متد ای ام اس و نوجوانان چگونه است؟

ورزش و رسیدن به بدنی عضلانی یکی از دغدغه‌های ذهنی افراد از دوران نوجوانانی است. تمرینات استقامت نیز بخش مهمی از تمرینات تناسب اندام می‌باشد. اما ورزش می‌تواند برای سلامت نوجوانان در صورتی که تمرینات را بدون مشورت با مربی و اعمال شیوه صحیح انجام دهند، یا از رژیم‌ها و مکمل‌های معمول در این زمینه، به شکل نا درست استفاده کنند، مضر باشد .در این مقاله درصدد این برآمدیم که نوجوانان برای ورزش کردن می‌توانند از تمرینات متد ای‌ام‌اس استفاده کنند یا نه؟ پس در ابتدای امر به درک ورزش توسط نوجوانان در باشگاه‌ها پرداخته و سپس متد ای‌ام‌اس را بررسی می‌کنیم.

ورزش برای نوجوانان

بدن نوجوانان معمولا تا ۱۶ سالگی در حال رشد است. اگر آن‌ها اسکلت بدن خود را با برداشتن وزنه‌های بیش از حد سنگین تحت فشار قرار دهند، این موضوع ممکن است موجب آسیب دائمی شود. هم‌چنین استفاده از رژیم‌های سخت یا مکمل‌های غذایی حاوی “استروئید” هم می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سلامت آن‌ها وارد کند.

خطر آسیب‌های ورزشی برای نوجوانان

برای نوجوانی که بدن‌سازی را آغاز کرده، دنبال کردن رژیم ورزش‌کاران حرفه‌ای، قطعا عاقلانه نیست؛ هیچ‌یک از این افراد یک شبه به تناسب اندام خود دست نیافته‌اند، بلکه به تدریج نیرو و طاقت خود را افزایش داده‌اند. برای دست‌یابی به حجم قابل توجهی از عضله، به سال‌ها تمرین مداوم نیاز است.

انجام دادن پشت سر هم چند ست، و یا کار کردن بی‌وقفه روی یک عضله، تنها باعث تحلیل آن خواهد شد. نوجوانان باید تمریناتی را که شامل کار کردن با وزنه‌های سبک می‌باشد، در دو یا سه ست با ۸ یا ۱۲ حرکت انجام دهند. این موضوع موجب دست‌یابی بهتر به نتیجه مورد نظر خواهد شد. آسیب‌دیدگی در سنین پایین می‌تواند باعث ناتوانی فرد در بقیه عمر شود، اما در صورتی‌که ورزش کردن تدریجی و اصولی انجام شود، عملکرد بدن در آینده بسیار رضایت‌بخش خواهد بود. برای این امر استفاده از متد ای ام اس در شرایط و میزان شدتی که توسط مربی پیشنهاد بشود، بسیار موثر و مفید خواهد بود.

رژیم غذایی برای نوجوانان ورزشکار

هدف بسیاری از بدن‌سازان، افزایش حجم عضلات با کاهش چربی بدن است. بدن‌سازان حرفه‌ای، رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنند که آنان را قادر می‌سازد میزان چربی بدن را به کمترین مقدار برسانند. برخی هم برای بیشتر دیده شدن عضلات، قبل از برگزاری مسابقات بدن خود را “دی‌هیدراته” می‌کنند. برای یک نوجوان در حال رشد، هیچ یک از رژیم‌هایی که شامل کنترل شدید میزان کالری، مصرف افراطی پروتئین یا حذف کربوهیدرات است، توصیه نمی‌شود.

بهترین رژیم غذایی برای نوجوان در کار با دستگاه ای ام اس

بهترین گزینه برای نوجوانان، استفاده از یک برنامه غذایی متعادل، شامل تنوعی از میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات و پروتئین است.  هم‌چنین محدود کردن استفاده از مکمل‌ها و قند‌های تصفیه شده برای میان‌وعده‌ها هم توصیه می‌شود.

یک رژیم غذایی صحیح می‌تواند به افزایش تمرکز، توانایی ورزشی و تندرستی نوجوان شما منجر شود. اگر آنان قصد دارند از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند، آن را با دقت بررسی کنید و عادات غذایی‌شان را تحت نظر بگیرید. در صورت مشاهده حساسیت بیش از حد آن‌ها بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کنید چرا که احتمال ابتلا به اختلالات تغذیه وجود خواهد داشت.

کنترل میزان آب مصرفی و میزان پروتئین مصرفی ورزشکار نوجوان، قبل و بعد از تمرین با دستگاه ای ام اس، بسیار حائز اهمیت است. برای داشتن یک برنامه غذایی مرتبط با متد ای ام اس، نتیجه آزمایشات لازم و برنامه تمرینی نوجوان در متد ای ام اس را در اختیار مربی یا کارشناس تغذیه قرار دهید.

متد ای ام اس و نوجوانان

مکمل‌های آسیب زا برای نوجوانان

نوجوانان نباید بدون وجود دلیل پزشکی سطح هورمون‌های بدن خود را تغییر دهند. آنان را آگاه کنید که از مکمل‌های ورزشی، به ویژه “استروئیدها” دوری کنند. مکمل‌های استروئیدی می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی، آسیب‌های جدی کبد و آسیب به دستگاه تناسلی شوند.

دستگاه ای‌ام‌اس و نوجوان

حتما نام دستگاه ای‌ام‌اس را شنیده‌اید و اطلاعاتی پیرامون آن دارید. این روزها یکی از دستگاه‌هایی که برای لاغری و ساخت عضله استفاده می‌شود دستگاه ای‌ام‌اس است. طرز کار این دستگاه به این صورت است که وقتی از این دستگاه برای لاغری استفاده می‌کنید، الکترودهایی به بدن شما وصل می‌شوند که باعث ایجاد جریان الکتریکی در بدن شما خواهند شد. به این وسیله عضلات شما خیلی سریع‌تر از حالت معمولی منقبض می‌شوند. انقباضی که صورت می‌گیرد باعث می‌شود تا فشار بیشتری در مدت زمان بسیار کوتاه به عضلات وارد شود که این فشار باعث چربی‌سوزی سریع‌تر و در نتیجه عضلانی‌تر شدن ماهیچه‌های شما می‌شود.

متد ای ام اس و نوجوانان

لاغری با دستگاه ای‌ام‌اس برای نوجوانان چه مزیت‌هایی دارد

لاغری سریع با دستگاه ای‌ام‌اس باعث می‌شود که نوجوانان دارای اضافه وزن بتوانند در مدت زمان کوتاهی به وزن نرمال خود برسند. برای رسیدن به بدن‌های عضلانی، در دوران جوانی و میانسالی، استفاده صحیح از متد ای ام اس، از نوجوانی، پیشنهاد می‌شود.

 به صورت کلی برای کم کردن وزن، مدت زمان زیادی لازم است، چرا که باید ورزش‌های بسیار زیادی انجام دهید تا بتوانید به صورت مساوی به قسمت‌های بدن خود فشار وارد کنید، ولی با استفاده از این دستگاه، می‌توانید در مدت زمانی کوتاه که تقریبا بیست الی چهل دقیقه در هفته می‌باشد، به صورت مساوی، با انجام ورزش‌های سبک، به تمامی نقاط بدن خود فشار وارد کنید و در زمان خود نیز صرفه‌جویی نمایید.

آیا متد ای‌ام‌اس عارضه‌ای برای نوجوانان به وجود می‌آورد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت، خیر. بسیاری از مراکز پزشکی ورزشی معتبر در دنیا از دستگاه‌های ای‌ام‌اس استفاده می‌کنند و ثابت شده است که استفاده از این دستگاه هیچ‌گونه عوارض جانبی جدی برای نوجوانان در پی نخواهد داشت.

 در موارد بسیار کمی که قبلا از دستگاه‌های ای‌ام‌اس برای ورزش کردن استفاده کرده‌اند، گزارش شده است که استفاده از این دستگاه کبودی‌های کوچکی را روی بدن بر جای گذاشته است که البته خیلی سریع بهبود پیدا کرده‌اند. دلیل این کبودی‌ها این است که شما برای ورزش کردن باید لباسی را بپوشید که درون آن‌ها الکترودهایی قرار داده شده که از میان این الکترودها جریان الکتریسیته عبور می‌کند در این هنگام اگر پوست حساسی داشته باشید آثاری روی پوستتان ظاهر خواهد شد که خیلی سریع محو می‌شوند.

 این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اگر نوجوان شما از این دستگاه بدون نظر مربی و به حالتی افراط ‌گونه استفاده کند، می‌تواند اثرات جبران ناپذیری برای وی به وجود آورد.

نتیجه‌گیری

ورزش مرتب، عادتی بسیار سالم در هر سنی محسوب می‌شود، اما بدن‌سازی می‌تواند برای نوجوانان در صورتی‌که تمرینات را بدون مشورت با مربی و اعمال شیوه صحیح انجام دهند یا از رژیم‌ها و مکمل‌های معمول در این زمینه استفاده کنند، مضر باشد.

نوجوانان می‌توانند به جای حضور در باشگاه و تمرینات سخت بدن‌سازی، از متد جدید ای‌ام‌اس استفاده کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. فراموش نکنیم که استفاده از دستگاه ای‌ام‌اس نیز باید زیر نظر متخصص انجام پذیرد، در غیر این‌صورت با زیاده روی در این ورزش، نوجوان ممکن است به بدن خود آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟