بررسی اهمیت استراحت میان ست‌ها در متد ای ام اس

 

همه می‌دانیم که برای بهبود عملکرد ورزشی، استراحت چقدر مهم است. اما اکثرا بیش از حد مجاز تمرین می‌کنند. یا وقتی ورزش‌شان به واسطه استراحت، کمی به تعویق می‌افتد، به شدت احساس ندامت می‌کنند. اما باید این را بدانید که بدن حین استراحت، خود را تقویت و بازسازی می‌نماید و تمریناتی که خیلی سنگین باشند، حتی بهترین و قوی‌ترین ورزشکاران را نیز از پای درخواهند آورد.

 

در این مقاله سعی ما بر این است که اهمیت استراحت بین ست‌های مختلف، در متدای‌ام‌اس را بدانیم. بنابراین ابتدا اهمیت استراحت را خواهیم دانست و سپس به تفصیل در مورد متد ای‌ام‌اس و اهمیت استراحت، حین کار با این دستگاه بحث خواهیم کرد.

 

اهمیت استراحت بین ست‌های ورزشی

ورزش بیشتر از این که یک فعالیت بدنی باشد، فعالیتی است که به مغز مربوط است. به همین دلیل، مهم است که بعد از هرگونه فعالیت بدنی، استراحت در اولویت قرار گیرد.

 

سطح کلی تناسب اندام در تمامی انسان‌ها از سه چیز تشکیل شده است: رژیم غذایی، ورزش و استراحت. یکی از مواردی که برای سالم ماندن ضروری است، ورزش است. اما در عین حال نباید از استراحت نیز غافل ماند. تحقیقات نشان داده است که انجام یک ورزش سنگین بدون استراحت دادن به بدن، می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

 

دستگاه ای‌ام‌اس

تمرینات ای‌ام‌اس تمریناتی است که طی آن عصلات تحریک می‌شوند. در این تکنولوژی عضلات از بیرون فعال می‌شوند. در حالی‌ که شما آن‌ها را از داخل فعال می‌نمایید. این روش، جدیدترین متد در دنیای ورزش است که طی آن، تمامی عضلات بدن شما مشغول خواهد شد. این تمرین بر مبنای اصول نرمال و طبیعی بدن است که طی آن حرکات با آگاهی و به صورت هدف‌دار انجام می‌شوند.

 

اگر به باشگاه‌های ورزشی مراجعه کرده باشید می‌دانید که باید در این مکان، تمرینات سخت و نفس‌گیری را با انواع دستگاه‌ها انجام دهید که هر کدام از این دستگاه‌ها فقط یک قسمت بدن شما را به چالش می‌کشند.

 

 این در حالی است که دستگاه‌های ای‌ام‌اس به صورت هم‌زمان تمامی عضلات‌تان را درگیر خواهد کرد که نتیجه این امر حجم بیشترِ عضله تولیدی است. برخی از دستگاه‌های ورزشی باعث ایجاد آسیب به بدن ورزشکار می‌شوند اما متد ای‌ام‌اس با این استراتژی که هیچ فشاری به مفاصل ورزشکار وارد نکند، شما را از آسیب‌های احتمالی که در باشگاه‌ها به وسیله آن‌ها تهدید می‌شوید محفوظ نگه می‌دارد.

اما ای‌ام‌اس چگونه کار می‌کند؟

در متد ای‌ام‌اس جلیقه‌ای به تن ورزشکار می‌شود که طی آن الکترودهایی روی عضلات قرار خواهند گرفت و پالس‌های الکتریکی را به بدن ورزشکار وارد خواهد کرد. در نتیجه طی استفاده از این دستگاه‌ها، نتیجه بهتری را در مدت زمان کوتاه‌تر به دست خواهید آورد.

 

مزایای استفاده از تمرینات ای‌ام‌اس چیست

تمرین دادن هر عضله از بدن‌تان به صورت جداگانه، عدم فشار روی مفاصل، صرفه‌جویی در وقت، تاثیرگذاری بیشتر و سریع‌تر از مزایای این ورزش است.

 

ای‌ام‌اس چه تاثیر و کاربردی دارد؟

می‌دانیم که همه تمرینات ورزشی باعث تحکیم سلامت انسان می‌شود و ای‌ام‌اس نیز از این جریان مستثنی نیست. مواردی از جمله کاهش دردهای ناحیه کمر، ریکاوری بعد از زایمان، تقویت عضلات کف لگن، افزایش گردش خون، کاهش سلولیت، فرایند عضله‌سازی بیشتر و موارد بسیار زیاد دیگری که از جمله تاثیرهای مثبت این دستگاه بر روی بدن است.

 

اما انجام ورزش با این دستگاه نیز همانند سایر ورزش‌ها نیاز به وقفه و استراحت دارد. چرا که استفاده بیش از اندازه و افراط‌گونه از دستگاه ای‌ام‌اس، بدون استراحت بین ست‌های مختلف، می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را برای ورزشکار به وجود آورد.

اهمیت استراحت میان ست‌ها در متد ای ام اس 

درک اهمیت استراحت حین استفاده از دستگاه ای‌ام‌اس

استراحت در تمرینات، طبق تحقیقاتی که در دانشگاه نیومکزیکو انجام شده است، برای عمل‌کرد دلخواهتان در ورزش و پیشرفت اهداف ورزشی‌تان ضروری است. طی ورزش، بدن تحت فشار روحی و جسمی قرار می‌گیرد و برای آن‌ که بدن در بیشترین بهره‌وری خود عمل نماید، داشتن استراحت کافی امری واجب است. در اینجا به دو نوع خستگی اشاره می‌کنیم که نیازمند استراحت هستند، خستگی محیطی و خستگی مرکزی.

 

با اختلال در عضلات فعال بدن، خستگی محیطی، و با کاهش توانمندی‌های مغز در مسیرهای حرکتی، خستگی مرکزی به وجود می‌آید. نکته جالب توجه که اغلب ورزشکاران به آن توجه نمی‌کنند این است که، پیچیدگیِ نیاز به استراحت صرفا به احساس خستگی که حس می‌کنیم مربوط نمی‌شود. بلکه از نظر فیزیولوژیکی به فرآیندهای مختلفی که در داخل بدن اتفاق می‌افتد مربوط است.

 

 لذا فراموش نکنید بعد از هر ست استفاده از دستگاه ای‌ام‌اس، به بدن خود استراحت بدهید. از آن‌جایی که سرعت وزن کم کردن و عضله سازی در این متد بالاتر از روش‌های سنتی است، اغلب با انجام این متد، استراحت را فراموش کرده و با سرعتی نامعقول به استفاده از دستگاه ای‌ام‌اس ادامه می‌دهند. به این خیال که من هنوز احساس خستگی نکرده‌ام! درحالی‌که استفاده نامعقول از این دستگاه می‌تواند اثرات جبران ناپذیری برایتان ایجاد کند.

 

بعد از استفاده از دستگاه ای‌ام‌اس چطور استراحت کنیم؟

ما به طور کلی دو نوع ریکاوری داریم، ریکاوری فوری که از اسمش پیداست و دقیقا بعد از ورزش انجام می‌شود. در حالی ‌که ریکاوری کوتاه مدت، به استراحت در بین جلسات تمرینی اشاره دارد. (فراموش نکنید هنگام استفاده از دستگاه ای‌ام‌اس محتاط بوده و ورزش‌های خود را زیر نظر مربی مربوطه انجام دهید.)

 

اگر حالت تهوع پیدا کردید، تمرین شدید انجام ندهید. همچنین بعد از یک جلسه تمرین شدید، زمانی را به سرد کردن اختصاص دهید. با این کار ضربان قلب شما به صورت یکنواخت و به صورت نرمال به استراحت خواهد پرداخت.

در مورد واکنش بدن بعد از انجام تمرینات با متد ای ام اس در این مقاله میتوانید اطلاعات بیشتری کیب کنبد .

چه عواملی روی استراحت موثر است؟

بیشتر از دو بار در هفته تمرینات ای‌ام‌اس را انجام ندهید. دو عامل بسیار مهم که روی استراحت یا به اصطلاح ریکاوری شما موثر هستند، تغذیه و خواب مناسب است. بلافاصله بعد از تمرین، مواد غذایی را مصرف کنید که سرشار از پروتئین باشد و هر شب حداقل به مدت ۸ ساعت بخوابید.

 

علاوه بر این موضوعات باید بدانید که گاهی بدن با نشانه‌های خاصی به شما می‌فهماند که به استراحت بیشتری نیاز دارد. این نشانه‌ها شامل درد شدید عضلانی، عملکرد تمرینی ضعیف و کاهش اشتها هستند.

 

نتیجه‌گیری

استراحت یک بخش جدایی ناپذیر از آمادگی جسمانی است و توانایی شما برای ورزش کردن در سطحی بالا و در استفاده از دستگاه ای‌ام‌اس را بهبود می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟