چه عواملی ما را از ورزش باز می­دارد؟

در دنیای مدرن امروز فعالیت افراد نسبت به زمان گذشته بسیار کاهش‌یافته است. افراد تمام روز را پشت سیستم‌های کامپیوتری، میزهای اداری و یا با بی‌تحرکی زیاد می‌گذرانند. این افراد تماشا کردن تلویزیون به مدت زمان طولانی، استفاده از ماشین برای رفت‌وآمدهای کوتاه و … را در خود دارند. این موضوع بر همگان آشکار است که در دنیای یک جانشینی امروز، اجازه فعالیت بسیار را به خود نخواهیم داد. اما ما برای ادامه زندگی سالم به تحرکی نیاز خواهیم داشت.

همه ما در زندگی شخصی خود گرفتاری‌هایی را داریم و دلایلی برای ورزش نکردن می‌آوریم که برخی از این دلایل عبارت‌اند از: سرمان خیلی شلوغ است، خیلی خسته هستیم، کسل کننده و گیج کننده است و … . به طور کلی این دلایل، دلایلی قاطع برای ورزش نکردن ما نیستند و برای ورزش نکردن دلایل مهم‌تری باید داشته باشیم. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

فعال نیستیم

بسیاری از افراد وجود دارند که ورزش سازماندهی شده برای آن‌ها چیزی است که تا به حال به انجام آن نپرداخته‌اند. با سخنان گفته شده ورزش بری این افراد همانند یک مهمان ناخواسته خواهد بود. همانطور که برنامه ریزی برای مهمان ناخوانده استرس و اضطراب را برای ما به دنبال دارد گنجاندن برنامه ورزشی در تقویم روزانه نیز برای افراد استرس و اضطراب را به همراه خواهد داشت.

عدم نیاز به تحرک در دنیای امروز

دنیای مدرنیته امروز باعث شده است افراد برای انجام کارهای خود به زحمت زیادی نیفتاده و با کم‌ترین تحرکی کار های خود را به سرانجام برسانند. این به زحمت نیفتادن توسط افراد کم تحرکی و فعالیت نداشتن را در پی خواهد داشت که از ثمرات آن می‌توان به ورزش نکردن و به بیماری‌های مختلف دچار شدن اشاره کرد.

بیهوده دانستن ورزش

هنگام فکر کردن به ورزش چه تصوری از آن در ذهن شما ایجاد می‌شود؟ از نگاه برخی افراد انجام جرات ورزشی امری بیهوده بوده و نتایجی را به دنبال نخواهد داشت. از نظر این افراد رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت و جایی نرفتن حوصله سر بر و کم اهمیت است. بیشتر افراد تصور منفی‌ای از ورزش کردن داشته و یا تعریفی نامناسب از آن در ذهن خود دارند مانند: خسته‌کننده، بی‌فایده، سخت، تکراری. این موارد باعث شده تا ما ورزش را امری بیهوده دانسته و از پرداختن به آن ممانعت کنیم.

فوراً نتیجه را نمی‌بینید

ما در زندگی خود نیز کارهایی را انجام می‌دهیم که پس از گذشت زمان نتیجه آن را خواهیم دید. برخی از افراد تصور دارند با هر بار ورزش کردن نتیجه آن را به صورت مستقیم در خود مشاهده کنند . این تصور غلط است. زیرا ورزش کردن باید به صورت مداوم انجام شده و پس از طی چند روز و یا چند هفته برخی از نتایج آن را مشاهده کنیم. برخی از این نتایج که برای به دست آوردن آن‌ها به زمان نیاز داریم عبارت‌اند از : کاهش وزن، برطرف شدن برخی از بیماری‌ها و … .

 

تا اینجا برخی از علل ورزش نکردن را با شما به اشتراک گذاشتیم. اما از این به بعد دلایل ورزش کردن و علل ایجاد انگیزه در خود را برای شما شرح خواهیم داد.

شفاف سازی اهداف

افرادی که تازه کار هستند اهداف آمادگی بدنی بزرگی را در سر دارند. این موضوع باعث خواهد شد تا شما حداکثر اهداف را خواستار باشید و در انجام تمرینات ورزشی فشار زیادی را به خود آورید. ما برای شما پیشنهادی داریم. و آن این موضوع خواهد بود که ورزش خود را با روزانه 20 تا 30 دقیقه آغاز کرده و به خودتان فشار زیادی را وارد نکنید. ورزش کردن را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

پیگیری پیشرفت خود

شما باید میزان پیشرفت خود را دنبال کنید برای این کار می‌توانید از رسم نمودار استفاده کنید. این کار باعث خواهد شد تا شما با دیدن پیشرفت خود انگیزه بیشتری گرفته و تمرینات خود را با جدیت بیشتری دنبال کنید. همچنین علاوه بر گرفتم انگیزه باعث خواهد شد تا شما از صحت درستی و یا نادرستی انجام تمرینات خود آگاه شوید.

کوتاه کردن تمرینات

با خودتان مشورت کنید. ببینید آیا توانایی انجام یک جلسه تمرینی سخت را در خود دارید یا خیر. شما می‌توانید به جای یک جلسه تمرین طولانی در روز دوجلسه کوتاه مدت در روز را به انجام ورزش اختصاص دهید. این کار باعث خواهد شد تا توانایی شما تحلیل نرفته و با جدیت بیشتری تمرینات خود را پیگیری کنید.

ملحق شدن به گروهی شاد

برای انجام تمرینات ملحق شدن به گروهی شاد و یافتن دوستانی که پا به‌پای شما به تمرین کردن بپردازند یکی از عللی است که باعث خواهد شد افراد تمرینات خود را با انگیزه بسیاری طی کنند. شما باید توسط دوستان و اطرافیان خود حمایت شوید و با کمک آن‌ها تمرینات خود را انجام دهید.

همچنین شما برای انجام تمرینات ورزشی از دستگاه‌های ems استفاده کنید. دستگاه‌های ورزشی ems  یکی از مفیدترین و پرکارآمد ترین دستگاه‌های روز ورزشی دنیا است. این دستگاه برای تناسب‌اندام، بدن‌سازی و ورزش‌های قدرتی و هوازی مناسب است. همچنین شما می‌توانید با استفاده این دستگاه‌ها به لاغری رسیده و اندامی مناسب را در خود پرورش دهید. مزیت‌های این دستگاه به فراوانی است که برخی از آن‌ها به صورت مقابل هستند؛ یکی از کاربردهای مثبت دستگاه‌های ورزشی و لاغری ems آن است که در تمامی مکان‌ها همچون خانه و یا حتی در محل کار می‌توان از آن بهره برد و نیاز به باشگاه رفتن و یا مکان‌های ورزشی نداشته باشید.

لانسگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟