یکی از دغدغه‌ها برای داشتن یک اندام زیبا، داشتن یک شکم صاف و پهلوهای بدون چربی است که این روزها برای بسیاری از ما با توجه به اینکه شغل هایمان با ساعت‌ها نشستن طولانی مدت گره خورده است می‌تواند چالش محسوب شود چرا که نشستن طولانی مدت عامل اصلی انباشته شدن چربی‌ها در پهلوها و شکم است و با توجه به مواد غذایی که امروزه بین عده ی زیادی از ما رواج دارد مانند غذاهای آماده و فست فود، خوراکی‌های شیرین به همراه موادافزودنی موجود در آنها باعث می‌شود که چربی‌های موجود در این نواحی نیز بیشتر شوند !
در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی بهترین روش چربی‌سوزی قوی شکم و پهلو صحبت کنیم و بهترین این روش‌ها را به همراه مهم‌ترین نکاتی که برای داشتن یک شکم تخت و پهلوهای صاف باید رعایت کنید معرفی کنیم با ما باشید تا در انتهای این مقاله با بهترین این روش ها آشنا شوید.

مواردی که تا همیشه باید رعایت کنید!

قبل از هر چیز باید یک نکته‌ی مهم را بدانید و آن این است که چربی‌های پهلو و شکم شما تنها با یک ورزش یا یک رژیم لاغری کوتاه مدت برای همیشه از بین نخواهند رفت و پس از مدت کوتاهی به سرعت باز خواهند گشت ! پس برای داشتن پهلوهای صاف و شکمی تخت باید برای ورزش و تغذیه خودتان قانون‌هایی تعریف کنید و آنها را برای همیشه رعایت کنید برای مثال میزان مصرف مواد قندی را در روز برای خودتان تعریف کنید و مراقب باشید که میزان کالری که از مواد قندی دریافت می‌کنید از آن میزان تجاوز نکند و همیشه به آن تعهد داشته باشید چرا که چربی‌های شکم و پهلو می‌توانند با رعایت رژیم غذایی و انجام حرکات ورزشی خیلی سریع‌تر از باقی نواحی بدن لاغر شوند ولی می‌توانند با همان سرعت نیز دوباره به جایگاهشان بازگردند، پس رعایت بعضی از قوانین برای سوزاندن چربی پهلو و شکم کلید طلایی داشتن تناسب در این بخش از بدن است.

مهم ترین قوانین رژیم غذایی

چگونه لاغر شویم با رژِم غذایی صحیح

مصرف شکر تصفیه شده را به شدت محدود کنید !

مصرف شکر، به  ویژه شکر تصفیه  شده که در مواد غذایی شیرین و نوشیدنی ها(آبمیوه‌های آماده و…)وجود دارد، یکی از عوامل مؤثر در انباشته شدن چربی شکم و پهلو است. گلوکز و فروکتوز موجود در شکر، کربوهیدرات های ساده ای هستند که به سرعت جذب خون می شوند؛ مصرف زیاد این کربوهیدرات های ساده، باعث تبدیل این کربوهیدرات‌ها به، گلیکوژن‌های ذخیره کبدی می شوند.

کالری‌های مصرفی روزانه‌تان را بشمرید

یکی از بهترین راه‌های کنترل مواد غذایی مصرفی‌ روزانه‌تان شمردن کالری‌های مصرفی روزانه‌ای است که از آنها استفاده می‌کنید با کمک یک متخصص تغذیه یا برنامه‌های محاسبه کننده کالری مورد نیاز بدن، مقدار آن را برای خودتان با توجه به وزن، قد و عادات غذایی‌تان محاسبه کنید و بر اساس آن کالری غذاها یا مواد قندی و کربوهیدرات‌هایی که مصرف می‌کنید را محاسبه کنید و بیشتر از مقدار کالری ای که بدنتان به آن احتیاج دارد مصرف نکنید .
کاری که این عادت برای شما خواهد کرد حذف کردن وعده‌های غیر ضروری و پرکالری‌‌ای خواهد بود که درعین حال ارزش غذایی بالایی برای شما ندارند و تنها باعث انباشته شدن چربی در پهلو و شکم شما خواهند شد! و خواهید دید که بعد از مدت کوتاهی مواد خوراکی‌ای که ارزش غذایی بالایی برایتان ندارد را با مواد غذایی بهتری جایگزین خواهید کرد.

دختری در حال گرم کردن برای ورزش لاغری

بین 6 تا 8 لیوان در روز آب بنوشید

نوشیدن آب به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌نماید، بدن شما را نیز از آلودگی پاکسازی می‌کند و به عنوان یک کاهش‌دهنده اشتها عمل می کند .
همچنین، نوشیدن آب بیشتر به بدنتان کمک خواهد کرد که آب را حفظ کند و باعث می‌شود که اضافه وزنتان را به مرور از بین ببرد.
اگر به نوشیدن این مقدار آب عادت ندارید می‌توانید تعدادی ورقه لیمو در آب بیندازید وجود ورقه‌های لیمو در آب هم بی‌مزگی آب را از بین خواهد برد هم اشتهای شما را به طور طبیعی و بدون و هیچ گونه عوارضی کاهش خواهد داد چرا که پکتین موجود در لیمو به کاهش میل غذا کمک می‌کند.

فست فود و مواد غذایی فرآوری شده را ممنوع کنید!

شاید این مورد برای شما یک توصیه تکراری باشد اما واقعا چه قدر به آن عمل می‌کنید؟! همه‌ی ما می‌دانیم که سیگار برای سلامتی‌مان مضر است و در دراز مدت می‌توانند تاثیرات منفی و جبران ناپذیری بر روی ریه هایمان و حتی دیگر بخش‌های بدنمان داشته باشد اما چند نفر از ما با علم به این موضوع از آن استفاده می‌کنیم؟ استفاده از فست فودها و مواد فرآوری شده یکی از اصلی‌ترین عوامل چاقی هستند .

یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند مصرف این مواد غذایی را کنترل کنید داشتن یک برنامه غذایی است، قبل از هر چیزی شما باید با خودتان به این توافق برسید که داشتن یک اندام زیبا و در عین حال سالم برای شما نسبت به بسیاری از کارهای دیگر در اولویت است و باید برای آن وقت بگذارید، هر روز برای وعده‌های غذایی روز بعدتان برنامه ریزی کنید حتی اگر برنامه ی کاریتان بسیار سنگین است یا برنامه های روزانه‌تان بسیار شلوغ است حتما وقتی را برای درست کردن یک غذای سالم و میان وعده‌های مقوی با ارزش غذایی بالا برای استراحت‌های وسط روزتان اختصاص دهید .

ورزش هایی که قاتل چربی شکم و‌ پهلو هستند

همانطور که می‌دانید ورزش بدون رعایت رژیم غذایی و همینطور رژیم غذایی بدون ورزش به اندازه ی کافی تاثیرگذار نخواهد بود و در کنار یک رژیم غذایی مناسب یک ورزش مناسب می‌تواند شما به فرم اندام دلخواهتان برساند .

ورزش در خانه

چیزی که به شما در چربی‌سوزی شکم و پهلو کمک می‌کند ورزش‌های هوازی و همچنین ورزش‌هایی است که به طور مستقیم بر روی چربی‌های پهلو و شکم تمرکز کند؛ شما می‌توانید در خانه نیز این ورزش‌ها را انجام دهید ورزش‌هایی مانند کرانچ، پلانک، دراز نشست و اسکوات بر روی عضلات شکم و پهلو تاثیر گذارند که تنها با یک سرچ در گوگل می‌توانید تمرینات مختلفی را مشاهده کنید؛ با انجام تمریناتی از این دست به طور مداوم عضلات پهلو و شکم تقویت می‌شوند و چربی سوزی نیز به مرور اتفاق می‌افتد اما در انجام تمرینات ورزشی در خانه باید توجه داشته باشید که تمرینات را به درستی انجام دهید تا آسیبی به ستون مهره‌ها و فقراتتان و همچنین مفاصل بدنتان وارد نکنید چرا که بدون حضور مربی و داشتن دانش کامل انجام تمرینات امکان دارد به خودتان آسیب وارد کنید، اما با وجود مزایایی که این ورزش دارد مانند تنظیم زمان ورزش که می‌توانید آن را متناسب با برنامه ی روزانه‌تان تنظیم کنید چربی‌سوزی شکم و پهلو در این حالت می‌تواند به کندی پیش برود و گذشت زمان نیز شاید باعث شود انگیزه‌ی شما هم به مرور زمان کمرنگ‌تر شود و از آن صرف نظر کنید.

ورزش‌های کلاسیک

ورزش‌هایی مانند بدنسازی، TRX، ایروبیک و … که ورزش‌های کلاسیک به شمار می‌روند می‌توانند در هر جلسه بین 200-400 کالری چربی‌سوزی برایتان داشته باشد؛ در این ورزش‌ها به همراه رعایت رژیم غذایی می‌توانید در فاصله ی زمانی کمتری نسبت به ورزش در خانه به فرم دلخواه بدنتان برسید و چربی‌سوزی خوبی در پهلوها و شکمتان داشته باشید و درعین حال به شما کمک می‌کنند که یک برنامه ورزشی مشخص را در طول ماه تکرار کنید و این عادت را به مرور در شما نهادینه می‌کنند اما اگر شما فرصت کافی برای شرکت در این ورزش‌ها به طور منظم را ندارید می‌توانید از جدیدترین دستگاه‌های چربی سوز شکم و پهلو نیزاستفاده کنید که در ادامه به توضیح این دستگاه‌ها می‌پردازیم .

دستگاه چربی‌سوز شکم و پهلو

دستگاه EMS احتمالا یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چربی شکم و پهلو است چرا که تنها در 20 دقیقه میتوانید بین 1200-1400 کالری بسوزانید و برنامه‌ی تمریناتتان توسط نرم افزار دستگاه تنظیم می‌شود که با استفاده از آن می‌توان تمرکز تمرینات را بر روی چربی‌های شکم و پهلو تنظیم کرد و با توجه به پالس‌های الکتریکی که دستگاه به عضلات شما وارد می‌کند سرعت چربی‌سوزی و عضله‌سازی را برایتان تا حد زیادی بالا می‌برد؛ همچنین درباشگاه لانسگو شما می‌توانید زمان کلاس را با توجه به وقت‌های آزادتان تنظیم کنید و در زمان کوتاه‌تری به شکل دلخواه بدنتان برسید.

ما در این مقاله سعی کردیم که مهم‌ترین نکات برای چربی‌سوزی قوی شکم و پهلو را به همراه بهترین راه های آن به شما معرفی کنیم؛ فراموش نکنید که با انتخاب و انجام هر کدام این روش‌ها و حتی با رسیدن به وزن مطلوب کار شما تمام نخواهد شد و شما باید برخی از این عادت‌ها را برای همیشه در وجودتان نهادینه کنید تا برای همیشه از داشتن شکمی تخت و پهلوهایی صاف و خوش‌فرم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟