تاثیر تحریک الکتریکی عضلات بر رشد عضلات

یکی از مهم ترین سوالات افرادی که قصد دارند از دستگاه های Ems استفاده کنند این است که آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث رشد آنها می‌شود یا خیر؟ پاسخ دادن به این سوال می تواند شما را مصمم سازد که از دستگاه های Ems برای عضلانی کردن ماهیچه‌های خود استفاده کنید، در واقع پاسخ این سوال که آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث رشد آنها می شود؟

پاسخ مثبتی است ولی در این مطلب قصد داریم توضیحات بیشتری برای جا افتادن این مطلب ارائه دهیم تا به صورت جزئی متوجه شوید که چرا پاسخ این سوال که آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث رشد آنها می‌شود مثبت می‌باشد. در این مطلب ابتدا به شما اطلاعاتی در این رابطه که دستگاه های Ems چگونه بر روی عضلات تاثیر می گذارند ارائه خواهیم داد و بعد از آن نیز اطلاعات دیگری درباره سایر تاثیراتی که دستگاه های Ems بر روی بدن شما می گذارند صحبت خواهیم کرد.

عضله چیست؟

دستگاه عضله‌ای از ماهیچه‌ها تشکیل می‌شوند، ماهیچه وظیفه حرکت در بدن را بر عهده دارند و انرژی آن‌ها از تبدیل انرژی مواد غذایی به انرژی مکانیکی حاصل می‌شود، حرکت بدن از انبساط و انقباض ماهیچه‌های صورت می‌گیرد.عضلات یا ماهیچه‌ها در بدن به سه نوع تقسیم می‌شوند.

ما در روش تحریک الکتریکی عضلات، تاثیر این دستگاه را صرفا در عضلات و ماهیچه‌های اسکلتی خواهیم دید، البته در قلب هم زمانی که از باتری یا شوک برقی استفاده می‌شود در واقع نقش اصلی را جریانات الکتریکی ایفا می‌کنند، حال با توجه به کسب اطلاعات اولیه در مورد عضلات به تاثیر جریانات الکتریکی بر آن‌ها خواهیم پرداخت.

چکیده: عضله یکی از بافت‌های موثر در بدن انسان است که وظیفه حرکت و راه رفتن را به دوش می‌کشد، مهمترین نوع عضلات در بدن عضلات اسکلتی می‌باشند که تاثیر EMS برروی این نوع از عضلات خواهد بود.

تحریک الکتریکی عضلات

دستگاه های Ems به چه شکل کار می‌کنند؟

برای این که به این سوال پاسخ دهیم که آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث رشد آن ها می‌شود باید در ابتدا عملکرد دستگاه های Ems را بررسی کنیم. دستگاه های Ems به این شکل هستند که شما در هنگام ورزش کردن باید لباس مخصوص این دستگاه ها را بپوشید. لباس این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده است که شما با پوشیدن آن ها می‌توانید از جریان الکتریکی برای کمک به انقباض عضلات خود استفاده کنید.

در درون لباس های این دستگاه ها الکترودهایی قرار داده شده است که شما در هنگام ورزش کردن جریان الکتریکی را از سطح پوست شما عبور می‌دهند، این الکترودها در همه جای این لباس قرار دارند و به همین علت است که شما با استفاده کردن از این لباس‌ها به صورت یکسان به تمامی نقاط بدن خود فشار وارد می‌کنید و همین عامل باعث می‌شود تا از مدت زمان ورزش کردن شما کاسته شود  و در نتیجه شما مدت زمان کمتری را ورزش کنید ولی تاثیر بیشتری نسبت به ورزش کردن معمولی ببینید.

نکته: لباس در روش EMS نقش بسیار پر رنگی در مناسب بودن و کارآمدی این دستگاه خواهد داشت، با توجه به نوین بودن برند لانسگو لباس این برند از موارد و امکانات خاصی همچون آنتی باکتریال بودن و انتقال جریانات بهره‌مند است که این موارد در برند‌های دیگر کمتر دیده می‌شود، پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برتری برند لانسگو، حتما مقاله مقایسه برند لانسگو با دیگر برند‌های روش EMS را مطالعه نمایید.

دستگاه EMS به واسطه تاثیراتی که بر روی عضلات با استفاده از جریان برق می‌گذارد سبب تقویت و رشد عضلات به واسطه انقباض‌ها و انبساط‌ های متداول می‌شود، در ضمن اگر قصد استفاده از دستگاه EMS را دارید حتما پیشنهاد می‌کنیم که در مورد گواهی‌های سلامت آن برند تحقیقاتی اساسی انجام داده تا در صورت وجود گواهی‌های استاندارد مانند برند لانسگو از آن استفاده کنید.

تحریک الکتریکی عضلات چیست؟

قبل از این که بخواهیم به صورت مستقیم به این سوال که آیا تحریک الکتریکی عضلانی باعث رشد آن‌ها می‌شود پاسخ دهیم باید درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا تحریک الکتریکی عضلات چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که تحریک الکتریکی عضلات در واقع شامل روش‌هایی است که بتوان در هنگام ورزش کردن به بدن شما جریان الکتریکی وارد شود تا از این طریق عضلات شما منقبض شوند و از طریق منقبض شدن، عضلات شما شکل گیرند و در واقع بدن شما عضلانی شود. انقباض عضلات به این صورت شکل می گیرد که الکترودها جریان الکتریکی را به سمت بدن شما ارسال می‌کنند و این جریان الکتریکی باعث می‌شوند تا مغز که تحت تاثیر قرار گرفته است دستوراتی را به تمامی نقاط بدن ارسال کند که این دستور باعث انقباض بدن شما می شود.

دستگاه EMS

سوالات متداول در مورد دستگاه تحریک الکتریکی عضلات

آیا EMS می‌تواند در عضله سازی موثر باشد؟

EMS (تحریک عضلات الکتریکی) دستگاهی است که وظیفه و عملکرد آن اتقال پالس تحریک کنده به عضلات است.  بسیاری از ورزشکارانی که به دنبال مزیت رقابتی هستند از EMS برای تسریع ساختن عضلات استفاده می‌کنند. از آنجا که EMS می‌تواند عضله را به مراتب طولانی‌تر از کاری که یک ورزشکار می‌تواند انجام دهد منقبض کند، می‌تواند ماهیچه‌های بیشتری رشد کرده و جلسات تمرین را تقویت کند.

آیا تحریک عضلات جانبی می‌تواند عوارضی را در برداشته باشد؟

اگر دستگاه EMS که از آن استفاده می‌کنید استاندارد‌های لازم را نداشته باشد، می‌تواند پارگی عضلات، سوختگی بافت عضلانی و اگر با شدت زیاد تنظیم شود می‌تواند درد شدید را برای شما به همراه داشته باشد، برای آسودگی خاطر شما در مقاله جامع لاغری شکم و تناسب اندام تمام گواهی‌های معتبر پزشکی همچون گواهی ISO را برای مصمم شدن شما در تصمیم گیری قرار دادیم تا با مطالعه آن تمام سوالات ذهن شما پاسخ داده شود.

آیا می‌توانیم در استفاده از EMS کمی زیاده روی کنیم؟

میزان استفاده از  EMS نباید بیش از حد معمول باشد. هر ورزشکار محدودیت‌های خاص خود را برای مدت زمان انقباض دارد. هنگام استفاده از دستگاه، حتما با یک مربی حرفه‌ای مشورت کرده و در انتخاب برترین دستگاه تحریک الکتریکی عضلات نهایت دقت را اتخاذ نمایید.

آیا  استفاده از دستگاه EMS برای عضلات باعث رشد آن‌ها می‌شود؟

حال به قسمت مهم این مطلب می رسیم، جایی که در آن می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث رشد آن ها می شود؟ برای پاسخ به این سوال شاید بهتر باشد ابتدا به سال 1976 برویم جایی که یک دانشمند روسی در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که تحریک الکتریکی عضلات باعث رشد آن ها می شود، در واقع این تحقیق نشان می داد که در صورتی که ورزشکاران از تحریک الکتریکی در هنگام ورزش کردن استفاده کنند می توانند تا 40 درصد رشد ماهیچه ها و عضلات خود را افزایش دهند و همینطور از لحاظ قدرتی نیز می‌توانند ورزش های قدرتی را انجام دهند. در واقع بدن شما نسبت به انقباض‌های شدید و مکرری که صورت می‌گیرد واکنش نشان می‌دهد که این واکنش دقیقا همان عاملی است که باعث رشد عضلات شما می شود.

چکیده: بر اساس تحقیقات و اطلاعات بدست آمده، EMS می‌تواند تاثیر 40% بر رشد عضلات داشته باشد.

تحریک الکتریکی عضلات

تحریک الکتریکی عضلات توسط دستگاه‌های Ems

دستگاه های Ems نیز به این دلیل که انقباض‌هایی شدید و مکرر را در بدن شما ایجاد می‌کنند می توانند ماهیچه‎ها را در مدت زمان بسیار کوتاهی چندین بار منقبض کنند و در نتیجه باعث رشد آن‌ها شوند. به صورت تئوری باید این دستگاه‌ها قادر باشند که عضلات شما را بزرگ کنند حال می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا واقعا این دستگاه‌ها این توانایی را دارند یا خیر؟

به صورت کلی نمی‌توان این چنین گفت که این دستگاه‌ها به تنهایی قادر هستند که عضلات شما را بزرگ کنند چرا که زمانی تحریک الکتریکی عضلات جواب می‌دهد و باعث بزرگ شدن عضلات شما می‌شود که شما با ورزش کردن این تحریک را پاسخ بگویید. بنابراین در صورتی که قصد دارید ماهیچه‌های خود را بزرگ کنید باید در ابتدا ماهیچه‌های خود را تحریک کنید و بعد از آن اقدام به انجام دادن ورزش‌های مختلف کنید که برای این کار دستگاه‌های Ems بهترین گزینه هستند چرا که شما با پوشیدن لباس مخصوص این دستگاه‌ها در حین ورزش کردن عملیات تحریک الکتریکی عضلات را انجام می‌دهید و به همین علت باعث رشد عضلات خود می‌شوید.

چگونگی تاثیر مواد غذایی در اثر بخشی EMS

از مواد غذایی که می‌تواند به فرایند عضله سازی کمک بسزایی کند، استفاده از کربوهیدرات‌ها می‌باشد، همانطور که در مقاله قبل از باشگاه چی بخوریم به اهمیت گلیکوژن پرداختیم و گلیکوژن را عامل اصلی عضله سازی نامیدیم پیشنهاد می‌شود که با مطالعه دقیق مقاله مذکور اطلاعات کافی از نوع تغذیه خود در هنگام استفاده از روش EMS را کسب کنید، اما اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد این موضوع صحبت کنیم باید به اهمیت استفاده از مواد غذایی همچون تخم مرغ و لوبیا برای قبل و بعد از باشگاه و تمرین EMS اشاره کنیم که می‌تواند تاثیر مثبت بر این رویه بگذارد.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که میوه و سبزیجات چربی سوز و لاغر کننده هم می‌تواند در بهبود عملکرد رسیدن به وزن و فرم ایده‌آل عضله سازی در بدن شما نقش به سزایی را داشته باشند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری درباره این که آیا تحریک الکتریکی عضلات باعث رشد آن‌ها می‌شود کار بسیار آسانی می‌باشد، همانطور که گفته شد تحریک عضلانی به تنهایی برای این که بخواهید عضلات خود را بزرگتر کنید کافی نیست و شما برای این کار باید اقدامات دیگری را نیز انجام دهید.

بنابراین می‌توان گفت در صورتی که روش درستی را برای تحریک الکتریکی عضلات خود انتخاب کنید و به صورت مرتب و با مشورت یک فرد متخصص هم ورزش خود را به صورت منظم انجام دهید و هم تحریک الکتریکی عضلات را انجام دهید می‌توانید امیدوار باشید که عضلات شما در مدت زمان کوتاهی رشد پیدا کنند و به عضلات دلخواه خود برسید، اما اگر نمی‌توانید به صورت مرتب ورزش کنید و تحریک عضلانی را انجام دهید باید گفت که تحریک الکتریکی عضلات به تنهایی برای رشد عضلات کفایت نمی‌کند بلکه به عنوان یک روش کمکی در کنار ورزش کردن می‌تواند به شما برای به سریع‌تر به دست آوردن آنچه که به دنبال آن هستید یعنی بدنی ورزیده و زیبا کمک خواهد نمود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟