برای آن که از موارد ممنوع استفاده از دستگاه ای‌ام اس مطلع شویم، ابتدا تعریف کوتاهی از این متد ارائه خواهیم داد.

متد ای‌ام اس چیست؟

ای‌ام اس به معنی برانگیختگی سیستم عضلانی بدن، توسط تکانه‌های الکتریکی است. برای انجام این تمرین، حدود 10 جفت الکترود مسطح به صورت کاملاً هوشمندانه و مبتکر در یک جلیقه و کمربند تعبیه شده و امکان برانگیخته شدن تمامی گروه‌های عضلانی بزرگ بدن را ایجاد می‌کند.

متد ای‌ام اس برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

این متد آثار متفاوتی را به همراه دارد: از قوی کردن عضلات کمر، شکم و کف لگن که به سختی قابل تغییرهستند، تا قدرت بدنی، فرم گیری شکل بدن و رشد عضلات. در این بین بهبود قوای استقامت نیز ثابت شده است، به خصوص در افرادی که قبلاً تمرینات ورزشی کمی انجام داده‌اند.

همچنین این متد در ورزش‌های رقابتی جهت بهبود سرعت و استقامت ورزشکاران ویا جبران عدم تعادل عضلانی آنها استفاده می‌شود. افراد مسن نیز به طور یکسان می‌توانند از این متد بهره مند شوند. همچنین برای ریکاوری پس از آسیب شدید و پس از بارداری و همینطور فیزیوتراپی و کمردر بسیار مؤثر است.

اثربخشی تمرین‌های ای‌ام اس به‌طور علمی اثبات‌شده است. تمرین‌های ای‌ام اس تمرین‌هایی برای تمام عضلات بدن هستند که تمام گروه‌های عضلانی را تقویت می‌کنند. در حین انجام این تمرین‌های مؤثر و تقویت‌کننده عضلانی، بدن ما کالری بیشتری می‌سوزاند و همین عامل سبب کاهش وزن و کاهش چربی بدن می‌شود. ای‌ام اس با سلولیت (تجمع چربی) مبارزه می‌کند و سبب سفت شدن پوست ما می‌شود.

[irp]

آیا ای‌ام اس به دوران ریکاوری پس از بارداری کمک می‌کند؟

به دلیل اینکه تمرینات ای‌ام اس عمیق‌ترین لایه‌های عضلانی را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌توان با انجام آن پس از دوران بارداری، به نتایج بسیار خوبی در مرحلهٔ ریکاوری رسید. بخصوص عضلات کف لگن به طور موثری قوی خواهند شد.

از آنجا که حین این تمرینات عضلات بسیاری باید به طور همزمان با یکدیگر فعالیت کنند، متابولیسم بدن به شدت برانگیخته شده و همین فرآیند باعث از بین رفتن سلولیت ها و بافتهای شبیه آن می‌شود. متد ای‌ام اس معمولاً بعد از هفتهٔ شیشم زایمان توصیه می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهند که‌ای‌ام اس به صورت سریع و تأثیر گذاری عضلات عمقی لگن را تمرین می‌دهد. تاثیرات مثبت آن به صورت طبیعی برروی تمامی بافت‌ها و ساختارهای پوستی که در طول بارداری بیش از حد کشیده شده‌اند، ایجاد می‌شود. در حالی که عضله کار می‌کند، گرفتگی‌ها  به شدت تحریک می‌شود.

افزایش جریان خون اثر مثبت بر روی پوست دارد، سلولیت ها  می‌تواند به طور مؤثر کاهش یابند. پس از تمرین، شما احساس آرامش و سرزندگی خواهید کرد. تمرین ای‌ام اس همچنین عملکرد فیزیکی را بهبود می‌بخشد شما احساس انعطاف پذیری بیشتری دارید، سالم‌تر هستید و دیرتر خسته می‌شود. کاهش دور شکم، افزایش قدرت و بهبود ظاهر پوست، در طول چهار یا شش هفته قابل مشاهده است.

+ افزودن دسته تازه

درمان قوز پشت با ورزش

استفاده از متد ای‌ام اس بعد از آسیب دیدگی یا جراحی مؤثر است؟

می‌توان از متد ای‌ام اس برای تقویت عضلات در افرادی که بعد از آسیب یا جراحی دچار عدم توانایی حرکتی شده‌اند استفاده کرد. درمان الکترونی از مزایای شناخته شده متد ای‌ام است. این تکنولوژی مدتی است که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه می‌تواند به حفظ و فعال کردن عضلاتی که پس از آسیب دیدگی یا عمل جراحی دچار آسیب شده‌اند، کمک کند. برای مثال پس از عمل جراحی زانو، عضلات چهارسر به خواب می‌روند و استفاده از این دستگاه برای کشش زانو و مقابله با سفت شدن آن بعد از عمل ضروری است. این دستگاه نه تنها بر روی بازیابی قدرت عضله کار می‌کند، بلکه درترمیم بافت‌های آسیب‌دیده نیز مؤثر است. بیماران فیزیوتراپی نتایج شگفت انگیز از خدمات درمانی‌ای‌ام اس دیده‌اند و پیشرفت رو به جلو داشتند.

یکی از مزایای عمده استفاده از فناوری‌ای‌ام اس برای درمان آسیب‌های فیزیکی این است که هیچگونه فشار اضافی بر روی مفاصل، تاندون‌ها یا رباط‌ها ندارد. این تمرینات در کنار سایر اثرات مثبتشان، از بی اختیاری ادرار نیز جلوگیری می‌کنند، نه تنها در دوران ریکاوری، بلکه برای مردانی با مشکل ضعف استخوان لگن. تحقیقات انجام شده ثابت می‌کنند که مشکلات مربوط به کمربعد از تنها چندروز تمرین به طرز واضحی کاهش یافته و یا حتی به طور کلی از بین رفته‌اند.

علاوه بر این، با انجام تمرینات ای‌ام اس حالت ایستادن شما نیز بهبود می‌یابد. شما قادر خواهید بود دوباره به درستی بایستید و راه بروید. برای افرادی که آسیب زیادی به کمرشان وارد شده و به یک صندلی‌چرخدار در چند ماه محدود می‌شوند، برداشتن اولین گام به سمت پیاده‌روی می‌تواند درد آور و گاهی اوقات غیر ممکن باشد. تقویت عضلات کمر و عضلات مرکزی بدن پس از ماه‌ها بی‌تحرک بودن ترسناک است ای‌ام اس می‌تواند برای بازیابی مؤثر این عضلات و ایجاد قدرت با کم‌ترین درد و استرس به مفاصل، مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از متد (ای‌ام اس) برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

تمرین ای‌ام اس برای افرادی که هرگز ورزش نکرده‌اند نیز مناسب است بنابراین، شروع خوبی برای ترکیب ورزش و ایجاد انگیزه در زندگی روزمره است. شما می‌توانید از فعالیت بدنی لذت ببرید و فرم گرفتن عضلات خود را مشاهده کنید. همچنین می‌تواند برای گرم کردن و یا جلسات ریکاوری مفید باشد و به گروهی از عضلات که در حال توانبخشی هستند، کمک کند.

این متد اساساً در هر سنی و با هر میزان آمادگی جسمانی قابل اجرا است. ازآنجا که این تمرینات همواره به صورت انفرادی کنترل و تطابق داده می‌شوند، مصرف کنندگان نیز می‌توانند خود را با هر موقعیت و تمایلی وفق دهند. درواقع دستگاه ای‌ام اس برای تمامی گروه‌ها سنی حتی سالمندان نیز مناسب است همچنین در دوران فیزیوتراپی و پس از آسیب‌های جدی بسیار مؤثر است خانم‌ها بعداز زایمان برای بهبود اثرات بارداری می‌توانند ازآن بهره بگیرند پس هیچ محدودیت و نقصی را نمی‌توان در متد ای‌ام اس مشاهده کرد.

فقط گروه اندکی که مبتلا به بیماری‌های قلب و گردش خون، سرطان و صرع هستند، نمی‌توانند در تمرینات ای‌ام اس شرکت کنند. خانم‌های باردار نیز قادر به انجام تمرینات نخواهند بود، البته بعد از زایمان می‌توانند در تمرینات شرکت کنند.

افرادی که در قلبشان دستگاه ضربان ساز (دستگاهی که عمل ضربان سازی را تقلید می‌کند.) دارند یا مبتلا به کژآهنگی قلب (غیر طبیعی بودن ریتم قلب) هستند نباید از ای‌ام اس استفاده کنند. هر فرد سالم می‌تواند از ای‌ام اس استفاده مؤثر داشته باشد. فقط در برخی شرایط خاص یا بیماری حاد، تمرین   ای‌ام اس مجاز نیست. مانند بیماری‌های تب حاد یا بیماری‌های قلبی و غیره. همه شرایط قبل از شروع تمرین بررسی می‌شوند و اگر محدودیتی وجود داشته باشد در نظر گرفته می‌شود.

دستگاه ای‌ام اس برای چه کسانی مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟