تحریک الکتریکی عضلات

EMS یا تحریک الکتریکی عضلات در یک جمله یعنی به روز‌ترین متد ورزشی که در آن تمامی گروه‌های عضلانی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؛ اما اگر بخواهیم کمی عمیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم باید بگوییم که محرک‌های عضلانی برقی یا دستگاه‌های EMS ابزار‌هایی هستند که برای تقویت انقباضات عضلانی، تکانه‌هایی را به سمت عضلات شما ارسال می‌کنند، تحریک عضلات الکتریکی یا EMS از این تکانه‌ها برای منقبض کردن عضلات استفاده می‌کند که به نوبه خود به تقویت عضلات شما کمک می‌کند. بر همین اساس عضلات شما به طور طبیعی در پاسخ به سیگنال‌های الکتریکی ارسال شده از جانب مغز منقبض می‌شوند که همین موضوع، در گذر زمانی کمتر به نسبت دیگر‌ روش‌های ورزشی مناسب برای لاغری همچون بدنسازی، آیروبیک و … خواهد بود.

در واقع EMS شبیه ساز باشگاه بدنسازی برای شما خواهد بود، فرض کنید که شما برای کاهش وزن یا بدست آوردن عضلات 6Pack ناحیه شکم خود به باشگاه بدن سازی مراجعه می‌کنید، شما با انجام تمرین‌هایی که می‌تواند تاثیر بسزایی در تقویت عضلات شکم شما داشته باشد، نسبت به هدف خود که داشتن یک شکم با عضلات 6pack است عضله سازی انجام داده‌اید، اما EMS به وسیه انتقالات جریان‌های الکتریکی همین تاثیر را بر روی عضلات این قسمت شما خواهد گذاشت، این تاثیرات به گونه‌ای است که سلول‌های عصبی را تحریک می‌کند، این تحریکات سبب انتقال پیام انقباض و انبساط متعدد عضلات از جانب مغز می‌شود درست همانند زمانی که شما در باشگاه در حال تمرین هستید.

چکیده‌: تحریک الکتریکی عضلات (Electrical Muscle Stimulation)، ایجاد انقباض عضلانی به وسيله ايجاد تحريکات الکتريکي دروني است که بیش تر از یک روند زود گذر است و یک روش قانونی برای عضله سازی یا کاهش وزن است که از قرن ها قبل به اشکال گوناگون مورد استفاده قرار می گرفته است.

در حالت حرکت اسکات با ems

تاریخچه

تحریک الکتریکی عضلات از قرن‌ها قبل به اشکال مختلفی وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفته که در ادامه نیم نگاهی به پیشینه آن خواهی

در طی قرن‌‌های نوزدهم و بیستم، پژوهشگران ویژگی‌‌های دقیق الکتریکی را مورد مطالعه قرار داده که باعث حرکت عضلانی می‌‌شود و به این نتیجه رسیدند که عملکردهای بدنی ناشی از تحریک الکتریکی باعث تغییرات طولانی‌ مدت در عضلات می‌‌شود. تحریک الکتریکی عضله (EMS) در تمرینات ورزشکاران تقریبا ۴۰ درصد افزایش نیرو را به ‌وجود می‌آورد که باعث سازگاری سلول‌‌های عضلانی، رگ‌‌های خونی و اعصاب می‌‌شود.

چکیده: درمان با جریانات برقی تاریخچه‌ای بلند بالا در بحث اثر گذاری دارد، برای مثال در دوره جالینوس، پزشک مشهور در سال 150 میلادی استفاده از ماهیان الکتریکی را برای درمان تجویز می‌کرد، بعد‌ها با توجه به پیشرفت علم و در سال 1740 قدم‌های اولیه برای به رسمیت شناختن درمان به وسیله جریانات الکتریکی که همان فیزیوتراپی امروزی است، برداشته شد و بعد از آن درمان و تاثیر گذاری جریانات الکتریکی روز به روز گسترده‌تر شد تا جایی که امروزه به عنوان اثر بخش‌ترین متد در لاغری و تناسب اندام شناخته می‌شود.

ems در فضای باز

تحریک الکتریکی عضلانی به چه صورت است؟

در این تکنیک که نشات گرفته از فیزیوتراپی است، بدن از یک دست جلیقه کامل الکترودی( full suit of electrodes) که به یک دستگاه متصل است پوشیده می‌شود و این دستگاه موج‌هایی از امواج الکتریکی از طریق سیم‌ها و الکترودها (پدها) که بر روی پوست چسبانده می‌شوند به عضلات بدن ارسال می‌کند که باعث تحریک عضلات می‌شوند.

در تمرین سنتی عضلات فرمان‌ها را در شکل پالس‌های الکتریکی فرستاده شده از مغز دریافت می‌کنند اما در روش ای ام اس این الکترودها روی بزرگترین گروه‌های عضلانی قرار می‌گیرند و پالس‌های الکتریکی از طریق الکترودها فرستاده می‌شوند و در نهایت عضلات دچار تنش می‌شوند، در واقع عضلات نمی‌توانند منبع این پالس را تشخیص دهند و پتانسیل عملی که از سیستم عصبی مرکزی می‌‌آید را تقلید کرده و در هر صورت واکنش خود را به صورت انقباض نشان می‌دهند. طرفداران این تکنیک می‌گویند که این انقباضات مکرر، همان کار عضلات هنگام تمرینات شدید را انجام می‌دهد.

در این روش عضلات می‌توانند با شدت بیشتر و در تمام مدت جلسه تمرینی بکار گرفته شوند، در نتیجه تمرین تمام گروه‌های عضلانی اصلی بطور همزمان باعث می‌شود از فشار بیش از اندازه روی یک سمت بدن و یا از عدم تعادل عضلانی جلوگیری گردد. مهمترین جنبه تحریکات الکتریکی عضلات صرفه جویی در زمان است. بهبود کارایی که در 60 دقیقه تمرین سنتی به سختی قابل دست یافتن است در روش تمرینی تحریک الکتریکی عضلات تنها در 10 الی 20 دقیقه امکان پذیر است. تلفیق تمرینات سنتی و EMS می تواند هماهنگی درون و بین عضلانی را جهت بهبود مهارت های حرکتی افزایش دهد. پیشنهاد می‌گردد برای اطلاع از تاثیرات مناسب و کارامد EMS دو مقاله تاثیرات EMS بر لاغری و عضله سازی به وسیله روش تحریک الکتریکی عضلات مطالعه شود.

چکیده: ای ام اس روشی است با بازدهی بسیار بالا برای کل بدن، که می تواند در یک جلسه 20 دقیقه ای در هفته شما را به اهداف مختلف تمرینی خود برساند. ترکیب انقباض‌های ارادی عضلات در تمرین سنتی و همچنین فعال سازی تمام گروه های عضلانی به طور همزمان در ای ام اس می تواند یک محرک کاملا متفاوت و جدیدی را ایجاد کند که در نتیجه آن تمرین در مدت زمان کوتاه تر و با فشار بیشتری انجام می گیرد. همچنین می توان از این روش به عنوان ابزار توان ‌بخشی و پیشگیری برای بیمارانی استفاده کرد که به‌ طور جزیی یا به ‌طور کامل بی‌ حرکت شده‌‌اند و به عنوان یک ابزار ارزیابی عملکرد عصبی و عضلانی در شرایط واقعی استفاده کرد؛ و سرانجام، از آن می ‌توان به عنوان یک ابزار ریکاوری پس از ورزش در ورزشکارن استفاده کرد.

دستگاه EMS

مزایای تحریک عضلات الکتریکی چیست؟

عضلات را تقویت می کند عملکرد عضلات را بهبود می بخشد رشد عضلات را افزایش می دهد گردش خون موضعی افزایش می یابد عضلات آرام می شود عضلات را کاهش می دهد باعث کاهش درد عضلات می شود.

استفاده از روش تحریک الکتریکی عضلات به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

عموما به دلیل ایجاد جریانات برقی کنترل شده در روش تحریک الکتریکی عضلات استفاده از این متد برای بانوان باردار به جهت احتمال آسیب رسانی به جنین و همچنین منع استفاده از آن برای افرادی که قلب آن‌ها به وسیله باتری فعالیت می‌کند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 

 

ای ام اس چیست

چهار دسته بندی متد EMS بر افراد

ای ام اس برای افراد و در حوزه های گوناگون کاربرد دارد و به طور کلی می توان آن را به سه بخش اصلی تقسیم کرد

تاثیر بر سلامت و روحیه سالمندان: عموما به جهت فضای شلوغ و پرتکاپوی باشگاه‌های ورزشی و از این جهت که سالمندان با این شرایط ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند، EMS می‌تواند به دلیل فردی بودن انتخاب مناسبی برای سالمندان باشد؛ همچنین این روش می‌تواند به واسطه ترشح هورمون آندروفین سبب ایجاد احساس سرزندگی و شادی در سالمندان شود که این موضوع بسیار مهمی در اثر بخشی درمانی و روحی EMS باشد.

چکیده

  • EMS یک روش ورزشی است که می‌تواند سبب ایجاد اثر بخشی‌های فراوانی همچون تندرستی که به واسطه شباهت فراوان به ورزش بدنسازی
  • لاغری و زیبایی به دلیل افزایش میزان جریان خون در بدن که سبب تغذیه و اکسیزن رسانی به بدن می‌شود.
  • با توجه به نشات گرفتن این متد از علم فیزیوتراپی این روش می‌تواند تاثیرات بسزایی در بحث درمانی داشته باشد.
  • این متد به واسطه فازایش میزان هورمون آندروفین سبب افزایش نشاط و جذب انرژی مثبت در بدن می‌شود

تحریک الکتریکی عضلات

مکان ها و کاربردهای روش تمرینی ای ام اس

فضاهایی که در آن می‌توان از دستگاه های ای ام اس استفاده کرد را به طور کلی می‌توان به چند گروه تقسیم کرد:

1- مایکرو استودیوها: فضایی بیش از 50 متر که تنها مخصوص کار با دستگاه ای ام اس می باشد مایکرو استودیو گفته می شود.

2- در مجموعه و یا مراکز ورزشی، لاغری، انستیتو های زیبایی، فیزیوتراپی ها، آرایشگاه ها و غیره این امکان وجود دارد که علاوه بر خدماتی که در حال حاضر ارایه می شوند، با اختصاص فضایی کمتر از 9 متر مربع و تلفیق دستگاه ای ام اس با خدمات موجود بتوان گروه بیشتری از مشتریان را جذب و مورد هدف قرار داد.

3- باشگاه سیار: تنها با استفاده از یک چمدان می توانید تمام قابلیت های یک مجموعه ورزشی مجهز را به منزل، محل کار مشتریان و یا فضای بیرون ببرید.

چکیده

این روش می‌تواند به سه صورت ماکرواستودیو که صرفا به حوزه EMS می‌پردازد

به صورت پیکج افزوده در مراکز فیزیوتراپی، آرایشگاه‌ها و …

ور در انتها به صورت سیار که می‌تواند در محل کار یا منزل انجام شور می‌باشد

پیشنهاد می‌گردد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز مرتبط با این حوزه به مقاله باشگاهای EMS در تهران مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟