در دنیای پیشرفته امروزی بیشتر ستارگان معروف سینمایی و افراد مشهور از این دستگاه برای ورزش و کاهش وزن و عضله‌سازی استفاده می‌نمایند. شما با استفاده از دستگاه EMS در کمترین زمان ممکن می‌توانید بهترین نتیجه در زمینه کاهش وزن و سایز را کسب کنید. مطمئنا این سوال در ذهن شما نقش خواهد بست که دستگاه تحریک الکتریکی عضلات یا EMS چیست؟

دستگاه EMSچیست ؟

EMS، مخفف Electric Muscle Stimulation می‌باشد، که یک نوع روش علمی است که با استفاده از امواج الکتریکی، عضلات بدن را تحریک می‌کند تا شما به تناسب اندام ایده آل دست یابید. دستگاه های EMS به صورت دو نوع به بازار ارائه شده است که یا بی سیم می‌باشد یا دارای سیم می‌باشد.

دستگاهEMS، یکی از دستگاه‌های مشهور تناسب اندام در دنیای ورزش می‌باشد، که فرد با پوشیدن یک روپوش الکترودی مخصوص به دستگاه الکتریکی وصل می‌شود. این دستگاه پالس‌های الکتریکی را از طریق سیم‌ها و الکترودها وارد عضلات بدن می‌کند. الکترودهای دستگاه بر روی بزرگترین دسته‌های عضلانی قرار می‌گیرد. این پالس‌ها باعث می‌شود که عضلات تحت تاثیر قرار گیرند و منقبض شوند. ورزشکاران و علاقمندان به این ورزش می‌گویند که این تکنیک بخاطر انقباضات زیاد و مداوم، همان کار تمرینات شدید بدنسازی بر روی عضلات را انجام می‌دهد. شدت تمرین با این دستگاه به سن و تناسب اندام شما و … بستگی دارد. زمانی که شما بخواهید با این دستگاه ها کار کنید حتما باید با مربی مخصوص که تخصص کاملی داشته باشد این ورزش را ادامه دهید.

دستگاه EMS برای چربی سوزی و کاهش وزن و سایز و عضله سازی و فرم دهی کاربرد دارد که همه این کارها را در کمترین زمان ممکن با بهترین نتیجه انجام می‌دهید. کار کردن با دستگاه EMS آسان می‌باشد و دستگاه EMS معمولاً از فرکانس های الکتریکی خیلی پایینی استفاده می‌کند، اصلا برای بدن دردناک نمی‌باشد.

تاثیرات ems

نکته: این روش ورزشی به سه صورت استودیو، ارزش جانبی در مراکز درمانی مجهز و به صورت سیار قابل دسترس است که برای اطلاع از اماکن، استودیوها و باشگاه‌های ارائه دهنده ورزش EMS  می‌توانید به بلاگ LONCEGO مراجعه کنید همچنین این موضوع بسیار مهم و ضروری است که برای کسب اطلاعات از چگونگی آموزش و حرکات ورزشی EMS از یک مربی متخصص در این زمینه استفاده نمایید.

چکیده: EMS یک شبیه ساز قدرتمند ورزشی است که افراد بسیاری می‌توانند از آن استفاده کنند، این روش مانند انجام حرکات بدنسازی در یک باشگاه می‌تواند تمامی عضلات شما را تحت تاثیر خود قرار دهد، در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر برای شما توضیح دهیم این روش به گونه‌ای عمل خواهد کرد که به واسطه یک دستگاه قابل کنترل، میزان معین و تعریف شده‌ای از جریانات الکتریکی به تمامی عضلات بدن منتقل خواهد شد، شپش این جریانات الکتریکی به مغز سیگنال‌هایی وارد خواهد کرد، مغز این سگنال‌ها را مانند حرکات مدام در باشگاه بدن سازی به حساب خواهد آورد که سبب رشد و تقویت عضلات خواهد شد. 

 

 جلسات کار با دستگاه EMS  چقدر است؟

جلسه تمرینات دستگاه EMS حدوداً 20 دقیقه طول می‌کشد. ابتدا جلیقه مخصوص به شما داده می‌شود تا بپوشید. مربی به شما می‌گوید که همزمان با دریافت پالس‌های الکتریکی چندین حرکت ساده بدنسازی را انجام دهید. حرکاتی چون  اسکوات، جلو بازو با دمبل را با وزنه های سبک انجام می‌دهید. شما با استفاده از پالس های الکتریکی به‌راحتی می‌توانید وزنه های‌بالاتر از 5 کیلوگرم را حرکت دهید.

شما می‌توانید با دستگاه 20 دقیقه کار کنید و هفتصد کالری انرژی خود را بسوزانید. تمرینات دستگاه EMS معمولاً 20 دقیقه می‌باشد که دو جلسه در هفته انجام می‌شود و شما می توانید به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن به اندام مورد نظرتان برسید و عضلات ورزیده ای داشته باشید. ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از کار با دستگاه EMS از متخصصین این ورزش پیشرفته مشاوره‌ای دریافت کنید تا به بهترین تناسب اندام برسید.

چکیده: مربی در حین ورزش و استفاده از EMS به شما تمرینات سبک ورزشی خواهد داد تا به وسیله آن عضلات شما بیشتر درگیر شوند و از این طریق عضلات هدف رشد بیشتری داشته باشند؛ شما با استفاده از روش EMS می‌توانید در 20 دقیقا حداقل کالری 700 الی 1200 کالری در روز بسوزانید. اما سوالی که پیش خواهد آمد این است که آیا متد EMS تمرینات هوازی یا بی‌هوازی است ؟

 

محدودیت استفاده از دستگاه EMS

 

تمرین در فضای باز

نحوه انجام ورزش با دستگاه EMS

تکنیک ورزشی کار با دستگاه EMS یکی از تکنیک‌های جدید و شناخته شده دنیای امروزی می‌باشد که با استفاده از تحریکات عضلات، عضلات بدن شما را برجسته می‌کند. در بیشتر باشگاه‌های زیبا سازی اندام، افراد به صورت دراز کشیده ورزش‌های بدنی را انجام می‌دهند، ولی با استفاده از تکنیک ورزشی دستگاه EMS لازم نیست شما به حالت درازکش و ورزش سخت و سنگین انجام دهید. شما به صورت ایستاده تمرینات کششی ساده و ژیمناستیک با استفاده از تحریکات عضلانی انجام می‌دهید . چرا که عضله سازی به این روش بسیار آسان‌تر می‌باشد. یکی از نکات مهمی که این وسیله ورزشی را همه گیر و جذاب کرده است، استفاده از تحریک همزمان کل اعضای بدن به وسیله پالس های الکتریکی می‌باشد.

با استفاده از دستگاه EMS تمام اعضای بدن به صورت همزمان تمرین داده می‌شود. پالس های الکتریکی در هر ثانیه 30-40  انقباض در تمام عضلات بدن را ایجاد می‌کند.  حرکات ورزشی ساده تمرین داده می‌شود تا عضلات تحریک داده شوند، که در بدن 36000 انقباض ماهیچه‌ای وجود دارد که با استفاده از این دستگاه در 20 دقیقه همه این کارها انجام می‌شود. اجزاء اصلی این تکنیک ورزشی یک جلیقه و شرت یا پد می‌باشد که جنس جلیقه و شورت از پارچه های ضد باکتری می‌باشد و شستشوی این لباس بسیار راحت می‌باشد.

چکیده: شما در روش EMS نیازی نیست تا به حالت درازکش برای تقویت عضلات خود قرار بگیرید، همانطور که در ابتدا این مقاله اشاره شد، به دلیل شباهت این روش به بدنسازی شما می‌توانید در حین انجام این روش ورزشی حرکاتی سبک از حرکات باشگاهی را برای اثر بخشی بهتر انجام دهید. روش تحریک الکتریکی عضلات سبب تحریک عضلات به میزان 30 الی 40 انقباض در هر ثانیه خواهند شد.

دستگاه EMS

عملکرد دستگاه EMS؟

دستگاه EMS، جریان برق کمتر از 100 مگا آمپر دارند، که در ثانیه حدود 150 ضربه به وسیله فرکانس‌های خیلی پایین انتقال می‌یابد. این جریان برای اعضای بدن بی خطر می‌باشد و یکی از بهترین تمرینات برای ساخت عضلات بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با هر ضربه یک تکان ناگهانی بر اعضای بدن وارد  می‌شود که این ضربات به صورت متوالی با شدت معین و مدت مشخص انجام می‌گیرد، که باعث می‌شود عضله‌ها دچار انقباضات شوند.

این شیوه ورزش الکتریکی با دستگاه، دقیقاً همان عمل کار با دستگاه‌های بدنسازی سنتی را انجام می‌دهد با این تفاوت که کار با این دستگاه راحت‌تر و در کوتاه‌ترین زمان نتیجه ایده آل را می‌دهد. مغز شما، ضربه های الکتریکی که بر عضلات وارد می‌شود را هماهنگ می‌کند، شما با تمرین با دستگاه EMS این فرمان را به الکترودهای دستگاه صادر می‌کنید. عضلات شما به این فرمان پاسخ می‌دهند و منقبض می‌شوند. شما با دستگاه EMS به صورت ایستا و پویا حرکات ورزشی را انجام می‌دهید، یعنی عضلات شما به صورت هدفمند انقباض پیدا می کنند و عضلات شما حجیم تر می‌شوند.

چکیده: تحریک الکتریکی عضلات حدود کمتر از 100 مگا آمپر دارد که در هر ثانیه حدود 150 ضربه به وسیله فرکانس های پایین انتقال می‌دهد، به همین اساس لاغری سریع با EMS برای شما دست یافتنی خواهد بود.

مدت زمان دستگاه EMS برای رسیدن به تناسب اندام ایده آل

با توجه به اثر بخشی دستگاه EMS  و اینکه هدف شما از استفاده از این دستگاه کاهش وزن یا افزایش وزن با EMS است، می‌تواند زمان متفاوتی را داشته باشد، برای مثال اگر شما دارای اضافه وزن باشید و بر اساس تعاریف دارای چاقی بالایی نباشید زمان و تعداد جلسات پیشنهادی لانسگو به شما حدود 6 جلسه خواهد بود.

 

بهترین ورزش لاغری در زمان گرونا

انواع کاربرد دستگاه EMS؟

نتیجه کار با دستگاه EMS؟

شما با استفاده از دستگاه EMS که نوعی ورزش الکتریکی می باشد به نتایج عالی دست پیدا می کنید، که شامل :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟