در بخش آخر مقاله به بررسی دو مورد آخر از موارد کاربردهای گستردهٔ دستگاه ای‌ام اس می‌پردازیم. در پایان این مقاله نیز پرسش اصلی مطرح شده یعنی «دستگاه ای‌ام اس برای چه کسانی مناسب است» را پاسخ خواهیم داد.

دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ دستگاه چربی سوز

برای آن که دستگاه ای‌ام اس را به مثابهٔ یک دستگاه سوزانندهٔ چربی معرفی کنیم لازم است ابتدا با چربی، ویژگی‌ها و ساختار آن آشنا شویم.

چربی چیست؟

چربی مجموعهٔ گسترده‌ای از ترکیبات آلی است که در بسیار از مواد غذایی به طور طبیعی وجود دارد. ساختار چربی به گونه‌ای شکل گرفته که این ماده را در آب نامحلول کرده است. چربی یک منبع ذخیرهٔ انرژی است. جالب است بدانید که یک واحد چربی بیش از دو برابر یک واحد پروتئین و کربوهیدرات دارای انرژی است.

انواع چربی

1-چربی‌های اشباع

_جامد هستند

_بیش‌تر در خوراکی‌های حیوانی وجود دارند

_مصرف آن‌ها باعث افزایش کلسترول خون می‌شود

_فرایند هضم دشواری دارند

2-چربی‌های غیر اشباع

_در دمای معمولی مایع هستند

_برای ساخت سلول‌های مغز و سلامت قلب و بینایی مفید اند

_اکثراً در خوراکی‌های گیاهی مثل زیتون، دانهٔ کنجد و دانهٔ آفتابگردان وجود دارند

_هضم آن‌ها به مراتب آسان‌تر از چربی حیوانی است

چربی سوزی چیست؟

چربی سوزی فرایندی است که در طی آن میزان درصد چربی در بدن انسان با قد و وزن کلی بدن و میزان وزن ماهیچه‌ها ماهیچه است.

چرا چربی سوزی اهمیت دارد؟

چربی سوزی اهمیت دارد زیرا به طور مستقیم با زیبایی و تناسب اندام و همچنین سلامتی تن درستی مرتبت است. شرط اول سلامت عمومی بدن و تناسب اندام، کاهش چربی بدن و نگه داشتن آن در نیاز و تعادل است. هم چنین تا زمانی که چربی زیادی در بدن وجود داشته باشد، عضلات بدن هیچ نمایی نخواهند داشت.

چربی سوزی چگونه اتفاق می افتد؟

هنگامی که فرد شروع به فعالیتی اعم از کاری، فکری و ورزشی می‌کند برای انجام آن فعالیت نیاز به سوخت کافی دارد. در ابتدای آن فعالیت، بدن سوخت مورد نیازش را از انرژی موجود در عضلات می‌گیرد. پس از چند ثانیه برای ادامهٔ سوخت گیری، بدن به سراغ قند موجود در خون می‌رود. پس از چند دقیقه، اگر بدن وارد مرحلهٔ هوازی شود، نیاز به سوخت اساسی‌تری پیدا می‌کند، پس بدن در این مرحله به سراغ چربی‌های اضافهٔ بدن رفته و برای ادامهٔ فعالیت، چربی‌ها را می‌سوزاند. پس رسیدن به مرحلهٔ هوازی در کیفیت و میزان چربی سوزی بسیار مهم است.

نقش دستگاه ای‌ام اس در رسیدن به مرحلهٔ هوازی و چربی سوزی

اگر در هنگام تمرینات هوازی به دستگاه ای‌ام اس متصل باشید، پالس‌های الکتریکی این دستگاه، با تحریک پی در پی عضلات بدن، در فشارهای رو به افزایش، به هوازی شدن کل بدن و حتی هوازی شدن قسمت خاصی از بدن کمک می‌کند.

برای لاغری‌های موضعی، مثلاً برای آب کردن چربی‌های بازو هم زمان با انجام تمرینات سبک و وزنه برداری‌های ویژهٔ بازو مثل جلو بازو چکشی یا پشت بازو جفت دمبل، یا حتی تمرین با کش های لوپ، قسمت بازوان خود را به دستگاه ای‌ام اس وصل کنید. خیلی زود بدن به مرحلهٔ هوازی رسیده و مرکز تمرکز چربی سوزی، قسمت خاصی خواهد بود که فشار وزنه‌ها و همچنین شوک پالس‌های الکتریکی بر روی آن متمرکز خواهد بود. به این دلایل است که دستگاه ای‌ام اس برای چربی سوزی و حتی لاغری‌های موضعی نیز کاربرد دارد.

دستگاه ای‌ام اس به مثابهٔ درمانگر بافت‌های پوستی و زیر پوستی

برای آن که این بخش از کاربرد دستگاه ای‌ام اس را شرح دهیم، لازم است اطلاعات مختصری پیرامون سلولیت و تجمعات چربی‌های زیر پوستی به دست آوریم.

سلولیت چیست؟

سلولیت نوعی چربی است که در زیر پوست جمع می‌شود و شکل ظاهری پوست را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. سلولیت، چربی‌هایی است که در فاصلهٔ بین عضلات و فیبرهایی که پوست را به عضله وصل می‌کنند، قرار می‌گیرد. میزان بیش از حد این چربی‌ها به بافت پوست فشار وارد کرده و ظاهری ناصاف و حفره حفره، شبیه به سطح پوست پرتقال، به پوست بدن می‌دهد.

پیشگیری از سلولیت چگونه است؟

عضلات نرم و سست، بستر مناسبی برای رشد سلولیت ها هستند. حتی اگر سلولیت به صورت موروثی، در ژن فرد وجود داشته باشد، با شروع تمرینات ورزشی، پیش از سن بلوغ و ادامه دار بودن آن، امکان بروز این عارضه بسیار کم خواهد شد.

درمان سلولیت چگونه است؟

برای درمان سلولیت، موارد زیر توصیه می‌شود:

1-رژیم غذایی سالم

2-سم زدایی

3-پاک سازی بدن به وسیلهٔ دوره‌های گیاه خواری

4-استفاده از چربی‌های غیر اشباع

5-انجام تمرینات هوازی و چربی سوزی

6-انجام تمرینات بی هوازی برای تقویت و استحکام عضلات

7-استفادهٔ مداوم از متد ای‌ام اس

درمان سلولیت با دستگاه ای‌ام اس

دستگاه ای‌ام اس همان طور که در بخش‌های پیشین توضیح داده شد، با کاربردهایی که برای چربی سوزی و عضله سازی دارد، بهترین گزینه برای مبارزه با سلولیت است.

با تمرینات وییهٔ درمان سلولیت، همراه با دستگاه ای‌ام اس می‌توانید بافت‌های چربی زیر پوستی را از بین ببرید و ظاهر حفره مانند و ناصاف پوست را نیز درمان کند.

در پایان این مقاله که آخرین بخش است از مقالهٔ «دستگاه ای‌ام اس برای چه کسانی مناسب است؟»، به پرسش اصلی این مجموعهٔ مقالات برمی گردیم.

دستگاه ای‌ام اس برای چه کسانی مناسب است؟

1-دستگاه ای‌ام اس به عنوان یک مکمل عالی ویژهٔ بدن سازان و ورزشکاران حرفه‌ای در کنار تمرینات بدن سازی، بسیار مفید و مؤثر است.

2-دستگاه ای‌ام اس برای همهٔ کسانی که می‌خواهند، تمام عمر، اندامی متناسب و زیبا داشته باشند، بهترین گزینه است.

3-دستگاه ای‌ام اس برای ریکاوری‌های بعد از زایمان زیر نظر پزشک بسیار کمک کننده خواهد بود.

4-دستگاه ای‌ام اس برای همهٔ کسانی که می‌خواهند، اندامی عضلانی و خوش فرم داشته باشند، اما زمان کافی برای تمرینات دائمی ندارند بهترین گزینه خواهد بود.

5-دستگاه ای‌ام اس برای کسانی که به ورزش‌های سنگین، چه هوازی و چه بی هوازی، علاقه مند هستند اما بخاطر مشکلات مفصلی، توانایی انجام این تمرین‌ها را ندارند، بسار مفید و کارامد و بدون آسیب عمل خواهد کرد.

6-برای سالمندانی که عضلات آن‌ها به قدری تحلیل رفته است که قدرت تمرینات حرکتی و عضله ساز را ندارند، دستگاه ای‌ام اس بسیار کمک کننده خواهد بود.

7-دستگاه ای‌ام اس برای فیزیوتراپی‌های پس از برخی جراحی‌ها، زیر نظر پزشک، قابل استفاده است.

8-دستگاه ای‌ام اس برای انجام حرکات اصلاحی، ویژهٔ کسانی که فرم طبیعی بدنشان به دلیل عادات غلط حرکتی، تغییر کرده است و دچار بیماری‌های کمر درد، گردن درد و غیره شده‌اند، بسیار مؤثر و کارامد خواهد بود.

9-دستگاه ای‌ام اس برای درمان بافت‌های زیرپوستی، سلولیت ها و ترمیم ظاهر پوست‌های تحت سلولیت قرار گرفته بسیار مؤثر است.

10-دستگاه ای‌ام اس برای لاغری‌های موضعی و چربی سوزی، در کنار تمرینات هوازی و رژیم غذایی درست، بسیار کارامد است.

فرجام این که:

استفاده از متد ای‌ام اس به عنوان یکی از کارامد ترین و مدرن‌ترین متدهای درمانی، ورزشی و زیبایی، شناخته شده است که کاربردهای بسیار گوناگونی دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟