دستگاه ای‌ام اس با بکارگیری جریان الکتریکی، از طریق الکترودهای تعبیه شده عمل می‌کند. در این روش با تحریک سیستم عصبی عضلانی، انقباض غیر ارادی عضلات صورت می‌گیرد.

متد ای‌ام اس از قرن 18 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. البته محققان ورزشی در قرن 21 با این تکنولوژی جدید، که می‌تواند جایگزین بدنسازی و تمرین با وزنه‌های سنگین باشد آشنا شدند.

بر اساس بررسی‌ها، درصد عضلانی کم باعث ناتوانی شده و منجر به آسیب می‌شود. افرادی که خیلی لاغر یا چاق هستند درصد عضلانی خیلی کم و بالعکس درصد چربی بالایی دارند. این افراد مستعد بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2، سرطان‌های وابسته به هورمون و روده بزرگ و همچنین بیماری‌های کیسه صفرا هستند. از دست دادن عضلات باعث کم شدن قدرت بدنی شده، و این کاهش قدرت خیلی سریعتر از کاهش حجم اتفاق می افتد. در نتیجه ساختن یا نگه داشتن درصد عضلانی بدن، برای حفظ قدرت بدنی حائز اهمیت است. مردان دو برابر بیشتر از زنان در خطر از دست دادن عضلات اسکلتی هستند.

دستگاه ای‌ام اس چربی سوز یا عضله ساز؟

همه افراد از یک سمت بدنشان بیشتر در کارهای روزانه استفاده می‌کنند، و یک سمت بدن نسبت به سمت دیگر غالب می‌باشد و میزان درصد عضلانی بالاتری دارد. مزیت استفاده از دستگاه ای‌ام اس این است که با ایجاد انقباضات غیر ارادی هر دو سمت به یک میزان رشد خواهند کرد، و بهبود پیکری و قامتی را نیز مشاهده خواهیم کرد.

اختلاف قدرتی 10 تا 15 درصدی دو سمت بدن، باعث بوجود آمدن اختلال پیکری می‌شود، و این روش بهبود 90 درصدی را به همراه دارد. ورزش قدرتی هنگامی که بدن تمایل به یک سمت غالب داشته باشد، بروز عارضه‌های بعدی و مفصلی را به همراه خواهد داشت. اما در تمرین با دستگاه ای‌ام اس فشاری بر روی مفاصل نیست و در عین حال که بهبود بخشی قدرت، در دو سمت بدن صورت می‌پذیرد، آسیب جانبی مشاهده نخواهد شد.

کاربردهای متد ای‌ام اس

تفاوت واکنش بدن زنان و مردان پس از تمرینات متد ای‌ام اس

دستگاه ای‌ام اس و افراد پرمشغله

در حال حاضر بیشتر افراد به دنبال فعالیت‌هایی هستند که زمان کمتری را صرف کنند، و بهترین نتیجه و جاذبه را برایشان داشته باشد. دستگاه ای‌ام اس برای افراد پر مشغله که تکنیکی جدید را برای تمرین جستجو می‌کنند تا زمان کمتری برای ورزش کردن نیاز باشد، بسیار مناسب بوده و توصیه می‌شود.

 دستگاه ای‌ام اس ثابت کرده نیازی به برداشتن وزنه‌های سنگین برای حجم گرفتن و یا زمان طولانی در تمرین نیست. در حالی که این امر با صرف یک یا دو جلسه در هفته رخ می‌دهد. اما در بدنسازی زمانی می‌توانیم شاهد چنین نتایجی باشیم که دغدغه مند به این امر بپردازیم. یعنی با تمرین روزمره و حمل وزنه‌های سنگین، بطور روزانه به ورزش بپردازیم. که این کار در دنیای پرمشغله امروز کمی دور از ذهن است، و فقط برای کسانی که شغل آنها بدنسازی یا مربی گری است ممکن است. انسان قرن 21 به دنبال فعالیت‌های زود بازده است و دستگاه این ام اس دقیقاً چنین تاثیری دارد و کاملاً مناسب حال افراد است.

چربی سوزی و عضله سازی با متد ای‌ام اس

متد ای‌ام اس سلولیت های چربی که معمولاً افراد با اضافه وزن بالا دچارش هستند را از بین می‌برد. و از آن طریق پیشرفت قابل توجهی بر فیبرهای عضلانی پایین تنه مشاهده خواهد شد.

دستگاه ای‌ام اس می‌تواند از آسیب‌های جسمانی مخصوصاً در نواحی پایین کمری، زانو، شانه‌ها و همچنین صدمات عضلانی جلوگیری کند. در متد ای‌ام اس هیچ گونه وزنی بر مفاصل نیست به همین جهت از آسیب‌های مفصلی جلوگیری می‌شود.

با استفاده از دستگاه ای‌ام اس فعالیت عضلات از طریق جریان پالس‌های عصبی صورت می‌گیرد. این پالس‌ها از مغز به سیستم عصبی عضلانی فرستاده می‌شود.

 دستگاه ای‌ام اس با استفاده از این خصوصیت به لایه‌های بیشتری از عضلات نفوذ می‌کند. همچنین درصد بیشتری از فیبرهای عضله را درگیر می‌کند. این مهم در تمرین و حرکات عادی قابل اجرا نیست.

در طی کار با دستگاه ای‌ام اس 90% عضلات بدن بطور همزمان درگیر می‌شوند. همچنین انقباضات عضلانی شدیدتر از انقباض ارادی است، که این امر منجر به هماهنگی بهتر درون عضلانی و برون عضلانی می‌شود.

واکنش بدن پس از انجام تمرینات متد ای‌ام اس و سایر تمرینات ورزشی

دستگاه ای‌ام اس چربی سوز و عضله ساز

دستگاه ای‌ام اس در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار مؤثر است. افرادی که می‌خواهند اضافه وزن خود را کنترل کنند، می‌توانند از طریق متد ای‌ام اس در مدت زمان کمی حجم زیادی از چربی‌های بدنشان را بسوزانند. و به وزن ایده آل برسند. در عین حال که سلولیت هایشان از بین رفته و همزمان عضله سازی هم صورت می‌گیرد. این نکته قابل اهمیت است که دستگاه ای‌ام اس بیش از آنکه چربی سوز باشد عضله ساز است. یعنی ماهیچه‌ها را منقبض کرده و با تحریک عضلات اثری چند برابر از وزنه زدن در مدت طولانی دارد. زیرا در متد ای‌ام اس اکثر الیاف عضلانی که در ورزش‌های عادی نمی‌توانند فعال شوند، به کار گرفته می‌شوند و پالس‌های الکتریکی از مغز به عمق عصب‌های ماهیچه‌ها وارد می‌شود. این باعث حجیم شدن عضلات می‌شود و چربی‌های مضر بدن از بین می‌رود.

تمرینات ورزشی الکتریکی‌ای‌ام اس باعث عضله سازی می‌شود. اما در حدی که نیازهای اصلی یک ورزشکار را رفع کند.

 بر اساس تئوری‌های موجود متد ای‌ام اس با با تأثیر بر سلول‌های ماهواره‌ای عضلات باعث افزایش تعداد تارهای عضلانی می‌شود، که در تمرین با این دستگاه‌ها برای گروه‌های مختلف با اهداف متفاوت، علاوه بر افزایش کیفیت عضلانی که شامل شاخص‌های قدرت، استقامت و توان می‌شود، باعث بهبود عضلات نیز می‌گردد.

 اگر افراد مداومت در استفاده از دستگاه ای‌ام اس نشان دهند می‌توانند حتی بدنشان را به سمت خشکی سوق دهند، و در کنار عضله سازی ناخودآگاه و همزمان چربی‌های زاید بدنشان را بسوزانند، و بدن به ایده آل ترین فرم ممکن برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟