مهم‌ترین دغدغه و تکاپوی انسان‌ها، امروزه لاغری و تناسب‌اندام می‌باشد که به‌راحتی و آسانی به دست نمی‌آید و افراد برای رسیدن به اندام ایدئال و عضلانی باید تلاش‌های بسیار و رژیم‌های غذایی درستی را انتخاب کنند.

به‌طورکلی و واقع‌گرایانه می‌توان گفت: همهٔ ورزش‌ها و تحرک‌ها می‌توانند در لاغری کاهش وزن سریع و رسیدن به وزن تقریبی کارآمد، مفید و تأثیرگذار باشند، اما به‌طور واقعی و درست، ورزش‌ها و تحرک‌هایی که کالری سوزی و مصرف انرژی آن‌ها حتی پس از ورزش و تمرین ادامه پیدا کند، مهم‌ترین و بیشترین میزان تأثیر و اثرگذاری را در کاهش سریع وزن به دنبال دارند و از نتایج مهمی برخوردار خواهد بود.

ازجمله حرکاتی که در طول مدت انجام آن‌ها، کالری و انرژی بیشتری نسبت به بقیه و سایر تمرینات می‌سوزاند می‌توان به حرکاتی ازجمله: تمرین و کار با دستگاه بدن‌سازی بیضوی، تمرین و کار با دستگاه قایقرانی، بالا رفتن از پله‌ها طولانی و یا استفاده از استپ به‌عنوان شبیه‌سازی آن به‌جای پله، دویدن چه به‌صورت آزاد و یا استفاده از تردمیل، طناب زدن‌های ریتمیک و درست و حرکت اینتروال با وزن‌های مختلف کتل بل اشاره و نام برد.

پس به‌طورکلی و حتمی می‌توان گفت: همهٔ ورزش‌ها و فعالیت‌های کالری سوز اگر به‌درستی و به‌طور منظم انجام شوند می‌توانند وزن شمارا به‌خوبی کاهش دهند و شمارا در مدت‌زمان مناسبی به یک وزن نرمال برسانند؛ اما لازم به ذکر است که بعضی از ورزش‌ها و فعالیت‌های ورزشی شمارا زودتر و سریع‌تر به اهدافتان و خاسته‌هایتان خواهند رساند و شمارا به یک فرد با وزن نرمال تبدیل می‌کند.

مهم‌ترین نکته و مسئله‌ای که باید به آن اشاره کرد این می‌باشد که کالری سوزی و مصرف انرژی و کالری‌های بدن پس از ورزش مهم‌تر و دارای اهمیت بیشتری نسبت به کالری سوزی در حین ورزش و فعالیت می‌باشد. پس ما در این مقاله همهٔ سعی و تلاش خود را کرده‌ایم که ورزش‌ها و فعالیت‌های مهمی را که توسط کارشناسان حرفه‌ای و استادان بزرگ ورزشی، دربارهٔ کاهش وزن و حرکات ورزشی لاغری، ارائه‌شده‌اند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

حرکت اول: دویدن

در دویدن درست و واقعی باید در هر 10 دقیقه، مسافت 1 کیلومتر طی شود و کالری سوزی این ورزش در یک ساعت چیزی بالغ‌بر 660 تا 990 کالری می‌باشد. این ورزش جز یکی از ورزش‌های مهم و قطعی برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی نرمال می‌باشد.

شما پس از دویدن و طی یک مسافت معلوم با یک سرعت مشخص و متوسط، دچار چربی سوزی می‌شوید و این چربی سوزی نه‌تنها در هنگام دویدن بلکه در مابقی روز ادامه خواهد داشت و وقتی شما ورزشتان تمام می‌شود، درواقع کالری سوزی شما ادامه پیدا خواهد کرد.

شما برای این‌که در طول مدت ورزش کردن و یا بعد از اتمام ورزشتان، کالری سوزی داشته باشید، می‌توانید در زمان انجام ورزش مربوطه، چند حرکت مختلف دیگر مثل حرکت اسپرینت به آن اضافه کنید و اگر آن را انجام می‌دهید به‌سرعت و فشار آن بی افزایید. برای انجام چنین کاری شما می‌توانید با اضافه کردن نسبت ورزشتان به استراحتتان کالری سوزی بیشتری انجام دهید.

به‌عنوان‌مثال نسبت ورزش به استراحت را 2 به 1 کنید تا جواب بهتری و تأثیرگذارتری را در تمرین بگیرید. مثلاً اگر 100 ثانیه می‌دوید و کالری مصرف می‌کنید زمان استراحت خود را 50 ثانیه قرار دهید تا میزان کالری مصرفی شما بالا رود.

حرکت دوم: حرکات اینتروال با کتل بل

کالری سوزی و میزان انرژی مصرفی این ورزش در هر ساعت چیزی حدود به 554 تا 822 کالری می‌باشد. این ورزش بسیار کالری سوز و دشوار با شدت بسیار بالا و قدرتی به کمک وسیله‌ای به نام کتل بل انجام می‌شود. این حرکت بسیار مهم و اساسی برای کاهش وزن می‌تواند تا 36 ساعت پس از ترک ورزش و محیط ورزشی به عمل کالری سوزی خود بپردازند و چربی سوزی خود را انجام دهد. به همین خاطر می‌باشد که از این ورزش برای کاهش وزن‌های بسیار بالا استفاده می‌شود.

شما برای کسب بهترین نتیجه و عملکرد این نوع ورزش، بهتر و پسندیده است که میزان ورزش خود را نسبت به استراحتتان به حداقل برسانید و همهٔ سعی و تلاش خود را بکنید که میزان استراحت خود را کم و کمتر کنید زیرا این‌گونه، کالری سوزی بیش‌ازاندازه بالا می‌رود.

 

برای این‌که بتوانید میزان قدرت و یا زمان ورزش خود را بالا ببرید و به حداکثر میزان خود برسانید، بهتر است بین حرکات ورزشی بالاتنه و پایین‌تنه نوسان و تغییر داشته باشید. پس می‌توانید برای چنین کاری از حرکات ورزشی؛ مثل کتل بل سوئینگ، کتل بل پوش پرس و کتل بل اسکوات استفاده کنید و به آن‌ها بپردازید. شما باید بتوانید بعد از انجام و تکمیل هر سه حرکت، فقط 15 تا 20 ثانیه استراحت و نفس‌گیری کنید تا نتایج خوبی حاصل شود.

می‌توان گفت: دستگاه ems جدیدترین و به‌روزترین متد ورزشی و فعالیت‌های ورزشی در دنیا به شمار می‌رود که بسیار مورد استقبال قرا گرفته‌شده است. در ورزش و فعالیت ems, تمام گروه‌های عضلانی و ماهیچه‌ای بدن تحت تأثیر و فشار قرار می‌گیرد و این‌یک خبر خوب و عالی برای تمام ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش‌های حرفه‌ای می‌باشد.

درواقع می‌توان گفت: در دستگاه ems تمام گروه‌های عضلانی و ماهیچه‌ای بدن به‌طور هم‌زمان و یک‌باره فعال می‌شوند و در یک تایم معلوم، می‌توان تمام عضلات بدن را از بالاتنه تا پایین‌تنه مورد فعالیت قرار دهد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دیگر دستگاه ems این است که از این دستگاه می‌توان در هر جا و مکانی استفاده کرد و حتماً نیاز به باشگاه رفتن و محیط‌های مخصوص ورزشی را ندارد.

بدن ما انسان‌ها علاوه بر حساسیت‌ها و پالس‌های عصبی و متعددی که مغز تولید می‌کند و آن‌ها را به‌سوی عضلات و ماهیچه‌های بدن می‌فرستد و باعث تحریک، انقباض و یا انبساط آن‌ها می‌شود، می‌تواند از طریق جریان الکتریکی خارجی هم مورد تحریک قرار بگیرد و واکنش‌های متعددی را ازجمله انقباض و انبساط ماهیچه را نشان دهد.

دستگاه‌های پرقدرت ems جریان‌های الکتریکی متعددی را با شدت‌ها و جریان‌های مختلفی به وجود می‌آورد که این جریان از طریق پدهای مخصوصی که روی پوست بدن ما، در نواحی مختلف قرار می‌گیرد، به بدن منتقل می‌شود و عضلات ماهیچه‌ای بدن را منقبض می‌کند.

یکی از برندهای معروف و قابل‌اعتماد دستگاه ems که در اکثر کشورها وجود دارند و در ایران هم موجود است برند و دستگاه لانسگو می‌باشد. دستگاه لانسگو برندی است که ساخت کشور آلمان است و از کیفیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌رود.

همان‌طور که گفته شد برند loncego یکی از معروف‌ترین و کارآمدترین برندهای دستگاه ورزشی ems می‌باشد که بسیار کارایی بالایی دارد. برند loncego بیشترین و حداکثر کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران استفاده‌کننده از این دستگاه فراهم می‌کند و به خاطر آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی از لانسگو استفاده کرد و آموزش‌ها آن را فراگرفت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟