بسیاری از افراد با دستگاه ems آشنا هستند ولی نمی دانند که نحوه استفاده از دستگاه ems به چه شکل می باشد، در صورتی که شما نیز با این دستگاه آشنایی اولیه دارید ولی نمی دانید که چگونه از آن استفاده بهتر است که این مطلب را به صورت کامل مطالعه کرده تا اطلاعات کافی درباره نحوه استفاده از دستگاه ems به دست آورید.

در این مطلب ابتدا یک توضیح کلی درباره این دستگاه و نحوه کارکرد آن می دهیم و بعد از آن نحوه استفاده از دستگاه ems را به صورت کامل بیان می‌کنیم تا کاملا با آن آشنا شوید در قسمت های بعدی هم کمی پیشتر با مزیت های استفاده از این دستگاه و همینطور عوارض احتمالی آن آشنا خواهیم شد.  بنابراین در صورتی که قصد دارید از این دستگاه برای ورزش کردن و عضله سازی و یا لاغری استفاده کنید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید از این دستگاه استفاده کنید.

دستگاه ems چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره نحوه استفاده از دستگاه ems صحبت کنیم بهتر است ابتدا کمی بیشتر با این دستگاه آشنا شویم. این دستگاه یکی از بهترین دستگاه هایی است که برای عضله سازی و لاغری از آن استفاده می شود، دستگاه ems شامل یک لباس می باشد که در این لباس الکترودهایی قرار گرفتند که از طریق این الکترودها جریان الکتریسیته وارد بدن می شود. استفاده از این دستگاه برای عضله سازی دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد که در ادامه با هر یک از این مزایا آشنا خواهیم شد. کارکرد این دستگاه به این شکل می باشد که با پوشیدن لباس مخصوص شروع به ورزش کردن می کنید و با شروع ورزش جریان الکتریسیته وارد بدن شما می شود.

جریان الکتریسیته که وارد بدن می شود مغز را تحت تاثیر قرار داده و باعث می شود که مغز به عضلات بدن دستور منقبض شدن دهد، قطع و وصل شدن جریان الکتریسیته باعث می شود که انقباض های پی در پی رخ دهد که این انقباض های پی در پی ورزش های بسیار سنگین را برای بدن شبیه سازی می کند و همین عامل باعث می‌شود که عضلات شما خیلی سریع رشد کنند و قوی تر شوند.دستگاه ems

نحوه استفاده از دستگاه ems

حال که با دستگاه ems آشنا شدیم به موضوع نحوه استفاده از ems می ‌پردازیم. برای اینکه بیشترین بهره و سود را از دستگاه ems ببرید بهتر است به شکل زیر به ورزش کردن با این دستگاه بپردازید:

ابتدا سعی کنید هر روز قبل از ورزش کردن با استفاده از برنامه هایی که در اختیار شما قرار داده می شوند ماهیچه های خود را گرم کنید تا در هنگام ورزش کردن دچار مشکلات گرفتگی عضله نشوید، گرم کردن عضلات باعث می‌شود که احتمال آسیب‌دیدگی شما به میزان بسیار زیادی کاسته شود. بعد از گرم کردن عضلات لباس مناسب را پوشیده و شروع به ورزش کردن با استفاده از لباس کنید، وارد شدن جریان الکتریسیته در حین ورزش کردن باعث می‌شود که عضلات شما از دو جهت فشار ببینند از طرفی ورزش کردن عادی باعث انقباض عضله ها می شود .

از طرف دیگر جریان الکتریسیته باعث می‌شود که انقباض عضله های شما چند برابر شود. نکته بسیار مهمی که در نحوه استفاده از دستگاه ems باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از ورزش کردن به خوبی استراحت کنید تا فشاری که بر روی عضلات شما بود از روی عضلات برداشته شود تا بتوانند به خوبی خود را بازسازی کنند.

مزیت های استفاده از دستگاه ems

حال که با نحوه استفاده از دستگاه ems آشنا شدید بهتر است به این موضوع بپردازیم که استفاده از این دستگاه چه مزیت هایی برای بدن دارد؟ یکی از مهمترین مزیت هایی که استفاده از دستگاه ems برای بدن دارد این است که با استفاده از این دستگاه میتوانید عضله های خود را قوی تر کرده و باعث عضلانی شدن  اندام های خود شوید. وضعیت بزرگ دیگری که استفاده از این دستگاه دارد این است که سلولیت را در بدن شما از بین برده و باعث می‌شود که روند ترمیم سلولی در بدن شما بهبود پیدا کند.

این دستگاه در میان ورزشکاران آسیب دیده نیز بسیار محبوب می باشد، به طوری که ورزشکارانی که در طول ورزش حرفه ای آسیب دیده اند می توانند با استفاده از این دستگاه دوران نقاهت خود را کاهش دهند و همین طور در طول دوران آسیب دیدگی با استفاده از این دستگاه به ورزش بپردازند و بدن خود را آماده نگه دارند تا بعد از بازگشت به ورزش حرفه ای دچار مشکل آمادگی جسمانی نشوند.  اما اینها تنها مزایای استفاده از این دستگاه نیز باشد و استفاده از دستگاه ems مزایای بسیار زیاد دیگری را نیز دارد که یکی مهم ترین از این مزایا را می توان افزایش جریان گردش خون در بدن دانست که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد.

عوارض استفاده از دستگاه ems

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است با دانستن نحوه استفاده از دستگاه ems برای افراد در این زمینه به وجود آمده باشد این است که آیا استفاده از این دستگاه دارای عوارض هم می باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که خیر استفاده از دستگاه ems هیچگونه عوارضی را برای شما ندارد و این مورد در بسیاری از مجامع پزشکی نیز مورد تایید قرار گرفته است. در واقع از آنجایی که استفاده از این دستگاه هیچگونه عوارضی را ندارد بسیاری از بازیگران مشهور هالیوودی برای حفظ تناسب اندام خود از این دستگاه استفاده می‌کنند، همچنین بسیاری از مدلهای معروف در دنیا نیز برای اینکه بتوانند تناسب اندام خود را حفظ کنند با استفاده از این دستگاه ورزش می‌کنند.

نه تنها بازیگران و مدل های معروف بلکه بسیاری از ورزشکاران حرفه ای معروف نیز در دوران آسیب دیدگی خود از این دستگاه برای ورزش کردن و حفظ آمادگی استفاده می کنند و تنها دلیل استفاده این افراد از دستگاه ems این است که این دستگاه هیچگونه عوارضی را برای بدن ندارد و فواید و مزایای بسیار زیادی را نیز برای بدن در پی دارد. گاهی اوقات در حین استفاده از این دستگاه ممکن است بر روی پوست شما رد هایی باقی بماند که دلیل باقی ماندن این رد ها بر روی پوست جریان الکتریسیته است که وارد بدن شما می‌شود که معمولا بعد از چند روز جای این جای این ردها از روی پوست شما ناپدید میشود بنابراین جای هیچگونه نگرانی نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟