بررسی تجربیات افراد در تمرین با ای‌ام اس

 

 در متد ای‌ام اس قدرت عضلات با تمرینات منظم حفظ می‌شود. اما آیا تجربیات مفیدی در استفاده از دستگاه ای‌ام اس وجود دارد؟ ورزشکاران نظرات مثبتی راجع به این متد دارند یا نه؟ آیا عوارضی در استفاده از این دستگاه گزارش شده است؟

در این مقاله تجربیات چند شخص که سابقه ورزش طولانی مدت با دستگاه ای‌ام اس را داشته‌اند به اشتراک گذاشته‌ایم و به ابهامات استفاده از متد ای‌ام اس پاسخ گفته‌ایم.

برخی اثراتی که افراد در تمرین با ای‌ام اس تجربه کرده‌اند:

افرادی که با دستگاه ای‌ام اس تمرین می‌کنند اذعان می‌دارند: در مرحله اولیه تمرین، شما کم شدن سایزتان را کاملاً احساس خواهید کرد.

در مرحله دوم چربی‌های انباشته مورد حمله قرار می‌گیرند. همچنین شما به دلیل افزایش فعالیت عضلات، روزانه کالری بیشتری خواهید سوزاند، یعنی مصرف انرژی افزایش می‌یابد. بنابراین هدف‌های تمرینی تقویت می‌شوند و علاوه بر کاهش حجم، وزن شما نیز کاهش خواهد یافت.

آیا استفاده از دستگاه ای‌ام اس خطرناک است؟
خیر، این متد هماهنگ با کارکرد طبیعی بدن انسان است. بصورت متمرکز به عضلات اصلی بدن دستور فعالیت ارسال می‌کند. طبق تحقیقات رسمی و علمی با سابقه بیش از پنجاه سال هیچ عارضه جانبی برای استفاده از این متد مشاهده یا پیش بینی نشده است.

لازم به ذکر است درمان از طریق متد ای‌ام اس نیز از بخش‌های شناخته شده تکنیک‌های کلاسیک فیزیوتراپی از دهه 1950 است.

آیا جریان الکتریکی متد ای‌ام اس ممکن است به قلب آسیب برساند؟


فرکانس تعریف شده در این دستگاه، پالس‌های طبیعی بدن را شبیه سازی کرده است و منحصراً عضلات اسکلتی رشته‌ای را فعال می‌کند. در این روند، دیگر اعضاء از جمله قلب در دسترس این جریان‌ها نیستند. پس بیگمان استفاده از این تکنولوژی هیچگونه خطر و یا ریسکی بر روی سیستم طبیعی بدن و قلب ندارد.

آیا پیش نیازهایی برای متد ای‌ام اس لازم است؟


هیچگونه شرایط و یا پیش نیازی برای متد ای‌ام اس وجود ندارد. هر فرد سالم می‌تواند از این متد استفاده کند.

تاریخچه استفاده از دستگاه ای‌ام اس در دیگر کشورها

ای‌ام اس در دهه 1960 در اتحاد جماهیر شوروی محبوبیت پیدا کرد. جایی که توسط دانشمندان متد ای‌ام اس را برای آموزش ورزشکاران مورد استفاده قرار دادند.

از آن به بعد، در مورد اثر تمرین با دستگاه ای‌ام اس ادعا می‌شود که این متد، چهار برابر مقدار تمرین عضلانی نسبت به ورزش‌های سنتی را ارائه می‌کند. تمرین با این تکنولوژی مورد علاقه بروس لی بازیگر نیز بوده است.

محبوبیت استفاده از این متد در اروپا طی ده سال گذشته بسیار زیاد شده است. استفاده از تکنولوژی‌ای‌ام اس در استرالیا نیز در حال افزایش است.

افراد مشهوری از جمله هایدی کلوم، الیزابت هارلی و مدونا ، به صورت همزمان از این روش استفاده می‌کنند که معمولاً به عنوان یک راه آسان برای ساخت عضله، بدون عرق ریختن، به کار می‌رود. 

نتایج بدست آمده بعد از پنج هفته تمرین با دستگاه ای‌ام اس

واکنش بدن پس از انجام تمرینات متد ای‌ام اس

تجربیات لیزا در متد ای‌ام اس

نام من لیزاست و اهل آلمان هستم. از دوران کودکی تپل بودم و هرچقدر سنم بالاتر می‌رفت وزنم هم افزایش می‌یافت. اطرافیانم من را به دلیل وزن زیادم مورد تمسخر قرار می‌دادند. این موضوع مرا ناراحت می‌کرد و باعث می‌شد که بیشتر پرخوری کنم. به مرور زمان فردی دپرس شده بودم که دیگر هیچ انگیزه‌ای برای کاهش وزن خود نداشتم.

تا اینکه دو سال پیش به صورت اتفاقی مطلبی در مورد دستگاه چربی سوز و عضله ساز ای‌ام اس توجه من را به خود جلب کرد. من تصمیم گرفتم از کسانی که تجربه استفاده از دستگاه ای‌ام اس را دارند سؤالات خود را بپرسم.

بعد از اینکه تحقیقات خود را تکمیل کردم به این نتیجه رسیدم که در یک جلسه‌ای‌ام اس به صورت امتحانی شرکت کنم که با روند این دستگاه بیشتر آشنا شوم.

بعد از تمرینات ای‌ام اس زندگی من دستخوش تغییرات بزرگی شد. من روز اولی را که برای تمرینات ای‌ام اس رفته بودم به یاد می‌آورم. بزرگ‌ترین جلیقه‌ای‌ام اس را بر من پوشاندند و برایم تنگ بود و من آن روز از داشتن چنین هیکلی خجالت کشیدم.

بعد از تست کردن تمرینات ای‌ام اس بلافاصله تمرینات خود را با دستگاه ای‌ام اس شروع کردم. اکنون زندگی من بطور کامل تغییر کرده است.

من در طول دو سال، بیشتر از پنجاه درصد چربی بدنم را کاهش دادم و دیگر احتیاجی به خوردن قرص مسکن برای تسکین درد ندارم.

در حال حاضر چهار بار در ماه تمرین می‌کنم و من این نتیجه را مدیون دستگاه ای‌ام اس و رژیم غذایی مرتبط با تمرین‌هایم هستم.

دستگاه ای ام اس

تجربه نه ساله الیکا با دستگاه ای‌ام اس

الیکا بعد از عمل زایمان مهره‌های پایینی کمرش آسیب دیده بود. درد شدیدی در ناحیه پایین کمرش و همچنین پاهایش داشت. به دنبال راه حلی می‌گشت تا از درد کمرش راحت شود تا اینکه با دستگاه ای‌ام اس آشنا شد.

الیکا پس از اولین تمرین آزمایشی‌ای ام اس که انجام داد حیرت زده شد. او با اشتیاق کامل برای تمرین بعدی‌ای ام اس حاضر شده بود.

تمرینی که الیکا انجام داده بود تمرین تحریک عضلانی الکتریکی بود. الیکا تمرینات خود را با اشتیاق انجام داد و هر هفته درد کمر او کاهش می‌یافت. این نتایج به وضوح قابل مشاهده بود.

الیکا به مدت نه سال است که تمرینات ای‌ام اس را بطور منظم دنبال می‌کند. تمامی هدف‌هایش را با ای‌ام اس به اجرا در می‌آورد. او اهداف فعلی خود را بالاتر از هرچیزی می‌داند و شرایط تناسب اندام خود را بسیار مطلوب می‌داند.

نتایج تمرینات خانم بیتا با دستگاه ای‌ام اس:

خانم بیتا به مدت شش ماه است که تمرینات ای‌ام اس را انجام می‌دهد. او در دو ماه اخیر به شدت تحت تأثیر تمرینات ای‌ام اس قرار گرفته و تمرینات خود را با علاقه انجام می‌دهد. او حتی برنامه غذایی خود را نیز تغییر داده است. همیشه قبل و بعد از تمرین وزن می‌شود و با دوره‌های قبلی تمرینش مقایسه می‌گردد.

بیتا سه کیلوگرم از چربی بدنش را از دست داده و همچنین توده عضلانی او از 43 درصد به 58 درصد افزایش یافته است. این نتیجه باعث بالا رفتن میزان متابولیسم پایه نیز هست.

میزان متابولسم پایه، میزان مصرف انرژی بدن در حالت استراحت است. هرچه میزان متابولیسم پایه بدن بالاتر باشد، راحت‌تر می‌توان چربی سوزاند و وزن خود را کاهش داد.

بیتا می‌گوید: برای چندین ساعت ورزش در هفته خیلی زمان از دست دادم. در حقیقت انگیزه‌ای هم نداشتم تا اینکه نوشته‌ای نظرم را جلب کرد: تمرین فقط بیست دقیقه در هفته. آن ای‌ام اس بود.

آن روز تصمیم گرفتم به جای اینکه چندین ساعت وقت خود را هدر بدهم می‌توانم در آن صرفه جویی کرده و تمرینات ای‌ام اس را انجام دهم که فقط بیست دقیقه در هفته وقت نیاز دارد.

بعد از اولین تمرین با ای‌ام اس بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. از اولین نتایج که در یک زمان کوتاه به دست آوردم متوجه شدم که با دوبار تمرین در هفته با یک برنامه غذایی مناسب می‌توانم چربی‌های اضافی بدنم را در کوتاه‌ترین مدت از دست بدهم و ماهیچه‌های بدنم را دوباره برگردانم.

اکنون بدن من قوی‌تر از قبل شده و در وۻعیتی متعادل و راحت هستم.

تجربه دیتر از چهار سال تمرینات ای‌ام اس:

هدف من از تمرینات این بود که درد کمرم را کاهش دهم. به ویژه عضلات پایین پشت کمرم را تقویت کنم و همچنین یکی از اصلی‌ترین هدف‌هایم اندامی متناسب بود.

با تمرینات ای‌ام اس کمردرد شدیدم کاهش یافت علاوه بر این عضلاتم را اکنون می‌توانم ببینم.

دیتر نتایج تمریناتش با دستگاه ای‌ام اس را اینگونه برمیشمارد:

تجربیات استیو 34 ساله از تمرینات ای‌ام اس

او شش هفته است که تمرینات ورزشی‌ای ام اس را در زمینه تناسب اندام انجام می‌دهد. استیو تجربیات خود با ورزش ای‌ام اس را در زمینه تناسب اندام به همراه یک برنامه غذایی مناسب با ما در میان می‌گذارد.

استیو می‌گوید: من خیلی دوست دارم که راز موفقیت‌های خود را بطور کامل توضیح دهم زیرا تنها در مدت شش هفته تمرین با ورزش ای‌ام اس به این موفقیت بزرگ دست یافتم.

 با استفاده از تمرینات ای‌ام اس توانستم اندامی که از لحاظ فیزیکی برای مدت طولانی غیر فعال بودند را دوباره فعال کنم. و این ای‌ام اس بود که به من دوباره یک زندگی سالم همراه با ورزش و تحرک داد. اکنون من احساس توانمندی و راحتی می‌کنم و همه اینها را مدیون ای‌ام اس هستم.

تجربه جدیدی که من با دستگاه ای‌ام اس به دست آوردم این بود که علاوه بر ورزش باید برنامه غذایی مناسب هم داشته باشم. به همین دلیل بسیاری از عادت‌های غذایی بد را کنار گذاشتم و از این روند بسیار راضی هستم. این تغییر باور نکردنی بود.

من در مدت نه روز توانستم هفت کیلوگرم کاهش وزن داشته باشم. در گذشته سر درد شدید داشتم اما اکنون احساس هیچ گونه سردردی ندارم.

علاوه بر اینها مدت زیادی است که علاقه‌ام را به غذاهای چرب و شیرینی‌ها از دست داده‌ام. بدنم را سم زدایی کردم و با انگیزه به ورزش با دستگاه ای‌ام اس می‌پردازم.

من توانستم پس از مدت‌ها دوباره احساس خوبی داشته باشم و کاملاً بهبودی خود را به دست آورم. من می‌توانم ای‌ام اس را به شما پیشنهاد دهم تا خودتان آن را تجربه کنید و تاثیرات آن را در مدت زمانی کوتاه در اندام خود حس کنید.

نتیجه گیری

ورزش کردن باید با پیشرفت زیاد همراه باشد وگرنه موجب ناامیدی ورزشکار می‌شود. اگر ندانید در چه وضعیتی هستید، نمی‌دانید به چه چیزی می‌خواهید برسید. متد ای‌ام اس برنامه‌ای سیستماتیک برای دست یابی به اهداف شما تنظیم می‌کند. دستگاه ای‌ام اس شما را برای رسیدن به آنچه مدنظرتان است یاری می‌کند.

به رغم فقدان شواهد کافی، ای‌ام اس در اروپا، استرالیا و ایالات متحده محبوبیت زیادی به دست آورده است. افرادی که وقتشان فشرده است و به دنبال یک راه سریع برای ورزش هستند و قول چند جلسه تحریک الکتریکی به جای ساعت‌ها ورزش سنگین می‌گیرند، انجام آن برایشان وسوسه کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟