بررسی تغذیه، ایمنی و بهداشت در متد ای ام اس

 

بدن انسان برای زنده ماندن و رشد، و همچنین برای ترمیم بافت‌های تشکیل دهنده آن نیاز به مواد خوراکی دارد. این مایعات و جامدات از طریق دهان و مری به معده منتقل شده و سپس تجزیه و به نقاط مختلف بدن منتقل می‌شوند. برای آگاهی بر تاثیرات تغذیه و مکمل‌های ورزشی در متد ای‌ام‌اس، ابتدا تغذیه و انواع مکمل‌ها را میشناسیم و سپس تاثیرشان‌ را بر روند تمرینات در متد ای‌ام‌اس خواهیم دانست.

تغذیه نقش‌های بسیاری را در بدن ایفا می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

مکمل‌های ورزشی چه هستند و موارد استفاده آن‌ها کجاست؟

مکمل‌های ورزشی به موادی گفته می‌شود که با هدف بهبود عملکرد سیستم بدن و یا جبران کمبود بعضی از مواد غذایی توسط مربیان و کارشناسان ورزشی و یا پزشکان تجویز می‌شوند. مکمل‌های غذایی باید درست، به جا و به اندازه مصرف شوند، در غیر این صورت اثرات زیان باری بر جای خواهند گذاشت. این، خود یکی از مهم‌ترین نکات به هنگام ورزش، به خصوص در متد ای‌ام‌اس است.

برخی از مهم‌ترین مکمل‌های ورزشی به شرح زیر است:

کراتین، گلوتامین، ال‌کارنیتین، پمپ، آرژنین، دی‌ای‌ای، گینر، اچ ام بی، زد ام آ، تریبولوس، آنادیل و …

نقش تغذیه و مکمل‌های ورزشی در انجام تمرینات

تمامی ورزشکاران و به خصوص ورزشکارانی که از متد ای‌ام‌اس بهره می‌برند، به فراخور اهداف خود باید به گونه ای مختص و متفاوت، از برنامه های غذایی استفاده کنند. اهداف ورزشکاران به چند دسته زیر تقسیم می‌شود:

هدف یک فرد و یا یک ورزشکار، هر کدام از موارد بالا که باشد، باید توسط مربی مربوطه ، برنامه غذایی مفید و موثر برای وی طراحی شود. به طور کلی هر ورزشکار برای رسیدن به هدف خود، همان قدر که به تمرینات ورزشی‌اش اهمیت می‌دهد، باید برنامه غذایی را مد نظر داشته و دقیق آن را انجام دهد.

 

 

آیا می‌توان به جای مکمل، مواد غذایی را جایگزین کرد؟

مکمل های ورزشی، تامین کننده مواد مغذی لازم برای بدن ورزشکار هستند. مکمل‌ها حاوی موادی هستند که معمولا این مواد در خوراکی‌ها به مقدار کمتری یافت می‌شوند، یا آن که جذب پایینی در بدن دارند. همواره تعداد قابل توجهی از ورزشکاران و افرادی که به هر دلیلی نیاز به تغییرات ظاهری، چربی سوزی و یا رشد و افزایش ماهیچه دارند، از مکمل‌های مورد نظر خود البته به دستور پزشک، مربی و یا کارشناس ورزشی، استفاده می‌کنند.

نکات کلی برای تاثیر تغذیه بر روند تغییرات به شرح زیر است:

 

اکنون که نکات لازم پیرامون استفاده از مکمل‌ها و مواد غذایی را دانستیم، می‌توانیم این مبحث را پیرامون متد ای‌ام‌اس دنبال کنیم.

دستگاه ای‌ام‌اس چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟

ای‌ام‌اس مجموعه‌ای از یک دستگاه و پوشش ویژه است که به بدن فرد یا افراد مورد نظر، پالس‌های الکتریکی با قدرت‌های کنترل شده ارسال می‌کند.

 فشاری که توسط این دستگاه در تمرینات ساده به عضلات وارد می‌کند، با فشارهای سنگین در تمرینات پیشرفته برابری خواهد کرد. به همین دلیل است که با استفاده از این دستگاه می‌توان در مدت زمانی کمتر، و با تحمل آسیب و فشار کمتر، به نتیجه مطلوب رسید.

نقش تغذیه در روند تمرینات با دستگاه ای‌ام‌اس

روند کلی استفاده از رژیم غذایی و مکمل‌ها در این متد نیز مانند سایر ورزش‌ها بستگی به هدف فرد یا ورزشکار دارد. تمامی نکاتی که در بخش قبل پیرامون رعایت اصول تغذیه و مکمل‌ها گفته شد، در مورد این متد نیز صادق است. تنها نکته مهم در مورد متد ای‌ام‌اس این است که رژیم غذایی شما نباید با توجه به میزان فعالیت شما برنامه‌ریزی شود، بلکه میزان فشار وارد بر عضلات، تعیین کننده روند برنامه غذایی و مکمل‌های شما خواهد بود.

پس از تمرین با دستگاه ای‌ام‌اس به این نتیجه خواهید رسید که ماهیچه‌های شما بیش از فعالیتی که انجام داده اید، درگیر و به اصطلاح خسته شده‌اند.

نکات ایمنی و بهداشتی در متد ای‌ام‌اس

سالن‌های ورزشی ای‌ام‌اس باید امکاناتی را فراهم کنند که دارای تجهیزات بهداشتی کامل باشد. این تجهیزات نشان‌ دهنده ایمنی و استاندارد بودن محل ورزش با دستگاه ای‌ام‌اس است. پیچیدگی ورزش‌های نوین نظیر متد ای‌ام‌اس و کثرت شرکت کنندگان در تمامی سطوح سنی، به این امر اهمیت بخشیده است.

از جمله نکات ایمنی و بهداشتی در این متد به شرح زیر است:

 

نتیجه‌گیری

با رعایت اصول بهداشتی در متد ای‌ام‌اس استعداد ورزشکار به آسیب‌ها کاهش می‌یابد. رعایت بهداشت ورزشی در این متد، موجب پیشرفت پرورش و تامین سلامت ورزشکاران می‌شود. به این نکته توجه کنید که در ورزش با این دستگاه افراط نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟