مقدمه

پیش از آنکه وارد بحث بررسی تغذیه مناسب در زمان استفاده از دستگاه EMS شویم  یک اصل کلی را مورد بررسی قرار می دهیم و آن اینکه، تغذیه همواره یکی از بخش های مهم  ورزش محسوب می شود. در واقع شما اگر به عنوان یک ورزشکار در رشته ورزشی دو و میدانی روزانه تمرینات مربوط به ورزش خود را انجام می دهید، چنانچه پس از انجام تمرینات خود از مواد غذایی مناسب استفاده نکنید و رژیم غذایی مناسب با ورزشی که انجام می‌دهید نداشته باشید، آسیب های جبران ناپذیری به بدن خود وارد کرده‌اید! این مسئله هیچ ارتباطی با هیچگونه دستگاه ورزشی یا کمک ورزشی ندارد و ما در ابتدا داریم به صورت ساده و واضح  یک اصل کلی را بررسی می کنیم که همانگونه که مطالعه فرمودید نتیجه آن این شد که ورزش کردن تغذیه مناسب می خواهد و اشاره کردیم که این اصل در ارتباط با ورزش‌های کاملا ارگانیک و طبیعی  بیان شده است.

 

یک زن در حال تمرین ems

 

در ادامه شاید بد نباشد مثالی برای شما مطرح کنیم و نمونه شاخصی از اهمیت این معقوله یعنی تغذیه را با یکدیگر مرور کنیم.  شما اگر سری به باشگاه‌های ورزشی بزنید و از مربیان، کم و کیف تغذیه را بپرسید، خواهید دید که بحث درباره تغذیه و رژیم غذایی شاید از مباحث ورزشی و تمرین‌ها و تکنیک‌ها هم بیشتر مورد استفاده و توجه ورزشکاران و مربیان است! این مسئله بدون شک ارتباط مستقیم با اهمیت رژیم غذایی دارد و نه چیز دیگر.  حال که از اهمیت رژیم غذایی به عنوان یک اصل اطلاع پیدا کردیم با دیدی بازتر و نگرشی  منطقی به بررسی رژیم غذایی مناسب در زمان استفاده از دستگاه EMS می‌پردازیم .

چکیده: در مقالات لانسگو بار‌ها به این موضوع اشاره کردیم که ورزش در امر سلامتی و لاغری اهمیت بیشتری از تغذیه برای شما خواخد داشت ولی نباید به طور کامل موضوع تغذیه را دست کم بگیریم، موضوع تغذیه و انتخاب درست مناسب‌ترین موارد غذای موضوع بسیار مهمی است که در مقاله (فبل و بعد باشگاه چی بخوریم تا تناسب اندام داشته باشیم) این موضوع را به طور کامل بررسی کردیم.

در واقع اگر شما در باشگاه بدن سازی یا هر روشی دیگر حتی EMS اقدام به کالری سوزی نمایید، در صورتی که کنترلی بر روی تغذیه خود نداشته باشید سبب هدر رفت سرمایه مالی و زمان شما خواهد شد که این موضوع بسیار آزار دهنده خواهد بود.

 

 

 

در زمان استفاده از دستگاه EMS بهتر است از چه نوع مواد غذایی استفاده کنیم؟

 

EMS یا تحریک الکتریکی عضلات چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کامل و جامعی در خصوص رژیم غذایی مناسب در هنگام استفاده از دستگاه EMS بررسی نموده و در یک جمع بندی مفید و کاربردی به کاربران و علاقمندان به استفاده از دستگاه ems رژیم های غذایی مناسب که در زمان استفاده از دستگاه برای آنها مناسب است را ارائه کنیم پیش از آنکه به موضوع بحث بپردازیم لازم است نکات بسیار مهمی را به عنوان مقدمه بیان کنیم، البته منظور از مقدمه این است که ما باید بدانیم دستگاه EMS از چه ساختاری تشکیل شده و فرآیند اجرایی این دستگاه در زمان استفاده بر روی بدن ورزشکار یا فرد استفاده کننده از دستگاه ems چیست.

چکیده: این روش که به عنوان بروزترین متد ورزشی که توانایی تحت تاثیر قرار دادن تمام عضلات و ماهیچه‌های بدن را دارد می‌تواند یک جایگزین مناسب برای دیگر روش‌های ورزشی باشد.

وقتی که این اطلاعات را به دست بیاوریم خواهیم توانست نسبت به تنظیم رژیم غذایی اقدام کنیم. همانگونه که می‌دانید و در مقالات دیگر ما نیز مطالعه کرده ایداین دستگاه عضلات بدن شما را به صورت همزمان فعال کرده و یک نوع ورزش و ترک عضلانی ایجاد می‌کند. که شاید بهتر باشد دقیقاً عنوان ورزش را استفاده کنیم چرا که عیناً فرآیندی که در زمان ورزش کردن اتفاق می‌افتد در این دستگاه نیز رخ می‌دهد و فرد استفاده کننده یا ورزشکار مانند یک فردی که تایم مشخصی را به فعالیت و ورزش گذرانده است همان میزان از کالری و انرژی را در بدن و در حین استفاده از این دستگاه مصرف می‌کند.

چکیده: در روش EMS که یک روش مناسب برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری است، شما در این روش می‌توانید با حداقل صرفه هزینه زمانی بیشترین نتیجه را دریافت کنید؛ EMS دقیقا همان شبیه ساز باشگاه بدن سازی است که به واسطه تاثیر مستقیم بر روی عضلات سبب سوختن 1200 کالری از انرزی شما در 20 دقیقه خواهند شد که در مقایسه کالری سوزی EMS با سایر روش‌های ورزشی به تاثیر گذاری آن‌ها پی خواهید برد.

 

 

باید بدانیم که دستگاه EMS با درگیر کردن گروهی عضلات بدن موجب می‌شود سوخت و ساز بدن بالا رفته فرایند کامل و سالم ورزش اتفاق بیفتد و در نتیجه شما مانند یک ورزشکار نیاز به تغذیه و استفاده از رژیم غذایی مناسب با شرایطی که یک ورزشکار دارد هستید تا در نهایت به اندام ایده آل خود دست پیدا کنید.

 

بدن شما در هنگام ورزش کردن سوخت و ساز بالایی دارد و نتیجه واضح اینکه این جایگزینی مواد غذایی باید صورت بگیرد. بنابراین آب به عنوان یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده بدن انسان نقش اصلی و اساسی در این جایگزینی دارد یعنی شما باید آب از دست رفته بدن خود را بازگردانید البته پزشکان و کارشناسان تغذیه توصیه کرده‌اند که شما از مایعاتی مانند آب پرتقال استفاده کنید که به همراه آن هیدروکربن‌ها نیز در زمان ورزش مصرف می‌شود و بدن نیاز به جایگزینی رویکرد آنها دارد تامین گردد.

نکته: کم آبی اثر سوئی بر روی بدن ورزشکار دارد. با از دست دادن ۴٪ از آب بدن ۳۰٪ از توانایی های ورزشکار کاسته می شود.

 

هیدروکربن‌ها و نقش به سزای آنها در ورزش

هیدروکربن‌ها یکی از مواد غذایی هستند که ما پس از ورزش کردن با دستگاه EMS به آن نیاز داریم البته در یک توصیه کلی و عمومی پیش از هر توصیه دیگری ما و کارشناسان تغذیه به استفاده کنندگان کاربران این دستگاه توصیه می‌کنند که آب مصرف کنند اما چون میزان سوخت و ساز بدن در زمان تحرک عضلات بالا می‌رود و بدن نیاز به جایگزینی مواد غذایی از دست رفته دارد توصیه می‌شود از مایعاتی مانند آب پرتقال استفاده کنیم در ادامه ما می‌توانیم از سبزیجات خام به عنوان منبع ویتامین پس از استفاده از این دستگاه استفاده کنیم پس تا اینجا دانستیم که ما باید از سایر آبمیوه‌ها به ویژه نوشیدنی‌های چربی سوز استفاده کنیم، همچنین استفاده از سبزیجات چربی سوز خام به ورزشکاران توصیه شده است اما فیبرها یکی از مواد غذایی بسیار مهم بدن بوده که ما به دلیل از دست دادن کالری و فیبر بدن نیاز به جایگزینی آن داریم پس بدون تردید نان و غلات گزینه‌های بسیار خوب و مناسبی هستند که شما می‌توانید به عنوان یک رژیم غذایی در سبد برنامه ریزی غذایی خود از آن استفاده کنید.

چکیده: به دلیل مصرف کربوهیدرات در زمان تمرینات EMS باید نسبت به جایگزین کردن آن مواد غذایی دارای کربوهیدرات مصرف کنید.

کربوهیدرات در مواد غذایی در‌دسترس

فلفل

فلفل که حاوی آنتی اکسیدان به نام کاروتنوئیدها است یکی از منابع بسیار مغذی در جذب کربوهیدرات به حساب می‌آید، در یک فنجان فلفل میزان 9 گرم کربوهیدرات یافت می‌شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی، کلم سفید و قرمز، گل کلم و … از سبزیجات بسیار مناسب برای جذب کربوهیدرات است، شاید جالب باشد که بدانید حدود 7 درصد از بافت کلم‌ها را کربوهیدرات‌ها تشخیص می‌دهند.

اسفناج

در کارتون خاطره انگیز ملوان زبل که فرم بدنی مناسبی داشت، ملوان زبل مدام از اسفناج استفاده می‌کرد، اسفناج علاوه بر اینکه یک منبع بسیار غنی از آهن می‌باشد که خود از منابع غذایی مفید است، این ماده غذایی دارای بیش از 10% کربوهیدرات در بافت خود است.

لوبیا

لوبیا که می‌توانیم ان را در کنار قارچ به واسطه فراوانی پروتئین به گوشت نسبت دهیم حدود 12% در خود کربوهیدرات دارد.

 

وبیا یک منبع غنی کربوهیدرات

 

 

سیر

سیر که از مواد غذایی بسار مفید به واسطه وجود الیسین از حدود 30% از بافت خود را به منابع کربوهیدرات‌ها نسبت داده است.

 

سیر یک منبع غنی کربوهیدرات

 

 

پیاز

شاید باورش کمی سخت باشد ولی پیاز‌ها نیز دارای 9% کربوهیدرات در بافت خود هستند.

زرد آلو یا برگ زردالو

زردآلو علاوه بر میزان قابل توجهی از پتاسیم و ویتامینC دارای میزان قابل توجهی معادل 11% کربوهیدرات در خود هستند.

بادام

بادام به واسطه وجود 22% کربوهیدرات در خود از پادشاهان سرزمین کربوهیدرات‌ها به حساب می‌آید.

 

بادام و تاثیر آن در تحریک الکتریکی عضلات

 

بادام زمینی

از ویژگی‌های بادام زمینی وجود 16 درصد کربوهیدرات است که میزان قابل توجهی می‌باشد.

بدن با  کمی کربوهیدرات نظیر میوه یا آبمیوه حدود بیست دقیقه پس از ورزش به ذخیره‌سازی دوباره گلیکوژن در عضلات کمک می‌کند. تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد که مصرف ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم کربوهیدرات در طی دو ساعت پس از ورزش به ساخت گلیکوژن مورد نیاز ذخیره شده برای ورزش در نوبت های بعدی کمک می کند.

مصرف پروتئین نیز پس از ورزش اسید آمینه‌هایی را تولید می‌کند که برای ترمیم مجدد بافت ماهیچه‌ای که در طول ورزش شدید و طولانی آسیب دیده‌اند، لازم است و از دیگر سو جذب آب را از روده‌ها بالا برده و جذب آب ماهیچه‌های بدن را افزایش می‌دهد. اسید آمینه‌هایی که در پروتئین وجود دارد سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و فرد را نسبت به عفونت‌ها نیز مقاوم می‌کند.

چکیده: بنابراین در جمع بندی نهایی باید بدانیم که کربوهیدرات‌ها به عنوان سوخت بدن همواره باید پس از مصرف شدن جایگزین شوند ما می‌توانیم کربوهیدرات ها را با استفاده از موادی مانند نان ماکارونی میوه و سبزیجات که پیش از ورزش استفاده می‌کنیم تامین کنیم همچنین در ارتباط با رژیم غذایی مناسب در هنگام استفاده از دستگاهEMS باید بدانیم که اگر احساس کنید گرسنه هستید در زمان ورزش کردن شاید بد نباشد ولی بسیار کوچکی شامل کمی آب میوه یا نوشیدنی مصرف کنید این به شما کمک می‌کند که قوای جسمانی شما و سوخت و ساز بدن متناسب با آنچه که در تغذیه و سلامت بسیار مورد اهمیت است هماهنگی پیدا کند و شما یک ورزش موفق و نتیجه بخش را انجام داده باشید آخرین توصیه‌ای که به عنوان ارائه پیشنهاد‌های غذایی برای رژیم سالم و استاندارد به شما معرفی کنم مصرف کافئین است کافئین در بدن مانند یک محرک سیستم عصبی عمل می‌کند این ماده با بالا بردن سوخت و ساز چربی‌ها برای تامین انرژی مقاومت فرد را افزایش می‌دهد و همانطور که می‌دانید دستگاه EMS عضلات را به صورت گروهی درگیر می‌کند و این ماده باعث می‌شود گلیکوژن در بافت ماهیچه‌ها حفظ شود مصرف کافئین هم به شما توصیه می‌شود البته باید بدانید که این ماده غذایی ممکن است برای همه مناسب نباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟