چربی چیست؟

چربی به طیف وسیعی از ترکیبات آلی گفته می‌شود که در بسیاری از مواد روزمره همانند گوشت، زرده تخم مرغ، فراورده‌های لبنی، و روغن‌ها به طور طبیعی یافت می‌شوند. چربی‌ها خاصیت انرژی زایی فراوان دارند. ازین رو مصرف چربی‌ها برای ایجاد حرارت ضروری می‌باشد.

چربی‌ها دارای اسیدهای چرب لازم برای بدن می‌باشند و ناقل ویتامین‌های محلول در چربی نیز هستند.

 

چربی‌های بدن به دو گروه تقسیم می‌شوند:

الف) چربی‌های سفید (زرد) که همان چربی‌های مضر بدن هستند.

ب) چربی‌های قهوه‌ای که به چربی‌های خوب بدن گفته می‌شوند.

 

چربی سفید

بیشتر بافت چربی موجود در بدن افراد بالغ از این نوع است. در یک فرد سالم بدون اضافه وزن بین 20 تا 25 درصد از وزن بدن ازین نوع چربی تشکیل شده است. ولی متاسفانه عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی کم تحرک امروزی باعث افزایش درصد این چربی در بدن برخی افراد می‌گردد که آغازگر بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی می‌باشد. به همین دلیل باید میزان چربی سفید به حد طبیعی خود بازگردد.

راه طبیعی برای کاهش میزان چربی سفید در بدن رعایت رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی است ولی برای بسیاری از افراد این راهکار ساده نمی‌باشد. ازین رو محققان به فکر ابداع روشی افتاده‌اند که چربی سفید را به چربی قهوه‌ای تبدیل نماید روشی که می‌تواند پاسخگوی مشکل اضافه وزن بسیاری از مردم در سراسر جهان باشد.

چربی سفید نتیجه مصرف بیش از حد کالری در بدن است. تجمع این نوع چربی در بدن انسان چندان خوب نیست و می‌تواند به چاقی منجر شود و چربی بیش از حد در نواحی میانی بدن خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

 

چربی قهوه‌ای

علت نامگذاری چربی قهوه‌ای به این نام، وجود تعداد زیاد میتوکندری در داخل سلول‌های این بافت می‌باشد. میتوکندری ها حاوی آهن هستند و باعث تیره‌تر شدن رنگ این نوع چربی می‌شوند. چربی قهوه‌ای انرژی لازم برای فعالیت و یا ایجاد گرما را تأمین می‌کند. این چربی در مناطق خاصی از بدن مانند ناحیه گردن و بالای قفسه سینه یافت می‌شود.

فواید چربی قهوه‌ای

1-کالری سوزی: سلول‌های چربی قهوه‌ای بیشتر از سایر انواع سلول‌های چربی کالری مصرف می‌کنند و به این ترتیب برای حفظ وزن سالم مفید می‌باشند.

2-کاهش چربی‌های خطرناک: چربی قهوه‌ای به کاهش ذخایر چربی سفید در بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن ناشی از چربی بالا از جمله دیابت و بیماری قلبی و سایر اختلالات مرتبط با افزایش سن و چاقی را کاهش می‌دهد.

 

3-سلامت قلب: مطالعات نشان داده چربی قهوه‌ای با کاهش طبیعی کلسترول و تری گلیسیرید از سلامت قلب محافظت می‌کند.

 

4-کنترل قند خون: سلول‌های چربی قهوه‌ای قادرند جذب گلوکز در بدن را کاهش دهند. و برای تأمین سوخت مورد نیاز عضلات از قند موجود در خون استفاده می‌کند و خطر دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.

راهکار افزایش چربی قهوه‌ای در بدن

تحقیقات نشان داده پروتیینی به نام آیریزین که در بدن انسان نبز تولید می‌شود به تبدیل چربی سفید به چربی قهوه‌ای کمک می‌کند. همچنین سطح آیریزین موجود در بدن افرادی که تحرک چندانی ندارند کمتر از افرادی است که به طور مرتب تمرینات ورزشی انجام می‌دهند. پس ورزش کردن اثر مثبتی در این روند دارد.

 

دستگاه ای‌ام اس

دستگاه ای‌ام اس همان روش ابداعی قرن اخیر است. روشی غیر تهاجمی که می‌تواند فعالیت‌های ورزشی را برای همه آسان نموده و به کاهش وزن و تبدیل چربی‌های سفید به چربی قهوه‌ای تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

دستگاه ای‌ام اس شببه سازی الکتروعضله ای است. در این متد تمرینی پالس‌های الکتریکی برای انقباض عضله‌ها به شیوه‌ای کنترل شده به کار می‌روند. تمرین ای‌ام اس با فعالسازی همزمان همه گروه‌های عضله‌ای به وسیله جلیقه‌ای تمرین کل بدن را فراهم می‌سازد. که در آن محدودیت‌ها جبران می‌شوند. دیگر ویژگی مهم ای‌ام اس به دیت آوردن زمان است. مثلاً با 20 دقیقه تمرین کل بدنی، بهبودهای عملکردی ممکن است که در تمرین‌های کلاسیک با صرف زمانی چند ساعته به سختی به دست می‌آید. بنابراین تمرین ای‌ام ای حداکثر هفته‌ای دو یا سه بار به کار می‌رود.

 

چرا متد ای‌ام اس؟

تمرینات ای‌ام اس منجر به نتایج قابل توجهی در افزایش حجم عضله‌های بدن بدون حمل وزنه‌های سنگین می‌شود در نتیجه مفاصل شما هیچ گونه فشاری را متحمل نشده و از آسیب‌های روش‌های رایج بدنسازی حفظ می‌گردد. با این دستگاه شما همزمان با چربی سوزی عضله سازی هم می‌کنید. بدین صورت که با کاهش وزن و سایز، پوست شما شل نمی‌شود. در این میان سلولیت ها از بین رفته و بدن شما فرم می‌گیرد. این روش مخصوصاً مناسب افرادی است که زمان آنها محدود است و یا افرادی که می‌خواهند با اختصاص زمان کمتر نتیجه بهتری کسب کنند.

 

پس با متد ای‌ام اس:

-در کمترین زمان با شدت بیشتری تمرین می‌کنید.

-هزینه کمتری برای نتایج عالی می‌پردازید.

-فرم دادن و عضلانی کردن بدن‌هایی که اضافه وزن ندارند.

-تمرکز بر روی بیش از 90% گروه‌های عضلات.

-20 دقیقه ورزش معادل سه جلسه بدنسازی.

-20 دقیقه تمرین= 700 کالری.

 

دستگاه ای‌ام اس می‌تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

_افزایش قدرت و تراکم ماهیچه‌ها

_افزایش حجم ماهیچه‌ها

_افزایش قدرت انفجاری فرم دهی به اندام‌ها•ترمیم بافت‌های آسیب دیده

_ریکاوری ماهیچه‌ها

_از بین رفتن چربی زاید اندام‌ها با بهبود متابولیسم بدن

 

تأثیر دستگاه‌های ای‌ام اس بر چربی‌های قهوه‌ای

تمرینات ای‌ام اس یک پیشرفت غیر منتظره است که به طور مؤثر چربی و سلول‌های چربی غیر مفید را در بدن حذف می‌کند و نتایج برجسته و قابل توجهی از کاهش بافت چربی و سلول‌های چربی را در بدن نشان می‌دهد.

چربی‌های سفید (مضر) که:

1-در اثر پرخوری ایجاد می‌شود

2-در اثر کم فعالیتی ایجاد می‌شود

3-در اثر بهم ریختگی متابولیسم بدن ایجاد می‌شود

را می‌توان با فعالیت بدنی و تمرینات ای‌ام اس چربی‌های مضر را به چربی‌های مفید یا همان چربی‌های قهوه‌ای تبدیل نمود.

 

البته که از بین رفتن چربی زاید و تبدیل چربی مضر به چربی‌های مفید به آسانی امکان پذیر نیست و فعالیت بدنی برای بسیاری راهی سخت و دشوار است. ازین رو محققان با ابداع تمرینات ای‌ام اس این کار را برای همگان آسان نموده‌اند و این روش می‌تواند مشکل اضافه وزن بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان را حل کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟