آیا تا کنون دچار اختلالات روحی شده‌اید؟ آیا احساس سرخوردگی در جامعه داشته‌اید؟ آیا در مقایسه خود با دیگران دچار کاهش اعتماد به  نفس شده‌اید؟ آیا برای ورزش کردن به شرایط خاص احتیاج دارید؟ ما در این مقاله برای شما  اثرات مثبت روحی، روانی و جسمانی تمرین با دستگاه ای ام اس را بازگو می‌کنیم و به بررسی دقیق‌تر اثرات این دستگاه بر سلامت روح و روان ورزشکاران می‌پردازیم.

 

بهداشت ورزشی

تامین و کسب سلامت جسمانی و روحی در ورزش را بهداشت ورزشی می‌گویند. امروزه علم، به دنبال استفاده از راه‌های غیر دارویی برای درمان بیماری‌های جسمی و روحی است. یکی از این راه‌های غیر دارویی، استفاده از ورزش است که باعث بالا رفتن مقاومت بدن در سنین مختلف می‌شود.

 

ورزش

ورزش در ارتقاي سطح بهداشت و تندرستی افراد جامعه سهم بسزایی دارد. امروزه در دنیاي پزشکی و علم درمان، ورزش قبل از اینکه یک هنر و مهارت فنی محسوب شود، یک وسیله مهم درمانی است. ورزش‌هاي شادي‌آور خستگی روحی و فشارهاي عصبی را از بین می‌برد و هیجانات را کنترل می‌کند. ورزش منظم باعث افزایش طول عمر و شادابی و نشاط افراد می‌شود. علاوه بر این ورزش بهترین وسیله براي پیشگیري برخی از بیماري‌ها و اعتیاد شناخته شده است.

 

بهداشت روانی

بهداشت روانی، عبارت است از مجموعه عواملی که در پیشگیري از ایجاد و یا پیشرفت روند و دخالت اختلالات شناختی، احساسی و رفتاري در انسان نقش مؤثر دارند. اما سلامتی فقط داشتن جسم سالم نیست، بلکه یک انسان سالم باید در شرایط روحی مناسب به سر ببرد. اما آیا ورزش اثرات مثبت بر سلامت روح می‌گذارد؟ با ما همراه باشید تا به اثرات ورزش بر سلامت روح بپردازیم.

 

ورزش و تقویت قوای روحی

همان طور که با ورزش قوت جسمانی خودتان را تقویت می‌کنید، قوای روحانی‌تان را هم تهیه و تقویت خواهید‌کرد. ورزش در درمان بیماری‌هایی نظیر افسردگی و آلزایمر، ضعف حافظه، اختلالات روحی و بالا بردن اعتماد به نفس و… نیز تاثیر می‌گذارد. در مقاله حاضر نگاهی گذرا به این تاثیرات نهفته ورزش می‌اندازیم. بیماری اعصاب و روان در عصر حاضر جزء مهمترین و شایع ترین بیماری‌هاست. در سرتاسر  جهان بسیاری از مردم از اعصاب متشنج و درهم ریخته و سردردهای مزمن شکایت می‌کنند.

مدیر یکی از کلینیک‌های درمانی معروف آمریکا (آقای مایو) اعلام می‌کند، بیش از نیمی از تختخواب‌های بیمارستان‌ها را کسانی اشغال کرده‌اند که گرفتار ناراحتی عصبی هستند. ورزش داروی اعصاب به‌هم‌ریخته و شادی‌آور است. روان‌شناسان نیز اذعان دارند که ورزش در تسکین حالات روحی منفی، نسبت به روان‌درمانی بهتر عمل می‌کند.

 

ورزش و اجتماعی شدن

یکی از آثار ابتدایی فعالیت ورزشی خارج شدن از حالت انزوا و اجتماعی شدن است. یعنی فعالیت ورزشی سبب ایجاد ارتباط قوی بین همسالان می‌شود. همچنین به یادگیری نگرش‌ها، ارزش‌ها، مهارت‌ها و گرایش‌هایی کلی مانند: جوانمردی و انضباط می‌پردازد.

 

اثر ورزش بر شخصیت‌سازی

مطالعات نشان می‌دهد که ورزشکاران و قهرمانان، باشهامت و فداکار می‌باشند و بر اراده و تصمیمات خود تسلط دارند.

 

تاثیر ورزش در اخلاق و رعایت حقوق دیگران

به علت آنکه برنامه‌های تربیت بدنی شرایطی دارد که شخصیت و ماهیت افراد به روز و آشکار می‌گردد، لذا رفتار و اعمال ناشایسته شناخته شده و شخص این رفتار ناشایست را ترک خواهدکرد. بدین گونه هر فرد می‌تواند از احترام لازم در بین دسته و جامعه خود برخوردار گردد.

این ارتباط مطلوب شکل گرفته و به صورت اخلاق درآمده و به قلمروهای خارج نیز انتقال یافته و مشاهده می‌شود کنترل احساسات، احترام به قوانین و رعایت منافع جمعی از جمله عاداتی هستند که در ورزش نهادینه می‌شوند.

قوانین ورزشی سبب می‌شود که ورزشکار ناخودآگاه به حقوق ورزشکار مقابل احترام بگذارد و همین امر را در زندگی روزمره پیاده سازی کند.

 

ورزش و فرهنگ

ورزش به عنوان یک مقوله‌ برون مرزی نیز شناخته می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید رشته‌های مختلف ورزش را در نقاط مختلف جهان مشاهده کنید. درحالی که هیچ مرزی مانع از گسترش ورزش در جهان نمی‌شود.

حال ورزش به عنوان پرچمدار فرهنگ هر ملتی، می‌تواند جامعه بین‌المللی را تحت تاثیر قرار دهد. امروزه اثر روانی ورزش و قهرمانان ورزشی همواره در بین جوامع  مختلف آشکار است. همچنین اثرات روانی آن نیز غیر قابل انکار می‌باشد. باید توجه داشت امروزه به دلیل مشکلات و مشغله‌های زندگی، افراد و جوامع به دنبال مسیر‌هایی برای سلامتی هستند که در فضای حداقلی، با کمترین زمان ممکن و بازده بالای ورزشی همراه باشد. دستگاه‌های ای ا ام اس به عنوان پیشگام در این علم، توانسته تا حد زیادی احتیاجات مخاطبان و مشتریان خود را مرتفع کند.

 

افزایش امید به زندگی

باید توجه داشت که با افزایش سن، میزان افزایش امید به زندگی کاهش می‌یابد. اما قرار گرفتن افراد مسن در بافت ورزشی، مخصوصا ورزش‌های دست جمعی و بدون خطر، می‌تواند فاکتور امید به زندگی را بالا ببرد و رضایت مندی را در سالمندان بیشتر کند.

دستگاه ای ام اس، بهترین و حرفه‌ای ترین انتخاب برای چنین هدفی خواهد بود.

 

تاثیر ورزش در کاهش افسردگی و اضطراب

محققین ثابت کرده‌اند که، ورزش باعث شادی و نشاط و بالابردن اعتماد به نفس می‌گردد. ورزش احساس رضایت باطنی شخص را بالا برده و فرد حس می‌کند که به موفقیت‌هایی دست یافته است.

ورزش در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله افسردگی تاثیر به سزایی دارد. سی دقیقه ورزش در روز می‌تواند آثار افسردگی را به اندازه برخی روش‌های روان‌درمانی و داروهای ضدافسردگی کاهش دهد. حال اگر شما وقت و شرایط محیطی مناسبی برای انجام ورزش را ندارید، می‌توانید با دستگاه‌های ای ام اس، نتایجی بهتر از قبل را تجربه کنید.

برنامه‌های منظم و متعادل ورزشی، مثل راه رفتن سریع به مدت  بیست دقیقه در هر روز، تولید اندروفین‌ها را برمی‌انگیزد و احساس نشاط را تقویت می‌کند که سبب:

الف) احساس کاهش قابل ملاحظه غم و اندوه

ب) افزایش اعتماد به نفس

ج) ایجاد احساس موفقیت

د) افزایش خلاقیت‌های فردی

باید توجه داشت که خود ورزش، به‌ذات کاریست سلامت ساز، منتها نوع و سطح علمی آن بر سلامت فرد تاثیر گذار است. باید توجه داشت آسیب‌های موجود در ورزش قادر است، خیلی از مشتاقان این مقوله را از خود دور کند. همچنین برای افراد مختلف قرار گرفتن در باشگاه در ساعت خاص، امکان پذیر نیست و یا از شرایط مالی مناسبی برای ساخت یک باشگاه ورزشی در خانه برخوردار نیستند. لذا ما دستگاهی به شما معرفی میکنیم تا شما بتوانید در مکانی محدود و مدت زمانی مناسب، بیشترین بازده را در نتایج روحی روانی جسمانی داشته باشید.

دستگاه ای ام اس تا امروز بزرگترین و پیشرفته ترین دستگاه تمرینات ورزشی در جهان است. این دستگاه قادر است تمام شرایط ورزشی را شبیه سازی کرده و تمام عضلات مد نظر را با راندمان بالاتر، تحت تاثیر قرار دهد.

 

دستگاه ای ام اس

EMS مخفف Electrical Muscle Stimulation به معنای تحریک الکتریکی عضلات٬ تکنولوژی جدیدی است که در آن یک جلیقه تمرینی پوشیده می‌شود و الکترودهایی روی گروه‌های عضلانی قرار می‌گیرد. در روش سنتی، از مغز تکانه‌های عصبی به عضلات ارسال و باعث انقباض آن می‌شود. در روش تمرینی ای ام اس به علت تلفیق فشار دستگاه با تمرینات سنتی٬ این دستورات هم از طریق مغز و هم از طریق الکترودها به صورت همزمان به عضلات ارسال و اعمال می‌شوند.

باید توجه داشت که دستگاه ای ام اس یک روش تمرینی حرفه‌ای است که از ورزشکاران بالای هجده سال تا شصت‌و پنج سال، قادر به انجام آن هستند.

 

تاثیر روانی تمرین با ای ام اس بر ورزشکاران

همان طور که گفته شد، ورزشکارانی که با تمرینات ای ام اس خود را درگیر می‌کنند، توانایی بالاتری در مقابل بقیه رقیبان کسب می‌کنند. این توانایی در بخش روانی نیز حاصل می‌شود. به گزارش پایگاه اینترنتی مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس، بررسی روان پزشکان نشان می‌دهد روزانه 30 تا 35 دقیقه تمرینات ای ام اس می‌تواند آثار و عوارض افسردگی را تا نصف کاهش دهد و این کار برابر با تاثیر روش‌های درمانی متداول و مصرف برخی داروهای افسردگی می‌باشد.

در ایجاد احساس نشاط و شادابی حین ورزش، ترشح مخدرهای طبیعی گروه اندروفین‌ها در مغز و غده هیپوفیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند. هنگام ورزش کردن، ترشح میانجی‌های عصبی- شیمیایی مثل اندروفین، انکفالین و سروتونین در خون افزایش یافته و با اثرات ضددرد و شادی بخش خود، قادرند در فرد نشاط و سرور ایجاد کنند.

 

جمع بندی

اثرات مثبت ورزش همواره در طول تاریخ، بر سلامت روح و روان غیر قابل انکار بوده‌ است. حال با توجه به زندگی‌های ماشینی و مشغله‌های جوامع، قرار گرفتن در محیط‌های ورزشی کمی سخت شده است.  حال دستگاه ای ام اس قادر است، شما را با نتایجی باور نکردنی روبرو کند. همچنین بررسی‌های حاصل از تحقیقات نشان داده است که نتایج روانی در تمرینات ای ام اس تشابه زیادی به درمان‌های دارویی مرسوم و روتین دارد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟