امروزه یکی از ورزشهای جدیدی که محبوبیت زیادی بین عموم مردم جامعه یافته است، ورزش با دستگاه  EMS می‌باشد که با استفاده از پالس‌های الکتریکی عضلات بدن را تحریک می کند و عضلات را دچار انقباضات پی در پی می‌کند. کار کردن با این وسیله ورزشی بسیار راحت می‌باشد و برای لاغری، عضله سازی و افزایش قدرت بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در هنگام استفاده از دستگاه  EMS مثل دیگر وسایل ورزشی باید اصولی را رعایت کرد که اولین اصل برای رسیدن به وزنی ایده ال و بدنی سالم استفاده مناسب رژیم تغذیه‌ای همزمان با این دستگاه می‌باشد.  ما در این مقاله قصد داریم که شما را با اصول تغذیه مناسب در هنگام کار با دستگاه  EMS آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

اصول تغذیه سالم

تغذیه سالم یکی از اساسی ترین اصول در هنگام ورزش کردن می باشد، که شما باید به مقدار  لازم و مناسب از هر مواد غذایی برای به دست آوردن انرژی مورد نیاز بدن استفاده نمایید تا اندامی ایده آل داشته باشید.

امروزه افراد زیادی دچار اضافه وزن و چاقی می‌باشند، که بیشتر از حد معمول نیاز بدنشان غذا مصرف می نمایند و توقع دارند با استفاده از وسایل ورزشی بدون توجه به تغذیه در کمترین زمان به وزن ایده آل خود برسند این در حالی می باشد، که تغذیه سالم به شما کمک می‌کند تا با غذا خوردن اصولی، انرژی بیشتر و احساسات خوب و خلق و خوی ثابت تری داشته باشید و وزن مناسب بدن حفظ شود و استفاده از انواع تمرینات ورزشی را به راحتی و با انرژی بیشتر انجام دهید .

در هنگام استفاده از تمرینات ورزشی دستگاه  EMS باید بدنی پر انرژی داشته باشید، تا بتوانید تمرینات عضلات را به نحو احسنت انجام دهید. برای اینکار باید در ترکیب مواد غذایی خود از چند گروه مواد غذایی بیشتر  استفاده نمایید تا بدنی سالم تر و پر انرژی تر داشته باشید

انواع گروه مواد غذایی سالم و انرژی زا شامل :

– سبزیجات و حبوبات مانند لوبیا و نخود زیاد استفاده کنید.

– از انواع میوه های تازه استفاده کنید.

-از گوشت بدون چربی، مرغ، ماھی، تخم مرغ، پنیر، سویا، آجیل و دانه ها استفاده کنید.

-از غلات مواد غذایی، انواع غلات سبوس دار با فیبر بالا بیشتر استفاده نمایید.

– از لبنیاتی چون  شیر، ماست، پنیر و بخاطر داشتن  کلسیم بیشتر استفاده نمایید.

تغذیه قبل از استفاده دستگاه  EMS

بسیاری از افرادی که تمرینات ورزشی با دستگاه  EMS را انجام میدهند یکی از سوالات ذهنی آنها این است که آیا قبل از استفاده از تمرینات ورزشی با دستگاه  EMS باید شکم آنها خالی یا پر و سنگین باشد یا نه؟

-ما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از تمرینات ورزشی با دستگاه  EMS به هیچ وجه با شکم پر و سنگین تمرینات را انجام ندهید، چون غذای سنگین قبل از  تمرینات ورزشی باعث ناراحتی گوارشی، حالت تهوع و انقباضات شکمی شدید می‌شود و این وضعیت بدن بخاطر صرف تمام انرژی بدن برای هضم غذای خورده شده می‌باشد که در سیستم گوارشی گردش خون را افزایش می‌دهد و باعث کاهش جریان خون به عضلات و ماهیچه ها می شود.

– قبل از تمرینات ورزشی با دستگاه  EMS ورزش کردن با شکم خالی را هم انجام ندهید، چون باعث کاهش قند خون بدن و ضعف شدید و افت انرژی بدن می‌گردد.
– قبل از تمرینات ورزشی با دستگاه  EMS  مقداری غذای سبک قبل از ورزش استفاده کنید تا انرژی لازم برای تمرینات ورزشی چربی سوزی داشته باشید.

-قبل از تمرینات ورزشی با دستگاه‌‏EMS وعده غذایی ساده ایی را میل کنید و بعد از 2ساعت شروع به تمرینات ورزشی  با این دستگاه نمایید.

– قبل از تمرینات ورزشی با دستگاه‌EMS در وعده های غذایی خود از کربوهیدرات هایی مانند نان، ماکارونی، میوه و سبزیجات استفاده نمایید.

– قبل از تمرینات ورزشی با دستگاه  EMS  حتما از غذاهایی که زود هضم هستند استفاده کنید و از استفاده غذاهای دیر هضم و پر چربی اجتناب نمایید.

غذا

تغذیه بعد از استفاده دستگاه  EMS

ما به شما نکاتی اساسی در زمینه تغذیه بعد از استفاده دستگاه‌EMS را توصیه می نماییم :

– 2 ساعت بعد از استفاده تمرینات ورزشی دستگاهEMS‌ غذای سبک یا میان وعده مصرف کنید.

– بلافاصله بعد از استفاده تمرینات ورزشی دستگاه  EMS مواد پرکالری و کربوهیدرات استفاده نکنید، چون باعث بالارفتن قند خون می شود و ابتلا به دیابت افزایش پیدا می کند.

– بعد از تمرینات ورزشی با دستگاه  EMS بدن را گرسنه نگه ندارید از میوه و آبمیوه برای رفع گرسنگی  بعد از تمرین استفاده کنید.

نکات اساسی تغذیه در استفاده از دستگاه  EMS

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟