فصل پاییز که از آه می‌رسد هوا کم کم رو به سردی میل می‌کند و روز به روز سردی هوا بیشتر می‌شود و جای گرمای دل نشین تابستان را می‌گیرد. با این حال فصل پاییز با میوهایی همچون ازگیل، خرمالو، نارنگی و… سردی و خشکی خود را جبران می‌کند.

فصل زمستان نیز با میوه‌هایی که به راحتی در دسترس است زیبایی و جذابیت خود را دارد. میوه‌هایی که مختص این فصول هستند و زیبایی این دو فصل را دو چندان می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با میوه‌های شگفت انگیز فصل پاییز و زمستان بیشتر آشنا کنیم.

تمام سعی ما بر این است با قرار دادن اطلاعات درست در دسترس شما عزیزان، در انتخاب واستفادهٔ حداکثری از خواص و ویتامین‌های میوه‌های این فصل شما را یاری دهیم.

میوه‌های پاییزی

انار، کیوی، نارنگی، ازگیل، خرمالو، لیمو شیرین، زالزالک

انار

انار منبع غنی از ویتامین C و فولیک اسید است. هر 100 گرم انار ۸۳ کالری انرژی و ۴ گرم فیبر می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم آب انار را بیشتر از خود آن استفاده کنید چراکه آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به خود انار به بدن می‌رساند. ویتامین‌های محلول در آب انار شامل ویتامین‌های خانواده B متشکل از B۱،B۲،B۳،B۶، همچنین ویتامین‌های A،K،E را در خود جای داده است.

خواص انار: ضدالتهاب، ضد سرطان، تقویت کننده حافظه و کنترل و جلوگیری از چاقی مفرط.

کیوی

کیوی منبعی از ویتامین C، پتاسیم، فیبر، منیزیم، منگنز، مس و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که وظیفهٔ حفاظت از DNA را بر عهده دارند. خواص انار: تنظیم‌کنندهٔ قندخون، محافظ قلب و روده بزرگ، پیشگیری از لخته شدن خون و آسم.

نارنگی

نارنگی منبع غنی از ویتامین C می‌باشد. ویتامین C از مهم‌ترین ویتامین‌های محلول در آب به شمار می‌آید که یکی از ترکیبات اصلی نارنگی را به خود اختصاص داده است. خواص نارنگی: ترمیم کننده سلولی، تقویت کنندهٔ سیستم ایمنی بدن و کاهش دهندهٔ روند پیری سلول‌ها می‌باشد.

ازگیل

ازگیل منبع غنی از ویتامین C می‌باشد. ازگیل با توجه به فیبرگیاهی که به خود اختصاص داده است، تنظیم‌کنندهٔ سیستم گوارشی بدن و همچنین خواص: بهبود و التیام خون ریزی‌های لثه و دندان‌ها و همچنین موجب عملکرد بهتر روده‌ها می‌باشد.

خرمالو

در هر ۱۰۰ گرم خرمالو به طور تقریبی ۷۰ کالری انرژی است. خرمالو منبع غنی از کربوهیدرات (قندها) و فلاوونوئیدها است. خواص خرمالو: ضد عفونتی کننده، ضد تومور ضد التهاب. همچنین خرمالو دارای ماده‌ای به نام بتولینیک اسید است که نشان داده شده دارای خواص ضد توموری می‌باشد. ها پلی فنلیک با نام کاتکین و گالوکاتکین است.

رنگ نارنجی خرمالو نشان دهندهٔ غنی بودن از ویتامین‌های A و بتا کاروتن است. جالب است بدانید بر اساس برخی از منابع ریشهٔ خرمالو به کشور چین باز می‌گردد. به این معنی است که در قدیم میوه‌ای به اسم خرمالو در کشور ما وجود نداشته است.

لیمو شیرین

لیمو شیرین منبع غنی از ویتامین C، کلسیم، مس، آهن، فیبر و روی می‌باشد. ‪ ۱۰۰گرم لیموشیرین حاوی: ‪ ۲۹/۸کالری، ‪ ۰/۷۴گرم پروتئین ‪ ۱۰/۵گرم قند ‪ ۰/۱۴گرم چربی ‪ ۲/۸گرم فیبر است.

به افرادی که مبتلا به بیماری کم خونی هستند توصیه می‌شود از لیمو شیرین استفده کنند زیرا اسید فولیک موجود در لیمو شیرین کم خونی را بهبود می‌بخشد. همان‌طور که در بالا اشاره شده لیمو شیرین منبع غنی از کلسیم محسوب می‌شود و در جلوگیری از پوکی استخوان به خصوص در زنان نقش موثری را ایفا می‌کند.

خواص‌های دیگر لیمو شیرین می‌توان به تأثیر گذاری مثبت بر روی معده، کمک و تسریع در هضم غذای دستگاه گوارش، خنثی کنندهٔ مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده اشاره کرد.

همان‌طور که می‌دانید حجم زیادی از لیمو شیرین از آب تشکیل شده است و به همین دلیل ادرار آور است. ضمناً آب فراوان موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود. آنتی اکسیدان فراوان در لیمو شیرین باعث رفع بیماری‌های قلبی عروقی بسیار مفید است.

زالزالک

زالزالک منبع غنی از ویتامین B، C، کلسیم و آهن است. بسیاری از عفونت‌ها به‌خصوص بیماری‌های ریوی را بهبود می‌بخشد. خواص زالزالک: تنظیم و بهبود عملکرد قلب، یک مادهٔ قندی مناسب برای بیماری‌های دیابتی، ضد خونریزی، تب بر و ضد تشنج، تنظیم‌کنندهٔ فشار خون، رفع بی‌خوابی و سرگیجه.

در مقاله آتی میوه‌های مخصوص به فصل زمستان با خواص اعجاب انگیز آن‌ها به شما معرفی خواهیم کرد. مجموعه ورزشی لانسگو حافظ سلامت شما.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟