دستگاه ای ام اس به مثابهٔ دستگاه تناسب اندام و زیبایی

همان طور که در بخش اول مقاله گفته شد، دستگاه ای‌ام اس قابلیت‌ها و کاربردهای گوناگونی دارد. یکی از این قابلیت‌ها، کاربری آن به عنوان یک دستگاه تناسب اندام و زیبایی است. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های اندام متناسب و تأثیر دستگاه ای‌ام اس بر تناسب و زیبایی اندام می‌پردازیم.

تناسب اندام چیست؟

تناسب و زیبایی اندام تعاریف گوناگونی دارد اما منظور و غایت همهٔ این تعاریف یک چیز است. تناسب اندام برای هر شخص با توجه به وراثت، محیط جغرافیایی، اندازهٔ قد و حتی باورهای فرهنگی محیط زندگی وی، کاملاً متفاوت است.

اما آنچه که علمی‌تر و کارشناسانه است، این است که درصد مشخصی از میزان چربی، پروتئین، آب، کلسترول و وزن کلی بدن، اندام متناسب را می‌سازند.

پنج عنصر اصلی تناسب اندام به شرح زیر است:

1-استقامت قلبی و عروقی

 

2-استقامت ماهیچه‌ای

3-قدرت ماهیچه‌ای

4-انعطاف پذیری

5-ترکیب بدن

 

 

استقامت قلبی و عروقی

استقامت قلبی و عروقی، توانایی قلب برای پمپاژ خون به عنوان ذخیرهٔ اکسیژن است. هر چه این قدرت بیشتر باشد، فرد ساعات بیشتری از روز را به فعالیت می‌پردازد و کمتر احساس خستگی می‌کند. معروف است که ورزش‌های هوازی ورزش‌هایی هستند که تنفس را به شدت درگیر می‌کنند. مثل دویدن و پیاده روی‌های سریع، طناب زدن، دوچرخه سواری، زومبا، ایروبیک و ورزش‌هایی از این دست.

استقامت ماهیچه‌ای

 

استقامت ماهیچه‌ای توان یک ماهیچه یا گروهی از ماهیچه‌ها برای تکرار یک حرکت و یا ماندن و استقامت کردن در شرایطی ویژه و در بازهٔ مشخصی از زمان است. استقامت ماهیچه‌ای ربط مستقیم به استقامت قلبی و عروقی دارد. از همین رو ورزش‌های هوازی در استقامت ماهیچه‌ای بسیار مؤثر اند.

قدرت ماهیچه‌ای

قدرت ماهیچه‌ای میزان نیرویی است که یک ماهیچه یا گروهی از ماهیچه‌ها در برابر یک مقاومت سنگین، وارد می‌کنند. قدرت ماهیچه با حداکثر میزان توانی که یک ماهیچه دارد و یا میزان وزنی که یک ماهیچه یا گروهی از عضلات می‌توانند آن را نگه دارند یا حرکت دهند، معین می‌شود. قدرت ماهیچه توسط ورزش‌هایی مثل بدن سازی، وزنه برداری و ورزش‌هایی که با وزن بدن انجام می‌شوند، افزایش می‌یابد.

 

انعطاف پذیری

ورزش‌هایی مثل ژیمناستیک، شنا و حرکات نرمشی و کششی، انعطاف پذیری بدن را افزایش می‌دهند. انعطاف پذیری مفاصل در تناسب اندام بسیار مؤثر است. چرا که انعطاف پذیری بدن موجبات انجام سایر تمرینات تناسم اندام را فراهم کرده و از آسیب‌های مفصلی حین تمرین جلوگیری می‌کند. کسانی که بدن منعطفی داشته باشند، امکان آسیب آن‌ها در انجام تمرینات بدن سازی و هوازی از دیگران بسیار کمتر است.

ترکیب بدن

طبیعتاً منظور از ترکیب بدن، سطح تناسب کلی اندام است. ترکیب بدن، مقدار چربی بدن در مقایسه با مقدار جرم لاغری است که با درصد بافت‌های چربی در برابر بافت‌های بدون چربی بدن افراد سنجیده می‌شود. همچنین تناسب اندام در هر فرم بدنی متفاوت است. مشهور است که فرم‌های اصلی بدن چهار نوع هستند:

1-اندام سیبی شکل

2-اندام گلابی شکل

3-اندام ساعت شنی

4-اندام مستطیل

این اندام‌ها هر کدام شاخص‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند که شرح آن‌ها نیازمند مقاله‌ای مجزا است. اما خوب است که بدانید شرایط تناسب اندام برای هر کدام از این فرم‌ها متفاوت است. اما جالب‌تر آن است که تغییر بدن از یک فرم به فرمی دیگر، با انجام تمرینات ورزشی خاص و برنامهٔ غذایی ویژهٔ آن تمرین‌ها، تا حدود زیادی ممکن است.

تأثیر دستگاه ای‌ام اس بر تناسب و زیبایی اندام

همان طور که گفته شد، دستگاه ای‌ام اس دستگاهی ست برای نوعی متد تمرین که به وسیلهٔ آن پالس‌های الکتریکی برای انقباض عضلات به شیوه‌ای کنترل شده به کار می‌رود. دستگاه ای‌ام اس دارای پوششی جلیقه مانند است که از طریق آن انشعاب‌هایی به سمت عضلات بازو، عضلات پشت ساق پا و سایر عضلات وصل می‌شود. سپس از طریق دستگاه، تنش‌هایی کنترل شده به وسیلهٔ جلیقه و انشعاب‌های آن به عضلات بدن ورزشکار وارد می‌شود.

دستگاه ای‌ام اس و ورزش‌های هوازی

همان طور که در تعریف تناسب اندام و عناصر و ویژگی‌های آن گفته شد، ورزش‌های بسیاری اعم از هوازی و بی هوازی در رسیدن به تناسب و زیبایی اندام موثرند. تردمیل به عنوان یک دستگاه انجام تمرین‌های هوازی و شبیه ساز پیاده روی‌های سریع، در استقامت قلب و عروق و همچنین استقامت عضلانی بسیار مؤثر است.

حالا تصور کنید در هنگام دویدن روی تردمیل یا پا زدن روی دوچرخهٔ ثابت، یا حرکت روی دستگاه اسکی فضایی، از طریق پوشش ویژهٔ دستگاه ای‌ام اس به آن متصل شوید. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دستگاه ای‌ام اس با ارسال پالس‌های الکتریکی به نقاط خاص و گوناگون بدن شما، با تحریک دو چندان عضلات، به هرچه بیش‌تر هوازی شدن و درگیر کردن چربی‌ها به عنوان سوخت مورد نیاز بدن و عضلات، کمک کرده و علاوه بر تسریع بالا رفتن توان هوازی و توان استقامت قلب و ماهیچه‌ها به تحلیل و تحریک هرچه بیشتر چربی‌ها نیز کمک بسیاری می‌کند. به بیان ساده‌تر، انجام تمرینات هوازی با دستگاه ای‌ام اس، روزها و هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌ها شما را به هدفتان نزدیک و نزدیک‌تر خواهد کرد.

دستگاه ای‌ام اس در تمرینات بی هوازی

همان طور که گفته شد برای افزایش انعطاف پذیری، حرکات نرمشی و کششی بسیار موثرند. همچنین برای افزایش قدرت عضلانی، تمرینات کار با وزنه و بدن سازی کمک کننده هستند. انجام این تمرین‌ها با اتصال به دستگاه ای‌ام اس به شدت پیشنهاد می‌شود، چرا که با اتصال به دستگاه ای‌ام اس، هیچ لازم نخواهد بود که شما تمرینات وزنه و بدن سازی را به شدت و با وزنه‌های سنگین انجام دهید و مفاصل خود را در معرض آسیب قرار دهید و امکان انعطاف پذیری بدنتان را بکاهید. دستگاه ای‌ام اس، بدون انجام تمرین‌ها و حرکت وزنه‌های سنگین شوک لازم به عضلات موردنظرتان را وارد و عضله را به شدت برای رشد تحریک خواهد کرد.

فرجام این که:

دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ یک دستگاه مکمل در کنار تمرینات تناسب اندام بهترین گزینه است. این دستگاه بدون هیچ عوارض جانبی، بیشترین و ماندگارترین اثر را در کمترین زمان ممکن خواهد داشت. البته ناگفته نماند که تمامی این اثرات و تغییرات در کنار تغذیه‌ای مناسب و برنامه‌ای دقیق و علمی امکان پذیر خواهد بود.

دستگاه ای‌ام اس نیز به عنوان یکی از مدرن‌ترین و کارامد ترین دستگاه‌های تناسب اندام، در کنار تمرینات ورزشی و تغذیهٔ مؤثر، مسیر شما به سوی هدفتان را هموارتر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟