در هنگام استفاده از روش متد ای ام اس باید به تغذیه توجه زیادی داشت زیرا بهترین روش های ورزشی هم تنها در کنار تغذیه درست پاسخ مطلوبی خواهند داشت . در روش ورزشی  متد ای ام اس، رژیم غذایی اهمیت زیادی دارد و باید نکاتی را در آن حتما رعایت کرد .

نکات مهم تغذیه در روش متد ای ام اس

در متد ای ام اس باید توجه داشت که تغذیه به خوبی انجام گیرد موارد زیر نکات مهم تغذیه در روش متد ای ام اس است:

نوشیدن آب فراوان، در هنگام تمرین ، قبل و بعد از تمرین . استفاده از مواد غذایی پر کربوهیدرات ،مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات و موادی که مواد معدنی لازم را به بدن ما برساند . حتما در این روش باید مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم به بدن برسد . سدیم و منیزیم هم مواد معدنی مهمی هستند که باید در هنگام استفاده از متد ای ام اس از آن ها استفاده کنیم . ویتامین ها هم باید به مقدار کافی به بدن برسد . ویتامین های (گروه B ) هم از اهمیت زیادی برخوردارند مخصوصا ویتامین B1و B12 اهمیت بیشتری دارند. ویتامین C  هم حتما باید استفاده شود و اهمیت زیادی دارد .

 

رژیم غذایی

چرا باید از آب زیاد استفاده کرد؟

زیرا مصرف آب زیاد می تواند از کوفتگی های زیاد جلوگیری کند . شما برای رسیدن به تناسب اندام نیاز دارید که حتما ورزش کنید و ورزش کوفتگی زیادی به دنبال دارد پس باید به دنبال راه حلی برای آن باشید با مصرف زیاد آب می توان از این اتفاق جلوگیری کرد . در هنگام ورزش با ترشح زیاد آنزیم کراتین کیناز کوفتگی در بدن تولید می شود . این اتفاق به این صورت می افتد که این آنزیم باعث تولید اسید لاکتیک زیاد در بدن و ایجاد گرفتگی عضلانی می شود . انباشته شدن زیاد این مواد در هر نقطه از بدن ایجاد گرفتگی عضلانی و درد می کند . بهترین راه حل این مشکل استفاده از آب فراوان و دوش آب گرم است که به سرعت باعث پخش شدن این مواد در بدن و کاهش درد می گردد .  برای داشتن یک تمرین خوب باید رژیم غذایی سرشار از پروتئین استفاده کرد .

 

رژیم غذایی

اهمیت تغذیه قبل و بعد از ورزش در متد ای ام اس   

شما برای اینکه بدنی سالم داشته باشید باید قبل و بعد از ورزش تغذیه مناسبی داشته باشید . اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید تغذیه چندان در امر ورزش اهمیت ندارد باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید . تغذیه یکی از مهم ترین فاکتور های تاثیر گذاری هر نوع ورزشی است . مخصوصا در متد ای ام اس که با کالری سوزی بالایی که دارد ممکن است اگر تغذیه مناسب نداشته باشید برای شما مشکلاتی ایجاد کند . آیا تا به حال در هنگام  ورزش  با مشکل افت شدید قند خون مواجه شده اید؟ کسانی که با این مشکل زیاد دست و پنجه نرم می کنند باید از رژیم غذایی با مواد قندی مناسب استفاده  کنند . بهتر است توجه کنید که بهترین منبع مواد قندی مواد غذایی مثل خرما و انواع میوه جات شیرین و سبزیجات شیرین وعسل است اگر شما از این مواد استفاده کنید مشکلات کم تری خواهید داشت . مواد غذایی دارای قندهای ساده اول قند خون را به سرعت بالا می برند ولی گول این قند های ساده را نخورید زیرا به سرعت دوباره شما را گرسنه می کنند . خرما و عسل می توانند انرژی بخش های فوق العاده ای در هنگام ورزش برای شما باشند. اگر در رژیم غذایی خود از قند های پیچیده ای مثل خرما و عسل استفاده کنید ممکن است دیرتر از شیرینی مصنوعی قند شما را بالا ببرند اما اثر پایدارتری دارند. پس بهتر است قبل و بعد از ورزش و حتی در هنگام ورزش با متد ای ام اس از این مواد مغذی استفاده کنید .

رژیم غذایی

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید اگر قبل از ورزش غذا  نخورید بیشتر وزن کم می کنید باید بگویم اشتباه می کنید زیرا فقط به خود گرسنگی بی مورد می دهید. این کار شما می تواند باعث ضعف کردن شما در هنگام ورزش شود. در متد ای ام اس چون شما خیلی کالری می سوزانید پس باید رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی مقوی و معدنی داشته باشید پس حتما باید قبل از ورزش از مواد غذایی سالم استفاده کنید اما توجه داشته باشید نباید پرخوری کنید چون ممکن است در هنگام ورزش دچار حالت تهوع شوید. اگر به اندازه کم و مناسب از مواد سالم قبل از ورزش استفاده کنید، دچار حالت تهوع نمی شوید . تغذیه مناسب پس از ورزش هم خیلی مهم است . اگر شما بعد از ورزش آب از دست رفته بدن خود را قادر نبودید جبران کنید نمی توانید عملکرد مناسبی هنگام ورزش داشته باشید و نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت پس بهتر است در رژیم غذایی خود حتما آب میوه های طبیعی و مقدار مناسب میوه و سبزی بگنجانید تا آب از دست رفته بدنتان جبران شود .تغذیه مناسب می تواند پس از ورزش آرامش را برای شما رغم بزند . پس از ورزش حتما باید بدن شما خود را بازیابی کند و نیاز به مواد مغذی دارد . دیده شده افرادی از رژیم های تک خوری کنار ورزش استفاده می کنند که این نوع رژیم غذایی بسیار مضر است و عوارض طولانی مدتی دارد از جمله آسیب  به کبد، معده و اعضای داخلی بدن، رژیم تک خوری بدن شما را به هر نوع رژیمی که پس از آن می گیرید به شدت حساس می کند . بنابراین تاثیر رژیم های غذایی دیگر را هم کمک می کند . برای تناسب اندام کافی است رژیم سالم و درستی داشته باشید و از ورزش مناسبی استفاده کنید به جای رژیم های تک خوری از متد ای ام اس استفاده کنید که اثر بهتری هم دارد .

توجه داشته باشید که پر بودن زیاد معده در هنگام ورزش، جریان خون را بیشتر به سمت معده شما برای هضم و جذب غذا می فرستد و این امر باعث می شود عملکرد شما در هنگام ورزش خیلی مطلوب نباشد و شما نتوانید برای رسیدن به تناسب اندام به خوبی ورزش کنید. پس بهتر است که تناسب را در رژیم غذایی خود رعایت کنید و نه خیلی کم  بخورید و نه خیلی زیاد بخورید بلکه به مقدار مناسبی از مواد غذایی سالم استفاده کنید تا به هدف خود یعنی تناسب اندام برسید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟