با پیشرفت تکنولوژی و فناوری ما شاهد دستگاه‌ های پیشرفته‌ ای می ‌باشیم، که یکی از این دستگاه‌ ها، دستگاه EMS  می‌باشد که جدید ترین دستگاه در زمینه فعال‌ سازی همزمان تمام عضلات بدن می ‌باشد.

 

دستگاه EMS چیست ؟

برای استفاده از دستگاهEMS ، حتما باید یک دست لباس الکترودی داشته باشند تا شما  را بپوشاند و به دستگاه وصل شوید. این دستگاه پیشرفته با استفاده  از ارسال امواج الکتریکی از طریق الکترودها و سیم‌ ها به عضلات بدن آنها را تحریک می‌کند. معمولا الکترودهای این دستگاه به گونه‌ ای تنظیم شده‌اند که بر روی عضلات قرار می‌گیرند و ضربه ‌های الکتریکی بر عضلات وارد می کنند و این ضربه ‌ها باعث انقباض ‌های زیاد ماهیچه ‌ای می‌شود. ورزش با این دستگاه پیشرفته برای  چربی سوزی و کاهش وزن و سایز، عضله‌سازی و فرم‌دهی عضلات کاربرد دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله‌ای که به شرح این روش پرداخته مراجعه کنید.

چکیده: یک روش نوین در لاغری که به وسیله الکترود‌ها و انتقال جریان آنها سبب تحریک عضلات و افزایش جریان خون شده، لازم به ذکر است که این روش کاملا بدن عوارض بوده و بین 700 الی 1200 در بیست دقیقه کالری سوزی دارد. ما در یک مقاله به مقایسه کالری سوزی این روش با دیگر روش‌ها پرداختیم که پیشنهاد می‌شود با صرف زمان 5 دقیقه آن مقاله را مطالعه نمایید.

تاریخچه دستگاه EMS

دانشمندان دانشگاه کُلن آلمان چندین سال به مطالعه و تحقیق پرداختند و اولین محصولات  EMS را تولید کردند که دستگاه میها بادی تک (Miha bodytec) نمونه‌ایی از دستگاه EMS بود، که بهترین محصول ورزشی در سال های 2014 تا 2017 میلادی در آلمان و اروپا شناخته شد و  بیش از 64 کشور دنیا به این دستگاه ورزشی جایزه پلاس ایکس اهدا کرده‌اند. دستگاه EMS از قرن 18 میلادی مورد استفاده عموم قرار گرفت. در قرن 21 میلادی محققان این ورزش را جایگزین ورزشهای بدنی سنگین کردند.  از قرن 21 به بعد این ورزش به عنوان یک ورزش راحت و آسوده برای کسانی که وقت زیادی برای ورزش کردن ندارد قرار گرفت و افراد بی‌تحرک براحتی توانستند از این ورزش استقبال کنند.

چکیده: تاریخ چه استفاده از تاثیرات جریانات الکتریکی به قبل از میلاد مسیح و به استفاده کردن از مار ماهی الکتریکی به عنوان یک جاندار موثر در تسکین مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال های قبل شرکتب به اسم میها بادی تچ اولین دستگاه EMS را به بازار عرضه کرد.

دستگاه EMS و استفاده آن توسط افراد مشهور ؟

بسیاری از افراد مشهور جهان، انواع ترفندهای تناسب اندام را امتحان می‌کنند، تا به وزن و اندام ایده ال خود برسند و بسیاری از مردم مشتاق می ‌شوند تا بدانند که چگونه این افراد مشهور در کمترین زمان به وزن ایده آل خود رسیده‌اند. در دنیای تناسب اندام، تحریک عضلانی الکترونیکی مورد توجه افراد مشهور و عموم مردم قرار گرفت. افراد مشهوری چون هایدی کلوم، الیزابت هارلی و مدونا از این روش علمی استفاده کردند و نتایج مطلوب را گرفته‌اند.

 

دستگاه ems

تحقیقات علمی بر روی دستگاه EMS چگونه است؟

تحقیقات زیادی درباره خاصیت ماهیچه‌سازی با دستگاه EMSصورت گرفته است.اکثر تحقیقاتی که بر روی این دستگاه‌ها به عنوان یک تکنیک ورزشی صورت گرفته است توسط سازندگان این دستگاه‌ها انتشار یافته است. اخیراً، دانشمندان بریتانیا در یک مجله پزشکی اعلام کرده اند که از استفاده مداوم دستگاه EMS بپرهیزید. دانشمندان از ارگانها و سازمانهای دولتی کشورهای مختلف خواستند تا برای استفاده از این وسیله ورزشی قوانین جامعی را تنظیم کنند.

نظر اداره غذا و داروی ایالات متحده در مورد دستگاه EMS چیست؟

 

نظر اداره غذا و داروی ایالات متحده در رابطه با منعیت یا عدم منعیت استفاده برای عموم

اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، اعلام کرد که این دستگاه‌ها باید با شرایط و قانون خاصی دراختیار ورزشکاران قرار بگیرد.آنها معتقد هستند که دستگاه  EMSباید بیشتر در زمینه‌های فیزیوتراپی و توانبخشی در نظر گرفته شوند. در ایالات متحده، طی قانونی خاص، خرید و فروش شخصی این دستگاه ملزم به ارائه مدارکی دال بر ایمن بودن این دستگاه در فرد مورد نظر را می باشد تا مورد استفاده قرار گیرد.

 

نظر اداره غذا و داروی ایالات متحده در رابطه با به رسمیت شناختن این ورزش به عنوان یک ورزش

اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، در اطلاعیه ‌ایی اعلام کرد که دستگاه EMS، یک روش ورزشی می‌باشد که باعث افزایش قدرت و عضله سازی می‌شود و همچنین در ادامه اعلام کرد که تحقیقات این اداره در زمینه کاهش حجم یا کاهش عضلات شکم ادامه دارد.

نظر اداره غذا و داروی ایالات متحده در رابطه با خطرات احتمالی این دستگاه

سازمان FDA بنا بر تحقیقاتی که برروی دستگاه‌های برخی از دستگاه‌های EMS انجام داد، خطرات این دستگاه را اینگونه بیان کرد که در دستگاه‌هایی که استاند‌های لازم را نداشته‌اند اثراتی از شوک ، سوختگی ، کبودی ، سوزش پوست و درد ناشی از استفاده برخی از این دستگاه ها مشاهده شده است.

 

دستگاه ems

چکیده: شاید تا سال‌ها قبل این روش برای لاغری توصیه نمی‌شد ولی با به وجود آمدن برند‌هایی همچون لانسگو تاثیر فراوان در کنار جزئی‌ترین عوارض بیش از پیش مسجل شد، لازم به ذکر است که لانسگو از معدود برند‌های دارای گواهی ISO است که نشان دهنده موثر بودن در کنار عدم وجود هر گونه عوارض است.

تاثیر دستگاه EMS در ورزش چگونه است؟

یکی از افراد مشهور جهان که قهرمان چندین دورۀ وزنه‌برداری می‌باشد رابرت هربست می‌باشد که در المپیک بازی ‌های سال 2016 به عنوان مربی، داروهای ورزشکاران را مورد آزمایش قرار داد. آقای رابرت هربست معتقد است که دستگاه EMS مزایای خوب و عالی برای ورزشکاران دارد ولی قدرت عضلانی بدن را تقویت نمی‌کند.

هربست درباره دستگاه EMS می‌گوید: « من به عنوان یک شخصی که در این حیطه فعالیت می‌کنم معتقد هستم که این دستگاه به قدرت عضلانی بدن کمکی نمی کند ولی می تواند عضلات بدن را بهبود دهد. دستگاه EMS بخاطر تحریک عضلات توسط درمانگران فیزیوتراپی استفاده می‌شود تا در عضلات جریان خون افزایش یابد تا مواد مغذی به ماهیچه ها برسد و مواد سمی و زائد از بین برود و درد تسکین یابد. »

هربست در ادامه می گوید:« برای ساخت عضلات بزرگتر و افزایش قدرت باید شوک‌های زیاد و دردناکی را تجربه نمایید که این عمل باعث میکرو پارگی در عضلات می شوند تا بدن آن را تبدیل به یک عضله بزرگتر نماید.»

دستگاه EMS

تاثیر دستگاه EMS در فیزتوپراپی و توانبخشی چگونه است؟

یکی از استادان گروه پزشکی توانبخشی دانشگاه کلمبیا، دکتر آلن اس .چن می ‌باشد که در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا نیویورک قرار دارد، که مسئولیت مدیریت فیزیوتراپی بیمارستان ستون فقرات کلمبیا نیویورک را برعهده دارد.

دکتر آلن اس. چن در مورد روش علمی دستگاه EMS می‌گوید:

«عضلات در این تکنیک مورد انقباض قرار می‌گیرند و این انقباض از انتهای عصب‌های ما شروع می‌شود وتحریکات عضلانی الکتریکی توسط یک دستگاه و فرکانس‌های الکترودها صورت می‌گیرد.فرکانس‌هایی که از دستگاه EMSمی‌آید باعث تحریک می‌شوند و انقباضات ماهیچه‌ای را منجر می‌شود. یکی از مشهورترین فیزیوتراپسیت در میشیگان، دکتر مت لیکینز می‌باشد که اظهار می نماید دستگاه های EMS باعث انقباض ناگهانی عضلات می‌شود.

دکتر لیکینز درباره دستگاه EMS می‌گوید:

« ما بیشتر از تحریکات الکتریکی برای اشخاصی که دچار آسیب شدید عضلانی یا جراحی شده اند، استفاده می‌نماییم تا انقباض عضلانی راحتی داشته باشند و هنگامی که مطمئن شویم شخص مورد نظر عملکرد طبیعی خود را پیدا کرده است، تحریکات الکتریکی را متوقف می نمائیم.»

دکتر لیکینز این نوع آموزش عضلانی را به همۀ علاقمندان به ورزش توصیه نمی‌کند و معتقد است که تقویت عضلات سالم و معمولی با این روش کارخوبی نمی‌باشد.

 

با توجه به نظریات اداره غذا و داروی امریکا، این دستگاه می‌تواند اثر بخشی مناسبی در بحث فیزیوتراپی و روانشناسی داشته باشد که باید مجوز‌های لازم در این زمینه را کسب کند، لازم به ذکر است که با مراجعه به فصل آخر مقاله جامع برند لانسگو در بحث لاغری این مقاله جامع و گواهی‌های کسب شده را مشاهده کنید.

 

دستگاه ems

 

تحقیقات علمی مالزی در باره دستگاهEMS ؟

در طی تحقیقات گسترده ای در کشورمالزی، 15 فرد بی تحرک را در یک سالن ورزشی با استفاده از دستگاهEMS طی پنج هفته مورد تمرین قرار داند و نتایج حاصله مورد بررسی محققان قرار گرفت .

افرادی که از دستگاه های EMS استفاده کرده بودند در زمان کم و با کمترین هزینه به نتیجه ایده آل خود رسیده بودند.

اگر بخواهید دستگاه EMS را امتحان کنید، نیاز به چه چیزی دارید ؟

با توجه به تحقیقات که صورت گرفته است، دستگاه EMS در اروپا، استرالیا، ایالات متحده علاقمندان زیادی را جذب کرده است. علاقمندان دستگاه EMS بخاطر چندین جلسه تحریک الکترنیکی به جای تمرینات ورزشی طولانی مدت و سخت جذب این تکنیک ورزشی شدند. همه علاقمندان به این تکنیک دوست دارند حداقل یکبار این تکنیک ورزشی را امتحان کنند و نهایت لذت ببرند. خبر جدیدی که اخیراً اعلام شده است این است که تکنیک دستگاه EMS برای اشخاص ایمن و مفید می ‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟