چه کسانی باید به رژیم غذایی در کنار ورزش اهمیت بدهند؟ تغذیه مناسب پس از تمرین با دستگاه ای ام اس موجب افزایش وزن می‌شود یا کاهش وزن؟

ورزش کردن با دستگاه ای ام اس در کنار رژیم غذایی پر‌کالری یکی از ساده‌‌ترین و موثر‌‌ترین روش‌ها برای افزایش وزن و رسیدن شما به وزن ایده‌آل‌تان است.

همچنین در بخش تغذیه ، نخوردن، رمز موفقیت در کاهش وزن نیست. برای این منظور نیز باید رژیم غذایی اصولی را همراه با تمرین متد ای ام اس در برنامه خود قرار‌دهید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شیوه‌ی تغذیه اصولی حین ورزش با دستگاه ای ام اس برای کاهش وزن و افزایش وزن را یاد بگیرید.

 

چگونه به وسیله ورزش با دستگاه ای ام اس چاق شویم؟

افراد لاغر اغلب به دلایل هورمونی و سوخت و ساز بالا نمی‌توانند وزن خود را در حد استاندارد بالا ببرند. تحقیقات نشانگر آن است که ورزش با دستگاه ای ام اس در کنار رژیم مناسب می‌تواند در این راستا برای افراد لاغر راهگشا باشد. بدین ‌ترتیب که فرد لاغر پس از انجام فعالیت‌‌های فیزیکی اشتها‌یش زیاد شده و می‌تواند نسبت به سابق حجم تغذیه ی خود را بالا ببرد. در واقع بدن وی به‌دلیل فعالیت فیزیکی پذیرای غذای بیشتری می‌شود.

ورزش با دستگاه ای ام اس در افراد لاغر حسن دیگری نیز دارد؛ عضله‌سازی‌ که به تقویت و استحکام بدن منجر می‌شود. از این‌رو این افراد همانند افراد چاق باز هم جهت افزایش حجم و حذف چربی‌های زائد به ورزش کردن با دستگاه ای ام اس نیاز دارند.

اهمیت ورزش و رژیم غذایی به منظور افزایش وزن در متد ای ام اس

اگر میزان کالری دریافتی بدن از میزان کالری مصرفی بیشتر باشد، بدن شروع به چاق شدن می‌کند. برای افزایش کالری دریافتی بهتر‌ است در تغذیه ی خود غذا‌های پر‌کالری استفاده کنید. همچنین برای خوردن وعده‌های غذایی زمان بندی مناسبی داشته‌ باشید تا بتوانید کالری دریافتی در رژیم روزانه‌تان را افزایش بدهید.

 

دوری از کافئین و نیکوتین جهت افزایش وزن در متد ای ام اس

کافئین و نیکوتین مواد محرکی هستند که باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند. برای همین این دو ماده سوخت ‌و‌ساز بدن را بالا می‌برند. پس سعی کنید در رژیم تغذیه ی خود از این دو ماده صرف نظر کنید.

 

نه ماده غذایی مناسب افزایش وزن در متد ای ام اس

1.برنج: برنج، کربوهیدراتی با دسترسی آسان برای کمک به افزایش وزن است.

2.آجیل‌ها و کره بادام زمینی: آجیل‌ها کالری بیشتری نسبت به حجم خود دارند.

3.گوشت قرمز: گوشت‌های قرمز از بهترین غذا‌ها برای ساخت عضله هستند. در‌نظر داشته باشید برش‌های چرب‌تر گوشت را برای تغذیه انتخاب کنید  که نسبت به گوشت‌های بدون چربی کالری بیشتری وارد بدن می‌کند.

4.سیب زمینی و نشاسته: سیب زمینی و دیگر غذا‌های نشاسته‌ای، راهی ساده و ارزان برای افزودن کالری اضافی به رژیم غذایی هستند.

5.مکمل‌های پروتئین: برای ورزشکارانی که در متدای ام اس می‌خواهند وزن اضافه کنند دریافت مکمل‌های پروتئین از راهکار‌های معمول است.

6.میوه‌های خشک: میوه‌های خشک قند بسیار بالایی دارند و برای رژیم‌های تغذیه ای لاغری مناسب نیستند.

7.شکلات تلخ: شکلات تلخ مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مزایای دیگر به بدن می‌رساند.

8.ماست پر‌چرب: ماست پر‌‌چرب دارای مواد مغذی فوق‌العاده و ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی است.

9.چربی‌ها و روغن‌های سالم: چربی‌ها و روغن‌های سالم از پر‌کالری‌ترین غذا‌های روی زمین هستند. روغن‌های سالم شامل روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن نارگیل می‌شوند که باید در رژیم تان جای دهید.

 

تغذیه ورزشی در متد ای ام اس جهت کاهش وزن

شما باید یک تا دو ساعت قبل از ورزش با دستگاه ای ام اس مقداری غذای سبک استفاده کنید. با این کار انرژی لازم برای چربی سوزی را افزایش می‌دهید. بدن در چنين شرایطی ترجیح مي‌دهد از کربوهیدرات‌ها به عنوان سوخت استفاده کند. ولی اگر در حین ورزش با دستگاه ای ام اس حس گرسنگی کردید، می‌توانید وعده کوچکی شامل کمی میوه، نوشیدنی ورزشی یا مقداری آبمیوه را در رژیم تغذیه ی خود جای دهید.

 

آیا تغذیه پس از ورزش با دستگاه ای ام اس موجب چربی‌سوزی می‌شود؟

کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، ممکن است تصور کنند تغذیه بعد از تمرین متد ای ام اس موجب افزایش وزن آنها می‌شود. اما این اشتباه است.

افراد فعالی که می‌خواهند وزن کم کنند باید به تغذیه‌ بعد از ورزش با دستگاه ای ام اس اهمیت بدهند. با این کار تاثیر تمرینات‌شان بیشتر شده و سریع‌تر ریکاوری می‌کنند. در نتیجه آنها دچار گرسنگی مفرط که منجر به پُرخوری و دور شدن از رژیم شان خواهد شد، نمی‌شوند.

 

اهمیت تغذیه‌ بعد از تمرین متد ای ام اس

بعد از تمرینات سخت و طولانی با دستگاه ای ام اس، تغذیه کمک‌تان می‌‌کند ذخایر انرژی را که از دست داده‌اید جبران کنید. بازیابی ذخایر انرژی به معنی داشتن انرژی و قدرت برای تمرین سخت بعدی و کالری سوزی بیشتر خواهد بود و باعث تعادل کالری دریافتی از رژیم غذایی و کالری مصرف شده می شود.

مصرف غذای مناسب بعد از ورزش با دستگاه ای ام اس بدن‌تان را نیز تشویق می‌کند تا به جای اینکه عضلات خود را جهت انرژی بسوزاند، آن‌ها را حفظ کند.

فواید تغذیه بعد از ورزش با دستگاه ای ام اس

 

هفت غذای چربی‌سوز برای بعد از تمرین متد ای ام اس

1.شیر: کلسیم موجود در شیر می‌تواند افزایش وزن شکم را کاهش بدهد. اگر هدف شما کاهش وزن است، لبنیات کم چرب را به انواع پُر چرب آن ترجیح بدهید.

2.فلفل: فلفل‌های تند مانند چیلی دمای بدن را بالا می‌برند که منجر به کالری سوزی می‌شود.

3.پروتئین‌های کم چرب: پروتئین‌های کم چرب مانند بوقلمون و سینه مرغ، پروتئین و آهن زیادی دارند.

4.ماهی: ماهی‌های چرب مانند سالمون و تن دارای اسیدهای چرب امگا سه هستند. امگا سه چربی غیر‌اشباعی است که می‌تواند التهاب را در بدن کم کند ، از این رو توصیه می شود آن را در تغذیه ی خود جای دهید.

5.غلات کامل: غلات کامل از فشار خون بالا، قند خون بالا و چربی زیاد در اطراف شکم جلوگیری می‌کند.

6.چای سبز: چای سبز منبع خوبی از کافئین و آنتی اکسیدان بوده که دارای تاثیرات کالری سوزی نیز هست.

7.هیدراسیون: دهیدراته شدن بدن تاثیر منفی روی سوخت و ساز دارد. اغلب مواقع احساس گرسنگی شما می‌تواند ناشی از تشنگی‌تان باشد.

 

سخن پایانی

اگر هدف اصلی‌تان چربی‌سوزی است، باید حواس‌تان به تغذیه تان وعده‌های قبل و بعد تمرین متد ای ام اس باشد. هدف اصلی در چربی‌سوزی، گذشته از کم کردن کالری دریافتی و حفظ این روند دقت در انتخاب نوع مواد غذایی نیز است. در چنین شرایطی، باید غذا‌هایی را انتخاب کنید که حس گرسنگی کاذب به شما ندهند. همچنین غذا‌هایی که به شما کمک کنند میزان قند خون‌تان را یکنواخت نگه دارید تا گرسنگی‌تان تحت کنترل باشد.

برای افزایش وزن مناسب نیز باید بیشتر از نیاز بدن کالری دریافت کنید. ورزش با دستگاه ای ام اس نیز بسیار مهم است چون کمک می‌کند کالری اضافی به جای چربی تبدیل به عضله شود.

غذاهای ارائه شده در این مقاله را به برنامه ی تغذیه ی خود اضافه کنید و از روند تغییر وزن‌تان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟