ای ام اس و مکمل‌ها

آیا استفاده از تمرینات با متد ای ام اس را تجربه کرده‌اید؟ آیا تا به حال در کنار مکمل‌های ورزشی متد تمرینی ای ام اس را نیز در برنامه‌ تمرینی خود گنجانده‌اید؟  آیا فکر می‌کنید متود تمرینی ای ام اس قادر است شمارا در شرایط مطلوب‌تری قرار دهد؟ بله متود تمرینی ای ام اس یک متود تمرینی نوپا و علمی است، که در کنار مکمل‌های تغذیه‌ای قادر است اثر بیشتری برای ورزشکاران داشته باشد.

 

مکمل‌های ورزشی یا نیروزاها عبارتند از: ریزمغذی‌هایی که در جهت بهبود یا رفع کمبود برخی از مواد ذغایی مورد نیاز بدن، توسط پزشک یا متخصص ورزشی تجویز می‌شوند.

همواره استفاده از مکمل‌های ورزشی در ورزشکاران رایج بوده، اما آیا مکمل‌ها به ورزشکاران کمک می‌کنند؟ آیا مکمل‌ها قادرند اثرات مطلوبی در کنار متدهای تمرینی داشته باشند؟ ما در این مقاله به بررسی اثر متد تمرینی ای ام اس در کنار مکمل‌ها خواهیم پرداخت.

 

ورزش عبارت است از کلیه فعالیت‌های بدنی که سیستم هوازی و عضلانی بدن را درگیر می‌کند. ورزش این سیستم‌ها را به صورت خاص تحت تاثیر قرار داده و آمادگی جسمانی به همراه سلامتی برای یک ورزشکار را به همراه دارد.

به مطالعه و بررسی رژیم غذایی ورزشکاران برای بهبود عملکرد ورزشکاران، علم تغذیه در ورزش می‌گویند. حال تغذیه در ورزش به سه صورت است، یا بصورت معمول و طبیعی مانند: خوردن صبحانه، نهار و شام و یا بصورت نیمه حرفه‌ای مانند: استفاده از مکمل‌ها و یا بصورت خیلی پیشرفته و فوق حرفه‌ای مانند استروئیدها و استفاده علمی برای رسیدن به اوج آمادگی در ورزشکاران.

اما آیا مکمل‌های ورزشی همیشه مفید هستند؟ نکته‌ی کلیدی در استفاده از مکمل‌های ورزشی و متد تمرینی ای ام اس در چیست؟ آیا ای ام اس عوارض استفاده از مکمل‌ها را می‌تواند کاهش دهد؟ بله، ای ام اس یک متود تمرینی پرفشار بوده که قادر است، ورزشکار تمام انرژی حاصل از مکمل‌ها را بسوزاند.

در تمامی رشته‌ها مکمل‌های ورزشی مورد استفاده ورزشکاران قرار می‌گیرند. حال مکمل‌های ورزشی گاهی می‌توانند به صورت ترکیبات جامدی باشند که با آب حل شده و مورد مصرف ورزشکار قرار گیرد.

یا میتواند به صورت مایع باشد و یا به عنوان واحدهای تزریقی مانند استرویید ها به ورزشکاران نزریق شود. اما مکمل‌های ورزشی تنها بخشی از فرایند آمادگی جسمانی می‌باشد.

شاید مهمترین بخش تمرینات و آمادگی جسمانی بافت و متد تمرین است، که قادر است این مکمل‌ها را به بهترین شکل ممکن در بدن بسوزاند و تبدیل به انرژی کند و مورد مصرف عضلات قرار دهد.

متد تمرینی است که در آن با استفاده از یک پوشش حاوی تراشه‌های الکترونیکی، عضلات بدن تحت شوک‌های منقبض کننده قرار گرفته و شبیه سازی فرآیند تمرین را انجام می‌دهد.

از ویژگی‌های این متود، می‌توان به فشار بالای تمرینی و افزایش سوخت و ساز در تمام طول تمرین اشاره کرد. از طرفی درگیر کردن تمام عضله‌های بدن به طور همزمان نیز یکی از مهمترین فاکتور‌های این متود است.

حال زمانی که شما با ای ام اس می‌توانید در مدت 20 دقیقه معادل 700 تا 1500 کالری بسوزانید، استفاده از مکمل‌ها نیز جایگاه ویژه ای پیدا می‌کند.

مکمل‌ها برای افزایش راندمان و بهبود عملکرد بدن لازم هستند. ورزشکارانی که از مکمل‌ها استفاده می‌کنند قطعا به دنبال بالا رفتن راندمان ورزشی خود هستند.

حال تصور کنید یک متد تمرینی ویژه به نام متود ای ام اس با کیفیت تمرینی بالا در یک ورزشکار اعمال شده و از طرفی مکمل‌های استاندارد نیز مورد مصرف این ورزشکار قرار می‌گیرد، بازده این تمرین و  بافت تغذیه‌ای، قطعا پاسخی ویژه و حرفه‌ای برای ورزشکار خواهد داشت.

برای آن دسته از ورزشکارانی که به دنبال بافت عضلانی هستند، مصرف بیشتر مکمل‌های پروتئینی لازم است. از طرفی مقدار مصرف دیگر مکمل‌ها نیز ضرورت دارد تا میزان انرژی لازم برای فعالت را تامین کند.

 

گروهی از مردم هستند که برای لاغر شدن به باشگاه‌ می‌روند و البته از متد‌های تمرینی سنگین و پرفشار گلایه دارند. شاید این گروه برای رسیدن به وزن ایده آل خود  مدت زیادی تمرین کنند و یا فشار تمرینی بالایی را تحل کنند، اما اغلب در میانه راه ورزش را رها می‌کنند و از لاغر شدن منصرف می‌شوند.

گروهی دیگر به همراه ورزش از  برخی داروهای لاغری استفاده می‌کنند تا سوخت و ساز بدنشان را به شدت افزایش دهند. حال تصور کنید یک فرد که دارای افزایش وزن است و در حال استفاده از داروهای لاغری است، متد تمرینی ای ام اس را انتخاب کرده و شروع به تمرین‌های ای ام اس در کنار رژیم غذایی کند.

این متد تمرینی قادر است، نتایج حاصل از این کاهش وزن را بیش از پیش کند. حال زمانی است که سوخت و ساز در فرد به سه برابر افزایش می‌یابد. از طرفی مصرف مواد چربی‌سوز نیز قادر است، این پروسه را تسریع بخشد.

اما نکته قابل توجه در این متد تمرینی، مدت زمان تمرین است که ورزشکار قادر است در مدت 20 دقیقه، فشار تمرینی خود را در حد سه جلسه تمرین معمولی افزایش دهد. حال نتیجه‌ی لاغر کردن، قطعا نتیجه‌ای مطلوب خواهد بود. و ورزشکار هیچگاه از ورزش کردن دل‌زده نخواهد شد.

 

طی تمرینات لاغری و تمرینات عضله سازی، همواره نرخ تبدیل بافت‌ها به عضله افزایش می‌یابد. نکته قابل توجه در ورزشکارانی که در حال لاغر کردن هستند، این است که به طور همزمان علاوه بر کاهش وزن، عضله سازی نیز به سرعت رخ می‌دهد.

در متد قدیمی، یک ورزشکار برای رسیدن به بافت عضله‌ای باید اول بدن خود را از چربی‌های اضافه خالی می‌کرد، سپس شروع به عضله سازی می‌کرد. حال آنکه در متد تمرینی ای ام اس ورزشکار در کنار کاهش وزن، به موازات، عضله سازی نیز می‌کند.

این پروسه همزمانی حذف بافت چربی اضافه و عضله‌سازی، یعنی راندمان بالاتر ورزشی، ورزشکاران و ورزش‌دوستان را زودتر به هدف خود می‌رساند. از طرفی نکته قابل توجه در ورزشکارانی که به دنبال کاهش وزن هستند، آسیب دیدگی می‌باشد. در متود تمرینی ای ام اس، آسیب دیدگی به شدت کاهش می‌یابد و در واقع به حداقل می‌رسد.

 

جمع بندی

استفاده از متد تمرینی ای ام اس و مکمل‌های ورزشی می‌تواند راه مناسبی در جهت افزایش بازدهی در ورزشکاران باشد. آن دسته از ورزشکارانی که بافت عضلانی بیشتر می‌خواهند مکمل‌های خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که حاوی پروتئین بیشتر باشد و گروهی که به دنبال حذف چربی‌ها هستند، می‌توانند با خیال راحت از چربی‌سوزها استفاده کنند و تحت متود تمرینی ای ام اس قرار گیرند. لذا استفاده از مکمل‌ها در کنار تمرینات ای ام اس، تحت نظر مربی بسیار مفید می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟