اهمیت مولتی ویتامین و مینرال ها

مولتی ویتامین مینرال، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که هر شخصی می­تواند با داشتن یک رژیم غذایی سالم، نسبت به، به دست آوردن آن­ها اقدام کند. اما اگر برنامه غذایی مناسبی برای خود تهیه نکرده‌اید، بهتر است مولتی ویتامین مینرال را در برنامه غذایی خود قرار دهید. مولتی ویتامین مینرال در دسته مکمل‌های دارویی قرار می­گیرند. این مکمل برای افرادی که از بیماری سندرم سوء جذب رنج می‌برند، مناسب و قابل استفاده است.

این فرآورده‌ها در درمان بیماران مبتلا به کمبود ویتامین‌ها مفید است. همچنین در زمان بیماری که نیاز به مواد غذائی و ویتامین‌ها افزایش می‌یابد، نیز مورد استفاده است. مانند اعتیاد به الکل ، پر کاری تیروئید ، آسیب یا بیماری شدید یا در مواردی که جذب ، مصرف و دفع ویتامین‌ها غیر طبیعی است ، مانند سندرم سوء جذب ، مصرف خواهد شد.

فواید مصرف مولتی‌ویتامین‌ها همراه غذا

ویتامین‌هایی که جزو دسته محلول در چربی هستند برای جذب به چربی نیاز خواهند داشت بنابراین مصرف آن‌ها باید همیشه با غذاهایی در خود چربی دارند همراه باشد. ویتامین‌های محلول در چربی عبارت‌اند از ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K  . در مورد مجموعه‌ای از ویتامین‌های گروه B که محلول در آب هستند مثل B 1 تا B 12 گفته می­شود چون ما در حالت عادی این ویتامین‌ها را همراه غذا به دست می­آوریم پس بهتر است این ویتامین‌ها هم هم‌زمان با خوردن غذا به خصوص میوه‌ها و سبزی‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

ویتامین‌هایی که در آب محلول هستند الزاماً نیاز نیست که همراه با غذا مصرف شوند. بنابراین زمان مصرف آن‌ها در هر موقع از روز مناسب بوده و فرقی نخواهد داشت. همچنین دقت داشته باشید که ویتامین c ماده‌ای محرک بوده و باعث بیداری شخص خواهد شد بنابراین از مصرف آن قبل از خواب خودداری کنید.

بهترین زمان برای مصرف مولتی‌ویتامین‌ها

برای خیلی‌ از افراد پیش آمده که شنیده‌اند، در هنگام صبح یا شب قبل از خواب بهترین زمان برای مصرف مولتی‌ویتامین‌ها خواهد بود، یا شاید هم شنیده باشید که مصرف آن‌ها همراه غذا جذب بهتری دارد. به عنوان مثال خیلی‌ها خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می‌کنند زیرا کلسیم در شب مورد استفاده قرار گرفته و همچنین به دلیل اینکه کلسیم می‌تواند زمانی که در رختخواب هستید به خوابیدنتان کمک کند. به عنوان مثال خوردن یک لیوان شیر را قبل از خواب به خاطر بسپارید.

بهترین زمان مصرف برای مولتی‌ویتامین‌ها از نظر پزشکان و متخصصان در هنگام نهار است. بیشتر پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن ویتامین‌ها و املاح در زمان‌هایی خاص می‌تواند جذب بیشتری را داشته باشد یا برعکس. همراه کردن آن‌ها با بعضی از خوراکی‌ها می‌تواند اثربخشی آن‌ها را کاهش دهد.

هنگام مصرف مولتی ویتامین به موارد زیر توجه کنید.

مصرف فیبر زیاد (مانند پوست میوه و یا سبزی‌ها) در روده می‌تواند مانع جذب برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی شود، زیرا به عنوان یک پوشش برای روده عمل خواهد کرد، بنابراین بهتر است قبل از مصرف فیبر از ویتامین‌ها استفاده نکنیم.

اگر فیبر خوراکی را به عنوان رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می‌کنید، بهترین زمان برای جذب آن‌ها صبح است و لازم است که قرص‌های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند. همچنین ویتامین  آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نخواهد شد.

مصرف مولتی ویتامین در زنان و مردان

نیاز مردان و زنان به مواد مغذی برای انجام وظایف روزمره دارای تفاوت‌هایی است به همین دلیل نوع مولتی ویتامین‌های مصرفی نیز برای مردان و زنان متفاوت است. مولتی ویتامین ویژه مردان حاوی ترکیباتی است که باعث سلامتی پروستات شده و برخی از این مولتی ویتامین‌ها دارای ترکیباتی مثل یونجه و DHEA هستند که باعث بهبود عملکرد هورمون تستسترون خواهند شد.

مولتی ویتامین ویژه برای زنان، برای سلامت پوست، ناخن و مو مفید بوده و برخی از مولتی ویتامین‌هایی  که در بازار وجود دارد نیز ویژه مادران باردار و اطفال و کودکان است. بیشترین میزان رشد در دوران نوجوانی اتفاق خواهد افتاد به همین دلیل نوع تغذیه و مصرف مولتی ویتامین‌ها برای این دوره رشد امری است الزامی و حیاتی.

با دانستن ارزش غذایی مولتی ویتامین می‌توان به موضوع پرورش و تناسب اندام توجه بسیاری نمود. پروتئین، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و سایر مواد خوراکی در بازار به فراوانی یافت می­شوند اما بدون مولتی ویتامین نمی‌توان به تناسب اندام دلخواه خود رسید. مصرف مولتی ویتامین به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها به مرد و زن، جوان و پیر، ورزشکار یا فوتبالیست و به‌طورکلی همه افراد توصیه فراوان می­شود.

نقش و عملکرد ویتامین ها در بدن

همچنین شما می­توانید برای داشتن بدنی مناسب و اندام دلخواه خود از دستگاه های ورزشی ems  استفاده کنید. این دستگاه ها با کارایی فراوان و حمل و نقلی آسان باعث افزایش استفاده افراد از آن شده است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می­توانید با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟