تاثیر ورزش بر بدن

عضله قلب با ورزش و فعالیت های تربیت بدنی تقویت شده و کارایی بهتری نسبت به گذشته پیدا خواهد کرد. در دنیای مدرن امروز فعالیت های ورزشی برای جلوگیری از بروز سکته های قلبی نقش مهمی را ایفا می­کنند. ورزش و فعالیت های بدنی باعث می­شود تا عروق خونی فرد گشاد شده و جریان خون با سرعت بیشتری جریان داشته باشد.

ورزش کردن و انجام فعالیت های بدنی باعث خواهد شد تا میزان هموگلوبین خون افزایش یافته که در پی این افزایش کار انتقال اکسیژن به قسمت های مختلف بدن بهتر و سریع تر انجام خواهد شد. افراد می­توانند با استفاده از ورزش مرتب و به موقع از بروز بیماری های فشار خون پیشگیری نمایند.

همچنین ورزش علاوه بر موارد ذکر شده فواید دیگری نیز در پی دارد که یکی از آن ها به تعادل رساندن میزان تری گلیسیرید خون است.  برای جلوگیری از بیماری و مبتلا شدن به بیماری های مختلف ورزش کردن را به شما پیشنهاد می­کنیم، زیرا ورزش باعث خواهد شد تا از مصرف دارو خود داری کنید و بدنی سالم تر داشته باشید.

تاثیر ورزش بر اندام های داخلی

تمرینات ورزشی باعث خواهد شد تا میزان کلسترول خون به حد مطلوبی برسد به خصوص اگر این تمرینات با رژیم غذایی همراه باشد. بیماران دیابتی به یاد داشته باشند که ورزش کردن بسیار مهم وده و قند خون آن ها را تا حد معینی پایین خواهد آورد.

با تقویت عضله قلب تعداد ضربان در دقیقه کاهش یافته و قلب با نیروی بیشتری خون را پمپاژ می­کند. با انقباض عضلات پا در حین ورزش خون راحت تر به قلب باز خواهد گشت و از بروز بیماری واریس در پا ها جلوگیری می کند. آن دسته از افرادی که ورزش می کنند درصد بیشتری از دستگاه تنفس خود را به کار خواهند گرفت.

دریافت اکسیزن بیشتر در طول شبانه روز با افزایش حجم تنفسی ارتباط مستقیم داشته که اینکار باعث خواهد شد تا اندام های بدن اکسیژن بیشتری دریافت کنند. افرادی که قابلیت مصرف و اکسیژن به میزان زیاد را داشته باشند زود خسته نشده و کارایی بیشتری نسبت به دیگر افراد خواهن داشت. افزایش حجم تنفسی در افرادی که ورزش می کنند موجب کاهش تعداد تنفس آنها در دقیقه شده و بر میزان اکسیژن گیری هر بار تنفس افزوده خواهد کرد.

تاثیر ورزش بر دستگاه عصبی

انجام تمرینات بدنی مستلزم کار موثر دستگاه عصبی خواهد بود که در واقع ارسال کننده پیام های لازم به عضلات است تمرینات مرتب ورزشی بدون تردید باعث بهتر شدن کار سیستم عصبی و هماهنگی لازم بین اعصاب و عضلات خواهد شد.

ورزش باعث خواهد شد از فشارهای روانی و ناراحتی های روحی کاهش دهد، همچنین ورزش راهی مناسب جهت مقابله با افسردگی است.  بالا رفتن میزان کارایی عضلات و کسب سرعت حرکتی مستلزم انجام تمرینات به موقع و مرتب ورزشی و تقویت سیستم عصبی است. فعالیت بدنی باعث خواهد شد تا میزان چابکی افراد زیاد شده و سیستم عضلانی و عصبی بهبود یابد.

یکی از موثرترین و مطمئن ترین درمان راه های بی خوابی ورزش است. افراد با استفاده از ورزش می­توانند بی خوابی خود را نیز درمان کنند. آن دسته از افرادی که ورزش می­کنند از خوابی عمیق تر بهره مند شده و نتیجتاً نیروی کافی کسب خواهند کرد.

دستگاه ورزشی ems

دستگاه ورزشی ems دستگاهی است که توسط ورزشکاران بسیاری در رشته های مختلف استفاده می­شود. این دستگاه در ایران توسط برند معتبر لانسگو عرضه می­شود. در دستگاه ems تمام گروه‌های عضلانی و ماهیچه‌ای بدن به‌طور هم‌زمان و یک‌باره فعال می‌شوند و در یک تایم معلوم، می‌توان تمام عضلات بدن را از بالاتنه تا پایین‌تنه مورد فعالیت قرار دهد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دیگر دستگاه ems این است که از این دستگاه می‌توان در هر جا و مکانی استفاده کرد و حتماً نیاز به باشگاه رفتن و محیط‌های مخصوص ورزشی را ندارد.

دستگاه‌های پرقدرت ems جریان‌های الکتریکی متعددی را با شدت‌ها و جریان‌های مختلفی به وجود می‌آورد که این جریان از طریق پدهای مخصوصی که روی پوست بدن ما، در نواحی مختلف قرار می‌گیرد، به بدن منتقل می‌شود و عضلات ماهیچه‌ای بدن را منقبض می‌کند.

برند لانسگو

همان‌طور که گفته شد برند loncego یکی از معروف‌ترین و کارآمدترین برندهای دستگاه ورزشی ems می‌باشد که بسیار کارایی بالایی دارد. برند loncego بیشترین و حداکثر کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران استفاده‌کننده از این دستگاه فراهم می‌کند و به خاطر آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی از لانسگو استفاده کرد و آموزش‌ها آن را فراگرفت.

دستگاه ورزشی ems قابلیت های فراوان و مزایای زیادی را در خود جای داده است که در ادامه به معرفی برخی از آن های خواهیم پرداخت:

  1. سوزاندن بالای ۷۰۰ کالری فقط در ۲۰ دقیقه تمرین
  2. دقت در براورده کردن بالاترین توقعات
  3. جزئیات هوشمند
  4. انجام حرکات قدرتی و عضله سازی (static)
  5. قابلیت انجام حرکات سرعتی (Dynamic)
  6. قابلیت ماساژ

نتیجه گیری

با توجه به صحبت های انجام شده به این نتیجه می­رسیم که ورزش کردن باعث بهبود اندام های بدن فرد شده و همچنین باعث خواهد شد تا افراد زندگی راحت تری را در پیش گیرند. ورزش کردن با شاداب کردن روحیه افراد باعث خواهد شد تا افراد از نظر روحی و روانی با مشکلات کمتری مواجه شوند. همچنین ورزش بر سلامت قلب نیز تاثر گذار بوده که یکی از مهم ترین و محکم ترین دلایل برای گرداختن به ورزش است. چرا که قلب هر انسانی مهم ترین اندام آن فرد به شمار می­رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟