این روزها همه به دنبال پیدا کردن سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به هدف‌هایمان هستیم ! کاهش‌وزن‌ سریع با ورزش یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای لاغری می‌باشد چرا که روش سالم‌تری است و به شما کمک می‌کند تا در زمان کوتاه‌تری نتایج بهتری نیز بگیرید.
در این مقاله درباره‌‌ی بهترین روش‌های کاهش وزن سریع با ورزش صحبت می‎‌کنیم که می‌توانند شما را در کمترین زمان ممکن به اندام دلخواهتان برسانند.
اگر اراده‌ی قوی در شروع و ادامه‌ی یکی کار را دارید شاید بتوانید یک برنامه کاهش وزن برای خودتان تعریف کنید و بدون رفتن به کلاس یا باشگاه آن تمرینات را در وقت‌های آزادتان انجام بدهید اما همانطور که می‌دانید باید به طور منظم برنامه کاهش وزنتان را دنبال کنید و آن را نیمه کاره رها نکنید در غیر این صورت نتیجه نخواهید گرفت .
در ادامه به برخی ورزش‌هایی که می‌توانند به کاهش وزن شما درمدت زمانی نسبتا کوتاه کمک کنند اشاره خواهیم کرد.
اگر می‌خواهید لاغر شوید باید عادت‌هایی جدید را در کنار روش‌های لاغری تمرین کنید اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم وقتی شما می‌خواهید لاغر شوید یعنی می‌خواهید بخشی از سبک زندگیتان را که باعث به وجود آمدن اضافه وزن برایتان شده است کنار بگذارید پس باید عادت‌های جدیدی را هر روزه با خودتان تمرین کنید و عادت‌های قدیمیتان را دور بریزید این عادت‌های جدید می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

صبحانه بخورید !

برای داشتن یک برنامه کاهش وزن باید همه ی جوانب را در نظر بگیرید یک وعده ی کامل صبحانه می‌تواند شما را از خوردن مواد غذایی ای که فاقد ارزش غذایی هستند در طول روز بی نیاز کند و به شما کمک کند تا وزن بیشتری کم کنید .
حداقل نیم ساعت در روز را به پیاده‌روی اختصاص دهید
اکثریت افراد شاغل این روزها ساعت‌های طولانی‌ای را برای کار در پشت کامپیوتر یا پشت میز می‌گذرانند، اگر شما هم جزو این دسته‌ی افراد هستید بهتر است روزی حداقل نیم ساعت را به پیاده روی اختصاص دهید چرا که به غیر از این که به لاغری و تحرک شما کمک می‌کند باعث استراحت ستون مهره‌های شما نیز میشود .

ماشینتان را دورتر از محل کارتان پارک کنید

اگر فرصت پیاده روی ندارید یا وقتی به خانه میرسید آنقدر خسته هستید که نمی‌توانید وقتی را به پیاده‌روی اختصاص دهید سعی کنید ماشینتان را دورتر از محل کارتان پارک کنید تا در این مسیر به پیاده‌روی بپردازید و سعی کنید فرصتی را برای آن قبل از کار برنامه‌ریزی کنید پیاده‌روی قبل از کار در هوای آزاد میتواند باعث حس سرزندگی در شما شود و باعث شود تا با حس بهتری در محل کارتان حاضر شوید.

هفته‌ای یک روز به ورزش مورد علاقتان بپردازید

انجام ورزش مورد علاقتان باعث تقویت روحیه و اعتماد به نفس شما می‌شود اگر به شنا علاقه دارید سعی کنید حداقل یک روز در هفته به استخر بروید اگر ورزش مورد علاقه ی شما رقص است سعی کنید حداقل هفته‌ای یک ساعت را به رقصیدن اختصاص دهید یا می‌توانید اخر هفته ها به کوه نوردی بروید و …. تصور کنید که اگر تنها یک ساعت در هفته را به فعالیت مورد علاقتان اختصاص دهید چه میزان می‌تواند در روحیه ی شما موثر باشد!

روش‌های کاهش وزن با ورزش در خانه

شما می‌توانید با برخی از ورزش‌هایی که نیازی به دستگاه ندارند در خانه نیز ورزش کنید اما یادتان نرود که اراده‌ی قوی شما شرط اول ورزش در خانه است !

ورزش با بند TRX

ورزش با تی ار ایکس

یکی از مزایای ورزش TRX این است که شما میتوانید بدون نیاز به وسیله خاصی و تنها با یک بند قابل حمل انجام‌پذیر است و شما در هر مکانی می‌توانید این ورزش را انجام دهید و با خرید یک CD یا دانلود یک نرم افزار تمرین‌های این ورزش را مشاهده کنید و انجام دهید اما توجه داشته باشید که اگر تا قبل از این با تمرینات این ورزش آشنایی نداشته‌اید یا به طور حرفه‌ای ورزش نکرده‌اید این ورزش را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم چرا که با یک اشتباه کوچک در یک حرکت می‌توانید به خودتان آسیب برسانید .

ورزش با تجهیزات ورزشی در خانه

اگر یک تردمیل یا دوچرخه ثابت در خانه دارید میتوانید با یک برنامه ی منظم روزانه و انجام تمرینات مکمل تردمیل و هوازی در خانه به وزن دلخواهتان برسید اما با وجود اینکه زمان این ورزش را نیز خودتان می‌توانید تعیین کنید باز هم احتمال این وجود دارد که حرکات را اشتباه انجام دهید و به مفصل هایتان آسیب برسانید !
غیر از موارد بالا اگر سری به منیریه یا مراکز ورزشی بزنید دستگاه های ورزشی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها نیز به وزن دلخواهتان برسید .
اما با تمام توصیفات بالا رسیدن به وزن دلخواه در بازه‌ی زمانی کوتاه در خانه میتواند با کمی کندی رو به رو باشد و پیشنهاد ما برای شما ورزش در باشگاه به همراه یک مربی است که به تمرینات شما نظارت داشته باشد و روند پیشرفت شما را پیگیری کند چرا که کاهش وزن با برنامه و پیگیری و نظارت یک مربی بسیار تاثیر گذارتر خواهد بود.

روش های کاهش وزن با ورزش‌های باشگاهی

HIIT

ورزش HIIT

HIIT(تمرینات با شدت بالا در بازه‌های زمانی کوتاه) یکی از روش‌های نوین و کارآمد برای چربی سوزی بدن است. همان‌طور که بسیاری از افراد تجربه کرده‌اند، HIIT یک گزینه هوازی فشرده‌تر میباشد که در مقایسه با دیگر متدهای ورزش‌های هوازی، زمان کمتری می‌گیرد.

همان‌طور که از نامش پیداست، این تمرینات ورزش‌های هوازی سنگینی است که شدت بالایی دارند و بیش‌ترین نرخ چربی سوزی را به ارمغان می آورند و بالای ۲۴ ساعت، نرخ سوخت‌و‌ساز بدن شما را بالا نگه می‌دارند.

ورزش‌های هوازی منظم (اگرچه برای چربی سوزی مفید هستند) سبب می‌شوند، بدن، خودش را با سرعت جدید وفق دهد و به حالت پایدارتری برسد. در این حالت بدن، خود را با سرعت انجام تمرین‌ها تنظیم میکند و تلاش میکند که کالری کمتری بسوزاند. ولی با انجام تمرینات HIIT مشکل پایداری بدن از بین خواهد رفت، چراکه شدت انجام تمرین هر دقیقه در حال تغییر است.

زومبا

ورزش زومبا یکی از ورزش های مفید برای لاغری

در حال حاضر زومبا از محبوب‌ترین برنامه های فیتنسی و تناسب اندام دنیا است که توسط یک طراح حرکات موزون کلمبیایی در طول سال های طراحی شده است. در زومبا علاوه بر حرکات موزون، حرکاتی نظیر اسکات، لانژ و… نیزوجود دارد و در حال حاضر هم اکنون بیش از 15 میلیون نفر در بیش از 180 کشور دنیا به طور هفتگی در کلاس های آموزشی زومبا شرکت می کنند.
زومبا جزو ورزش‌های هوازی یا ایروبیک تقسیم‌بندی می شود، اما اگر می‌خواهید در این ورزش به موفقیت خوبی برسید باید عضلات قوی و انعطاف پذیری بالایی نیز داشته باشید.
زومبا می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که قصد چربی‌سوزی و لاغری دارند چرا که کالری سوزی که به دنبال انجام حرکات زومبا ایجاد میشود نسبتا بالاست؛ به عنوان مثال شما با تنها 15 دقیقه زومبا می توانید چیزی حدود 150 کالری بسوزانید.
اما توجه داشته باشید که اگر بیماری‌هایی نظیر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و دردهای مفصلی دارید و یا مبتلا به دیابت مبتلا هستید، ورزش زومبا میتواند برای شما خطرناک باشد و بهتر است ورزش‌های دیگر را امتحان کنید

ورزش EMS

ورزش و لاغری به کمک دستگاه ای ام اس

ورزش ای ام اس که یکی از جدیدترین روش های لاغری سریع است میتواند در کوتاهترین زمان ممکن شما را بدون هیچ یک از عوارض بالا به وزن دلخواهتان برساند این ورزش متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد و در تمامی جلسات تمرینات شما تحت نظارت یک مربی خصوصی خواهد بود که روند پیشرفت شما را به طور کامل بررسی خواهد کرد .
در ورزش EMS شما با جلیقه‌ای که در زمان ورزش بر تن دارید پالس‌های الکتریکی ای دریافت می‌کنید که تنها در 20 دقیقه بدون انجام ورزش‌های سنگین تا 1200 کالری چربی خواهید سوزاند .
با توجه به اینکه این ورزش از جدیدترین تکنولوژی‌های روز است کمترین عوارض را برای شما داشته و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به اندام دلخواهتان برسید.
ما در این مقاله بهترین روش های لاغری سریع را به شما معرفی کردیم و امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟