برای آنکه واکنش بدن زنان و مردان را در کار با متد ای‌ام اس بررسی کنیم، ابتدا به تفاوت‌های فیزیولوژیک و واکنش عضلات و تغییرات فرم بدن زن و مرد در ورزش‌های عمومی می‌پردازیم.

واکنش بدن زنان و مردان پس از تمرینات ورزشی

طبیعتاً واکنش بدن زنان و مردان پس از ورزش یکسان نخواهد بود و هرکدام فرم متفاوت بدنی را در عضله سازی کسب خواهند کرد. این تفاوت شکل عضله سازی به دلیل تفاوت‌های فیزیولوژیکی است که بین مردان و زنان وجود دارد.

به طور کلی عضلات مردان نسبت به عضلات زنان قویتر هستند، مردان توده عضلانی بیشتری داشته و نسبت به زنان مقادیر بیشتری تستسترون در بدن آن‌ها تولید می‌شود به علاوه، مردان قادرند تا با سرعت بیشتری عضلات خود را منقبض کنند. در شرایط تمرینی مشابه، زنان به لحاظ ژنتیکی از استعداد کمتری در قیاس با مردان برای ساختن عضلات برخوردار هستند.

تفاوت واکنش بدن زنان و مردان پس از تمرینات متد ای‌ام اس

تفاوت واکنش بدن زنان و مردان پس از تمرینات متد ای‌ام اس

 اساسی‌ترین دلیل مربوط به سلول‌های عضلانی و هورمونی می‌شود. مانند اندازه و پهنای لگن که در خانم‌ها بزرگتر است. تجمع و نحوه توزیع چربی در زنان در سینه، باسن، کمر و ران متمرکز است (گلابی شکل) اما در مردان در نیمه میانی بدن و در پشت، قفسه سینه و شکم (سیبی شکل).

خانم‌ها به طور طبیعی به دلیل داشتن استخوان‌های کوتاه‌تر از مردها انعطاف پذیرترند. مردها بطور طبیعی نسبت به زنها حجم بیشتری از عضله را دارا هستند و فشار بیشتر را سریع‌تر می‌توانند تحمل کنند. هر کدام از این تفاوت‌ها با توجه به ساختار بدن و جنسیت فرد فواید خاص خودشان را دارند.

اشتباه زنان در این است که بدنسازان زن را قهرمانان استروئیدی می‌پندارند که دارای بدن‌هایی مردانه و خشن هستند اما واقعیت این نیست.

عضلانی شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستسترون در بدن آنهاست که هرقدر میزان تمرینات شدید بدنی را افزایش دهند میزان ترشح و تولید این هورمون در بدنشان افزایش یافته در نتیجه بدنشان عضلانی‌تر و خشن‌تر می‌شود اما در بدن زن مقدار این هورمون فوق العاده کم است و افزایش فعالیت بدن تأثیر خاصی بر روی میزان ترشح این هورمون در بدن ندارد.

در نتیجه در صورتی که قرص‌ها و مواد تزریقی حاوی تستسترن مصرف نشود ما به هیچ وجه شاهد بدنی با فرمت مردانه نخواهیم بود بلکه طبق یافته‌های محققان، زنان برخلاف مردان از وزنه زدن حجیم نمی‌شوند. زیرا میزان هورمون‌های عضله ساز بدنشان، ۱۰ تا ۳۰ برابر کمتر از مردان است. با این حال، بدنشان شکیل و تراشیده خواهد شد.

تفاوت واکنش بدن زنان و مردان پس از تمرینات متد ای‌ام اس

چربی‌های قهوه‌ای و دستگاه ای‌ام اس

تفاوت فرم بدن مردان و زنان پس از تمرینات متد ای‌ام اس

با وجود این‌که بدن مردان و زنان از نظر ساختاری مشابه هم است، اما تفاوت‌های فیزیولوژیکی در هر دو جنس وجود دارد که باعث می‌شود شیوه حجم‌گیریِ عضلانی‌شان در تمرین با دستگاه ای‌ام اس با یکدیگر متفاوت باشد. چند مورد از تفاوت‌های زنان و مردان:

حجیم‌شدن یا به اصطلاح مردانه‌شدنِ بدنِ زنان، به هیچ‌وجه با تمرینات ای‌ام اس اتفاق نمی‌افتد. بدن زنان و مردان از نظر هورمونی تفاوت‌های زیادی دارد،‌ که موجب می‌شود عضله‌سازی به یک صورت اتفاق نیفتد و زنان بتوانند بدون تغییر در فرم بدنشان، به تمرینات با دستگاه ای‌ام اس ادامه دهند.

در نتیجه بانوان با نهایت تلاشی که در تمرینات ای‌ام اس می‌کنند، حجیم و مردانه‌شدن از نظر فیزیولوژیکی برایشان ممکن نیست و فقط با دستگاه ای‌ام اس، اندام و ظاهرشان فوق‌العاده خواهد شد.

تاثیر تغذیه و مکمل های ورزشی در متد ای ام اس

تمرین با دستگاه ای‌ام اس، ورزشی مکمل یا مستقل

اکثر بانوان در تمرینات ای‌ام اس به دنبال چربی سوزی و داشتن تناسب اندام و برخی از آن‌ها کات کردن عضلات هستند. بانوان اغلب هیچ علاقه‌ای به حجیم شدن عضلاتشان ندارند و این ترس را همیشه در ذهن دارند که نمی‌خواهیم با متد ای‌ام اس بدن ما مثل مردان حجیم و عضلانی شود.

 این یک باور اشتباه است، زیرا بدن زنان و مردان کاملاً متقاوت هستند. مهم‌ترین دلیل برای حجیم شدن عضلات، میزان ترشح هورمون تستسترون است که در بدن آقایان ترشح بیشتری دارد و در بدن زنان به دلیل ترشح بسیار پایین، تمرین با دستگاه ای‌ام اس باعث حجیم شدن عضلات بانوان نمی‌شود، پس خانم‌ها با خیال راحت می‌توانند با دستگاه ای‌ام اس ورزش کنند و اندامی زیبا، متناسب و در عین حال زنانه داشته باشند.

۹۹ درصد آقایان به دنبال حجیم کردن عضلات بالاتنه خود (سینه، بازو، سرشانه) هستندکه با تمرینات موضعی در متد ای‌ام اس براحتی امکانپذیر است اما در بانوان به این شکل نیست. مورد بعدی عضلات سینه بانوان است که ۹۰ درصد بانوان تمایل به کوچک شدن آن ندارند. بافت سینه بانوان از چربی است و به راحتی با یکسری تمرینات مخصوصاً تمرینات هوازی این بافت از بین می‌رود و در نتیجه شل می‌شود و شکل نامطلوبی می‌گیرد اما در تمرین با متد ای‌ام اس چون امکان چربی سوزی و عضله سازی موضعی وجود دارد بر قسمت سینه‌ها تاثیری ندارد و سینه‌ها شکل اولیه‌شان را حفظ می‌کنند.

عضله بعدی عضلات ناحیه باسن است که در این ناحیه نیز تفاوت‌هایی بین دو جنس است. تنها ناحیه‌ای که بیشتر بانوان خواهان فرم گرفتن و حجیم شدن آن هستند عضلات ناحیه  باسن است. اما آقایان زیاد علاقه‌ای به حجیم کردن این ناحیه از بدن خود ندارند و به دنبال یک فرم گرفتن عادی هستند که باز هم در متد ای‌ام اس به هردو صورت امکانپذیر است. در نهایت عضلات ناحیه شکم و پهلو که هر دو جنس خواهان چربی سوزی این ناحیه هستند، البته معمولاً خانم‌ها بطور ژنتیکی دارای کمر باریکتری نسبت به آقایان هستند، و با دستگاه ای‌ام اس هردو گروه می‌توانند بصورت اصولی چربی‌های دور شکم خودرا بسوزانند و بفرم دلخواه برسند.

در نتیجه ورزش کردن با اصول متد ای‌ام اس اگر به صورت موضعی باشد می‌تواند چربی سوزی انجام دهد، همینطورهر عضله‌ای که فرد تمایل دارد حجیم‌تر شود، و به نوعی پیکر تراشی می‌کند. تأثیر متد ای‌ام اس بر عضلات زنان تنها سفت شدن و آب شدن چربی‌های دور عضلات است که خود از افتادگی عضله جلوگیری کرده و فورمت منسجم, محکم و استیل فوق العاده دخترانه و منسجمی را به فرد می‌دهد.

دستگاه ای‌ام اس فرم استاندارد هر کس را به او هدیه می‌دهد و هم راستا با اصول ورزشی است. هیچ گاه شاهد ناموزونی فرم بدن در متد ای‌ام اس نخواهیم بود. دستگاه ای‌ام اس به زنان فرمی ظریف و زنانه و به مردان شکلی مردانه و حجیم و قدرتمند خواهد داد.

آیا استفاده از دستگاه ای‌ام اس محدودیت سنی و وزنی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟