عضله سازی به روش نادرست

در هر باشگاهی دسته‌ای از افراد هستند که  به انجام تمرینات جداگانه‌ی عضلات مشغول هستند. این افراد به‌طور میانگین 5 تا 6 مرتبه در هفته به انجام تمرینات می‌پردازند و هر مرتبه بر روی یکی از عضلات خود تمرکز می‌کنند. این افراد به دلیل پف کردن عضلات خود با هر دستگاهی تا مرز ازکارافتادن عضلاتشان به تمرین کردن ادامه می‌دهند و هر مرتبه حداقل ده جور تمرین جداگانه انجام می‌دهند تا از تمام جهت به عضلات خود فشار کافی را وارد کنند. مطمئناً شما هم‌بارها به این دست از موضوعات برخورده‌اید.

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند که با انجام تمرینات جداگانه عضلات می‌توانند عضلاتی قوی داشته و خود را فردی موفق بدانند. این افراد کاملاً اشتباه عمل کرده و در عین ناباوری بعد از چندین سال و یا روز خواهند فهمید که اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اند.

از مبتدی تا پیشرفته

برای شروع عضله سازی از ورزش‌های قدرتی مبتدی استفاده کنید. تمام ورزش‌هایی که قصد انجام آن هارا دارید از ساده شروع‌شده و به‌مرورزمان به مراحل پیچیده‌تری خواهد رسید. برخی از ورزش‌ها هستند که امکان بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر را برای فرد امکان‌پذیر خواهد کرد. این ورزش‌ها عبارت‌اند از: پرسی سینه، جلو بازو و بشین پاشو برای پاها.

کلید ساخت ماهیچه

کلید ساخت ماهیچه انجام ورزش‌های سخت خواهد بود. ورزش‌های سبک هرچند که به مدت طولانی‌تری انجام شوند اما تأثیری برساخت عضلات نخواهند داشت. برای خود برنامه‌ای تهیه کنید و به‌صورت میانگین 3 تا 4 بار در هفته به تمرین کردن بپردازید. هر بار تمرین را تا مرحله خسته شدن و تا جایی که امکان دارد انجام دهید. در اوایل کار شما با گرفتی ماهیچه و درد روبرو خواهید شد اما با مرور زمان و این درد از بین رفته و مشکلات شما حل خواهد شد.

در جلسات ابتدایی وزنه‌هایی که می‌توانید استفاده کنید را تشخیص دهید و حرکات را درست انجام دهید. وزن‌های مختلف را امتحان کنید و وزن‌هایی را که می‌توانید بلند کنید انتخاب کنید. شما باید توانایی انجام تمرینات 3 تا 4 ست 8 تا 12 تایی بدون توقف را داشته باشید.

ماهیچه‌های شما زمانی بزرگ خواهند شد که با چالشی جدید روبرو شوند نه هنگامی‌که وزنه هارا بدون درد و به‌آسانی جابه‌جا کنید.

نحوه انجام تمرینات

یکی از اشتباهات رایج بین ورزشکاران انجام تمرینات ورزشی هم‌زمان است. این کار نه‌تنها تأثیری نداشته بلکه با ضررهایی نیز همراه خواهد بود. اگر در هفته سه روز را به تمرین کرد اختصاص می‌دهید ما روش زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

غذای مناسب

غذای مناسب یکی از راهکارها مناسب برای عضله سازی است. شما برای این منظور از غذاهای پرکالری استفاده کنید که به ماهیچه سازی سریع شما کمک شایانی خواهد کرد. از خوردن غذاهایی که دارای شکر زیاد، روغن ترانس و مواد افزودنی هستند خودداری کنید چراکه این مواد کالری زیادی داشته اما ارزش غذایی کمی همراه خوددارند و به‌جای ساخت ماهیچه، چربی سازی می‌کنند.

از غذاهایی که پروتئین زیادی دارند استفاده کنید، مانند استیک و مرغ کبابی، سالمون، تخم‌مرغ. از خوردن سوسیس، بیکن که شامل مواد افزودنی هستند دوری‌کنید. از انواع میوه و سبزی‌ها استفاده کنید. چراکه این مواد دارای فیبر و مواد غذایی ضروری شما بوده و از کم آب شدن بدن شما جلوگیری می‌کنند. از حبوبات و آجیل‌ها مانند لوبیاچیتی ، گردو ، بادام‌زمینی ، بادام استفاده کنید.

تمرکز

برای عضله سازی سریع بر رو حرکاتی که انجام می‌دهید تمرکز داشته باشید. تمرکز کافی بر روی حرکات باعث خواهد شد عضلات آن نقطه از بدن درگیرانه تر عمل کرده و با جدیت بیشتری به تمرین کردن بپردازید. همچنین لازم است تا خواب کافی را در برنامه خود جای دهید. خواب کافی در طول روز حداقل به میزان 7 ساعت خواهد بود و در شرایط ایدئال 8 تا 9 ساعت ادامه پیدا خواهد کرد.

دستگاه ورزشی ems و برند معتبر لانسگو (loncego)

دستگاه ورزشی ems

همچنین شما در کنار موارد ذکرشده بالا می‌توانید از دستگاه ورزشی ems استفاده کنید.  دستگاه ورزشی و به‌روز ems یکی از دستگاه‌های مناسب برای داشتن یک بدن زیبا، ورزیده و عضلانی طراحی و ساخته‌شده است. از دستگاه‌های ems می‌توان در کنار ورزش‌های گوناگون و مختلف استفاده کرد و از نتایج بی‌نظیر آن بهره برد. همچنین لازم به ذکر است که یکی از کارایی‌ها و مزیت‌های مهم و برتر دستگاه‌های ورزشی ems آن است که در هر زمان و در هر محیط و شرایطی می‌توانید از آن استفاده کنید و به اندام موردنظر خود برسید.

شما ورزشکاران عزیز و یا علاقه‌مندان به تناسب‌اندام می‌توانید از دستگاه‌های ورزشی و به‌روز ems در خانه و یا حتی محل کار خود استفاده کنید و نتایج بی‌نظیر آن را با چشمان خود ببینید و در بدن خود احساس کنید. شما می‌توانید بدون نیاز رفتن به باشگاه در هرزمانی که فرصت داشته‌اید از دستگاه‌های ورزشی و کاربردی ems استفاده کنید.

در بدن و آناتومی بدن ما علاوه بر ایمپالس‌ها، حسگرها و جریان‌های عصبی بسیاری وجود دارند که از سمت مغز که مرکز فرماندهی است به‌سوی عضلات و ماهیچه‌های سراسر بدن فرستاده می‌شود و درنهایت آن‌ها را تحریک می‌کند. این ایمپالس‌ها و جریان‌های مختلف می‌تواند به صورت‌های دیگری هم ظاهر شوند و اندام‌های بدن ما را از طریق جریان‌های الکتریکی خارجی و بیرونی منقبض کنند و واکنش‌های متفاوتی را نشان دهند.

دستگاه‌های ورزشی و کاربردی ems جریان‌ها و شدت‌های مختلف الکتریکی را به صورت‌های متفاوت در دستگاه ورزشی ems به وجود می‌آورند که این جریان‌های مختلف با شدت‌های گوناگون از طریق پدهای مخصوص و خاصی که بر روی بدن و پوست بدن قرار می‌گیرد، باعث تحریک عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و درنتیجه عضلات را منقبض می‌کند. چنین کاری باعث می‌شود بدن و پوست بدن سفت شود و عضلات تقویت گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟