در دنیای پیشرفته‌ی امروزی بیشتر هنرپیشگان از ستارگان معروف سینمایی و افراد مشهور گرفته تا موزیسین‌های مشهور جهان از تمرینات EMS برای ورزش و همچنین کاهش وزن و عضله سازی استفاده می‌کنند. با استفاده از دستگاه  EMSدر کمترین زمان ممکن می‌توانید بهترین نتیجه برای کاهش وزن و سایز را کسب نمایید.

دستگاه EMS یکی از دستگاه‌های مشهور تناسب اندام در دنیا می‌باشد که فرد با پوشیدن یک روپوش الکترودی مخصوص، به دستگاه الکتریکی متصل می‌شود. این دستگاه پالس‌های الکتریکی را بوسیله سیم‌ها و الکترودها وارد عضلات بدن فرد می‌کند. الکترودهای دستگاه EMS بر روی بزرگترین بافت‌های عضلانی بدن قرار می‌گیرند. این پالس‌های الکتریکی باعث می‌شوند که عضلات تحت تاثیر قرار گرفته و منقبض شوند.

ورزشکاران و علاقمندان به این ورزش از جمله هنرپیشگان می‌گویند که این تکنیک بخاطر انقباضات زیاد و مداوم، همان کار تمرینات شدید بدنسازی با وزنه‌های سنگین را بر روی عضلات بدن انجام می‌دهد. شدت تمرین با دستگاه EMS به سن و تناسب اندام شما و… بستگی دارد. زمانی که می‌خواهید با این دستگاه کار کنید بایستی با مربی مخصوص به خود که تخصص کاملی روی دستگاه داشته باشد این ورزش را انجام دهید.

 

چربی سوزی و کاهش وزن با دستگاه EMS برای ورزشکاران و هنرپیشگان

EMS یک نوع روش علمی است که با استفاده از امواج الکتریکی، باعث تحرک عضلات بدن می‌شود تا به تناسب اندام ایده‌آل دست پیدا کنید. دستگاه‌ EMS در دو نوع باسیم و بی‌سیم به بازار ارائه شده است.

دستگاه EMS جهت چربی سوزی و کاهش وزن و سایز و عضله‌سازی و همچنین فرم‌دهی برای ورزشکاران و هنرپیشگان و… کاربرد بسیاری دارد که همه‌ی این ویژگی‌ها را در کمترین زمان ممکن و با بهترین نتیجه می‌توانید انجام دهید. کار کردن با دستگاه EMS آسان است و این دستگاه معمولاً از فرکانس‌های الکتریکی بسیار پایینی استفاده می‌کند که برای بدن دردناک و خطرناک نمی‌باشد.

جلسات تمرینات دستگاه EMS حدوداً بیست دقیقه طول می‌کشد. ابتدا جلیقه مخصوص داده می‌شود و پس از آن مربی اعلام می‌کند که همزمان با دریافت پالس‌های الکتریکی دستگاه چندین حرکت ساده بدنسازی را انجام دهید. حرکاتی مثل اسکوات، جلو بازو با دمبل را باید با وزنه‌های سبک انجام دهید. شما با استفاده از پالس‌های الکتریکی دستگاه براحتی می‌توانید وزنه‌های حتی بیشتر از ۵ کیلوگرم را نیز حرکت دهید.

با دستگاه فقط بیست دقیقه کار کنید و هفتصد کالری انرژی بسوزانید. تمرینات دستگاه EMS معمولاً بیست دقیقه می‌باشد که در دو جلسه در هفته انجام می‌شود و می‌توانید براحتی و در کمترین زمان ممکن به اندام مورد نظرتان برسید و عضلات ورزیده‌ای داشته باشید. قبل از کار با دستگاه EMS از متخصصین این ورزش پیشرفته مشاوره‌ دریافت کنید تا به بهترین تناسب اندام برسید.

تکنیک‌های دستگاه ورزشی EMS

تکنیک ورزشی کار با دستگاه EMS یکی از تکنیک‌های جدید و بروز و شناخته شده‌ دنیای امروزی می‌باشد که با استفاده از تحریکات، عضلات بدن را برجسته می‌کند. در بیشتر باشگاه‌های زیبا‌سازی اندام، افراد به صورت دراز کشیده ورزش‌های بدنی خود را انجام می‌دهند، ولی با استفاده از تکنیک ورزشی دستگاه EMS دیگر لازم نیست ورزشکاران و هنرپیشگان و… به حالت درازکش و با وزنه‌های سنگین ورزش کنند. می‌توانید به صورت ایستاده تمرینات کششی ساده و ژیمناستیک را با استفاده از تحریکات عضلانی انجام دهید. زیرا عضله‌سازی با این روش بسیار آسان‌تر می‌باشد. یکی از نکات مهم که این دستگاه ورزشی را همه‌گیر و جذاب کرده، استفاده از تحریک همزمان کل عضلات بدن به وسیله پالس‌های الکتریکی می‌باشد.

 

با استفاده از دستگاه ورزشی EMS تمام عضلات بدن به صورت همزمان تمرین داده می‌شوند. پالس‌های الکتریکی در هر ثانیه ۳۰ تا ۴۰ انقباض در تمام عضلات بدن ایجاد می‌کنند. در حین ورزش با دستگاه EMS حرکات ورزشی ساده تمرین داده می‌شود تا عضلات تحریک شوند. در بدن بیش از ۳۶۰۰۰ انقباض ماهیچه‌ای وجود دارد که با استفاده از این دستگاه در ۲۰ دقیقه همه‌ این کارها کاملا دقیق انجام می‌شود. اجزاء اصلی این تکنیک  ورزشی یک جلیقه و پد از جنس پارچه‌های ضد باکتری می‌باشد و شستشوی این لباس بسیار آسان است.

 

در واقع کار دستگاه EMS به وسیله‌ فرکانس‌های الکتریکی بسیار پایین در حدود 150 ضربه در ثانیه و نیروی خفیف جریان برق کمتر از 100 مگا آمپر که برای انسان و قلب بی خطر هستند، انجام می‌گیرد و همزمان تمرین موثری برای ساختار عضلانی بدن انجام می‌شود. هر ضربه‌ دستگاه با یک تکان ناگهانی کوچک همراه است. بعد از تعداد مشخصی ضربه‌  متوالی که در زمان کوتاه و با شدت معینی انجام می‌گیرد، تمام عضله‌های بدن شخص دچار انقباض می‌شوند، دقیقا مانند تمرینات سنتی ورزشی.

 

اغلب در پایان کار، تحت فرمان مغز، عضلات بدن، حرکات خود را با ضربه‌های الکتریکی دستگاه هماهنگ می‌کنند. در حین تمرینات EMS، این دستورات از الکترودها به بیرون صادر می‌شوند. برای عضلات بدن شما تفاوتی ندارد که این فرمان‌ها از کجا آمده‌اند، در هر صورت واکنش آنها منقبض شدن است. در حین تمرینات مدرن و پیشرفته EMS منتظر نمی‌مانیم تا اتفاقی بیفتد، بلکه به صورت ایستا و پویا به ورزش ادامه می‌دهیم. یعنی عضلات با آگاهی منقبض می‌شوند و حرکات هدفداری را انجام می‌دهند. برخلاف تمرینات ورزشی سنتی، این تفاوت به هیچ وجه باعث بالا رفتن وزن نمی‌شود، بلکه منجر به ساخت حجم عضلانی بدنتان می‌شود.

 

EMS برای همه

این تمرین‌ها فقط برای ورزشکاران نیست، بلکه برای همه است! ملکه‌های زیبایی و مشاهیر و هنرپیشگان شناخته شده، این ورزش را به جای تمرینات ورزشی سنتی انتخاب کرده‌اند و بسیار تحت تأثیر نتایج آن از جمله کاهش سلولیت، تقویت پوست و کاهش چین و چروک‌های ظاهری و کاهش وزن و سایز ایده‌آل قرار گرفته‌اند. دستگاه EMS با تحریک بافت عضلانی عمیق زیر سطح بدن، جریان خون را در پوست و بافت آن بهبود می‌بخشد. این روش باعث افزایش گردش خون می‌شود، سموم بدن را از بین می‌برد، پوست را روشن‌تر و شفاف‌تر می‌کند. عضلات حجیم‌تر و پوست شفاف نشان می‌دهد که صورت صاف‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد، زیرا جوانی و درخشندگی از نتایج تمرینات خوب و سالم با این دستگاه است.

 

نتیجه‌گیری:

تمرینات متد ای ام اس، کارآمدتر از آن هستند که طرفداران محدودی داشته باشند. و یا آن که متعلق به قشر خاصی از جامعه باشند. زیرا بسیاری از مردم جهان از جمله هنرپیشگان را شاهد هستیم که تمرینات ورزشی سنتی و سخت و سنگین و با  صرف زمان زیاد را کنار گذاشته و با پالس‌های الکتریکی دستگاه EMS و با مربی مخصوص خود و همچنین با روشی کاملا صحیح و استاندارد اقدام به انجام حرکات ورزشی خود می‌نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟