در مقالات گذشته از مواد غذای و خوراکی های لاغر کننده که باعث لاغری می‌شوند بسیار سخن گفتیم، میوه‌‌ها، سبزیجات، غذاها، خوراکی‌ها و حتی دم نوش‌ها و نوشیدنی‌های لاغرکننده، تمامی این موارد که برای شما جمع‌آوری کردیم، در بهترین شرایط می‌توانند تاثیر 5 درصدی و حتی کم‌تر در فرایند کاهش وزن شما داشته باشند.

با توجه به خصوصیت لانسگو که بر مبنای صداقت بنا شده در این مقاله هم بدون اغراق بیان می‌کنیم که قرص‌های لاغری نه تنها تاثیر آنچنانی بر پروسه لاغری ندارند، بلکه باعث آسیب رسانی به بدن هم نیز خواهند شد، این آسیب رسانی شاید در حین مصرف قرص خود را نمایان نکند ولی شک نداشته باشید در آینده نه چندان دور و درست در همان لحظه که فکر می‌کنید که چه شد که قلب یا کلیه شما آسیب دید، لطمه خواهد زد.

امروز می‌خواهیم شما را با یک حقیقت از قرص‌های لاغری آشنا کنیم، حقیقتی که در تبلیغات ماهواره، فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها و عطاری‌ها فراموش شده است یا بهتر است بگوییم محو شده، در حقیقت قرص‌های لاغری آن طور که می‌گویند تاثیر بسزایی در کاهش وزن شما نخواهد داشت، به گونه‌ای که کاهش وزن بخش جزیی از آن مربوط به اشتها و یا کم خوردن است و بخش عمده‌تر لاغری مربوط به تحرک و کالری سوزی که ارتباط مستقیم با غده تیروئید دارند؛ غده تیروئید با توجه به خصوصیاتی که دارد از هیچ قرصی برای لاغری تاثیر نخواهد گرفت.

در این مقاله شما را بیشتر با عوارض قرص‌های لاغری آشنا می‌کنیم، هر چند که چندین برند محدود، قرص‌های لاغری کاملا گیاهی تولید می‌کنند که ضرر آنها از بقیه کمتر است، اما از آنها نامی نمی‌بریم تا در حق برندی ظلم نشود و در آخر دو قرص لاغری خانگی به شما معرفی می‌کنیم که ضرری برای بدن نخواهند داشت ولی چندان هم در لاغری متاثر نخواهند بود.

در مقالات گذشته بیان کرده بودیم که خوردن هر ماده خوراکی از قبیل میوه، سبزیجات، غذا‌ها و نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های لاغر کننده فقط تاثیر پنج درصدی بر روی فرایند لاغری خواهند داشت و 95 درصد باقی مانده برعهده تحرک و ورزش می‌باشد که با معرفی یک روش ورزشی نوین که ساخت کشور آلمان است شما را از مصرف و هزینه کردن برای هر قرص لاغری بی‌نیاز خواهد کرد.

 

قرص لاغری

 

چرا می‌گویند قرص لاغری؟

این قرص ها از موادی تشکیل شده‌اند که در کنار هم به روش‌های مختلف می‌توانند درصد بسیار ناچیزی برروی فرایند کاهش وزن و چربی سوزی داشته باشند. مثلا بعضی از این قرص‌ها با تاثیر بر اشتها و کاهش آن می‌توانند به لاغری و کاهش وزن کمک کنند و بعضی دیگر با ایجاد تاثیراتی مانع جذب چربی در بدن نمی‌شوند، با توجه به این دو تاثیر که بیان کردیم این نکته را به یاد داشته باشید که حتی بهترین قرص لاغری هم نمی‌تواند تاثیری بر متابولیسم بدن داشته باشد؛ پس به تبلیغات تلوزیونی در ماهواره یا … و بنر‌های پر زرق و برق بر روی مغازه‌ها توجهی نکنید؛ چرا که تاثیرات متابولیسمی از غدد تیروئیدی دستور می‌گیرند که این قرص‌ها تاثیری بر روی آن نخواهند داشت، معمولا افرادی که به دنبال لاغری سریع هستند به دنبال قرص‌های لاغری می‌روند.

قرص لاغری اصطلاح درستی است؟

سازندگان قرص های لاغری مانند همان ماست بندی هستند که نمی‌گوید ماستش ترش است، این یعنی این سازندگان ادعاهای بسیاری برای محصولاتی که تولید کرده‌اند دارند و از بزرگترین تا کوچک‌ترین تولید کننده این قرص‌ها با ادعاهای دروغین همچون چربی سوزی شکم و پهلو در 20 روز و یا لاغری بدون بازگشت بالا تنه در 1 ماه که کاملا دروغ محض هستند، قصد سوء استفاده از مصرف کنندگان را دارند. در سال 2015 مجله امریکایی (متابولیسم ورزشی) گزارش داد که طبق تحقیقات انجام شده، تاثیر قابل توجهی در متابولیسم بدن افرادی که این نوع قرص‌ها را مصرف می‌کنند دیده نشده و تمامی این ادعا‌ها از اساس کذب است. طبق گفته این مجله مصرف فیبر‌های طبیعی که در مقالات قبل به آن پرداختیم و مصرف مداوم قهوه باعث تاثیر بسیار بیشتری بر روی کاهش وزن خواهد داشت.

بی شک خرید قرص لاغری برای شما هزینه‌های مالی را در بر خواهد داشت و چه خوب که این هزینه‌ها صرفا مالی باشد، مصرف این قرص‌ها با توجه به ساختار مبهمی که دارند می‌تواند برای بدن بسیار مضر بوده و صدمات جبران پذیری را در برداشته باشد که در این قسمت به بررسی اندکی از این صدمات خواهیم پرداخت.

 

بهخترین قرص لاغری

 

خاصیت اعتیاد آوری برخی از این قرص‌ها

شاید باورش کمی سخت باشد ولی بر اساس اعلام کمیسیون تجارت فدرال امریکا بسیاری از خصوصیات و فوایدی که در وصف قرص‌های لاغری در تبلیغات بیان می‌شود، واقعیت ندارد، شعار‌های خنده‌دار (کم کردن 15 کیلو در یک ماه) یا (هر چه می‌خواهید بخورید و بیاشامید ولی چاق نمی‌شود) وعده‌های پوچ و دروغینی هستند که اگر ساعت‌ها در شبانه روز ورزش کنید هم به آنها نخواهید رسید.

طبق آمار به دست آمده در برخی از افراد این تاثیرات می‌تواند از تصورات ما فراتر رفته و سبب مشکلات جبران ناپذیری از جمله اعتیاد شود؛ به یاد داریم که در یکی از وب سایت‌های حقیقت گرا به نام (Something fishy) که در زمینه اختلالات غذایی فعالیت قابل قبولی دارد، خاطر نشان کرده بود که: امکان دارد بعضی از این داروها اعتیادآور باشند؛ بنابراین پس از پایان دوره‌ی درمان یا زمانی که مصرف‌شان را متوقف می‌کنید، احساس مریضی، بی‌حالی و ناراحتی به سراغ‌تان خواهد آمد. و علت این ادعا مطمئنا ارجاع می‌شود به مواد تشکیل دهنده این قرص‌ها که نمی‌دانیم چیست.

 

قرص لاغری تضمینی

 

منشاء احتمالی این خطرات

داروهای لاغری دارای مواد مضری همچون کافئین هستند. بی خوابی، ضعف، افزایش فشار خون و مشکلات گوارشی تنها برخی از عوارض مصرف داروهای لاغری است .

کافئین یک ماده موثر در لاغری است و از همین جهت است که چای سبز و قهوه برای لاغری توصیه می‌شوند، اما نکته‌ای که در این قرص‌ها بشدت مورد نقد و بررسی است میزان بیش از حد وجود کافئین در مواد تشکیل دهنده این قرص‌ها می‌باشد، معمولا افرادی که به دنبال لاغری به راحت‌ترین روش ممکن هستند به دنبال‌ روش‌هایی از قبیل قرص‌های لاغری و جراحی‌های لیپوشاکشن می‌گردند تا با کمترین میزان تلاش ممکن به وزن ایده آل خود برسند ولی غافل از اینکه لاغری همان گنجی‌ست که نابرده رنج حاصل نمی‌گردد.

این افراد به هر قرص لاغری پناه می‌برند تا فقط با خوردن آن قرص به میزان وزن دلخواه خود برسند و غافل از این‌که عوارضی غیر از اعتیاد را نیز به همراه خواهد داشت. همچنین یکی از علت‌هایی که استفاده از این قرص را بسیار بر سر زبان‌ انداخته در دسترس بودن آن برای تمام افراد جامعه است، از این جهت که با یک سرچ ساده در گوگل و یا رفتن به چند فروشگاه عطاری شاید با بیش از 20 نوع قرص لاغری با برند‌های مختلف مواجه شوید.

 

کبد، اولین هدف قرص‌های لاغری

سازمان غذا و داروی امریکا در یکی از گزارشات خود اعلام کرده بود که مصرف قرص‌های لاغری در مواردی هر چند نادر ولی باعث آسیب‌هایی ابتدایی تا سنگین خواهد شد؛ بنابراین اگر در هنگام مصرف این قرص‌ها علائمی همچون خارش، زردی چشم، ادرار تیره و مدفوع روشن را مشاهده نمودید بدانید که تاثیر این قرص‌ها به جای لاغری بر روی کبد شما بوده و باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

از بی‌خوابی تا کشندگی

 

طبق تحقیقاتی که بر روی این قرص‌ها انجام شد، ماده‌ای که در انواع شیمیایی قرص‌های لاغری مشاهده شده (سیبوترامین) می‌باشد که می‌تواند موجب فشار خون بالا، تشنج، تپش قلب، حمله قلبی و سکته‌های مغزی شود. اما ماده‌ای که بسیار خطرناک بوده و در تعدادی از برند‌های قرص‌های لاغری دیده شده (ریمونوبانت) می‌باشد که اکثرا به دلیل ممنوعیت استفاده در امریکا در برند‌های اروپایی یافت می‌شود که می‌تواند تاثیراتی بر روی مغز داشته باشد که سبب آن در شرایط حاد تن دادن به خودکشی است.

 

عوارض قرص لاغری

 

سایر عوارض قرص‌های لاغری

 

این موارد از دیگر تاثیرات قرص‌های لاغری هستند که با شعارهای وسوسه کننده به دنبال سوء استفاده از شما عزیزان هستند.

این عوارض معمولا با قطع مصرف قرص در بدن محو خواهند شد ولی در بعضی مواقع عوارضی جبران ناپذیر همچون آریتمی قلب، تپش لب، سفتی قفسه سینه و نارسایی‌های کلیوی می‌تواند از یادگاری‌های ناخوشایند قرص‌های لاغری باشند.

 

قرص‌های لاغری آیا تاییدیه دارند؟

قرص‌های لاغری که بدون نسخه از فروشگاه‌های اینترنتی یا عطاری‌ها تهیه می‌کنید در بهترین شرایط یک لوگو سازمان غذا و دارو خواهند داشت که نه تنها ممکن است هیچ نظارتی بر روی این لوگو نباشد بلکه حتی می‌تواند بصورت غیر قانونی از این لوگو استفاده کرده باشند؛ البته این مشکل، از عدم نبود یک قانون سختگیرانه سرچشمه می‌گیرد که محصولات کاهش وزن و مکمل‌های تغذیه‌ای تحت قوانین مربوط به داروها مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

در واقع شرکت تولیدکننده‌ی قرص تنها باید شواهد محدودی از اثرگذاری و بی‌خطر بودن قرص های لاغری ارائه کند. وقتی که محصول وارد بازار شد، سازمان غذا و دارو می‌تواند سالم بودن قرص و مشکلات احتمالی آن را بررسی کند تا مشخص شود محصول موردنظر خطرناک است یا خیر.

 

قرص لاغری خانگی درست کنید

درست کردن قرص لاغری خانگی کار پیچیده‌ای نیست و نخواهد بود، در واقع شما نیاز نیست تا ترکیبات خاص را با فرایندی خاص‌تر تبدیل به قرص‌های لاغری کنید، قرص‌های لاغری خانگی از ترکیبات مواد غذایی که تاثیر مثبت بر روی کاهش وزن دارند تشکیل می‌شود. ما از تمام قرص‌های لاغری که موجود است دو قرص را برای شما انتخاب کرده‌ایم و آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

قرص شماره یک

از ترکیب تخم کتان، زیره و پودر لیمو شما می‌توانید یکی از پرطرفدارترین قرص‌های لاغری را تهیه کنید، در واقع این سه ماده ای که نام بردیم با توجه به وجود فیبر و مزه ناخوشایند زیره علاوه بر سیری زود‌رس باعث بی میلی به غذا می‌شوند، ولی به این دلیل که ترکیب این مواد دارای مزه عامه پسندی نمی‌باشد، پیشنهاد ما استفاده از آنها به صورت قرص‌های لاغری است، به این ترتیب که فقط کافیست تا کپسول‌های خوراکی را از فروشگاه‌ها تهیه کنید و داخل این کپسول‌ها را از این سه ترکیب پر کنید و هر روز بعد از نهار یک عدد میل کنید.

 

قرص شماره دو

شاید این قرص شکل و شمایلی عجیب داشته باشد ولی می‌تواند در کنار فعالیت و ورزش کمک به سزایی برای رسیدن به کاهش وزن شما داشته باشد؛ این قرص از یک ماده تشکیل می‌شود و آن سیر است، خوردن سیر خام یکی از ارکان تناسب اندام در کشورهای آسیای شرقی می‌باشد، اما بوی بد دهان، پس از خوردن سیر می‌تواند هر فردی را از انجام این کار منصرف کند ولی شاید جالب باشد که بدانید حتی اگر سیر جویده هم نشود و مانند قرص با آب میل شود می‌تواند تاثیر خود را بر روی افزایش متابولیسم بگذارد.

 

قرص لاغری

 

یک ورزش با تاثیر هزاران قرص

در این مقاله از قرص‌ها گفتیم، شاید تکراری باشد ولی چون یک حقیقت است هزاران مرتبه هم خواهیم گفت که هر گونه رژیم و تاثیرات غذایی با هر شعاری، حتی اگر بهترین قرص لاغری باشد نمی‌تواند به اندازه یک ساعت ورزش مفید، تاثیر مثبتی بر روی متابولیسم بدن شما داشته باشد.

در مقالات گذشته بسیار از ورزش‌ها برای شما گفتیم و در انتها از یک روش مدرن ورزشی ساخت کشور آلمان سخن گفتیم که نامش EMS است، این روش نوین‌ترین روش ورزشی است که می‌تواند در بیست دقیقه تاثیر بسزایی بر روی متابولیسم بدن بگذارد و تا 1200 کالری را در این مدت کم بسوزاند.

این روش به وسیله جریانات برق می‌تواند علاوه بر تاثیر مستقیم بر بافت چربی، عضلات بدن را هم تحت شعاع خود قرار دهد تا در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه حاصله را داشته باشید.

 

قرص لاغری

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟