چرا عرق می‌کنیم؟

علت عرق کردن چه در ورزش و سایر شرایطی که منجر به تعریق می‌شود، کاهش دمای افزایش یافته بدن است. در واقع عرق کردن شیوه بدن برای تنظیم دما است. وقتی دمای بدن به دلیل گرمای هوا، ورزش و اضطراب بالا می‌رود، بدن از طریق غدد تعرق، مایعات را دفع می‌کند و سبب خنک شدن بدن می شود. بنابراین عرق کردن، مکانیسم سالم و ضروری بدن است.

میزان عرق کردن‌ به چه عوامل مختلفی بستگی دارد؟

در میان این عوامل وزن و سطح آمادگی‌ بیشترین تأثیر را در میزان عرق کردن‌ در طول یک تمرین ورزشی دارد. آنهایی که وزن بیشتری دارند، توده‌ی بدنی بیشتری دارند که نیازمند خُنک شدن است، بنابراین بدن‌تان مجبور است انرژی بیشتری صرف کند. این امر باعث افزایش تعریق می‌شود، زیرا بدن‌تان باید توده‌ بیشتری را خنک بکند. هرچه از لحاظ سلامت جسمی در سطح بهتری باشید، بدن‌تان زودتر شروع به تعریق می‌کند. زیرا بدن‌تان در این حالت به‌طور مؤثرتری می‌تواند دمایش را تنظیم کند. هرچه زودتر عرق کنید، بدن‌تان سریع‌تر خنک می‌شود. این امر به افرد کمک می‌کند تا تمرینات طولانی‌تر یا سنگین‌تری را انجام بدهند.

عرق کردن چقدر کالری می‌سوزاند؟

برخی مدعی‌اند با فعالیت‌هایی مانند بیکرام یوگا که باعث عرق‌ کردن می‌شوند، می‌توان در یک ساعت ۱۰۰۰ کالری سوزاند. اما احتمالاً این ادعا اشتباه است. بر اساس مطالعه‌ای، در یک کلاس ۹۰ دقیقه‌ای بیکرام، یوگا زنان به‌طور متوسط ۳۳۰ و مردان ۴۶۰ کالری انرژی سوزاندند. این مقدار معادل پیاده روی سریع مسافتی در حدود ۵٫۳ کیلومتر است که تقریباً یک ساعت طول می‌کشد.

آیا عرق کردن باعث لاغری و چربی سوزی می‌شود؟

از آنجایی که ما اغلب عرق کردن را به ورزش ربط می دهیم، پس این برای ما نتیجه گیری را آسان می کند و در بیشتر مواقع ما این تصور را داریم که عرق کردن بیشتر مساوی است با سوزاندن کالری بیشتر و در نتیجه لاغری سریع‌تر! با این تفکر، افراد زیادی در طول هفته به حمام‌های سونا می‌روند، در هوای گرم فعالیت ورزشی دارند و یا پوشش گرمی به تن دارند، تا بیشتر عرق کنند و بدین ترتیب بتوانند وزن اضافه خود را از دست دهند. ایده خوبی است، نه؟

اما حقیقت این است که مهم نیست شما چه مقدار در جلسه تمرینی‌تان عرق کرده باشید، در واقع وزنی که ما بر اثر عرق کردن از دست می‌دهیم، آب بدن است و هیچ ارتباطی با چربی سوزی ندارد. حتی نمی‌توان ارتباطی بین میزان تعریق و کالری سوزی در نظر گرفت، با این تصور که هر چه بیشتر عرق کنم، بیشتر کالری می‌سوزانم، بنابراین بهتر است به جای این تفکر، این ایده را داشته باشیم که هر چه شدت ورزش بالاتر باشد، منجر به چربی سوزیی بیشتری خواهد شد.

پلاستیک پیچ کردن چطور؟ آیا بستن پلاستیک دور شکم باعث چربی سوزی می‌شود؟

یکی از باورهای غلط  که در رابطه با حرارت و کاهش چربی بخصوص در ناحیه شکم  و ران‌ها مطرح است، پوشاندن اعضا با پلاستیک و یا پوشیدن لباس‌هایی از جنس پلاستیک برای بوجود آوردن گرمای بیشتر در این نواحی با هدف از بین بردن چربی‌های موضعی از راه تعریق کردن است. این روش اما هیچ نتیجه‌ای به دنبال ندارد. شاید پس از انجام چنین کاری سایز و یا کمی وزن کم کنید اما تنها دلیل این اتفاق این است که پوشش شما باعث شده بدنتان آب بیشتری دفع کند، نه چربی بیشتر!

با عرق کردن احتمال کم‌آبی بدن‌ افزایش می‌یابد. خصوصاً اگر  آب‌ و هوا نیز گرم و مرطوب باشد، چرا که میزان تعریق را افزایش می‌دهد.در این شرایط امکان دهیدراته شدن بدن بسیار بالا است، بنابراین برای تجدید مایعات بدن‌تان صبر نکنید تا احساس تشنگی به سراغ‌تان بیاید. برای جلوگیری از کم آب شدن بدن یک بطری آب همراه‌تان داشته باشید و در طول تمرین کم‌کم از آن بنوشید.

اگر همیشه بیش‌ ازحد عرق می‌کنید، این احتمال می‌رود به هایپرهیدروز ( وضعیتی است که عرق کردن به طور غیر طبیعی افزایش یافته‌ است) مبتلا هستید. اگر عرق کردن شدید، فعالیت‌های روزمره‌تان را با اختلال مواجه کرده، به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر شب‌ها یا به‌طور ناگهانی بدون دلیل مقدار زیادی عرق می‌کنید، به پزشک مراجعه کنید.

دستگاه EMS

یکی دیگر از دستگاه هایی که شما می­توانید برای چربی سوزی از آن ها استفاده کنید، دستگاه ems است. این دستگاه به دلیل قابلیت های فراوانی که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد باعث خواهد شد تا شما چربی سوزی بهتر و راحت تری داشته باشید و زودتر به نتیجه ایده آل خود برسید. لانسگو یک برند معتبر آلمانی تولید کننده دستگاه‌های EMS بوده که محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند و دارای گواهی های استاندارد و کیفیت متفاوت از جمله ISO 9001 و CSA است همچنین این دستگاه گواهی EN ISO 13485 مربوط به دستگاه های پزشکی را نیز داراست.

بدن و آناتومی بدن ما علاوه بر ایمپالس‌ها و جریان‌های عصبی که از سمت مغز به‌سوی عضلات و ماهیچه‌ها فرستاده می‌شود و باعث تحریک آن‌ها است؛ می‌تواند از طریق جریان الکتریکی خارجی و بیرونی هم واکنش نشان داده و منقبض گردد. دستگاه‌های ورزشی ems جریان‌ها و شدت‌های مختلف الکتریکی را در دستگاه ems به وجود می‌آورند که از طریق پدهای مخصوص و خاصی که بر روی بدن و پوست بدن قرار می‌گیرد، باعث تحریک عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و درنتیجه عضلات را منقبض می‌کند.

برند لانسگو

یکی از مهم‌ترین، معروف‌ترین و سرشناس‌ترین برندهای معتبر دستگاه‌های ورزشی ems, می‌توان به دستگاه و برند ورزشی لانسگو اشاره کرد و نام برد. برند لانسگو دستگاه ورزشی است که در ایران و باشگاه‌های ایران موجود می‌باشد. دستگاه ورزشی و برند لانسگو ساخت کشور آلمان است که از کیفیت و کارایی بسیار بالا و تأثیرگذاری برخوردار است.

برند loncego یکی از بهترین، معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندهای دستگاه ورزشی ems هست که جواب دهی بالایی دارد. برند loncego مفیدترین کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران حرفه‌ای و یا افراد مبتدی که تازه به ورزش روی آورده‌اند را دارد. افراد و کسانی که از دستگاه و برند loncego استفاده کرده‌اند، بسیار راضی و خوشنود هستند و از این روش ورزشی به‌طور مداوم و بارها استفاده کرده‌اند. از دستگاه loncego به دلیل آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی استفاده کرد و کارهای با دستگاه loncego را آموخت.

معرفی دستگاه EMS لانسگو

شماهم می­توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و از خدمات ما بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟