حتماً تاکنون نام دستگاه‌های EMS را شنیده‌اید، امروزه دستگاه‌های EMS در خدمت پزشکی هستند و خدمات بسیار زیادی را به این علم رسانده‌اند، اگر شما نیز جزو علاقه‌مندان به استفاده از این دستگاه‌ها هستید بهتر است این مطلب را به‌خوبی مطالعه کنید تا اطلاعات کافی در این زمینه به دست بیاورید. در این مطلب قصد داریم درباره مطالبی بسیار جدید و نوین در علم پزشکی صحبت کنیم که رابطه تنگاتنگی با دستگاه‌های EMS دارند و شما نیز می‌توانید مطالب بسیار مفیدی را از این مقاله بیاموزید.

در این مطلب ابتدا به معرفی دستگاه‌های EMS خواهیم پرداخت و بعدازآن برخی از مزیت‌ها و معایب این دستگاه‌ها را بررسی خواهیم کرد و در پایان نیز رابطه این دستگاه‌ها با علم پزشکی و تأثیر دستگاه‌های EMS در علم پزشکی را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه‌های EMS چیست‌اند؟

دستگاه‌های EMS دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نحوه ورزش کردن خود را بهبود ببخشید، درواقع این دستگاه‌ها با کارکرد مناسبی که دارند باعث می‌شوند که مدت‌زمان ورزش کردن شما به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند و همین‌طور کیفیت ورزش کردن شما و نتیجه‌ای که از آن می‌گیرید نیز افزایش پیدا کند. دستگاه‌های EMS شامل لباس‌هایی مخصوص ورزش کردن می‌باشد که درون این لباس‌ها الکترودهایی قرار داده‌شده است که در حین ورزش کردن جریان الکتریکی را وارد بدن شما می‌کند،

این جریان الکتریکی که وارد بدن شما می‌شود باعث می‌شود تا عضلات شما به میزان زیادی به‌صورت پی‌درپی منقبض شوند و درنتیجه این انقباض باعث می‌شود تا عضله‌های شما ساخته شود. دستگاه‌های Ems امروزه در سرتاسر دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از افراد مشهور و علی‌الخصوص بازیگران و مدل‌های مشهوری که همواره باید تناسب‌اندام خود را حفظ کنند از این دستگاه‌ها برای ورزش کردن استفاده می‌کنند.

دستگاه EMS

مزیت‌های دستگاه‌های EMS

دستگاه‌های EMS در خدمت پزشکی

تا چند سال پیش از دستگاه‌های EMS فقط و فقط برای ورزش کردن استفاده می‌شد و افرادی که قصد چربی سوزی در مدت‌زمان کوتاهی را داشتند از این دستگاه‌ها برای ورزش کردن استفاده می‌کردند، ولی در سال‌های گذشته مزیت‌ها و کاربردهای بسیار زیادی دیگری نیز از دستگاه‌های EMS کشف شد که بیشتر این مزایا درزمینهٔ های پزشکی بوده‌اند و همین مورد عاملی شده است تا امروزه دستگاه‌های EMS در خدمت پزشکی باشند.

درمان سلولیت با استفاده از دستگاه‌های Ems

یکی از عواملی که باعث شده است تا امروزه دستگاه‌های EMS در خدمت پزشکی باشند درمان سلولیت و بهبود روند ترمیم سلولی می‌باشد که توسط دستگاه‌های EMS انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید امروز سلولیت مشکلی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند و درمان‌های شیمیایی که برای آن استفاده می‌شود ممکن است خطراتی را برای شما داشته باشد ولی ازآنجایی‌که استفاده از دستگاه‌های EMS دارای هیچ‌گونه عوارضی نیست و به گفته بسیاری از مجامع پزشکی استفاده از این دستگاه‌ها کاملاً ایمن است شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده کردن از دستگاه‌های EMS اقدام به درمان سلولیت و همین‌طور بهبود روند ترمیم سلولی خود کنید.

درمان آسیب‌دیدگی‌های ورزشی

از گذشته‌های دور همواره یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ورزش حرفه‌ای این بوده است که ورزشکاران به دلیل فشاری که به خود می‌آورند دچار مصدومیت‌هایی می‌شوند که این مصدومیت‌ها ممکن است حتی تا چندین سال با ورزشکاران باشد و همین عامل باعث شود که ورزشکاران دیگر نتوانند به شرایط قبلی خود بازگردند، اما با استفاده از دستگاه‌های EMS  ورزشکاران به‌راحتی می‌توانند ورزش حرفه‌ای را ادامه دهند و همین عامل دیگری است که بتوان گفت دستگاه‌های EMS در خدمت پزشکی هستند.

درواقع ورزشکاران ۲ سود بسیار مهم از استفاده از دستگاه‌های EMS می‌برند اولی این است که آن‌ها می‌توانند با استفاده کردن از این دستگاه‌ها به‌راحتی دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارند و بدون این‌که فشاری به عضو آسیب‌دیده خود وارد کنند ورزش کنند و بدن خود را آماده نگه‌دارند تا ازلحاظ بدنی افت نکنند، دومین مزیت و سودی که دستگاه‌های EMS برای ورزشکاران دارد این است که باعث می‌شود تا روند بهبود عضو آسیب‌دیده ورزشکاران سریع‌تر شود و درنتیجه ورزشکاران حرفه‌ای که آسیب‌دیده‌اند سریع‌تر می‌توانند به ورزش حرفه‌ای بازگردند.

نتیجه‌گیری

به‌صورت کلی می‌توان گفت که دستگاه‌های EMS در خدمت پزشکی هستند چراکه استفاده از این دستگاه‌ها علاوه بر این‌که مزیت‌های بسیار زیادی را دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات را در علم پزشکی حل کند هیچ‌گونه عوارضی را نیز در پی ندارد و تمامی بیمارانی که مشکلشان با استفاده از دستگاه‌های EMS قابل‌حل می‌باشد می‌توانند بدون نگرانی از این دستگاه‌ها استفاده کنند و به این وسیله مشکل خود را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟