متد EMS، تمرینات هوازی یا بی‌هوازی؟!

 

آیا می‌دانید که انجام بسیاری از ورزش‌های هوازی و بی‌هوازی از طریق متد ای ام اس، امکان پذیر است؟

در ادامه این مطلب، می‌خواهیم با معرفی تمرینات و ورزش‌های هوازی و بی‌هوازی، یادآوری کنیم که تمد EMS همراه با این تمرین‌ها چگونه انجام می‌شود و چه فوایدی خواهد داشت. پس با ما همراه باشید تا با این شیوه بتوانید به طور موثرتری ورزش کنید.

ورزش هوازی چیست؟

ورزش کاردیو یا هوازی، ورزشی است که در آن، ضربان قلب بالا می‌رود. همه ما می‌دانیم با به حرکت درآوردن عضلات‌مان، می‌توانیم به آن‌ها فرم دهیم. این‌کار باعث قوی‌تر کردن آن‌ها می‌شود. باید بگوییم‌ که قلب نیز یک عضله است. بنابراین زمانی که، با ورزش‌های هوازی تمرین می‌کنید، قوی‌تر شده و مویرگ‌های بیشتری برای رساندن اکسیژن بیشتر به سلول‌های عضلانی خواهید داشت. در این زمان، قابلیت چربی‌سوزی سلول‌های شما، در حین ورزش و یا حتی وقتی ورزش نمی‌کنید بالاتر خواهد رفت.

زمانی ورزشی که شما انجام می‌دهید ورزش هوازی و یا کاردیو به‌ حساب می‌آید که طی آن، عضلات بزرگ بدن در زمان مشخص و نه زمان خیلی کوتاه به کار ببرید، به‌طوری که زمان قلب شما، حداقل ۵۰ درصد حالت حداکثر خود باشد.(ضربان هر فرد با توجه به سن و جنسیت او قابل تخمین است)

اغلب دوچرخه سواری کورسی و پیست، زومبا، ایروبیک، دو و میدانی و … از نمونه ورزش‌های هوازی به حساب می‌آیند.

ورزش‌های بی‌هوازی چیست؟

ورزش‌های بی‌هوازی یا بدون اکسیژن، به ورزش‌های خیلی سنگین گفته می‌شود، که در آن، اکسیژن تولید شده توسط قلب از اکسیژن مورد نیاز بدن، کمتر باشد.

این ورزش به‌گونه‌ای است که عضلات بدن به سرعت تحت فشار بالا قرار می‌گیرند؛ به صورتی که ورزشکار از نفس می‌افتد و نفس کم می‌آورد. این ورزش‌ها عموما در زمان کم انجام می‌شود ولی شدت بالایی دارد‌. می‌توان گفت ورزش‌های بی‌هوازی باعث کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و بیشتر از ورزش‌های هوازی به سوختن چربی کمک می‌کند.

برخی حرکات بدن سازی، ورزش‌های سوئدی، پیلاتس و … از نمونه ورزش‌های بی‌هوازی محسوب می‌شوند.

تاثیر EMS بر ورزش‌های هوازی و بی‌هوازی

اگر شما هم‌زمان با تحریک الکتریکی عضلات، تمرینات ساده هوازی یا بی‌هوازی را انجام دهید، می‌توانید چربی‌سوزی و عضله‌سازی ده‌برابر موثر تر را از زمانی که جدا جدا آن‌هارا انجام دهید، تجربه کنید. بنابراین می‌توان گفت نکته طلایی در مورد تمد EMS این است که، در تحریک هم‌زمان کل بدن قرار بگیرد. می‌توان گفت که هنگامی که تمامی عضلات به صورت هم‌زمان درکار هستند، زمان متوسط تمرین به یک ششم کاهش‌ می‌یابد.

متد EMS، تمرینات هوازی یا بی‌هوازی؟!

اهمیت ورزش‌های هوازی به همراه EMS

  1. کم‌کردن وزن: همه ورزش‌ها کالری می‌سوزانند، با دریافت محدود کالری وقتی بدن چربی‌سوزی می‌کند شما وزن کم خواهیدکرد. این مورد هنگامی که با متد EMS همراه شود قطعا تاثیری دوچندان در زمانی کمتر خواهد داشت.
  1. قوی‌تر شدن قلب: این نوع ورزش به‌همراه متد EMS به قلب شما یاد می‌دهد که پربازده‌تر کار کند.
  1. کاهش فشار خون و کلسترول: هنگامی که قلب تند‌تر می‌تپد، گردش خون نیز افزایش پیدا می‌کند. می‌توان گفت در این هنگام رگ‌های خونی انعطاف بیشتری پیدا کرده و همچنین نازک‌تر و زخیم‌تر می‌شوند تا خون بیشتری به عضلات برسد.
  1. افزایش تراکم استخوان: ورزش‌های هوازی به همراه متد EMS که در آن شما وزن بدن را متحمل می‌شوید، خطر پوکی استخوان را کاهش داده و باعث سلامتی و شادابی می‌شود.
  1. خواب بهتر: با خسته شدن بدن، کیفیت خواب نیز بهبود بخشیده می‌شود.
  1. قوی‌تر شدن شش‌ها: هنگامی که عضلات بزرگ بدن را حرکت می‌دهیم و تند و عمیق‌تر نفس می‌کشیم، این‌کار می‌تواند عملکرد شش‌ها را بهبود ببخشد.

اهمیت ورزش‌های بی‌هوازی به همراه EMS

  1. عضله‌سازی: بیشتر افراد برای عضله‌سازی، از تمرینات بی‌هوازی استفاده می‌کنند. باید بدانید که این ورزش‌ها اگر با متد EMS همراه شود، می‌تواند تاثیری خیلی بیشتری داشته باشد.
  1. کاهش وزن: همان‌طور که گفته شد، همه ورزش‌ها کالری سوزی دارند، اما در ورزش‌های بی‌هوازی حتی در هنگام استراحت نیز این اتفاق می‌افتد.
  1. تقویت تراکم استخوان‌ها: تمرینات بی‌هوازی، هنگامی که با متد EMS همراه می‌شود، نه‌تنها عضلات را قوی‌تر می‌کند، بلکه باعث تقویت استخوان‌ها نیز می‌شود. پس بنابراین در طولانی مدت شما استخوان‌هایی قوی‌تر دارید و خطر ابتلا به پوکی استخوان در شما کاهش پیدا می‌کند.

چند ورزش ساده کاردیو یا هوازی ساده که برخی از آنها را‌ می‌توانید به همراه متد EMS انجام دهید:

یکی از راحت‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و مطمین‌ترین ورزش‌های کاریو، پیاده‌روی می‌باشد‌. شما می‌توانید در هر کجا که هستید به راحتی این ورزش را انجام دهید. انجام این ورزش همراه با دستگاه ای ام اس، روی تردمیل امکان پذیر است.

دویدن ورزش هوازی بسیار موثری می‌باشد. باید بگوییم که اگر تمرینات استقامتی در زمان و مسافت طولانی انجام شود، بدنی شبیه به دوندگان مسافت ولی اگر تمرینات انفجاری و سرعتی باشد، بدن شبیه دوندگان سرعت با حجم عضله بالا خواهید داشت.

اگر به دنبال ورزش ارزان اما بسیار کالری سوز هستید، می‌توانید طناب بزنید.

دوچرخه‌سواری چه با دوچرخه واقعی چه با چه با دوچرخه‌های اسپینینگ، عضلات پا را بسیار درگیر کرده و ضربان قلب را ارتقا می‌بخشد.

این نوع ورزش بسیار محبوب می‌باشد . در این ورزش تمرینات با شدت بسیار بالا و زمان استراحت بسیار کوتاه بعد از آن دنبال می‌شود. به این شیوه ادامه پیدا می‌کند.

چند ورزش بی‌هوازی ساده که می‌توانید همراه متد EMS انجام دهید:

هنگام انجام تمرینات وزنه‌برداری، مخصوصا برای وزنه‌های سنگین‌تر بدن انرژی خود را برای برداشتن وزنه‌ها استفاده‌ می‌کند. حرکات با وزنه، به صورت تکراری و در دفعات انجام می‌شود. در این هنگام انجام این ورزش همراه با متد EMS در بیشتر مواقع، گروهی از عضلات تحریک می‌شوند.

تمرینات اسکوات چه با وزنه، چه بدون وزنه، می‌تواند همراه با متد EMS انجام شود. این کار به قوی‌تر شدن پایین‌تنه کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

اگر شما می‌خواهید چربی‌سوزی و عضله‌سازی موثر‌تری داشته باشید، همچنین زمان کمتری برای ورزش بگذارید و کمتر به محیط‌های شلوغ باشگاه‌ها بروید، می‌توانید انواع ورزش‌هارا به همراه متد EMS انجام دهید.

 این کار باعث می‌شود قدرت عضلانی بهتر، استخوان‌هایی با استحکام بیشتر، داشته‌باشید. همچنین باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن و بهبود عملکردهای ورزشی می‌شود. به‌طور حتم می‌توان گفت اکثر ورزش‌ها اعم از ورزش‌های هوازی و بی‌هوازی، هنگامی که با متد EMS همراه شوند، عملکرد بهتری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟