شما برای تناسب اندام چقدر از ابزارهای ورزشی بهره می برید ؟ در متد ای ام اس ورزش کردن چگونه انجام می‌گیرد؟ مزایای ابزار‌های ورزشی در متد ای ام اس چیست؟

به وضوح روشن است که داشتن جسمی مناسب و سالم باعث بهبود سلامت روانی می‌شود. افراد برای رسیدن به جسم و روحی سالم و مطلوب می‌توانند از متد ای ام اس بهره ببرند. متد ای ام اس با استفاده از ابزار‌‌های ورزشی تاثیری شگفت‌انگیز از خود نشان می‌دهد.

امروز می‌خواهیم متد ای ام اس را با کمک ابزار‌های ورزشی نظیر دمبل، هالتر، کش پیلاتس و توپ پیلاتس بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

تاثیر دمبل در متد ای ام اس

دمبل یکی از ابزارهای ورزشی در متد ای ام اس است. دمبل به طور وسیع در تقویت، افزایش حجم و کارایی عصبی‌- ‌عضلانی بخش‌های مختلف بدن کاربرد دارد.

دمبل‌ها را معمولا براساس وزن‌شان دسته‌بندی می‌کنند. وزن دمبل از دویست و پنجاه گرم تا پنجاه کیلوگرم متغیر است. ورزشکاران متد ای ام اس باید بسته به شرایط فیزیکی خود، وزن مورد نظر دمبل‌شان را انتخاب کنند. افراد مبتدی در متد ای ام اس باید حتما از دمبل‌های کم‌ وزن استفاده و به مرور زمان به وزن دمبل‌شان اضافه کنند.

دمبل‌ها در ایجاد تقارن دو طرف بدن و شکل‌دهی مناسب عضلات در اولویت قرار دارند، زیرا بایستی هر دو عضله‌ جفتی، وزنه‌ای یکسان را جابجا کنند. در متد ای ام اس  با استفاده از دمبل دامنه حرکتی مفصل کامل خواهد بود. دمبل موجب افزایش قدرت در تمام زوایای مفصل به ‌طور متناسب خواهد‌شد.

 

مزیت‌های دمبل در متد ای ام اس

 

آیا هالتر در متد ای ام اس کمک کننده است؟

یکی دیگر از ابزارهای ورزشی هالتر است ، هالتر یک میله از جنس آهن است. طول هالتر در حدود یک الی دو متر است که صفحه‌های وزنه در آن جای می‌گیرند. ورزشکاران با دستگاه ای ام اس برای افزایش اجرای قدرت حرکات  از هالتر استفاده می‌کنند. تمرین با هالتر برای بالا بردن توان انجام حرکات و تسلط بر اجرای حرکات  بسیار مناسب است.

برخی بر این باورند که استفاده از هالتر در تمرینات متد ای ام اس باعث افزایش حجم در عضلات می‌شود. حجم عضلات با استفاده از وزنه‌های سنگین در هالتر و فشار به عضلات بوجود می‌آید.

هنگام استفاده از هالتر در متد ای ام اس عضلات کناری وظیفه ایجاد هماهنگی و تعادل در بدن را به عهده می‌گیرند. هالتر باعث انقباض قوی عضلات هدف شده و موجب استفاده از وزنه‌های سنگین‌تر و در نهایت حجم بهتری از عضلات خواهد‌شد.

 

استفاده از کش پیلاتس در متد ای ام اس چگونه خواهد بود؟

یکی دیگر از ابزارهای ورزشی کش پیلاتس است . کش پیلاتس در رنگ‌ها، ضخامت‌ها و طول‌های مختلفی موجود است. هر یک از این کش‌ها دارای قدرت متفاوتی هستند. کش‌های پیلاتس به طور همزمان برای تمرینات کششی و بدنسازی در متد ای ام اس مناسب هستند.

کش پیلاتس قادر است تا به بخش یا بخش‌هایی از عضلات بدن، در حین تمرین با دستگاه ای ام اس فشار وارد نماید. تمرین با کش پیلاتس باعث انقباض گروهی عضلات و رشد آنها و در نتیجه تحریک استخوان‌های مجاور می‌شود. در نهایت این مسئله باعث پیشگیری از پوکی استخوان در سنین بالا‌تر می‌شود. با استفاده از کش‌های پیلاتس در متد ای ام اس می‌توان عضلاتی که قصد تمرین بر روی آنها را داریم ایزوله کنیم.

مزایای استفاده ازکش‌های پیلاتس در متد ای ام اس:

 

اهمیت استفاده از توپ پیلاتس در متد ای ام اس

توپ پیلاتس از دیگر ابزارهای ورزشی است که در متد ای ام اس باعث تقویت عضلات می‌شود. عضله‌های شکم و بین مهره‌ای شما در متد ای ام اس با استفاده از این توپ تقویت می‌شود. با انجام حرکات خاص مخصوص شکم همراه با توپ پیلاتس می‌توانید عضله‌های شکم خود را تقویت کنید.

توپ پیلاتس باعث حفظ تعادل شما می‌شود. به این صورت که توپ پیلاتس شما را در وضعیت نا‌پایدار قرار می‌دهد. در این شرایط شما مجبور هستید برای ثابت نگه داشتن خود روی توپ از همه اعضای بدن استفاده کرده و تعادل خود را حفظ کنید.

توپ پیلاتس پشتیبان خوبی برای تمرینات استقامت و انعطاف‌پذیری در متد ای ام اس است.

توپ پیلاتس در درمان کمر درد شما را یاری می‌کند. توپ پیلاتس به علت خاصیت نرم و فنری بودنش ستون فقرات شما را در بهترین حالت ممکن نگه می‌دارد. این کار باعث سلامت ستون فقرات شما خواهد‌شد.

نشستن روی توپ پیلاتس هنگام کار با دستگاه ای ام اس باعث تحرک بیش از حد اعضای بدن شما می‌شود. با توپ پیلاتس گردش خون شما به دلیل تحرک زیاد چند برابر خواهد‌شد.

تمرینات متد ای ام اس همراه با ابزار‌های ورزشی

متد ای ام اس را با حرکاتی مثل دمبل زدن و یا هالتر ترکیب می‌کنند. در تمرینات متد ای ام اس با استفاده از ابزار‌های ورزشی دقیقا آنچه می‌خواهیم به دست می‌آوریم. در هنگام تمرین با دستگاه ای ام اس همه‌ی گروه‌های عضله‌ای در حین ضربه‌های الکتریکی بسیار درگیر هستند. این عضلات در توقف ضربه استراحت می‌کنند.

برنامه‌ی تمرینی متد ای ام اس از پنج بخش تشکیل شده است: گرم کردن، دو دفعه تمرین استقامتی به کمک هالتر و دمبل زدن، چهار دقیقه تمرین قلبی عروقی با استفاده از کش پیلاتس و سه دقیقه برای سرد و آرام کردن بدن.

تمرینات استقامتی شامل چند حرکت هالتر سنگین است. این بخش در ظاهر ساده است. وقتی لباسی پوشیده‌اید که پالس‌های عمیق به عضلات می‌فرستد این حرکات بسیار دشوار می‌شوند.

در حین انجام حرکات دمبل جلو بازو و دمبل پشت بازو به سختی می‌توانید دست‌تان را تا شانه بالا ببرید. در متد ای ام اس نیروی مقاومتی بسیار شدید است.

در عین حال، می‌توانید حس کنید که سایر بخش‌های بدن هم از طریق پالس‌ها زیر فشار هستند. الکتریسیته دستگاه ای ام اس ماهیچه‌هایی را منقبض می‌کند که اصلاً از وجود‌شان خبر نداشتید. این انقباض عمیق ماهیچه‌ای باعث شده همه چیز خیلی سخت‌تر شود.

 

نتیجه گیری

متد تمرینی ای ام اس با کمک ابزار‌های ورزشی می‌تواند کاهش وزن و چربی‌سوزی، عضله‌سازی، کاهش درد را موجب شود. در متد ای ام اس  به کمک توپ پیلاتس استوار‌سازی و هدف قرار دادن ماهیچه‌های اطراف ستون فقرات به بهبود کمر درد کمک می‌کند.

تمرینات با دستگاه ای ام اس به وسیله دمبل موجب تعادل عضله‌سازی در بدن شما می‌شود. همچنین شما می‌توانید انواع کش‌های پیلاتس را در تمرینات متد ای ام اس به کار ببرید و از نتایج این دو باهم شگفت‌زده شوید. علاوه براین هالتر نیز در تمرینات قدرتی و استقامت عضلات در متد ای ام اس تاثیر دو چندانی بر جای می‌گذارد.

فواید تمرینات با دستگاه ای ام اس  به وسیله ابزار‌های ورزشی واقعیتی است انکار نا‌پذیر. متد ای ام اس متدی است که با نتایج اعجاب انگیز‌ش حتی افسردگی و اضطراب را نیز از بین می‌برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟