دنیای بیکران دم نوش لاغری

در مقالات گذشته با بررسی نوشیدنی‌ های چربی سوز با هم به گپ و گفت پرداختیم، در آن مقاله فقط چند مورد چای را برای لاغری به شما معرفی کردیم و از دم نوش های لاغری حرفی نزدیم، خب طبیعی است، زیرا خود دمنوش‌ های لاغری یک دنیای بزرگی است که درست‌تر بود تا به صورت جداگانه و کاملا اصولی به آن بپردازیم. همانطور که از اسمش مشخص است، دمنوش یعنی یک گیاه یا قسمتی از گیاه را دم کنیم و سپس بنوشیم؛ در واقع دمنوش‌ها در افکار عمومی به گونه‌ای رخنه کرده‌اند که می‌توانند تاثیرات مفید ولی به اشتباه در لاغری بالا تنه و چربی سوزی شکم و پهلو داشته باشند.

پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات مناسب در حوزه تناسب اندام مقاله جامع چگونه لاغر شویم لانسگو را مطالعه نمایید

دم نوش در ایران حتما ریشه در گذشته داشته ولی با پیشرفت علم و تغییر روش مداوا از سنتی به مدرن، مصرف دم نوش کاهش چشمگیری داشته است، اما پس از پخش چند سریال کره‌ای از تلوزیون، که نشان می‌داد چقدر مصرف دم نوش‌ها می‌تواند در بهبود سلامت موثر باشد، سبب شد تا افکار عمومی مجددا به سمت مصرف دم نوش‌ها برود، تا قبل از این اتفاق مصرف دمنوش یا کلمه دم نوش صرفا در دم کردن گل گاو زبان برای کسب آرامش خلاصه می‌شد ولی پس از رخدادی که به آن اشاره کردیم، مصرف دم نوش ها روز به روز همه گیر‌تر شد.
تاثیر بی‌نظیر گیاهان دارویی، به ویژه دم نوش‌ها از هیچ چشمی پوشیده نیست و تمامی افراد، از پزشک گرفته تا محققین و اساتید دانشگاه‌ها بر استفاده منظم و اصولی از دمنوش‌ها برای کسب سلامتی بیشتر تاکید دارند؛ با توجه به اهمیت موضوع لاغری در جامعه امروز که به عنوان رکن اصلی سلامتی قلمداد می‌شود، بشر به دنبال راهکار‌هایی بسیاری برای رسیدن به آن است، دم نوش‌ها یکی از مواردی هستند که به شدت، و نه فقط در ایران بلکه در جهان به آن توجه می‌شود.
در این مقاله قصد داریم تا با معرفی چند دمنوش موثر در لاغری، بتوانیم ارزش‌ افرینی در خور مقام شما بزرگواران داشته باشیم. عموما دمنوش های لاغری به دو بخش مختلف تقسیم می‌شوند.

دم نوش‌ لاغری خانگی: این دمنوش‌ها که معمولا از یک یا ترکیب چند گیاه که ترکیب آنها را می‌دانیم، در کنار هم حاصل می‌شوند که باید از فروشگاه‌های گیاهان دارویی (عطاری) به صورت وزنی تهیه شوند. مانند دمنوش به لیمو، دمنوش نعنا، دم نوش دارچین و …
دمنوش‌ها بسته بندی شده: این نوع از دم نوش های لاغری که از ترکیب بیش از پنج گیاه که ترکیبات آنها را عموما نمی‌دانیم، در پک‌های کیسه‌ای بسته بندی شده اند.

در این قسمت ابتدا چند دمنوش لاغری خانگی را به شما معرفی می‌کنیم، این دمنوش‌ها نهایتا از ترکیب دو گیاه در کنار هم حاصل می‌شود که درست کردن آنها بسیار ساده است.

 

دم نوش لاغری خانگی

1- دمنوش لاغری زنجبیل

زنجبیل یک گیاه هندی با طبع گرم است، گرمی بدن این ماده سبب افزایش چشمگیر سوخت و ساز بدن شده و در نهایت سبب جذب بهتر مواد غذایی می‌شود. در واقع زمانی که اشتهای شما زیاد است زنجبیل با کنترل اشتهای کاذب شما، باعث می‌شود تا میل شما به خوردن کمتر شود و همین باعث کاهش وزن می‌شود.
علاوه بر اینکه می‌تواید زنجبیل را به صورت تکی دم کرده و میل نمایید، می‌توانید آن را در کنار چای نیز میل کنید.

 

دمنوش لاغری زنجبیل

2- دمنوش قهوه سبز

قهوه سبز در واقع همان قهوه معمولی است با این تفاوت که این قهوه تفت داده نشده و از همین جهت میزان کافئین و کلروژنیک بالایی دارد؛ کافئین سبب افزایش سوخت و ساز و کلروژنیک به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی باعث کاهش فشار خون و کاهش وزن نیز می‌شود.
نحوه درست کردن این دمنوش موثر، از این قرار است که یک قاشق چای خوری سر‌پر را داخل یک لیوان آب جوش ریخته و بعد از ده دقیقه میل نمایید.

 

دمنوش لاغری شکم قهوه سبز

3- دمنوش لاغری نعنا

برگ نعنا چه به صورت خشک شده و چه بصورت تازه باعث افزایش حرارت معده می‌شود، و این عمل باعث بالا رفتن میزان هضم غذا و در نهایت کاهش وزن می‌شود؛ مصرف این گیاه پرخاصیت برای افرادی که هیچ حساسیتی ندارند نا محدود در روز توصیه می‌گردد و چه چیزی بهتر از اینکه جایگزین چای شود.

دم نوش های لاغری نعنا

 

4- دمنوش مریم گلی

مریم گلی یک گیاه با طبیعت گرم است که از خانواده نعناها می‌باشد؛ این گیاه در مناطق شمالی کشور و در میان سنگلاخ‌های کوهستانی می‌روید، از خصوصیات این گیاه می‌توانیم به تسریع در امر هاضمه اشاره کنیم که باعث کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود.
همچنینی این گیاه در از بین بردن کلسترول بد نیز بسیار موثر عمل می‌کند.

 

دمنوش لاغری شکم مریم گلی

 

5-دمنوش گل محمدی

هنگامی که در حال رژیم گرفتن هستید، بدن معمولا آب زیادی را از دست می‌دهد، گل سرخ یا گل محمدی دارای ماده‌ای به نام دیورتیک (ادرار آور) است، این ماده سبب می شود کلیه‌ها مقادیر بیشتری سدیم از بدن خارج نماید که سبب سم زدایی بدن می‌شود و از همین جهت به شدت در مواقعی که یک برنامه غذایی را دنبال می‌کنید، توصیه می‌گردد.

 

دم نوش لاغری گل محمدی

 

6- دمنوش لاغری زرشک

این دمنوش که بسیار ترش و خوش‌رنگ می‌باشد حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که علاوه بر خاصیت خون ساز بودن، به شدت در چربی سوزی موثر عمل می‌کند.

 

دم نوش لاغری زرشک

 

7- دمنوش لاغری یونجه

یونجه دارای ویتامین‌های ضروری A ، C، D، E و k می‌باشد. همچنین حاوی طیف کاملی از ویتامین‌های B نیز بوده و شامل مس، فولات، منگنز، تیامین، آهن و منیزیم است، یونجه که امروزه در افکار عمومی به عنوان علوفه دام شناخته می‌شود در کتب طب سنتی به عنوان سلطان گیاهان نیز شناخته می‌شده، اما نکته بسیار مهم در مورد یونجه و ارتباط آن با لاغری وجود میزان قابل توجهی از فیبر در این گیاه می‌باشد که همانطور که می‌دانید باعث سیری زودرس می‌شود.

 

دمنوش لاغری یونجه

 

8- دم نوش لاغری رویبوس

یا همان چای سرخ آنتی اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال آزاد نجات می دهد. همچنین این چای به دلیل طعم مناسب می‌تواند جایگزین مناسبی برای چای سیاه باشد، که سبب عدم جذب آهن می‌شود و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد. این گیاه بسیار قوی و سوزاننده چربی است. پژوهش ها نشان دادند ریبوس تا ۲۲ درصد مانع از شکل گیری بافت‌های چربی می‌شود و به سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند.

9- دمنوش لاغری شکم زردچوبه

زردچوبه یک گیاه جادویی و بسیار پرخاصیت است که علاوه‌بر پتاسیم، اسیدهای چرب، امگا 3، اسید لینولینیک، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها دارای میزان قابل توجهی از فیبر و کورکومین است، همان‌طور که می‌دانید فیبر موجود در زردچوبه باعث سیری زودرس می‌شود، اما نکته بسیار مهم که زردچوبه را بسیار متمایز می‌کند وجود کورکومین در زردچوبه است، که بسیار در لاغری و چربی سوزی تاثیر گذار می‌باشد.

 

دمنوش لاغری زردچوبه

 

10- دمنوش قاصدک و نعنا

این دمنوش که احتمالا اسم آن کمتر به گوش شما خورده، پرستار مهربان کبد است؛ در واقع کبد دو وظیفه بسیار مهم در بدن را بر عهده دارد.
اولین مسئولیت کبد سم‌زدایی بدن و سپس جریان یافتن صفرا در بدن که در نهایت باعث شکستن بافت چربی و تبدیل آن به انرژی نیز می‌شود را بر عهده دارد، هنگام سوخت‌وساز کربوهیدرات، این کبد است که به ثابت ماندن قندخون کمک می‌کند، بنابراین سطح انرژی هم ثابت می‌ماند و اشتها تنظیم می‌شود. پس کبد به‌عنوان یک مبارز با چربی‌ها نقش بسزایی در مدیریت چربی‌ها و جذب آنها و در نتیجه کاهش وزن ایفا می‌کند.

دمنوش‌های لاغری بسته بندی شده

همانطور که در قسمت بالا اشاره نمودیم، دمنوش‌های لاغری بسته بندی شده انواع مختلفی دارد، که بنا بر مسائلی از ذکر نام آنها معذوریم، اما با  یک سرچ ساده متوجه خواهید شد که دقیقا کدام یک از برندها در این حوزه توانسته اعتماد مخاطبان را به خود جلب کند، ولی نکته قابل توجه که حتما باید به یاد داشته باشید، این است که قرار نیست با خوردن روزانه یک یا چند لیوان دم نوش به اندازه دو ساعت رکاب زدن کالری بسوزانید پس زیاد هزینه نکنید،چون فریب خواهید خورد.

ورزش واژه متصل به هر رژیم غذایی

در این مقاله به بررسی بیش از ده دمنوش لاغری طبیعی پرداختیم‌، اما نکته بسیار مهم در مورد این دم نوش‌ها، استفاده توامان با ورزش است، شک نداشته باشید که اگر این دمنوش‌ها را بسیار دقیق و منظم مصرف کنید شاید در یک سال نهایتا تا دو کیلو از وزن خود را از دست دهید که این میزان کاهش وزن به نسبت هزینه‌ای که شده بسیار ناچیز است.
کاملا حق را به شما می‌دهیم که وقت، حوصله، و پشتکار کافی برای کاهش وزن به واسطه باشگاه رفتن را نداشته باشید، اما ورزش یک امر ضروری در زندگیست، و چقدر خوب بود اگر ورزشی باشد که در کمترین زمان ممکن؛ بیشترین میزان نتیجه را برای شما به ارمغان آورد. دستگاه EMS لانسگو همان دستگاهی است که شما می‌توانید به راحتی و صرف کمترین زمان ممکن به وزن ایده‌ال خود برسید؛ این دستگاه یا بهتر است بگوییم روش؛ جدیدترین و پیشرفته‌ترین متد لاغری است که تا به حال در جهان مورد استفاده قرار گرفته و روش ورزشی محبوب بازیگران هالیوود و سلبریتی‌های خودمان است.
این دستگاه به واسطه انتقال جریان الکتریکی به عضلات بدن باعث افزایش سوخت و ساز در آن قسمت بدن می‌شود؛ این دستگاه کاملا بدون هیچ عوارضی بوده و نکته آن سوختن 1200 کالری در 20 دقیقه می‌باشد؛ عددی که در دو ساعت رکاب زنی سنگین حاصل می‌شود.

 

لانسگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟