نقش هورمون ها

در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از هورمون های چربی سوز و نقش آن ها آشنا کنیم. بسیاری از مشکلات مربوط به چاقی و عدم کاهش چربی به هورمون‌های بدن مربوط می‌شود، در صورت عدم بالانس هورمون، مقوله چربی سوزی و کاهش وزن بدون شک مختل خواهد شد.

هورمون گرلین (Ghrelin)

هورمون گرلین، هورمونی است که مربوط به اشتها است، که مانند خیلی از هورمون‌های چربی سوزی و کاهش وزن در معده‌تان تولید می‌شود و با مغزتان همکاری می‌کند تا سیگنال گرسنگی را ارسال کند. زمانی که در تلاش برای کاهش وزن هستید و مصرف کالری را محدود می‌کنید، گرلین افزایش پیدا می‌کند. پژوهش‌های نشان می‌دهند حتی بعد از 12 ماه رژیم غذایی کم کالری نیز سطح گرلین همچنان بالا خواهد بود.

به طور کلی بدن انسان ها هیچ زمانی عادت نخواهد کرد که کمتر میل کند و به صورت پیوسته سیگنال من گرسنه ام را ارسال خواهد کرد. این مورد باعث خواهد شد تا حفظ وزن کم شده از کم کردن وزن سخت تر باشد. خوشبختانه با ورزش‌های پُرشدت می‌توانید سطح گرلین را کم کنید که همین کلید اصلی چربی سوزی و حفظ وزن ایده آل بعد از کاهش وزن است.

هورمون لپتین (Leptin)

لپتین نوعی هورمون از آدیپوکین‌ها است که منحصرا از سلول‌های چربی ترشح می‌شود. لپتین با مغزتان همکاری می‌کند تا بدن کمتر بخورد و کالری بیشتری بسوزاند. هر چه چربی بیشتری در بدن‌تان داشته باشید، سلول‌های چربی‌تان لپتین بیشتری ترشح می‌کنند. اما چربی زیاد بدن باعث ترشح بیش از حد لپتین می‌شود و بیماری به نام «مقاومت به لپتین» ایجاد می‌کند. وقتی چنین حالتی روی می‌دهد مغز شما نسبت به سیگنال‌های لپتین بی‌حس شده و واکنشی نشان نمی‌دهد.

برای افزایش حساسیت به لپتین، خوب و کافی بخوابید و رژیم غذایی‌تان را سرشار از میوه‌ها و سبزی‌های آنتی اکسیدان‌دار کنید. کاهش وزن اضافی نیز حساسیت به لپتین را افزایش می‌دهد و تشویق می‌شوید وزن بیشتری کم کنید، در نتیجه لپتین در بدن‌تان موثرتر عمل خواهد کرد.

هورمون آدیپونکتین (Adiponetin)

آدیپونکتین نیز آدیپوکین دیگری است اما بر خلاف لپتین، هر چه بدن‌تان کم چربی‌تر باشد سلول‌های چربی بدن‌تان، آدیپونکتین بیشتری ترشح خواهند کرد. آدیپونکتین، توانایی عضلات برای استفاده از کربوهیدرات به عنوان انرژی را افزایش می‌دهد، سوخت و ساز را بهتر می‌کند، سرعت تجزیه‌ی چربی در بدن را بالا می‌برد و اشتها را کنترل می‌کند. می‌توانید با تحرک بیشتر در طول روز (لاغرتر شدن) و جایگزین کردن کربوهیدرات‌های رژیم غذایی‌تان با چربی های تک غیراشباع مانند روغن زیتون و آووکادو، سطح آدیپونکتین‌تان را بالا ببرید.

نقش کورتیزول در چربی سوزی و کاهش وزن

کورتیزول یک هورمون کاتابولیک است که توسط غده آدرنال فوق کلیه در پاسخ به استرس، سطح پایین قند خون و ورزش ترشح می‌شود. این هورمون متابولیسم انرژی در طول دوره‌های طولانی ورزش را از طریق تسهیل تخریب تری‌گلیسرید و پروتئین بدن برای تولید گلوکز مورد نیاز برای سوخت بدن حمایت می‌کند.

همچنین کورتیزول در شرایط حاد استرس جسمانی یا عدم ریکاوری کافی از تمرینات قبلی ترشح می‌شود. درحالی که کورتیزول به افزایش متابولیسم چربی کمک می‌کند، ورزش طولانی باعث افزایش سطح کورتیزول و متعاقب آن کاتابولیسم پروتئین عضلات جهت تأمین سوخت بدن می‌شود؛ به جای آنکه پروتئین جهت ترمیم و رشد عضلات مورد استقاده قرار بگیرد.

هورمون انسولین (Insulin)

انسولین نقش بسیار مهمی در بدن دارد و از جهت ریکاوری بعد از ورزش، عضله سازی و حفظ قند خون در سطح مطلوب نیز قابل توجه است. اما وقتی مصرف کربوهیدرات بالاست و انسولین زیادی در بدن جاری می‌شود، می‌تواند تجزیه و سوخت چربی ذخیره شده را مهار کند. انسولین و کربوهیدرات ارتباط تنگاتنگی با هم دارند؛ هر چه کربوهیدرات بیشتری بخورید، انسولین بیشتری ترشح خواهید کرد. برای بهینه سازی انسولین به منظور چربی سوزی و کاهش وزن، باید سعی کنید مقدار کربوهیدرات مصرفی را کنترل کنید و در زمان‌های خاص بر اساس وضعیت بدنی که دارید، مصرف کنید.

برند لانسگو

یکی از مهم‌ترین، معروف‌ترین و سرشناس‌ترین برندهای معتبر دستگاه‌های ورزشی ems, می‌توان به دستگاه و برند ورزشی لانسگو اشاره کرد و نام برد. برند لانسگو دستگاه ورزشی است که در ایران و باشگاه‌های ایران موجود می‌باشد. دستگاه ورزشی و برند لانسگو ساخت کشور آلمان است که از کیفیت و کارایی بسیار بالا و تأثیرگذاری برخوردار است.

برند loncego یکی از بهترین، معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندهای دستگاه ورزشی ems هست که جواب دهی بالایی دارد. برند loncego مفیدترین کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران حرفه‌ای و یا افراد مبتدی که تازه به ورزش روی آورده‌اند را دارد. افراد و کسانی که از دستگاه و برند loncego استفاده کرده‌اند، بسیار راضی و خوشنود هستند و از این روش ورزشی به‌طور مداوم و بارها استفاده کرده‌اند. از دستگاه loncego به دلیل آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی استفاده کرد و کارهای با دستگاه loncego را آموخت.

دستگاه EMS

یکی دیگر از دستگاه هایی که شما می­توانید برای چربی سوزی از آن ها استفاده کنید، دستگاه ems است. این دستگاه به دلیل قابلیت های فراوانی که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد باعث خواهد شد تا شما چربی سوزی بهتر و راحت تری داشته باشید و زودتر به نتیجه ایده آل خود برسید.

لانسگو یک برند معتبر آلمانی تولید کننده دستگاه‌های EMS بوده که محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند و دارای گواهی های استاندارد و کیفیت متفاوت از جمله ISO 9001 و CSA است همچنین این دستگاه گواهی EN ISO 13485 مربوط به دستگاه های پزشکی را نیز داراست.

بدن و آناتومی بدن ما علاوه بر ایمپالس‌ها و جریان‌های عصبی که از سمت مغز به‌سوی عضلات و ماهیچه‌ها فرستاده می‌شود و باعث تحریک آن‌ها است؛ می‌تواند از طریق جریان الکتریکی خارجی و بیرونی هم واکنش نشان داده و منقبض گردد. دستگاه‌های ورزشی ems جریان‌ها و شدت‌های مختلف الکتریکی را در دستگاه ems به وجود می‌آورند که از طریق پدهای مخصوص و خاصی که بر روی بدن و پوست بدن قرار می‌گیرد، باعث تحریک عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و درنتیجه عضلات را منقبض می‌کند.

معرفی دستگاه EMS لانسگو

 

شماهم می­توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و از خدمات ما بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟