سؤال مهم و اساسی که امروزه در مورد استحمام کردن وجود دارد، استفاده از دوش آب گرم و یا سرد است. در این زمینه و مبحث، آزمایش‌ها و تحقیق‌هایی صورت گرفته و به هرکدام از شرایط آب سرد و گرم پرداخته‌شده است تا همه‌ی انسان‌ها بتوانند تأثیرات مفید آن را درک کنند و متناسب با شرایط بدنی و روحی خودشان به استحمام با آب سرد و یا گرم بپردازند.

انسان‌ها، شرایط بدنی و یا روحی متفاوتی را در زمان‌های مختلفی تجربه می‌کنند و در این شرایط تصمیم به استحمام برای آرامش می‌گیرند و برخی برای آرامش خود به دوش با آب گرم و یا آب سرد نیاز دارند. بعضی‌ها زیر دوش آب گرم و بعضی‌ها زیر دوش آب سرد احساس خوشایند و لذت بخشی را تجربه می‌کنند.

بسیاری از افراد ازجمله من و شما این باور و احساس راداریم که دوش آب سرد و خنک باعث می‌شود که اضطراب، دگرگونی و استرس کاهش پیدا کند. به همین دلیل است که در بیشتر مواقع، وقتی فردی را می‌بینیم که حال روحی و یا جسمی مناسبی ندارد، به او دوش آب‌خنک را توصیه می‌کنیم.

ولی در مقابل چنین شرایطی افرادی هم می‌باشند که با شنیدن دوش آب سرد، بدنشان کرخت می‌شود و به لرز می‌افتد؛ زیرا این افراد اصلاً طاقت آب‌خنک را ندارند و ترجیحاً آب گرم و ولرم برایشان خوشایند و قابل‌قبول است. ولی لازم به ذکر است که امروزه حمام با آب‌خنک، یکی از پرطرفدارترین نوع استحمام‌ها به شمار می‌رود و افراد بسیار زیادی میل به آب‌خنک دارند تا گرم.

زیرا دوش آب سرد و خنک موجب بالا رفتن ضربان قلب و شادی و نشاط می‌شود که درنهایت منجر به افزایش سوخت ساز بدن و چربی سوزی خواهد شد؛ همچنین دوش آب سرد باعث بهبود خلق‌وخوی افراد شده و تأثیر بسیار مهم و حائز اهمیتی را در شادابی و سلامت پوست و مو خواهد داشت.

دوش
contrast shower

روش گرفتن دوش آب سرد و گرم

شما برای گرفتن یک دوش آب گرم و سرد بسیار مناسب و خوشایند، می‌بایست به نکات و ترتیب‌های مناسبی توجه و دقت بکنید. در ابتدا آب را روی دما موردنظر و دلخواه تنظیم کنید و به زیر دوش بروید تا تمام بدنتان خیس شود و به‌طور معمولی دوش بگیرید.

بعد از خیس شدن زیر دوش با آب موردنظر و معمولی، کم‌کم دمای آب را تا جایی که تحملش برایتان مشکل می‌شود و احساس سوختن می‌کنید به‌تدریج و آرام‌آرام بالا ببرید و توجه داشته باشید که این آب باید به همه جای بدنتان ازجمله بالای سروصورتتان برسد و کاملاً کل بدنتان را تحت تأثیر قرار دهد.

شما باید این کار را از حداقل 30 ثانیه شروع کنید تا بتوانید زمان ماندن خود در زیرآب گرم را افزایش بدهید و زیر دوش آب گرم ماندن را تا حدود 2 دقیقه ادامه بدهید. مهم‌ترین نکته در این است که در همه‌ی مراحل به‌راحتی نفس بکشید و بدن خود را ریلکس کنید.

بعدازاین که مدت‌زمان تعیین‌شده برای دوش آب گرم به پایان رسید، حال باید آب را تا جایی که تحمل و توانش رادارید خنک و سردکنید و حتماً این نکته را در نظر بگیرید که تمام بدن شما تا نوک انگشتانتان هم باید در معرض آب‌خنک قرار بگیرد. دقیقاً مثل دفعه‌ی قبلی این کار را از 30 ثانیه شروع کنید و مدت‌زمان آن را تا بیشتر از 2 دقیقه افزایش بدهید.

شما باید روزانه‌ای کار را انجام دهید و درواقع هر بار روند تغیر آب گرم و سرد را 5 بار و یا بیشتر تکرار کنید و این نکته را در نظر بگیرید که همیشه آب‌درمانی روزانه را با آب سرد و خنک به پایان برسانید؛ زیرا موجب سفت شدن، سلامت و شادابی پوست و مو خواهد شد. این را بدانید در هنگام شروع به آب‌درمانی ممکن است تحمل شما نسبت به آب گرم و یا سرد بسیار کم و پایین باشد ولی ناامید نشوید و تا حداکثر تحمل خود این کار را انجام دهید تا تأثیرات مثبت و شگفت انگیزش را با چشمان خود ببینید.

معرفی دستگاه ورزشی ems و برند معتبر و سرشناس loncego

در زندگی روزمره‌ی همه‌ی انسان‌ها تناسب‌اندام و ورزش کردن یک آرزوی دیرینه و دشوار است که روزبه‌روز با پیشرفت و افزایش فنّاوری این ورزش‌ها و دستگاه‌های ورزشی به‌روز و جدید می‌شوند و کارایی بسیار بالایی را در برمی‌گیرند. در این مقاله به یکی از کاربردی‌ترین، مناسب‌ترین، بهترین و مفیدترین دستگاه‌های ورزشی دنیا اشاره خواهیم کرد و این دستگاه را برای داشتن اندام و بدنی سالم به شما دوستان عزیز معرفی خواهیم کرد.

دستگاه ورزشی ems یکی از بهترین، مفیدترین، جدیدترین، جذاب‌ترین و به‌روزترین روش‌های ورزشی در دنیا به شمار می‌رود و طرفداران بسیار زیادی را برای خود جمع کرده است. درروش دستگاه ورزشی ems, تمام گروه‌های عضلانی و ماهیچه‌ای بدن از بالاتنه و پایین‌تنه، تحت تأثیر و فشار بسیار زیادی قرار می‌گیرد و این‌یک روش خوب و عالی برای لاغری و تناسب‌اندام بین تمام ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش‌های حرفه‌ای هست.

همچنین دستگاه‌های ورزشی ems برای کسانی که مشغله‌ی بسیار فراوانی دارند و زمانی برای رفتن به باشگاه را ندارند، بسیار مفید و حائز اهمیت است. دستگاه‌ها و سیستم ورزشی پرقدرت و کارآمد ems جریان‌های الکتریکی فراوان و مختلفی را با شدت‌های گوناگون تولید می‌کند و از طریق پدهای مخصوص و خاصی که بر روی بدن و پوست بدن قرار می‌گیرد، باعث تحریک عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و درنتیجه عضلات را منقبض می‌کند. چنین کاری باعث می‌شود بدن و پوست بدن سفت شود و عضلات و ماهیچه‌های بدن تقویت گردد.

یکی از برندها و نام‌های معروف، معتبر و قابل‌اعتماد دستگاه‌های ورزشی ems, دستگاه به‌روز و حرفه‌ای لانسگو است. دستگاه ورزشی لانسگو در اکثر کشورها موجود است و ایران یکی از کشورهای استفاده‌کننده از دستگاه ورزشی لانسگو به شمار می‌رود. دستگاه ورزشی لانسگو برند معتبری است که توسط کشور آلمان ساخته‌شده و از کیفیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است

برند loncego یکی از بهترین، معروف‌ترین، معتبرترین، کارآمدترین و پرطرفدارترین برندها در دستگاه ورزشی ems هست که بسیار کارایی و جواب دهی بالایی را در بین ورزشکاران را دارد. برند loncego بیشترین، مفیدترین و بالاترین کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران حرفه‌ای و یا مبتدی خود دارد.

افراد و ورزشکاران استفاده‌کننده از دستگاه ورزشی loncego از این دستگاه ورزشی بسیار راضی هستند و از این روش ورزشی بارها استفاده کرده‌اند. از دستگاه loncego به دلیل آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی استفاده کرد و کارهای با دستگاه loncego را آموخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟