تمرینات Electrical Muscle Stimulatio

تمرین ورزشی مدرنی که به تازگی باب شده است تمرینات (EMS) Electrical Muscle Stimulatio نام دارد که بهترین و موثرترین سیستم چربی سوزی، لاغری، عضله سازی و تناسب اندام می‌باشد. این تمرین با انجام حرکات هدفدار و سودمند در عضلات با آگاهی کامل صورت می‌گیرد و تمام عضلات بدن بدون استفاده از وزنه فعال می‌گردند. انقباض در تمام عضلات به وسیله دستگاه انجام می‌شود و دیگر نیازی به ورزش با وزنه‌های سنگین نمی‌باشد. انجام حرکات بدنی سنگین و طولانی همراه با وزنه برای بانوان بسیار طاقت فرساست اما این تمرین به تنهایی باعث افزایش چشمگیر حجم عضله‌های بدن بدون استفاده از وزنه می‌باشد و در نهایت هیچ‌گونه فشار و حتی کوچکترین صدمه ای به مفاصل شما وارد نمی‌کند.

این تکنولوژی نوین در کنار ورزش‌های قدرتی و همچنین هوازی دیگر صورت می‌گیرد و با ايجاد توده عضلانی بدون چربي مازاد باعث شکل دادن به بدن می‌شود. تمرینات EMS  می‌تواند با هدف قرار دادن گروه‌های عضلانی مناسب و نیز با قرار دادن صحیح الکترودهای آن در لباس مخصوص XBody به ترمیم یا بهبود اختلالات عضلانی یا ضعف عضلات کمک شایانی نماید.

حتی به کمک یک مربی با تجربه، در صورت داشتن آسیب بدنی قبلی، امکان ارائه یک راهکار درمانی مناسب برای آسیب وجود دارد. ورزش همراه با مربی شخصی قطعاً اثر تمرینات را دوچندان می‌نماید، به دلیل آنکه مربی برای هر فرد به طور مجزا تمرینات شدید و فشرده و اصولی انتخاب می‌کند و به او انگیزه و نشاط می‌دهد تا نهایت انرژی را در تمرینات خود به کار برد. علاوه بر این، مربی شخصی به صحیح انجام دادن تمرینات توجه کرده و در صورتی که تمرینی به درستی انجام نشود، به فرد تذکر داده و روش صحیح را به او آموزش می‌دهد. این کار نه تنها باعث شدت گرفتن و موثر واقع شدن تمرینات شخص می‌شود، بلکه برای سلامتی فرد مفید است و اشتباهات ورزشی را به حداقل می‌رساند.

تمرینات (EMS) Electrical Muscle Stimulatio

 

این متد آثار متفاوت زیادی را به همراه دارد: از قوی کردن عضلات کمر، شکم و کف لگن که به سختی قابل تغییر می‌باشند تا قدرت بدنی، فرم گیری شکل بدن و رشد عضلات را شامل می‌شود. همچنین این متد در ورزش‌های رقابتی جهت بهبود سرعت و استقامت ورزشکاران و یا جبران عدم تعادل عضلانی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بانوان مسن نیز می‌توانند از این متد به راحتی جهت انجام تمرینات ورزشی خود بهره‌مند شوند. تحقیقات دانشگاه ارلانگن نشان می‌دهد که به طور مثال چربی‌های شکم اشخاص که در بعضی موارد برای سلامت آن‌ها تهدید کننده است، با این تمرینات به طرز موثری کاهش می‌یابند.

 

کم کردن وزن با متد EMS

کم کردن وزن با متد EMS کمی صبوری می‌خواهد، به دلیل آن‌که ساخت همزمان بافت عضلانی بدون چربی، وزن بدن را به مقدار زیادی کم نخواهد کرد. بافت عضلانی، سنگین وزن تر از چربی است و در بیشتر موارد، این وزن آرام تر از درصد چربی بدن شخص کاهش می‌یابد. علاوه بر این، درصد بافت عضلانی رو به افزایش، روند سوزاندن چربی را سرعت می‌بخشد، چرا که دلیل آن مصرف زیاد انرژی توسط عضلات است. به این صورت است که متابولیسم پایه‌ی بدن افزایش می‌یابد و حتی در فواصل استراحت بین آیتم‌های ورزشی هم وزن کم می‌شود.

اما این اصلا مهم نیست که بر روی ترازو چه عددی را می‌بینید، مهم این است که بدن شما چه تغییری کرده است و در اینجاست که آمار و نتایج به وضوح متد EMS را تایید می‌کنند. 85 درصد شرکت کنندگان در یک مطالعه‌ی بزرگ در دانشگاه بایروت آلمان اثرات مثبت و مفید تغییر فرم بدنشان را تایید می‌کنند و جالب‌ترین نکته در این بررسی‌ها این است که بیشترین تغییرات دیده شده برای خانم‌ها در قسمت‌های دور کمر، باسن و ران‌هایشان بوده است، قسمت‌هایی که معمولاً برای خانم‌ها مشکل ایجاد می‌کنند. بر عکس، مردان بیشترین کاهش وزنشان را در شکم خود احساس کرده‌اند و در بازوان، سینه و ران‌هایشان شاهد افزایش حجم نیز بوده‌اند. با جایگزین کردن یک رژیم غذایی مناسب و صحیح، تمرینات متد EMS به صورت بهینه و مفید عمل خواهند کرد.

به دلیل اینکه تمرینات EMS عمیق ترین لایه‌های عضلانی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، می‌توان با انجام آن حتی پس از دوران بارداری، به نتایج بسیار عالی در مرحله‌ی ریکاوری رسید. به خصوص عضلات کف لگن به طور موثری قوی خواهند شد. این تمرینات در کنار بسیاری اثرات مثبتشان، از بی اختیاری ادرار نیز جلوگیری می‌کنند.

این متد چگونه به درد کمر کمک می‌کند؟

اکثر مشکلات مربوط به قسمت کمر به دلیل ضعف سیستم عضلانی و یا عدم تعادل عضلانی افراد به وجود می‌آیند. در اینجاست که تمرینات EMS به کمک می‌آیند: به کمک این تمرینات به سرعت ساختار عضلانی بدن بازسازی می‌شوند و برای داشتن تحرکی بهتر و بدنی سالم تر می‌توانید از این تمرینات استفاده نمایید. تحقیقات انجام شده به طرز شگفت آوری ثابت می‌کنند که مشکلات مربوط به قسمت کمر در افراد مورد مطالعه قرار گرفته بعد از فقط چند روز تمرین به طرز واضحی کم شده و یا حتی به طور کامل از بین رفته‌اند.

رمز موفقیت، در برانگیختن عمیق ترین عضلات ثابت بدن نهفته است. علاوه بر این، با انجام تمرینات EMS حالت ایستادن نیز بهبود می‌یابد. قادر خواهید بود دوباره به درستی بایستید و راه بروید. یک بررسی در دانشگاه فنی مونیخ تاثیر تمرینات EMS بر روی عضلات ثابت کمر، که در بیماران دارای کمر درد به شدت ضعیف هستند را، با تاثیر تمرینات درمانی رایجی که به نام KGG معروف هستند، مقایسه کرده است که نتایج نشان دهنده آن است که، روش درمانی KGG باعث کم شدن حجم عضلانی این قسمت شده است، در حالی که تمرینات EMS میانگین حجم عضلانی بدن را به طرز قابل توجهی افزایش داده است.

 

 

 مزایای تمرینات EMS برای بانوان:

 

نتیجه گیری:

بانوان عزیز می توانند با انتخاب مربی شخصی مناسب، تمرینات منظم این متد و رژیم غذایی مرتبط با هدف و سبستم بدن بانوان، در زمانی بسیار کوتاه‌تر از تمرین با وزنه‌های سنگین و طاقت فرسا، چربی های قسمت‌های شکم و کمر و باسن و ران را از بین برده و به راحتی در هر 20 دقیقه ورزش با این متد حدوداً 700 تا 1500 کالری از چربی‌های خود را بسوزانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟