همه‌ی ما جواب این سوال را به طور ساده میدانیم! چگونه لاغر شویم؟ داشتن ورزش روزانه و رعایت رژیم غذایی، که هر دو اصل های اساسی برای استارت یک برنامه منظم لاغری است اما ما امروز می‌خواهیم با دقت بیشتر درباره‌ی جزئیات این مسئله صحبت کنیم و در ادامه به توضیح این سرفصل‌ها می‌پردازیم:

راه های لاغری

لاغری با لانسگو

آمار چاقی در دنیا سالانه در حال افزایش است و در کنار آن راه‌هایی که برای کاهش وزن نیز ارائه می‌شوند به مراتب در حال زیاد شدن هستند این راه ها به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند که شامل :

تقریبا می‌توان گفت تمامی کارهایی که برای لاغری انجام می‌دهیم جزو یکی از همین دسته هاست و ازطریق تمام آنها می‌توان به وزن دلخواه رسید اما مدت زمان این پروسه می‌تواند طولانی یا کوتاه باشد.

ورزش و لاغری به کمک دستگاه ای ام اس

کاهش وزن با رژیم های غذایی

یکی از راه های متداول که شاید بتوان گفت همه‌ی کسانی که به دنبال لاغری بوده‌اند آن را دنبال کرده‌اند لاغری با رژیم های غذایی است که دکترهای تغذیه توصیه می‌کنند چرا که عوارض آن نسبت به دستگاه های لاغری و جراحی نیز بسیار کمتر است .
این روش جزو محبوب‌ترین روش هاست زیرا که در مدت زمان کوتاهی تنها با رعایت بعضی موارد می‌توان به سرعت به کاهش وزن مطلوبی رسید، اما باید توجه داشته باشید که اگر دستور غذایی که آن را دنبال می‌کنید با رعایت استاندارد و ارزش‌های غذایی مورد نیازتان تعبیه نشده باشد، این رژیم غذایی گاهی اوقات می‌تواند به سلامتی شما آسیب بزند.
اما نکته‌ای که شاید خیلی از افراد به آن توجه نمی‌کنند این است که رعایت یک رژیم برای مدت 6 ماه یا یک سال و سپس رها کردن آن نمی‌تواند تناسب اندام شما را برای همیشه حفظ کند و آنچه باعث کاهش وزن و حفظ لاغری شما در طول زمان می‌شود این است که عادات غذایی‌تان را تغییر بدهید و سعی کنید آن را به عنوان یک عادت همیشگی رعایت کنید؛ ما در ادامه به چند ماده غذایی اشاره می‌کنیم که توجه به میزان مصرف آنها می‌تواند به شما در داشتن یک رژیم غذایی متناسب کمک کند.

  1. ادویه های تند بخورید: ادویه‌های تند باعث سوزاندن مقدار کالری بیشتر می‌شوند. علت آن این است که کاپسی‌سین ترکیبی است که در فلفل هالاپینو (یک نوع فلفل تند) و فلفل قرمز وجود دارد و موجب ترشح هورمون‌های استرس مثل آدرنالین در بدن می‌شود این هورمون‌ها، باعث سوزاندن مقدار بیشتری کالری می‌شود.
  2. آب بنوشید: برای دفع مواد اضافی مانند سدیم اضافی را از بدن ، باید آب یا مواد غذایی پرآب مصرف کنیم.
  3. مصرف خوراکی های پر شکر را کم کنید: شکر میتواند به تنهایی عامل ایجاد چربی پهلوها و شکم باشد و کنترل آن تاثیر زیادی در لاغری و کم کردن سایز در این نواحی دارد
  4. مواد غذایی تازه و طبیعی مصرف کنید استفاده از میوه و سبزیجات و مواد غذایی تازه که سرشار از فیبر و ویتامین های مورد نیاز بدن هستند باعث تنظیم هورمون ها میشوند و متابولیسم بدن را به درستی تنظیم میکنند و میتوانند از چاقی شما جلوگیری کنند.

یکی دیگر از راه های کاهش وزن لاغری با دستگاه است مانند دستگاه EMS که می‌تواند با پالس های الکتریکی که ایجاد می‌کند سرعت عضله سازی و چربی سوزی را بالا ببرد و در کنار ورزش مداوم باعث می‌شود که شما در زمان کوتاهی به وزن متناسب و دلخواه خود برسید و تاثیر آن بر روی تمام عضلات بدن است، دستگاه اگزیمیا نیز از دیگر وسایلی است که با لیزر چربی ها را آب میکند و میتواند برای لاغری شکم و پهلو متناسب عمل کند.
یکی از مواردی که شما باید آن را به یکی از عادت های اساسی زندگیتان تبدیل کنید ورزش مداوم است با ورزش مداوم میتوانید خطر چاقی بیش از حد و گرفتگی عضلات در سنین بالا را از خود دور کنید .
چربی سوزی با قرص های لاغری از آن موارد پرریسکی است که میتواند خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد پس اگر میخواهید از این روش برای لاغری اضافه کنید باید از قرص هایی با مارک های معتبر و امتحان شده استفاده کنید .

لاغری با جراحی جزو سریع ترین شیوه هایی است که میتوانید از آن کمک بگیرید و به عنوان یک روش تهاجمی مورد استفاده قرار میگیرد که بزرگترین مشکل آن بازگشت دوباره چربی های برداشته شده در نقاط دیگری از بدن است ! جراحی برای برداشت چربی ها نیازمند مراقبت های فراوانی پس ازعمل است تا به بهبودی کامل برسید و پس از آن نیز باید رژیم غذایی خود را به طور کامل رعایت کنید تا با بازگشت دوباره چربی ها روبه رو نشوید .

عادت هایی که باید در زندگی روزمره رعایت کنید

کمتر از شش ساعت و بیشتر از ده ساعت نخوابید

خواب متناسب با سن یک بزرگسال بین 6-8 ساعت میباشد افرادی که کمتر از 6 ساعت یا بیش از 10 ساعت متوالی می خوابند با مشکل افزایش توده بدنی مواجه می شوند. در واقع خوابیدن زیاد باعث افزایش هورمون کورتیزول می شود. این هورمون که باعث ایجاد استرس می شود می تواند، باعث افزایش اشتهای فرد و تشویق وی به خوردن بیشتر شود.

دیدن تلویزیون را به حداکثر دو الی سه ساعت در روز کاهش دهید

بررسی ها نشان می دهد که افرادی که وزن بالایی دارند با کاهش زمان تماشای تلویزیون می توانند روزانه حداقل 119 کالری بیشتر بسوزانند. از بین رفتن 119 کالری در روز به معنای 6 کیلو وزن کم کردن در سال است! اگر تماشای تلویزیون را با انجام چند کار دیگر همزمان کنید مثل کارهای سبک منزل، نتیجه خیلی بهتری کسب می کنید و کالری بیشتری می سوزانید.

مواد غذایی را از دسترستان دور کنید

قرار دادن خوراکی های خوشمزه در دسترستان میتواند بسیار وسوسه کننده باشد، یک بار امتحان کنید و مواد غذایی را از نزدیکتان بردارید و آن را با روزی مقایسه کنید که خوراکی ها را در دسترستان قرار نداده اید خواه ناخواه میبینید که مقدار کالری مصرفی شما در این دو روز تفاوت بسیار زیادی دارد پس تا حد امکان سعی کنید که خوراکی های خوشمزه را در اطرافتان قرار ندهید!

کمتر بنشینید

یکی از ساده ترین راه ها برای اینکه بدانیم چگونه لاغر شویم نشستن کمتر است. نشستن بیش از اندازه باعث انباشت چربی ها در شکم و پهلوها میشود سعی کنید تا حد امکان از نشستن در ساعت های طولانی جلوگیری کنید و یا حداقل پس از چهل دقیقه الی یک ساعت یک بار بایستید و کمی راه بروید و سپس به ادامه کارتان بپردازید.

ورزش های مناسب برای لاغری

هر ورزشی به طور کلی تمرکزش بر روی یک قسمت خاصی از ماهیچه ها میباشد و شما میتوانید با توجه به اینکه چربی ها بیشتر در کدام قسمت بدنتان متمرکز شده اند یک ورزش خاص را انتخاب کنید و به طور حرفه ای بر روی آن ورزش انرژی بگذارید .
برای مثال ورزش TRX تمرکز اصلی اش بر روی قسمت بالا تنه است اما با ورزش های ترکیبی میتوان بر روی عضلات پا و و شکم نیز کار کرد یا ورزش اسپینینگ تمرکز اصلی اش بر روی عضلات پا است و شما باید با در نظر گرفتن فرم بدنتان ورزش متناسب با آن را انتخاب و دنبال کنید .
یکی از متد های جدید ورزشی که میتواند تاثیر به سزایی در کاهش وزن به ویژه در چربی های انباشته شده در قسمت پهلو و شکم داشته باشد ورزش با دستگاه EMS است که حتی بر روی لایه های زیرین چربی در شکم و پهلوها نیز تاثیر میگذارد و از روش های غیر تهاجمی محسوب میشود، باعث لاغری شکم و پهلوها میشود و کاهش سایز چشمگیری برای شما به دنبال دارد .

با توجه به روش های لاغری که در این مطلب مد نظر داشتیم لاغری با دستگاه EMS و جراحی سریع‌ترین روش های کاهش سایز محسوب میشوند اما در مقایسه این دو روش چه از لحاظ هزینه و چه از لحاظ ریسک پذیری و حتی بازگشت چربی‌ها می‌توان دریافت که در روش EMS در مقایسه با جراحی می‌تواند کمترین ریسک را داشته باشد و شما با یک برنامه لاغری سریع می‌توانید بدون جراحی و هزینه‌های بالای آن به سرعت لاغر شوید و نقطه‌ی قوت این ورزش این است که چربی ها در این روش بازنمیگردند.
شما می‌توانید مطابق با خواست خود یکی از راه‌های گفته شده در مقاله بالا را انتخاب کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که تنها لاغر شدن کافی نیست و شما باید علاوه بر آن بتوانید لاغر نیز بمانید. پس به جای استفاده از رژیم های لاغری برای کاهش وزن یک رژیم غذایی مناسب را برای همیشه دنبال کنید و بهتر است به جای استفاده از روش هایی که می‌توانند ریسک های فراوانی داشته باشند از ورزش هایی استفاده کنید که لاغری آن تضمینی باشد و این لاغری تضمینی شاید تا حدی نیز به خود شما بازگردد چرا که پس از لاغری نیز باید ورزش را به طور مداوم و منظم ادامه دهید تا این نتیجه برای شما همیشگی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟