تناسب‌اندام مسئلهٔ مهمی است که اکثر مردم حتی در آرزوی آن به سر می‌برند. بسیاری از افراد امروزه بر این باورند که رسیدن به تناسب‌اندام برای آن‌ها تنها در حد یک آرزو باقی می‌مانند چراکه زندگی شهری و نبود تحرک و مصرف فست فود ها خواه‌ناخواه سبب چاقی آن‌ها می‌شود؛ اما باید بدانیم هر فردی که در آرزوی داشتن اندامی متناسب است.

چنانچه که بیماری خاصی نداشته باشد می‌تواند با تلاش و صرف زمان کمی در طول روز با داشتن تغذیهٔ مناسب و ورزش و استفاده از دستگاه‌های ورزشی ems به تناسب‌اندام دست یابد.

یکی از نکات مهمی که روزانه باید رعایت شوید نوشیدن آب به میزان موردنیاز بدن است.

هر فرد بالغ باید روزانه حداقل 6 لیوان آب بنوشد. نوشیدنم آب کافی علاوه برداشتن فواید بسیار برای بدن، سبب جلوگیری از پرخوری هم می‌شود. چراکه ما در برخی مواقع احساس گرسنگی و تشنگی را باهم اشتباه می‌گیریم و زمانی که تشنه‌ایم احساس گرسنگی کرده و به‌جای نوشیدن آب، غذا می‌خوریم و این خود یکی از دلایل داشتن اضافه‌وزن است.

میوه ها

میوه

میوه یکی از خوراکی‌هایی است که باید هرروز در سبد غذایی ما گنجانده شود و البته این نکته را هم فراموش نکنیم که خوردن بیش‌ازحد میوه هم خود موجب صدماتی خواهد شد. برخی گمان می‌کنند که هرچه مصرف میوهٔ آن‌ها بالاتر باشد به همان میزان لاغر خواهند شد اما این‌یک باور غلط است و هر مادهٔ غذایی باید در حد تعادل مصرف شود. بهتر است به‌جای مصرف آب‌میوه از خود میوه استفاده کنیم چراکه در این صورت فیبر دریافتی ما بالاتر می‌رود.

سبزیجات
سبزی‌ها

مصرف سبزی‌ها هم بسیار مهم است و نباید خواص و تأثیرات آن‌ها را دست‌کم گرفت. سبزی‌هایی چون کلم بروکلی، کاهو، کلم، اسفناج و… می‌توانند نقش مهمی را دررسیدن به تناسب‌اندام ایفا کنند. بهتر آن است که این سبزی‌ها را به‌عنوان سالاد و پیش از خوردن غذای اصلی مصرف کنیم.

ظرف غذای کوچک‌تر

ظرف غذای کوچک‌تری را برای خود انتخاب کنید و سعی کنید به‌مرور غذای مصرفی‌تان را کمتر کنید مخصوصاً غذاهایی چون برنج و ماکارونی که دارای نشاستهٔ بالایی هستند. حتی اگر در هر وعده تنها دو قاشق کمتر بخورید تا در طولانی‌مدت حجم غذای مصرفی‌تان کم شود.

نوشیدنی ها
نوشیدنی ها و تنقلات

از نوشیدنی‌های دارای کالری دوری‌کنید و مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.

آجیل‌های خام، خرما و موادی ازاین‌دست که دارای انرژی بالایی هستند می‌توانند به‌عنوان میان وعده مصرف شوند و صدالبته در خوردن آن‌ها هم نباید زیاده‌روی کرد.

از مصرف روغن‌های ترانس بالا خودداری کنید و به‌طور کل مصرف روغن‌ها را به حداقل برسانید و از غذاهای سرخ‌شده کمتر نوش جان کنید. در عوض روش تهیهٔ غذاهایتان را تغییر دهید و بیشتر آن‌ها را به‌صورت پخته و بخارپز مصرف کرده و برای پخت آن‌ها از روغن‌های مفید همچون روغن‌زیتون و کنجد استفاده کنید.

غذاها

غذایی چون سینهٔ مرغ آب‌پز می‌تواند غذای مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال رژیم متناسب هستند اما باید این را در نظر داشته باشید که قرار نیست رژیم خود را تنها به چند نوع مواد خوراکی محدود و مشخص تغییر دهید و خودتان را از لذت غذا خوردن محروم سازید، بلکه باید از تمام مواد غذایی بهره ببرید اما در مصرف هیچ‌کدام زیاده‌روی نکنید.

برخی گمان می‌کنند که باید دور خوراکی‌هایی چون بستنی و شیرینی را کلاً خط بکشند اما اگر اعتدال را رعایت کنند می‌توانند ازاین‌دست خوراکی‌ها نیز استفاده کنند.

متأسفانه غذای فوری امروزه جایگاه ویژه‌ای در برنامهٔ غذایی ما بازکرده‌اند و بدون آنکه دقیق بدانیم که این غذاها غیر از مسئلهٔ اضافه‌وزن چه آسیب‌های دیگری به ما وارد می‌کنند، می‌توان گفت که تقریباً هرروزه یا چند وعده در هفته از این غذاها استفاده می‌کنیم و سلامتی‌مان را فدای رنگ و بو و طعم این غذاهای وسوسه‌برانگیز می‌کنیم.

کودکان دلبندمان هم در این میان عاشق این خوراکی‌ها می‌شوند و از همان کودکی به عارضهٔ اضافه‌وزن دچار شده و آسیب‌های زیادی به آن‌ها وارد می‌شود و هم به لحاظ فیزیکی، هم به لحاظ روحی صدمات زیادی به سلامتشان زده خواهد شد.بنابراین بهتر است که خودمان و فرزندانمان را به خوردن عادت ندهیم و از غذاهای سالم خانگی بیشتر استفاده کنیم.

در کنار داشتن رژیم غذایی متناسب تحرک و ورزش هم نقش اساسی در داشتن تناسب‌اندام ایفا می‌کنند به‌طوری‌که شاید بتوان تنها از طریق تغذیه به کاهش وزن دست‌یافت اما روند آن طولانی بوده و همچنین تنها وزن از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم به اندام متناسب دست پیدا کنیم بنابراین زمانی را هم باید برای ورزش در نظر بگیریم.

یکی از بهترین ورزش‌ها برای تناسب‌اندام بدن‌سازی و همچنین استفاده از دستگاه‌های ems است. مزیت دستگاه‌های ems آن است که در خانه و حتی محل کار هم قابل‌استفاده هستند و می‌توان بدون نیاز به رفتن به باشگاه هرزمانی که فرصت داشته باشیم از این دستگاه‌های ems استفاده کنیم.

بدن ما علاوه بر ایمپالس‌هایی عصبی که مغز به‌سوی عضلات می‌فرستد و آن‌ها را تحریک می‌کند، می‌تواند از طریق جریان الکتریکی خارجی هم واکنش نشان داده و منقبض گردد. دستگاه‌های ems جریان‌های الکتریکی را به وجود می‌آورند که از طریق پدهایی که بر روی پوست بدن ما قرار می‌گیرد عضلات را منقبض می‌کنند.

یکی از برندهای معتبر این دستگاه‌های ems که در ایران موجود است برند لانسگو ساخت آلمان است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.برند loncego حداکثر عملکرد لازم را برای فرد استفاده‌کننده ارائه می‌دهد و به‌واسطهٔ آموزش‌های فردی که دارد می‌تواند به‌راحتی نحوهٔ استفاده از لانسگو را فراگرفت و با خیالی آسوده از آن بهره برد.

دستگاه EMS

Loncego دارای لباس‌های مخصوص است و پوشیدن این لباس‌ها و اتصال کابل مخصوص لانسگو به پدهای مخصوص و دستگاه آن‌که همگی در دستورالعمل‌ها توضیح داده‌شده می‌توان از آن استفاده کرد.امروزه باشگاه‌های هستند که خدمات استفاده از این دستگاه‌های را ارائه می‌دهند و مراجعه‌کنندگان می‌توانند از این خدمات بهره ببرند و همچنین افراد می‌توانند دستگاه loncego را تهیه‌کرده و باشگاه خانگی خود را به را بیندازند.

تغذیه و ورزش و استفاده از این دستگاه‌ها مکمل هم هستند و اگر از همهٔ این موارد بهره جست می‌توان در عرض کمترین زمان به اندام متناسب دست‌یافت.داشتن تناسب‌اندام علاوه بر زیبایی که یکی از جنبه‌های آن است می‌تواند به‌سلامتی ما هم کمک شایانی بکند. عملکرد قلب، دستگاه گوارش، کلیه‌ها، کبد و … بسیار بهتر خواهد شد.

در معرض بیماری‌هایی چون چربی خون، کبد چرب، کمردرد و پادرد به خاطر داشتن وزن بالا کمتر قرار می‌گیریم، پوست و موی سالم‌تری خواهیم داشت و به خاطر داشتن جنبهٔ زیبایی هم به لحاظ روحی در جایگاه متناسب‌تری قرار خواهیم گرفت و به‌طور کل کیفیت زندگی بالاتری خواهیم داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟