چاقی شکمی

امروزه چاقی شکمی بیش از سایر انواع چاقی فراگیر شده است. تمرین‌های چربی سوزی و ورزش‌هایی برای کاهش سایز شکم وجود دارد. در دوران چرب سوزی چه مواد غذایی را مصرف کنیم؟ چه غذاهایی را همراه برنامه تمرین شکم برای چربی سوزی نباید مصرف کرد؟ تغذیه مکمل همیشگی بسیار مؤثری در کنار ورزش بوده است و بنابراین نحوه تغذیه در طول مدت برنامه ورزشی همین ویژه دارد.

راه‌های مبارزه با چاقی شکم

چاقی دلایل مختلفی دارد که از مهم‌ترین دلایل آن‌ها افزایش زندگی‌های کم‌تحرک و عدم تحرک و ورزش روزانه است. افرادی که با این مشکل مواجه هستند برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف در اثر چاقی نیاز است که سبک زندگی جدیدی را در پیش بگیرند تا از عوارض چاقی کارمندی در امان باشند. ورزش اولین روش جلوگیری از افزایش سایز دور شکم است در کنار آن نحوه تغذیه نیز اهمیت دارد، چه غذاهایی را همراه برنامه تمرین شکم برای چربی سوزی نباید مصرف کرد؟

ورزش و رهایی از چاقی شکم

برخی افراد تصور می‌کنند اصلاح رژیم غذایی به‌تنهایی می‌تواند راهگشای مسئله چاقی باشد؛ اما این دسته از افراد سخت در اشتباه هستند. داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب تنها با ورزش است که به نتیجه درستی خواهد رسید. علاوه بر آن حتی بدون اصلاح و کم کردن میزان کالری دریافتی، ورزش به‌تنهایی می‌تواند از بروز چاقی جلوگیری کند. پس توصیه می‌شود افرادی که با این مشکل مواجه هستند به نزدیک‌ترین باشگاه ورزش مراجعه کنند و حتی اگر نمی‌توانند و وقت کافی ندارند پیاده‌روی را در برنامه خود بگنجانند. آیا می‌دانید چه غذاهایی را همراه برنامه تمرین شکم برای چربی سوزی نباید مصرف کرد؟ می‌دانید مصرف چربی‌های اشباع که در روغن‌های غیرسالم وجود دارد به چربی دور شکم منجر می‌شود؟

1- چربی‌های ترانس را مصرف نکنید

نتایج تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که حتی اگر غذاهای پرکالری را در رژیم غذایی کم کنید؛ اما چربی‌های ترانس در غذاهای شما موجود باشند اثر آن‌ها بر روی اندام شما بیشتر خواهد بود و باعث چاقی در ناحیه شکم می‌شود. پس اگر کارمند هستید و از تحرک کمی برخوردارید توصیه می‌کنیم که در رژیم غذایی خود غذاهایی سرشار از فیبر و بدون چربی قرار دهید

همچنین مصرف گلو سیدها و چربی‌های امگا 6 را کاهش داده و استفاده از چربی‌های اشباع‌نشده و امگا 3 را افزایش دهید. مصرف روغن‌های گیاهی مانند روغن‌زیتون، روغن آوا کادو و کلزا برای چنین رژیمی مناسب خواهند بود.

چه غذاهایی را همراه برنامه تمرین شکم برای چربی سوزی نباید مصرف کرد؟ این نوع چربی ترانس درون چه غذاهایی وجود دارد؟ چربی ترانس در اکثر فست‌فودها، شکلات و انواع شیرینی وجود دارد. با عدم مصرف غذاهای آماده، کنسروهای حاوی روغن، مواد سرخ‌کردنی آماده مانند چیپس، انواع شکلات و شیرینی و پنیرهای چرب حاوی روغن ناسالم وجود دارد. با پرهیز از مصرف این مواد به‌سلامت خود و کاهش چربی دور شکم کمک کرده و باعث

2- گیاه شیرین‌بیان بجوید

نتیجه یک تحقیق ژاپنی نشان می‌دهد که جویدن گیاه شیرین‌بیان از ایجاد چربی در ناحیه شکم جلوگیری می‌کند. در کنار ورزش هوازی و چربی سوزی بهتر است از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کرده و در کنار آن از مصرف گیاه شیرین‌بیان نیز غافل نباشید.

انواع دسر، پراشکی، نان‌های کره‌ای، چیپس و کیک‌های غیر اسفنجی دارای شیرینی یا چربی اضافه و ترانس است که مصرف آن در زمان حرکات چربی سوزی برای شکم در روند سوخت‌وساز بدن اختلال ایجاد می‌کند.

3- حذف غذا و نوشیدنی‌های پر از شکر

مصرف غذاهایی سرشار از شکر می‌توانند نقش مهمی در افزایش وزن داشته باشند. علاوه بر آن نوشیدنی‌های شیرین نیز خطر بیشتری برای افراد دارند؛ زیرا این نوشیدنی‌های سرشار از شکر باعث می‌شوند درزمانی اندک، حجم زیادی از قند به بدن وارد شود. در پاسخ به چه غذاهایی را همراه برنامه تمرین شکم برای چربی سوزی نباید مصرف کرد؟ باید گفت هر نوع ماده غذایی حاوی شکر باید از برنامه غذایی حذف شود تا به‌سرعت نتیجه ورزش را مشاهده کنید.

4- رژیم غذایی کم پروتئین

دریافت پروتئین کافی یکی از عوامل پیشگیری از افزایش وزن است. پروتئین بالا در بدن سوخت‌وساز بیشتری را فراهم می‌کند و درنتیجه میزان کالری دریافتی را کاهش خواهد داد. همچنین افراد باید دقت داشته باشند که میزان مناسبی از پروتئین را در برنامه غذایی خود قرار دهند و این مقدار از حد اعتدال خارج نشود. چه غذاهایی را همراه برنامه تمرین شکم برای چربی سوزی نباید مصرف کرد؟ غذاهایی که تنها از کربوهیدرات و چربی ساخته‌شده و در مواد اولیه آن از پروتئین خبری نیست را نباید در این دوران مصرف کرد.

5- مواد غذایی کم فیبر

فیبر یکی از عواملی است که در ثابت نگه‌داشتن وزن بدن بسیار مؤثر خواهد بود. این ماده باعث ایجاد احساس سیری در افراد می‌شود و از افزایش هورمون‌های گرسنگی جلوگیری می‌کند. همچنین فیبر جذب کالری را کاهش می‌دهد. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهند که دریافت فیبر کافی باعث کاهش تجمع چربی در ناحیه شکم می‌شود. چه غذاهایی را همراه برنامه تمرین شکم برای چربی سوزی نباید مصرف کرد؟

پاسخ این است که غذاهای کم فیبر در این دوران مصرف نشود. حتماً به میزان فیبر غذای خود توجه داشته باشید. در این میان رژیم‌های غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، نقشی در تضاد با فیبر دارند و باعث افزایش وزن می‌شوند. می‌توان بیان کرد مواد غذایی مانند زیتون، جوی دوسر، بادام، لوبیا قرمز، پسته، گردو و خرما دارای فیبر بالایی هستند.

چه غذاهایی را همراه برنامه تمرین شکم برای چربی سوزی نباید مصرف کرد؟
چه غذاهایی را همراه برنامه تمرین شکم برای چربی سوزی نباید مصرف کرد؟

یکی از مشکلاتی که کارمندان معمولاً با آن روبه‌رو هستند و گله می‌کنند، چاقی است. این دسته از افراد با رعایت نکاتی ساده می‌توانند تا حد زیادی به اندام خود و درنتیجه به‌سلامت کل بدن کمک کنند. از مهم‌ترین گام‌هایی که یک کارمند می‌تواند در راستای داشتن زندگی سالم و به‌دوراز چاقی بردارد ورزش روزانه و همچنین استفاده از رژیم غذایی سالم و عاری از چربی است. برای داشتن رژیم غذایی سالم ما به شما مواد غذایی حاوی فیبر و پروتئین را پیشنهاد می‌کنیم. این مواد به یاری رژیم غذایی‌تان می‌آیند و علاوه بر دفع سموم، بدن شما را از چاقی نجات می‌دهند.

مواد غذایی مناسب تناسب‌اندام

عوامل متعددی نظیر ژنتیک، پیری و یا برخی از هورمون‌ها می‌توانند باعث ایجاد چربی دور شکم و پهلوها شوند. برای کاهش سریع این قبیل از چربی‌ها باید برخی تغییرات را در شیوه زندگی خود ایجاد کنید. چربی بیش‌ازحد می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد؛ زیرا احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد.

برای این منظور بهتر است به‌جای کاهش چربی در یک نقطه خاص، جهت از بین بردن کل چربی‌های بدن تمرکز کنید. کاهش چربی کل بدن، از دست دادن چربی دور شکم و پهلو را نیز به همراه خواهد داشت. با مصرف کمتر لبنیات پرچرب، چربی‌های ترانس، انواع دسر و شیرینی و چیپس شیوه زندگی خود را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟