرینات ای‌ام اس افزایش وزن و ساختار عضلانی بدن را تقویت کرد؟

یکی از اساسی‌ترین فواید ای‌ام اس عضله سازی است. عضله سازی و افزایش وزن نیازمند تمرینات پیوسته و استراحت کافی در میان آیتم‌های تمرینی است.

برای افزایش وزن بهتر است که ورزش کوتاه و فشرده، زمان استراحت به میزان کافی و تغذیه مناسب باشد. توجه داشته باشیم که عضلات در حین ورزش ساخته نمی‌شوند، بلکه پس از آن ساخته می‌شوند. پس مرحله استراحت پس از تمرینات، بسیار حیاتی است.

با اثر بخشی‌ای‌ام اس کل بدن به صورت هم زمان شرایط را برای رسیدن به هیکل ایده آل فراهم می‌کند. ای‌ام اس به عنوان یک متد برای افزایش فیبر عضلانی و عملکرد آن بصورت انقباض تند عضلات است. همه اینها در حالی انجام می‌شود که یکپارچگی مفاصل و بافت‌های فیبری حفظ شود.

 

نتیجه گیری

نتیجه می‌گیریم که هر دو عامل تمرینات ای‌ام اس و رژیم غذایی مناسب حین این تمرینات موجب افزایش قابل توجه وزن در افراد لاغر و حجم عضلات بدن می‌شود.

افرادی که از لاغری رنج می‌برند می‌توانند با متد ای‌ام اس خود را از آسیب‌ها و خطرات کمبود و ضعف عضله نجات دهند. افراد با متد ای‌ام اس به راحتی می‌توانند به هیکلی متناسب که حتی ممکن است تصورش هم برایشان غیر ممکن باشد، برسند.

دستگاه ای‌ام اس چربی سوز یا عضله ساز؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟