لیپولیز چیست؟

لیپولیز یک روش برای لاغری موضعی است. لاغری موضعی یکی از انواع روش‌های بسیار نوین و کاربردی در بهبود بیماری چاقی موضعی است.
خب احتمالا در ذهن شما این سوال مطرح شد که چاقی موضعی چیست؟
چاقی موضعی که در یک مقاله به صورت مجزا و کامل در مورد آن توضیح دادیم یعنی قسمتی از بدن دارای بافت بیشتر به نسبت دیگر اندام باشد، برای درک بهتر چاقی گلابی شکل را مثال می‌زنیم، در چاقی گلابی شکل بدن دارای تناسب اندام است ولی در قسمت لگن شاهد انباشت چربی هستیم که باعث بزرگ شدن باسن می‌شود. این نوع از چاقی به ویژه چاقی گلابی شکل در بعضی از سلایق یک عامل برای جذابیت به حساب می‌آید! برای مثال کیم کارداشیان سلبریتی مشهور امریکایی به واسطه ابتلا به چاقی موضعی گلابی شکل از دید برخی از سلایق یک فرم بدنی جذاب دارد.
چاقی موضعی معمولا دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، دلایلی که می‌تواند در ابتلا به چاقی موضعی موثر باشد به شرح زیر است.

لاغری با لیپولیز

اما نکته‌ای که در چاقی موضعی باید در نظر داشته باشید راه و روش رسیدن به لاغری موضعی است، شاید فکر کنید این نوع از چاقی با رژیم غذایی قابل دسترس است اما واقعا اینگونه نیست، فرض کنید شما باسن بزرگی دارید ولی در ناحیه شکم و پهلو تناسب اندام دارید، با این اوصاف چقدر باید وزن کم کنید تا چربی‌های باسن شما کاهش پیدا کند؟ ورزش‌ها و رژیم‌های غذایی نمی‌توانند به شما در لاغری موضعی کمک کنند؛ اما چاره کار کجاست؟
چاره کارِ چاقی موضعی، روش‌ها و ورزش‌های لاغری موضعی است،از متد‌های غیر تهاجمی تا تهاجمی و یا حتی متد ورزشی EMS که یکی از برترین روش‌های غیرتهاجمی لاغری در قرن 21 است و در انتها همین مقاله در مورد آن توضیح خواهیم داد، از روش‌هایی هستند که می‌توانند در لاغری موضعی به شما کمک کنند. لیپولیز یا لیزر لیپولیز از انواع متد‌های لاغری است که در این مقاله قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.

چکیده نکات

چکیده کلیات
اگر به صورت ارثی یا بعد از زایمان دچار اضافه وزن و انباشت چربی در برخی از اندام خود شده‌اید جای نگرانی نیست، شما مبتلا به یک بیماری قابل علاج به اسم چاقی موضعی شدید. برای رسیدن به حالت ایده‌آل باید از روش‌های لاغری موضعی همچون لیپولیز یا حتی بهتر از آن یعنی EMS استفاده کنید.

لیپولیز یا لیپولیزر

اين سيستم كه در 31 اكتبر 2006 در سازمان دارو و غذاي آمريكا (FDA) به تاييد رسيده است، روشي است كه طي آن از يك فيبر نوري ليزر داخل بافتي، جهت رفع چاقي استفاده ميشود. در اثر تابش اشعه ليزر، چربي ها به صورت نيم مايع در ميآيد كه ميتوانند به راحتي توسط بدن جذب شوند يا از بدن خارج شوند. ليزر ليپوليز تحت بيحسي موضعي انجام ميشود.

طول درمان در روش لاغری موضعی

دستورات کلی روش درمان به این شکل میباشد که یک لوله وارد پوست شما شده و بعد از آن با استفاده از لیزر چربی‌های زیر پوست ذوب شده و از طریق لوله از بدن شما خارج می‌شود؛ معمولا مدت زمانی که طول میکشد تا این فرآیند به صورت کامل انجام شود بین ۱ الی ۲ ساعت می‌باشد.
نکته بسیار مهمی که درباره این روش باید بدانید این است که بعد از اینکه این دوره به پایان رسید شما باید حداقل یک ساعت و یا بیشتر استراحت کنید، اما بعد از گذشت چند ساعت می‌توانید به صورت کامل فعالیت‌های عادی روزانه خود را از سر بگیرید. برای اینکه از عوارض این روش اجتناب کنید بهتر است تا یک هفته از انجام دادن کارهای سنگین خودداری کنید.
روش لاغری موضعی لیپولیز چه نتایجی را در پی دارد؟
یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که نتایج این روش برای لاغری چیست؟ به صورت کلی شما بعد از انجام دادن این روش مشاهده می‌کنید که سایز شما به میزان قابل توجهی کاسته شده است و همین طور پوست شما نیز سفت تر شده که این نشان دهنده آن است که از میزان چربیهای زیر پوستی شما کاسته شده است. اما نتایج اصلی که این روش برای شما دارد معمولا بعد از چند هفته که دوره درمان شما به صورت کامل طی شد قابل مشاهده است.
معمولاً بیمارانی که دچار چاقی موضعی هستند و از روش لاغری موضعی برای از بین بردن چربی‌های زیر پوست استفاده میکنند، بعد از چند هفته مشاهده می‌کنند که بیشتر چربیهایی که در زیر پوست آنها قرار داشت از بین رفته و خارج شدند و پوست آنها بسیار سفت تر شده است و به تناسب اندام دلخواه خود رسیدهاند.

لاغری موضعی

عوارض لیپولیز چیست؟

به احتمال زیاد چندین روز بعد از عمل لیپولیز، کبودی و ناراحتی جزئی ایجاد میشود.
اگر محل لیزر پس از عمل به درستی مراقبت نشود، ممکن است در معرض خطر عفونت و زخم قرار گیرید؛ در این زمان، شما باید به پزشک خود مراجعه کنید. در موارد نادر و شدید هم ممکن است لخته شدن خون، درد، تورم و ترشح ایجاد شود.

چکیده نکات

چکیده کلیات

لیپولیز یکی از موارد موثر در لاغری موضعی است که می‌تواند در رسیدن به اندام شما نقش داشته باشد، البته باید به این نکته توجه کنید که روش EMS می‌تواند اثر بخشی بهتری به نسبت دیگر روش‌ها در لاغری موضعی داشته باشد.

EMS یا تحریک الکترونیکی عضلات چیست؟

این روش که به وسیله محققین آلمانی به جهان معرفی شد، یکی از برترین روش‌های لاغری و لاغری موضعی است؛ در این روش که کالری سوزی آن همانطور که در مقاله کالری سوزی ورزش‌ها به آن اشاره کردیم می‌تواند تا 1200 کالری در 20 دقیقه باشد. این میزان از کالری سوزی می‌تواند شما را در کمترین زمان ممکن به وزن ایده‌آل برساند.
اما تحریک الکتریکی عضلات چیست و چگونه می‌تواند هم باعث لاغری و هم لاغری موضعی شود؟
EMS که نام فارسی شده آن شبیه‌ساز تقویت عضلات است به واسطه انتقال جریان برق به بدن، بدون هرگونه عوارضی باعث انقباض و انبساط عضلات می‌شود؛ در این روش جریانات ارسالی به مغز به گونه‌ای است که سبب می‌شود تا مغز تصور کند که در حال انجام حرکات بدنسازی است و به واسطه انقباض و انبساط ممتد باعث رشد عضلات می‌شود. اما یکی از چندین مزیت این متد ورزشی قابلیت تنظیم آن است که می‌تواند در لاغری موضعی مناسب باشد.
برای مثال شما اگر دچار چاقی موضعی در قسمت باسن خود هستید، جریانات الکتریکی به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که تمرکز و اثر گذاری آن‌ها فقط برروی اندام مورد نظر باشد، تا در کمترین زمان ممکن به تناسب اندام کلی دست یابید.
لانسگو یک برند آلمانی با تکنولوژی به روز است که بزرگترین مزیت آن کسب گواهی نامه‌های فراوان در حوزه پزشکی و سلامت است، لازم به ذکر است که تمامی این گواهینامه‌ها و دیگر مزیت‌های شاخص در مقاله همه چیز در مورد برند لانسگو قید شده است.

نکته: دستگاه EMS لانسگو از معدود دستگاه‌های و متد‌های ورزشی است که می‌تواند در نابودی چربی‌های احشایی مثمر ثمر باشد، چربی‌های احشایی همان چربی‌هایی هستند که در بدن یعنی قلب، کبد و … قرار دارند و قابل رویت نیستند، ولی می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

چکیده نکات

• تحریک الکتریکی عضلات یا شبیه ساز عضله سازی یکی از متد‌های ورزشی است که بیشترین تاثیر را در انواع لاغری دارد.
• سوزاندن 1200 کالری در 20 دقیقه در کنار بدون هیچ گونه عوارض از بیشمار مزیت‌های این متد ورزشی است و پیشنهاد ما به‌جای لیپولیز استفاده از EMS است.
• علاوه‌بر تاثیر کاهش وزن، اثربخشی فوق‌العاده‌ای درمانی روحی و جسمی قابل قبولی دارد.

چکیده کلیات
زمانی که به فکر تقویت عضلات خود هستید یا حتی زمانی که به بیماری چاقی موضعی مبتلا هستید، ورزش‌های زیادی برای رسیدن به وزن ایده‌آل شما وجود دارد. اما تنها یک ورزش در جهان است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن شما را به هدفتان برساند، EMS همان روش مناسب برای رسیدن به وزن ایده‌آل است. البته این تمام ماجرا نیست، زیرا این ورزش با توجه به خصوصیات خود می‌تواند تاثیر بسزایی در سلامتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟