در بخش اول این مقاله، موارد استفادهٔ دستگاه ای‌ام اس را به شرح زیر عنوان کردیم:

1-دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ دستگاه بدن سازی

2-دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ دستگاه تناسب اندام و زیبایی

3-دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ تمرینات درمانی و حرکات اصلاحی

4-دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ دستگاه تمرینات ترکیبی

5-دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ فیزیوتراپی و ریکاوری

6-دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ دستگاه چربی سوز

7-دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ درمانگر بافت‌های پوستی و زیرپوستی

موارد شمارهٔ یک و دو، هر کدام را در مقاله‌ای مجزا شرح دادیم. در این مقاله به شرح موارد سوم، چهارم و پنج می‌پردازیم.

دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ دستگاه تمرینات درمانی و حرکات اصلاحی

پیش از ان که کاربردهای دستگاه ای‌ام اس در درمان برخی بیماری‌ها به وسیلهٔ حرکات اصلاحی را بشناسیم، لازم است اطلاعاتی پیرامون حرکات اصلاحی به دست آوریم.

حرکات اصلاحی چیست؟

حرکات اصلاحی عبارت است از برنامه‌های ورزشی خاصی که در آن‌ها تمریناتی برای تغییر ساختار ظاهری و عملکردی بدن انسان تعبیه شده است. حرکات اصلاحی در واقع شاخه‌ای از رشتهٔ تربیت بدنی است که با هدف پیشگیری و درمان برخی از ناهنجاری‌های جسمانی توسط تمرینات خاص ورزشی، آموزش داده می‌شود.

انواع حرکات اصلاحی

1-حرکات اصلاحی برای کمر

2-حرکات اصلاحی برای لگن

3-حرکات اصلاحی برای زانو

4-حرکات اصلاحی برای گردن

5-حرکات اصلاحی برای ایستادن، نشستن و راه رفتن‌های نادرست

6-حرکات اصلاحی برای شانه

7-حرکات اصلاحی برای فرم ساق پا

 

بیماری‌های قابل درمان با حرکات اصلاحی

تغییر فرم بدن از حالت نرمال یا حتی تغییر فرم و شکل استخوان بندی در اکثر موارد به دلیل ضعف و ناتوانی سیستم عضلانی است. همچنین وقتی این ضعف عضلانی ادامه دار شود، فشار بسیاری به مفاصل و استخوان‌ها وارد شده و به مرور شخص دچار نشانه‌های زیر می‌شود.

1-گردن درد

2-کمر درد

3-ساق پای بد فرم و پرانتزی شکل

4-عدم کنترل ادرار

5-پشت خمیده

6-قوز شانه

7-قوز گردن

8-قامت ناصاف

9-زانو درد

اولاً کسانی که عادت به تمرینات ورزشی منظم دارند، همواره در مرحلهٔ پیشگیری از این ناهنجاری‌ها هستند. و بسیار کمتر در طول زندگی‌شان به مواردی که در بالا نام بریم مبتلا می‌شوند. پس توصیهٔ اول این است که از مشمول موارد بالا شدن، همواره پیشگیری کنید تا مجبور به تحمل استرس‌های درمان، صرف هزینه و صرف زمان برای بهبود نشوید.

نقش دستگاه ای‌ام اس در حرکات اصلاحی

دستگاه ای‌ام اس با تقویت عضلات و به دنبال آن افزایش قدرت بدن، بارِ حرکتی و وزنی را به مرور از استخوان‌ها برداشته و به عضلات واگذار می‌کند. از این رو، فرم کلی بدن در کمترین زمان ممکن تغییرات چشمگیری خواهد داشت. و همچنین به طبیعی شدن و نرمال شدن فرم کلی بدن به ویژه استخوان‌ها و ماهیچه‌ها چه به لحاظ زیبایی ظاهری و چه به لحاظ حرکات فیزیکی، تغییرات چشم گیری در اندام فرد ظاهر خواهد شد.

برای نمونه اگر به مدت چند ماه پیاپی، شخصی که دچار عارضهٔ پای پرانتزی است، به همراه رژیم غذایی مناسب برای تأمین کلسیم، پروتئین و غیره، تمرینات مربوط به تقویت عضلات ساق پا را با اتصال به دستگاه ای‌ام اس انجام دهد، بی گمان با رشد عضلات پا، فرم پرانتزی استخوان‌های فرد توسط ماهیچه پوشیده می‌شود و ساق پا از حالت پرانتزی به فرمی مستحکم و پنجی شکل در می‌آید. به همین شکل است تقویت عضلات پشت برای درمان کمردرد. تقویت عضلات باسنو شکم برای تقویت استخوان لگن و کنترل ادرار. و تقویت عضلات عمومی بدن برای اصلاح فرم راه رفتن، ایستادن و نشستن.

حال آن که بی گمان انجام حرکات اصلاحی به ویژه برای عضلات پایین تنه در اکثر افراد، بدون دستگاه ای‌ام اس، به حدی طولانی خواهد شد که غالباً فرد از ادامهٔ تمرینات خود ناامید خواهد شد.

دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ تمرینات ترکیبی

رشته‌های گوناگون ورزشی، هر کدام بخش‌های خاصی از بدن را درگیر خود می‌کنند. به همین دلیل است که یک دوچرخه سوار اگر صرفاً دوچرخه سوار باشد، عضلات پایین تنهٔ قوی‌تری نسبت به عضلات بالاتنه دارد. یک دونده هم همینطور. و حتی یک فوتبالیست. یک بکسور یا یک مچ انداز معمولاً دستان قوی‌تری دارد. یک شناگر نیز همینطور. ورزش‌هایی مانند ایروبیک و زومبا نیز که تمام بدن را درگیر می‌کنند، بیش‌تر از سری ورزش‌های چربی سوز هستند تا عضله ساز. و قطعاً کسانی که رشتهٔ تخصصی‌شان هر یک از این ورزش‌های چربی سوز است، برای آن که بدنی عضلانی داشته باشند، به رشته‌های ورزشی جانبی اعم از متد ای‌ام اس و بدن سازی نیازمندند.

جالب است بدانید که حتی ورزش‌هایی مانند والیبال، بسکتبال و حتی بدن سازی که تمامی عضلات بدن را تا حدب درگیر می‌کنند، نیاز به تمرین‌های جداگانه برای هر عضله در روزها و ساعاتی مشخص دارند، یعنی یک بدن ساز معمولاً هر روز هفته را تنها به تمرین یک یا دو عضله اختصاص می‌دهد. حتی تمرینات ترکیبی بدن سازی نیز صرفاً ویژه افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه است و به هیچ وجه برای دیگران توصیه نمی‌شود.

دستگاه ای‌ام اس، بهترین گزینه برای تمرینات ترکیبی

دستگاه ای‌ام اس بهترین متدهای تمرینی را برای تمرینات ترکیبی حتی ویژهٔ مبتدیان، ارائه می‌دهد. متد ای‌ام اس با اتصال انشعاباتی که محل عبور پالس‌های الکتریکی است، تمام عضلات بدن را نشانه می‌گیرد و عمیق‌ترین لایه‌های عضلانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به این ترتیب و با این روش، دیگر لازم نیست صرفاً روزها و ساعات خاصی را برای تمرینِ تنها یک یا دو عضله صرف کنید. شما با متد دستگاه ای‌ام اس می‌توانید تنها یک بار در طول هفته با انجام تمرینات ترکیبی، تمامی عضلات بدن خود را تحت تمرین و تأثیر قرار دهید.

دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ فیزیو تراپی و ریکاوری

این بخش از قابلیت دستگاه ای‌ام اس تا حدود زیادی مربوط به بخش انجام حرکات اصلاحی با دستگاه ای‌ام اس می‌شود، با این تفاوت که در این بخش، دستگاه ای‌ام اس قابلیت انجام فیزیوتراپی‌های بعد از عمل‌های جراحی و حتی ریکاوری‌های پس از زایمان را نیز دارد.

پس از عمل‌های جراحی مثل دیسک کمر، نخاع و حتی زایمان، در مراحلی از مراقبت‌ها و ریکاوری‌های پس از عمل، با اجازهٔ پزشک، اتصال به دستگاه ای‌ام اس بسیار کمک کننده خواهد بود.

دستگاه ای‌ام اس عامل تسریع روند بهبود بیمار در فیزیوتراپی

همان طور که شیوهٔ کار با این دستگاه را پیش‌تر برایتان شرح دادیم، این دستگاه در مراحل ریکاوری و فیزیو تراپی های پس از عمل جراحی، با تحریک و تقویت عضلات کمر و لگن به نیرومندی، ترمیم و تشکیل تارهای عضلانی کمک بسیاری می‌کند و به همین ترتیب روند بهبود بیمار را سرعت می‌بخشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟