بسیاری از افراد بدن‌ساز هستند که در مرحله بعدی دنیای ورزشی خود به مربی خصوصی شدن فکر می‌کنند. مربی ورزشی شدن فقط به داشتن مدرک نبوده و نیازمند تجربه نیز خواهد بود. مربیان بدن‌سازی همواره با افراد بسیاری در ارتباط بوده و می‌توانند تأثیر به سزایی در زندگی افراد داشته باشند و آن‌ها را به سمت زندگی سالم و تندرست هدایت کنند.

مربیان بدن‌سازی معمولاً برنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی را به افراد ارائه می‌دهند و مانند یک معلم تلاش خود را به کار می‌گیرند تا افراد حرکات ورزشی را به درست‌ترین روش ممکن انجام داده و بتوانند به خواسته‌های خود درزمینه فیتنس و ورزش برسند.

ایجاد انگیزه

انگیزه یکی از مواردی است که هر فرد با استفاده از آن به اهداف خود خواهد رسید. در مرحله صفر و قبل از شروع هر کاری باید انگیزه‌ای در خود ایجاد کنید و برای رسید به آن چیزی که در ذهن خوددارید تلاش کنید. به‌طور مثال باید انگیزه‌ای در خود ایجاد کنید تا بتوانید به هدف خود که مربی بودن است برسید. این انگیزه می‌تواند شامل داشتن بدنی سالم و اندامی فوق‌العاده بوده و یا مواردی ازاین‌دست.

برای حفظ این انگیزه و زنده نگه‌داشتن آن در خود لازم است که مدام به آن فکر کرده و آن را همیشه در جلوی دید خود قرار دهید تا با استفاده از آن اهدافی را برای خود تعیین کرده و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

زمان آموزش دوره مربیگری

به‌صورت تقریبی زمان آموزش‌هایی که برای مربیگری باید سپری کرد یک هفته تا 10 روز بوده و همچنین این افراد باید در کارگاه‌های آموزشی نیز حضورداشته باشند. کارگاه‌های آموزشی جدا از کلاس‌ها بوده و ممکن است تا مدت‌ها به طول بیانجامد. همچنین به یاد داشته باشید که در پایان کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی سؤالاتی از درس‌های تدریس شده به‌عنوان امتحان از شرکت‌کنندگان پرسیده خواهد شد.

به یادگرفتن ادامه دهید

بدن انسان از ابتدای زندگی همواره در حال تغییر بوده و در این میان برای رسیدن به‌تناسب‌اندام نیازمند تکرار و انجام تمرین‌ها به‌صورت مستمر خواهد بود. برای اینکه شما یک مربی به‌روز و متفاوت باشید لازم است همواره به یادگرفتن ادامه دهید و متدهای جدید لازم را آموزش ببینید تا با استفاده از این آموزش‌ها دانش‌آموخته‌های خود را هدایت کرده و به بالاترین درجه رسانید.

شما می‌توانید برای آموزش‌های جدید و گرفتن ایده‌های ورزشی جدید از مربی‌های شخصی که در سالن‌های ورزشی و یا دیگر مکان‌ها کلاس‌هایی را برگزار می‌کنند حضور پیدا کنید. سعی کنید برای پیشرفت و گرفتن ارتباط با افراد متخصص از کسانی بهره ببرید که دارای مدرک مربی‌گری NASM, ACE , NSCA  و یا مدرک دانشگاهی باشند.

طراحی تمرینات منحصربه‌فرد

برای پیشرفت بدن و رسیدن به آمادگی کامل تمرینات باید تعادل خود را حفظ کنند. برای اینکه حداکثر بازده را داشته باشید باید یک تمرین فشاری بالاتنه (پرس سینه با دمبل یا هالتر، پرس بالای سر با دمبل، پرس تک بازو، شنای سوئدی)، یک تمرین کشیدنی بالاتنه (زیر بغل هالتر یا دمبل، بارفیکس، لت از جلو دست‌باز، سیم‌کش پارویی، بارفیکس افقی)، یک تمرین پایین‌تنه (ددلیفت، اسکات گابلت، اسکات از پشت، لانژ، استپ آپ) و یک تمرین مرکز بدن (پلانک، پلانک از بغل، کرانچ با توپ سوئیسی، زیر شکم خلبانی) را در طول تمرینات جای‌داده و انجام دهید. ۳ تا ۴ ست شامل ۵ تا ۱۰ تکرار از هر تمرین اجرا کرده و ۳ تا ۴ ست ۳۰ تا ۴۰ ثانیه‌ای ، تمرینات مرکز بدن استاتیک انجام دهید.

شرایط موردنیاز

داشتن کارت درجه 3 مربیگری بدن‌سازی ابتدایی‌ترین شرط مربی شدن است. لازم است افرادی که قصد اخذ کارت مربیگری رادارند، در هیئت استان خود ثبت‌نام نموده و دوره‌های لازم را پشت سر بگذارند. همچنین لازم است این افراد برای داشتن تجربه کافی و آشنا شدن با ابزار و وسایل ورزشی مدتی را در سالن‌های ورزشی حضورداشته باشند.

برای دریافت کارت درجه 3 مربی‌گری افراد مدارکی و شرایطی را باید همراه خود داشته باشند که به‌صورت زیر خواهد بود:

حداقل سن افراد برای حضور در این دوره‌ها 20 سال و حداکثر آن 30 سال خواهد بود. مدرک تحصیلی دیپلم و یا داشتن گواهی اشتغال به تحصیل از دیگر مدارک موردنیاز برای این حرفه خواهد بود. مدارک شناسایی از قبیل کارت ملی، عکس و … همچنین کارت معافیت خدمت سربازی برای آقایان مدارک دیگری هستند برای ثبت در هیئت استان به‌عنوان مربی.

دستگاه ورزشی ems و برند معتبر لانسگو

دتستگاه ورزشی لانسگو

در دنیای امروز تناسب‌اندام و تندرستی یکی از مشکلات روزمره افراد بوده و برای رسیدن به اندامی مناسب راه‌های ورزشی مختلفی را در پیش‌گرفته‌اند. ما قصد داریم در ادامه یکی از مفیدترین و کارآمدترین این راه‌ها را با استفاده از دستگاه‌های ورزشی ems به شما معرفی کنیم.

یکی از مفیدترین و بهترین دستگاه‌های ورزشی که برای تناسب‌اندام در بازار موجود است دستگاه ورزشی ems است. این دستگاه برای تناسب‌اندام، بدن‌سازی، ورزش‌های قدرتی و هوازی است. دستگاه‌های ورزشی ems در کنار کارهایی که ذکر شد برای لاغری و خوش‌اندام شدن نیز مناسب بوده و در این زمینه‌ها کمک زیادی را به شما خواهد کرد. از مزیت‌های دستگاه ورزشی ems  می‌توان به استفاده از آن در هر مکانی اشاره کرد به صورتی که برای استفاده ازاین‌دستگاه نیاز به باشگاه رفتن و یا حضور در مکان‌های ورزشی نخواهید داشت و در هر زمان و موقعیتی که داشته باشید می‌توانید از دستگاه ورزشی ems استفاده کنید.

دستگاه ورزشی ems  در برندهای مختلفی ساخته می‌شود که یکی از معروف‌تری و معتبرترین این برندها، برند لانسگو است. دستگاه‌های ورزشی لانسگو که ساخته کشور آلمان است در ایران نیز طرفداران خاص خود را داشته و روزانه افراد زیادی ازاین‌دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. این دستگاه به دلایل مختلفی همچون کیفیت بسیار بالا، کارایی فراوان، نتیجه مثبت و … افراد زیادی را به خود جذب کرده است. به همین دلیل  افراد استفاده‌کننده از دستگاه ورزشی loncego از نتایج به‌دست‌آمده بسیار راضی و خشنود بوده و ازاین‌دستگاه‌ها را بارها مورداستفاده قرار داده‌اند.

در کنار این موارد یکی دیگر از عللی که باعث جذب افراد به دستگاه‌های ems می‌شود، استفاده راحت و آسان ازاین‌دستگاه‌ها است. شرکت loncego به دلیل آموزش‌ها و نکات مهمی که ارائه کرده است، باعث راحتی افراد در استفاده ازاین‌دستگاه‌ها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟